Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Ja jeg har fått kjøpt litt nano aksjer de siste dagene. Solgte PHO (kjøpt på 44) for å heller plukke nano om det kommer under 24.7. Jeg selger ikke med det første…

1 Like

Jeg kom rett inn.

Et par sitater:
" Nyheten presenteres for rikspresse, fagblader og sentrale og regionale politikere i formiddag, inkludert et besøk ved solvarmeanlegget til Akershus Energi i Rolf Olsensvei 50 på Kjeller.

UiOs satsing sammen med partnere på Kjeller presenterer disse fire selv som en ambisiøs utdannings- og forskningssatsing.

– Det er kraft i dette, sier for eksempel IFE-direktør Nils Morten Huseby.

Satsingen på nye studietilbud skal omfatte disse fagkretsene:

  • Romteknologi
  • Autonome systemer
  • Sensorteknologi
  • Fornybare energisystemer
  • IT-sikkerhet
  • Radiofarmasi"

“Ife har utarbeidet en masterplan for hele deres areal på ca. 154 dekar på Kjeller, der nye bygg, ny infrastruktur og øvrige fasiliteter inngår. Også ny inn- og utfartsvei til Kjeller og med direkte adgang til motorveien som betyr kortere reisetid til Gardermoen og hovedflyplassen samt sydover til Oslo, inngår i denne planen. Planen med 20 års perspektiv består av en mengde nye bygg på det ledige arealet, både forskning- og laboratoriebygg samt produksjonslokaler for radiofarmasi.”

6 Likes

Vi som har tilgang på aksjonærlistene ser at FTF knapt har lånt ut aksjer de siste to månedene. Samtidig ser vi at Fjärde dukket opp på listene i desember 2020 med 1 million aksjer og tilsynelatende handlet med dette frem til februar 2021 (handlet eller lånte ut til short). Etter forrige emisjon var de oppe i 4 millioner aksjer, og nå nede i 2.8M. Samtidig ser vi synlig short øke. Tilfeldig? Kanskje

Så ja, jeg tror Fjärde tilbyr en enda lavere rente for shorting enn hva FTF gjør, ellers hadde vi sett FTF låne ut mer.

1 Like

Evt kan det være at fjarde har mer behagelige betingelser når det gjelder tilbakelevering, ikke godt å si.

Håper de usle bikkjene snart får brenne uansett.

7 Likes

Kan se ut som at Fjerde AP ikke kaller tilbake aksjene i forbindelse med GF og eventuelle EGF. Denne detaljen kan jo være avgjørende i tilfelle det skulle dukke opp Noe som skulle gjøre en EGF aktuell.

1 Like

Mange nevner Roche som en potensiell partner for NANOV pga synergien med Rituximab. Men har Roche erfaring med radiofarmaka? Satser de på det på samme måte som Novartis og Bayer?

Roche er er partner med OranoMed og har en avdeling med ca 170 personer i Sveits som jobber med radiofarmaka.

Sånn sett passer Nano som hånd i hanske hos Roche, men også mtp på muligheten for å kombinere Betalutin med Rituximab

https://www.roche.com/media/releases/med-cor-2012-07-27p.htm

Roche (SIX: RO, ROG; OTCQX: RHHBY) and AREVA Med, a subsidiary of AREVA, announced today that they have entered into a strategic collaboration to create a novel, advanced alpha radio-immunotherapy platform to target and kill cancer cells. The agreement will focus on malignant disease with a high unmet medical need.

19 Likes

Det er vel ikke der du også jobber @InVivo ? :wink:

Siden det nevnes antall i forbindelse med short kan man vel også dele at FTF gjerne ikke er den store synderen denne gang. De økte beholdning med 17,8% i forbindelse med emisjon (hvor fjarde økte med 300%) og har økt med ytterligere 17,28% fra emisjon til idag.

Måtte tilbake til listen fra 26.2 for å finne litt trøst, og den fant jeg :slight_smile:

3 Likes

Kan jo være verdt å nevne at OrnaoMed har 5-doblet produksjonskapasiteten sin av Pb-212 nå nylig. Så det satses her! :ok_hand:

On October 29, 2020, teams from Orano Med successfully conducted the first operation to produce Lead-212 by the dissolution of Thorium nitrate on the new production lines of the Maurice Tubiana Laboratory ( Laboratoire Maurice Tubiana – LMT ) at Bessines-sur-Gartempe. This operation was made possible thanks to the investments made since January 2019 which have allowed the surface area of the laboratory to be doubled in size and its production capacities to be increased five-fold.

7 Likes

Og Oranomed og NANO har samarbeidet siden 2016.

4 Likes

Gaven som fortsetter å gi? https://twitter.com/DrMHofman/status/1399558859610476544

2 Likes

Forklar gjerne for oss uten twatter :wink:

Flere og flere puslebiter faller på plass og det synes som Roche står tydeligere og tydeligere frem som pro 1 BP til å gjøre fremstøt mot NANOV. Ja, det er etterhvert så mye som faller på plass at det vil være oppsiktsvekkende dersom NANOV ikke allerede er et tema på styremøtene til Roche. Men jeg antar at de venter på noen kriteria som må oppfylles før de kan ta skrittet fullt ut.

I mellomtiden lider NANOV under forventet nyhetstørke frem mot neste kvartalsmelding. Litt for mange som sitter og venter på at emisjonskursen skal fungere som fluepapir atter en gang og trekke kursen nedover. De som ikke tar sjansen på å befinne seg på utsiden ser ut til å være ferdig med å kjøpe, mens resten sitter tålmodig og venter på den perfekte inngang. Unødvendig å legge til at lavt volum også er shorternes mekka, da selv små taktiske drypp av aksjer kan dytte kursen nedover.

3 Likes

Har det noe å si egentlig? Rekylen kommer vel etterhvert slik den alltid har gjort og da sitter vel shorterne fast, om folk begynner å kjøpe til høyere pris enn open dagen etter en god nyhet?

2 Likes

nei, det er bare å kjøpe litt og litt, brått blir det medisin og kursen er steget X10 :wink: og det beste er at mål linjen er rundt 12-18mnd frem håper eg.

5 Likes

Jeg brukte morgenen til å lytte uforstyrret gjennom webcasten fra Q1.

Hvis Peter Braun går ut SÅ offensivt og guider med den største confidence i verden på at de skal klare rekrutteringen i henhold til plan for så å bomme, da starter han virkelig bakpå.

Når man hører han og Marco forklarer hvor mye som har endret seg den siste tiden med vaksineringen og tilgjengelige pasienter etter endringene av inklusjonskriteriene, så er de ganske rolige på dette området.

Å høre på kommentarene til Egberts rundt finansiering var egentlig også ganske underholdende.
Der de tidligere har pratet som en foss rundt hvor og hvorfor de ser på partnerskap i ulike områder, var det nå fullstendig tystnad av strategiske årsaker som det ble sagt.

Vel, den som lever får se. Kvaliteten på effekt og toleranse rundt Betalutin er det i alle fall ingenting i veien med, så at dette selskapet er verdt flere ganger dagens marketcap innen 12 - 18 mnd bør ingen bli overrasket over i ettertid.

Marco utelukket heller ikke at teoretisk sett at de 2 som er PR i Archer i fremtiden kan bli CR. Fortsatt lever de første doserte pasientene (cohort 1). Det er veldig hyggelig å høre og gir tro på at vitenskapen går fremover.

19 Likes

Jeg er ikke inne i detaljene, men vet vi når disse ble dosert? Er det slik at forventet DOR tilsier at de fortsatt kan bli CR i løpet av de neste månedene? Da vil de vel oppdatere datasettet om det skulle skje.

Observer,

100% enig med deg der. Har selv hørt gjennom den den et par ganger og har aldri følt meg mer trygg på aksjen.

Som normalt faller ofte denne typen aksjer mellom nyhetene, noe som jeg forventet også denne gangen grunnet tallet 10.

Nei, her er det bare og stålsette seg og vente, den som venter på noe godt osv…

3 Likes