Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Ja, man ser veldig tydelig at i q1 2020 fikk man en stygg coronaknekk nedover, istedet for den ønskede knekken oppover som en ser i 2. halvdel av fase 1/2 studiet. (Og nå, omsider)

Nå må man jo bare håpe at alle sånne problemer er bak oss, og at det blir godkjenning på første forsøk

5 Likes

There will be medicine!! Formidable knowledge of new CEO to make this happen , were also searching for launch manager, they are on the ball!!
Archer results… well speaks for it self!
Just can’t see how this will not go through unless third wave of Covid delays everything.
Don’t think I have ever been so secure in an investment as I am here. Good luck all!!

PS. Looks like the shorters are in luck today due to PCIB ??

2 Likes

Jeg er ganske ny innen biotekaksjer, og har foreløpig en lyttepost med NANOV. Vurderer å øke beholdningen, men ønsker å først å få en bedre forståelse av risikobildet.

Hvis en snur på det hele og spør: hva er det som gjør at NANOV blir en dårlig investering? Se bort fra markoeffekter i verdensøkonomien og anta at rekrutteringen PARADIGME blir fullført, i verste fall med noen måneders forsinkelse.

Er det slik at det hele står og faller på hvor gode PARADIGME-resultatene er? Og med Interim avlesning og Archer, har vi ikke allerede en ganske god pekepinn på dette? Men dersom det er “gitt” at Belatunin ender som godkjent medisin burde dette reflekteres i aksjekursen i større grad enn det det er per i dag. Da blir spørsmålet, hva er det som gjør at markedet er avventende?

Det er mye å sette seg inn i og tar gjerne i mot konkrete tips til ting å lese/se på for å få bedre forståelse for risk/reward med NANOV.

This is biotechnology… takes years!!! and the history of Nano is long… had unfortunate bullish talk before when they still were miles away from the goal. Depends on how you see it though … they knew they had to get more money several times… to me it was impressive how they managed to achieve this. Naughty!! Yes… Not the case anymore. Should be good timing to enter this one now.
Think is the first time after an ‘emisjon’ It didn’t drop bad… bull right there if you ask me.

Human psychology is brutal when it comes to this.

We are at end phase… at least no more waiting soon. We all will know within a year hopefully.

2 Likes

Markedet oppfører seg til tider irrasjonelt, og så ble det jo mange nye aksjer (mange av dem kortsiktige) etter emisjonen. Mange av dem som selger gjør det dessuten med tanke på å komme inn igjen enda billigere, og så sliter nok NanoV fortsatt med forhistorien som ikke akkurat inngir tillit.

1 Like

Ville begynt med å se gjennom de siste Q-presentasjonene og prospektet. De finner du på Nanov sin hjemmeside.

Biotech på OSE styres i veldig stor grad av kortsiktighet og dette reflekteres i kursen. Denne gangen synes mange det virker åpenbart at det blir en liten forsinkelse og da straffes man hardt. Om du gidder å sitte i et års tid så tror jeg det er gode muligheter for at Nanov blir en god investering. Du må dog tåle at det svinger litt, og alltid ha i bakhodet at biotech er tross alt forbundet med høy risiko uansett hvordan man vrir og vender på det.

2 Likes

“There is an ecosystem here, with global industry players like Bayer and GE Healthcare, internationally well recognized innovation clusters such as the Oslo Cancer Cluster, and collaboration with university hospitals and universities such as the unique collaboration agreement between the University of Oslo and Bayer. There is also relatively good access to venture capital and several new radiopharmaceutical start-ups like Nordic Nanovector and Oncoinvent have kicked-off over the last few years. All in all, a very potent ecosystem for radiopharmaceuticals exists here, in both therapeutics and diagnostics…”

Mange likhetstrekk mellom Algeta den gang og der NANO er nå.

22 Likes

Nice find!

Vi sprer den vel? Ja det gjør vi

14 Likes

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010597883

Short økt igjen! Sanker jevnt å trutt, her kan det bli en heftig rekyl om det kommer noe juice og short må dekkes :ok_hand:

3 Likes

Her virker det nesten som om en økt short er noe positivt… Er ikke økt short noe som viser en forventet kursnedgang?

jo, 2 stk shortere forventer nedgang…

dog er der mange som forventer oppgang :wink: så stiller meg heller hos dei og kjøper litt mer.

2 Likes

I det korte bildet så er ikke shorten positiv nei, men langsiktig så ser jeg for meg at kursen kommer til å gå bra når det skal dekkes inn. Er jo ikke slik at de sitter med en krystalkule å spår riktig… Vi har aldri vært nærmere en partneravtale og medisin enn vi er nå, da kjenner jeg at litt ekstra short faktisk kan snus til noe positivt :wink:

3 Likes

Noen tanker om resultatene (Q4 mm.) så langt i studiet kan gi en positiv økning på rekrutteringen? Eller om dette allerede burde/har gitt utfall? Ser for meg at hvis jeg hadde sittet på pasientsiden og får fremlagt potensielle behandlinger og resultatene så langt i PARADIGME, så er det kanskje større sannsynlighet for å takke ja nå kontra tidligere. Dette sammen med rekrutteringssitene kan kanskje gi større sansynlighet for at de kan klare guidingen nå som COVID19 trykket forhåpentligvis er på vei ned over hele linja.

Sitter long, så for min del er det ikke så viktig om guiding kommer i mål i år eller til neste år, men hadde vært interessant å høre tanker hos folk her som har fulgt med en stund i NANOV og evt. andre lignende caser.

Hvorfor skal en stole mer på 1,56 % som håper på kursnedgang enn de 98,44 % som tror kursen vil stige? Er ikke dette de samme som shortet PHO når kursen være rundt kr 50/60?

Det vi også vet er at shorterne på et tidspunkt er nødt til å dekke seg inn - dvs. at vi vet noe over 1.5 mill på et tidspunkt er nødt til å kjøpes tilbake - og at mye av grunnen til den siste dagers nedgang er nettopp at shorterne har økt sitt veddemål. Er det nå en bør shorte Nanov?

13 Likes

Shortere er gull verdt. De er de eneste i hele verden som er nødt til å kjøpe aksjer på et eller annet tidspunkt. Mange aksjer :wink:

4 Likes

Når kursen faller, slik den har gjort de siste 4 dagene, hva ønsker vi har skjedd av følgende to alternativer;

  • Shorten er økt?
  • Shorten er redusert?

Det at shorten har økt kan forklare mye av fallet de siste dagene - shorterne har bevisst forsøkt å få kursen ned (samt utløse stop loss) - samtidig er det positivt å vite at aksjene er nødt til å kjøpes tilbake på et gitt tidspunkt. Det kan derfor ikke være tvil at det er mye bedre å vit i ettertid at shorten har økt, enn at shorten reduseres i tider når kursen faller.

5 Likes

Denne kom i dag. Dessverre bak bet mur.

Handler mest om å utvikle Kjeller ift innovasjon og høyere utdanning, men:

Ny norsk farmasi-industri?

– Legemiddelindustrien etterspør også en norsk satsing innen farmasi. Den kan vi realisere her, påpeker Huseby.

Ife høstet internasjonal suksess med sin medisin for de med prostatakreft, medisinen Zofigo, utviklet mellom tospannet Oslo Cancer Cluster og Ife, og solgt til farmasøyt-giganten Bayer i 2013. Og er fortsatt store på produksjon av nukleærmedisin.

5 Likes

Ser fra aksjonæroversikten at OM holding As (eid av Ole Martin Halvorsen), tredje største aksjonær, har kjøpt seg ytterligere opp med over 100 000 aksjer - samtidig er det vel ingen tvil om at det er Folketrygdfondet som fortsetter og låner ut aksjer til shorterne…

3 Likes

Ikke glem svensketrygda som har lånt ut ca. 1.2 millioner aksjer. FTF har holdt seg rimelig stabile, omtrent ved ATH. Muligens fordi Fjärde AP tilbyr bedre rente for shortere? Vet ikke, bare en tanke.

3 Likes

Renten til FTF har jeg dokumentert er basically 0. Mener du fjarde betaler folk for å holde aksjene for dem?