Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Helt i det blå, kan skje i morgen eller om to år :slight_smile:

2 Likes

2012: First patient treated in the LYMRIT 37-01 Phase 1/2a trial.

1 Like

Er rimelig sikker på at Savepig her bommer grovt på både rekruttering og partnerskap!

Ellers mener jeg rekrutteringsdebatten på langt nær fortjener den plassen den får her.
Andre ting som partnerskap, resultater, AA, godkjenning, 3. fase i 2L eller 3L, og verdivurdering av selskapet etter godkjenning er langt viktigere.
Om rekruttering er ferdig i september eller november er i grunnen ganske så uvesentlig i det store bildet!

3 Likes

Litt benchmark, Novartis slo kloen i AAA et par dager for Lutathera ble godkjent.

Ellers er jeg enig med piggen, deal kan komme nå eller om en god stund. Men om man tror at flere enn bare forumhelter ser nytten av Betalutin, så vil jo det være logisk at det kommer en partnerdeal fra nå og frem mot godkjenning. En eventuell partner har jo alt å tjene på å kunne forberede seg litt før launch

https://www.fda.gov/news-events/press-announcements/fda-approves-new-treatment-certain-digestive-tract-cancers

3 Likes

Hvis du mener jeg bommer grovt med det jeg skrev over må det bety at du regner med det ikke blir avklaring før om flere år?

Nytt funn på twitter:

18 Likes

Tatt historikken til selskapet i betrakting så er det fullt forståelig.
Jeg skjønner godt at markedet har en noe avventende tilnærming til selskapet.

Det sagt så har jeg ingen problemer med å se for meg at kursen kan gå nesten 100% etter q2 om de top line data i 2021 skulle vise seg å bli en realitet.

1 Like

Hva tenker vi om Betalutin og de 18 pasientene som inngår i DLBCL-srudien da? Det er jo åpenbart at de satser på Betalutin i kombo med annet preparat. Få og ikke minst konsistente bivirkninger alene og i kombinasjon med Rituximab styrker troen min på at det kan komme noe her.

  1. juni får vi kanskje mer info om dette!
2 Likes

Hvordan kan du mene det?
Du skriver at Bullscenario guidet fra Nanov er å betrakte som nesten umulig fra ditt ståsted.

Partnerforhandlinger er trolig allerede i gang da et BP trenger omtrent ett år på forberedelser/tilrettelegging for markedsføring og salg i flere verdensdeler.
Dessuten må vel en 3. fase være dokumentert og klar med finansiering før AA gis noe som nødvendigvis medfører at et BP er inne i bildet. Har ingen tro på at Nanov. vil finansiere og kjøre et 3. fase-studie på egen kjøl!

1 Like

Jeg bare ser hvor drøyt rekruttering må skyte fart, og hvor konsekvent selskapet har bommet på alle guidinger noensinne.

Jeg synes selskapet legger hodet enormt på hoggestabben ved å stå så fast på å guide 100 dager avlesning i år.

=

Et herlig bullscenario med fantastisk oppside for aksjekursen hvis det slår til.

Jeg holder rekruttering ferdig til nyttår som et enormt mye mer sannsynlig scenario, typ 10x mer sannsynlig. Men ser at det kan fort hende det glipper inn i neste år, uten at det er noen krise for selskapet.

Enig med @aksjesnila, noen reduksjon under 120 pasienter ser jeg totalt bort fra

2 Likes

Ingen tvil om at pandemisituasjonen har skapt stor uforutsigbarhet med hensyn til rekruttering, noe som underleveringen i siste kvartal sikkert var et resultat av.

Det er også åpenbart for alle at de ligger dårlig an til å nå guiding ut fra hvilken som helst tallmessig beregning basert på rekrutteringshistorikken frem til nå. Ingen kan jo heller tro at ikke selskapet også ser det selv, så hva er da grunnen til at guiding opprettholdes?

Jeg tror ikke særlig på reduksjon av totalen på 120. Dette tallet er jo satt relativt nylig etter nøye samhandling og vurdering med FDA. Det er heller ikke noe selskapet selv antyder og det i seg selv tilsier jo at det ikke er den mest nærliggende forklaringen. Jeg ser sammenlikningen med MEI Pharma, men selv om den ble avsluttet tidligere, så var det etter hva jeg kan se likevel med et totalantall som var vesentlig høyere ved sammenslåing av indikasjonene. Det tror jeg har betydning fordi det vel er safety som er den primære årsaken til behovet for et visst minimumsantall av pasienter før AA.

Selskapet selv begrunner altså opprettholdelse av guiding med forventning om rekrutteringsopptakt, og jeg tror det må være større forutsigbarhet pga vaksinasjon som er noe av grunnen. De har også vært gjennom en periode i Q4 som var bra og de vet formentlig noe helt konkret om årsaken til god rekruttering da.

Når jeg tenker konkret, så tenker jeg på kunnskap om land og behandlingsinstitusjoners spesifikke status som stengt eller åpne for rekruttering. Det er et helt annet grunnlag enn våre gjennomsnittsberegninger, og KAN være årsak til “skråsikkerheten” de utviser. Dette var også noe som Einarsson nevnte på Radium.

Jeg heller nok likevel til å tro på en viss utsettelse/forsinkelse, men det er verdt å spørre seg hva selskapet kan tenkes å vite.

4 Likes

Tror ledelsen har kontroll på dette da de selvsagt ser skaden ved ikke å nå sin egen guiding nå som det er blitt så stort fokus på akkurat dette.
Men skulle det bli et par måneders forsinkelse vil det ha mikroskopisk betydning i det store bildet eller for min Nanov-investering.

1 Like

[quote=“Investor6, post:7395, topic:23775”]
Men skulle det bli et par måneders forsinkelse vil det ha mikroskopisk betydning
i[/quote]

Nettop, det er ingen big deal.

Og om guidingen glipper så har de selv tatt forbehold om dette grunnet covid19

2 Likes

Ang. rekruttering snakket jeg forleden dag med en begravelsesagent som sa at 2020 var spesiell med mange færre dødsfall enn normalt. Vi ble enige om at tiden jobber for han…, og at han kunne se på dert som at varelageret hans har økt . Det samme kan nok tilsies NANO . NHL er ikke noe man dør fort av, og de som har blitt plassert i “wait and see” køen grunnet presset på sykehus vil slippe til så fort omstendighetene tillater der. Det er ikke slik at disse bare forsvinner! Derav vesentlig økt rekruttering så fort koronasituasjonen tillater det. Amen.

7 Likes

Jeg tipper guidingen på sju i måneden fra «late spring» er normen. Blir dette innfridd på q2 blir markedet fornøyd. Jeg tror de fire inkluderte kan gi oss et samlet kvartalstall på 25. Det høres høyt ut, men det er fordi vi er litt deppa nå.

4 Likes

En må ikke glemme at Nanov i Q3 2020 hadde kun 2 innrullerte pasienter. Vi fikk en kraftig økning opp til 14 pasienter i Q4 - hvilket skyldes endringer av innrulleringsvilkårene og at selskapet hadde tatt grep ved å inngå en avtale med et eksternt firma. I Q1 ble 10 pasienter innrullet - og ut fra det Braun uttrykte i presentasjonen var det 4 pasienter som straks ville bli innlemmet, dvs. relativt likt tempo Q4 og Q1 (og en økning fra Q3 på 700 %)

I Q4 og Q1 var det høyt smittetrykk - og det jeg har lest av andre har det vært 20-30 % mindre ressurser til kreftbehandling mange steder. Det er nå på vei til å bedre seg, ved at det er betraktelig færre innlagte Covid-19 pasienter, hvor en både kan oppleve en relativt kraftig økning en periode pga opphopning av pasienter + at en fremover får inn flere kreftpasienter. Dette vet Nanov - og selskapet har nå, etter de siste grepene, en mye tettere kontakt inn mot de 97 stedene hvor en tar inn pasienter.

På bakgrunn av ovennevnte, er veldig mye som tyder på kraftig stigning i antall innrullete pasienter. Selv om en skulle oppleve en tilsvarende innrullering som i Q4 og Q1 vil en likevel få innrullet alle pasientene i 2021…

Basert på det flere skriver her inne - og når en ser at markedet senker kursen over 20 % etter Q1 - viser bare at historikken henger igjen og at en fortsatt er veldig skeptisk. Nå har vi på 6 måneder fått inn nesten 30 pasienter (tar vi med de 4 pasientene Braun nevnte på presentasjonen) - og i beste fall er vi ferdig med innrulleringen innen utgangen av september som guidet eller i verste fall, dersom tempoet fra Q4 og Q1 opprettholdes, innen utgangen av året - dvs. senest i løpet av 6-7 mnd…

Tenk at vi snakker måneder til vi faktisk snart er ferdig med paradigme, Archer-1 resultatene var utrolige og jeg er helt sikker på at selskapet er godt i gang med partneravtaler. Videre jobber shorterne febrilsk for å holde kursen nede - og det er synlig nesten 1,5 mill aksjer som på et tidspunkt skal kjøpes tilbake. Er det nå en bør selge aksjer til kr 25…??

10 Likes

Jeg tror at for at Q2 skal bli positiv må de klare å komme opp med en dato for ferdig rekruttering som markedet tror på, det er ikke så viktig om denne er 15. september eller 15. desember.

På Q1 var det stort avvik mellom det de sa og hva markedet syntes hørtes sannsynlig ut, derfor falt kursen.

3 Likes

Men, er det en ting vi vet er det at markedet ikke har peiling/er alt for kortsiktige, så her får vi se hva som skjer. Kan fort være Nanov prises høyere bare fordi de er så nære første målstrek nå. I teorien skal jo gode resultater på Paradigme få aksjen langt høyere enn dagens kurs. Det har vi ikke snakket mye om i tråden enda.

4 Likes

De få dryppene vi har fått angående efficacy og safety fra PARADIGME er disse:

Fra press release 30.06.2020

" Jean Pierre Bizzari, MD, Chair of Nordic Nanovector’s Clinical Committee, said: “We are extremely encouraged by the preliminary data we are seeing both in terms of efficacy and safety profile.”

Fra press release 06.08.2020

*Jean Pierre Bizzari, MD, Chair of Nordic Nanovector’s Clinical Committee, said: " We are very encouraged by the interim results both the activity and the safety profile in this unmet patient population.

Temmelig bullishe utsagn, selv om de selvsagt er lite kvantitative.

7 Likes

Hvis man skal se tidslinjen for hele LYMRIT 37-01 Fase 1/2 pluss PARADIGME under ett frem til submission, så er vi nå på vei ut av siste sving og vel så det, det gir ikke veldig mye mening å kjekle og overfokusere for mye om et par måneder fra eller til, så lenge vi har tillit til at rekruttering ikke plutselig stopper opp igjen.

Ta de helt nøyaktige tallene med en klype salt, men tror de skal være sånn noenlunde rett, se plansjen under for referanse:

13 Likes

Gode illustrasjoner savepig… her gjelder det å holde ut gjennom H2

1 Like