Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Jeg tenker at hvis man er aksjonær i NANO for å trade kan man helt sikkert være «smartere» enn markedet.

Er man langsiktig aksjonær og venter på payout-day, er det ikke veldig fornuftig å ta veddemål på om vi skal opp eller ned i forbindelse med Q. Da kan man være ute den dagen det faktisk gjelder å være inne :muscle:

Nano «burde» sluppet tallene i dag og releaset complete enrollment Archer 2.cohort om en dag eller tre var de er ute etter kurspleie. Det er de ikke.

2 Likes
11 Likes

TO: Ja enig. Elendig å ikke kjøre den meldingen single og noen dager før Q3 i stedet for å bake det inn i all annen covid elendighet.
Hadde de gjort det så kanskje vi hadde vært der dagen startet nå.

Robnie; Men når man nærmest er fortapt og man vet av all offentlig informasjon at Betalutin leverer bedre enn samtlige medisiner på markedet nå.
Hva hadde du gjort? Valgt en behandling med heftigere bivirkning, månedsvis med behandlinger og med lavere sjans til å bli kvitt dritten for en ubestemt tid.

For nye lesere: https://www.nrk.no/innlandet/xl/tester-ny-kreftbehandling-1.12812228

Nå vet jeg ikke hvordan utviklingen til den pasienten har vært, men jeg krysser armer og bein for at det går bra.

Begynner å gå på på psyken dette her etter å ha vært med siden 2015, men gir meg f… ikke nå når vi nærmer oss mål.
At folk kan se for seg en utsettelse på et halvt år skjønner jeg men å gå så i kjelleren for d, d skjønner jeg ikke.
Mine aksjer får pakket ikke uansett.

22 Likes

Betalutin virker,og med Rituximab ala Archer så er det en bombe.
Men pandemien suger.
Og våre favorittpasienter er de som er eldre og skrøpelige ( direkte oversatt fra presentasjonen).
De samme pasienter som som er mest vulnerable for Covid-19, og i tillegg har de en ekstra risiko, kreftsykdommen.
I hvilken grad vil pandemien ta livet av våre potensielle pasienter?

2 Likes

Hvis du lurer på om pasienten ble frisk kan du prøve stalker skillsene dine på Facebook😉 Betalutin funker👍🏻

1 Like

Har tatt meg tid til å lese presentasjonsmaterialet i forbindelse med tredjekvartalsrapporten og sett på web cast, klikk her for direktelenke:

Jeg ble positivt overrasket, og synes i sum at dette var veldig bra. Man kan senke skuldrene.

Det at det kun ble innrullert 3 nye pasienter i paradigme-studien, nå totalt 59 personer, får være greit nok, gitt at vi er midt i en global pandemi, og det faktum at disse kreftpasientene er i høyrisikogruppen for alvorlig sykdom om de får koronaviruset. Her hadde jeg fryktet null nye pasienter.

Vil fremheve følgende positive momenter fra torsdagens presentasjon, nyheter og webcast:

  1. selskapet har god kontroll på cash burn
  2. protokollendringer for Paradigme, med mål om å utvide den kvalifiserte pasientpopulasjonen og øke rekrutteringstakten til studien, er gjennomført i nær alle land, slik at selskapet er rustet til å få virkelig fart i rekrutteringen etter at støvet etter Covid-19-pandemien har lagt seg
  3. Paradigme-studien ventes fortsatt
    fullført i løpet av andre halvår 2021
  4. veldig positivt at Archer-1-studien er ferdig med pasientrekrutteringen; dette var ikke forventet og en veldig hyggelig overraskelse som burde medført kursøkning!
  5. resultat fra Archer-1 ventes i løpet av første halvår 2021
  6. quote fra webcast: “We are in discussion with all players in Hematology”

Som sagt kan vi senke skuldrene nå, og jeg ser følgende sannsynlige triggere det nærmeste halve året :

  1. det blir fart i pasientrekrutteringen til Paradigme med en gang vi får en normalisering, etter at vaksine mot Covid-19 er godkjent og iverksatt
  2. positive resultater fra Archer-1
  3. god mulighet for fullført pasientrekruttering for Paradigme i løpet av første halvår 2021 (selv om det nok går veldig tregt i fjerde kvartal 2020 pga Covid-19-situasjonen)
  4. strategiske partnere i forskjellige regioner og mulig big pharma-partner, muligens også inn på eiersiden? (jf. punkt 6 i oppstillingen over positive momenter fra presentasjonen)

Grunnen til at jeg spesielt nevner triggere det nærmeste halve året er at selskapets kontanter ventes å holde ut første halvår 2021.

Innen den tid har minst en av de forannevnte triggerne inntruffet, og positivt resultat fra Archer-1 vil alene kunne doble aksjekursen, i hvert fall fra dagens nivå. Jeg er derfor ikke bekymret for en emisjon på lavere nivå enn dagens aksjekurs. Slår punkt 4 i triggerlisten inn vil dette bli en veldig hyggelig reise.

Hva angår kursutviklingen torsdag forstod jeg at aksjen steg til over 16 kroner kort tid etter åpning, men fallet til langt ned på 14-tallet på tampen av dagen var helt idiotisk, men dog et faktum. Jeg vil tilskrive dette tre faktorer eller en kombinasjon av disse:

  1. enkelte kortsiktige aktører selger “alltid” på rapporter, uansett om de er gode eller dårlige
  2. svakheten i aksjen ble utnyttet av roboter og algoritme-handler og/eller shortere, noe som ga ekstra press nedover
  3. negativ åpning på Wall Street bidro også i negativ retning

Når det er sagt er det helt “høl i hue” at NANO-aksjen skulle falle hele 7,08 prosent til 14,31 kroner på en summa summarum veldig god rapport og presentasjon torsdag. Aksjekursen er til og med lavere enn den var før vi fikk de første positive vaksine-nyhetene for halvannen uke siden, og det gir ingen mening.

Jeg har følgende kursmål:

Pr. 31.12.20: minst 20 kroner per aksje
Pr. 31.12.21: minst 50 kroner per aksje
Exit/oppkjøp, est. 2022: minst 130 kroner per aksje [noe som er en del lavere enn mitt opprinnelige estimat, men det skyldes at oppsiden må fordeles på flere aksjer enn opprinnelig antatt]

21 Likes

Highlander;
Veldig bra gjennomgang, men;

Det betyr at du ser en potensiell salgsverdi på Nano på rundt 10 mrd kroner.
Dette samsvarer ikke mye med det Healthcap sa i 2015: går dette veien så kommer dette til å bli større enn Algeta.
Etter d utsagnet har d skjedd masse. Den gang hadde man bare Betalutin alene og ikke noe mere en d samt Humalutin.
Flere viktige ting som er tilkommet er Archer og oppregulering av CD20, MZL osv…
Dette hadde vel ingen på blokka den gang.
Jeg tror salgspotensialet av Nano er langt høyere.
Vil bare minne om at Angela var nede i kr.5 og ble solgt for 365 om jeg ikke husker helt feil.

Jeg tror 130 og 10 mrd er alt alt for konservativt.
Nå er ikke jeg noen tallknuser men jeg ser vel for meg en salgssum et sted mellom 25 og 35 mrd gitt at Paradigme fullføres og godkjennes samt at Archer-1 studien viser like gode resultater klinisk som preklinisk og det ser jo veldig lovende ut pr dd.
Blir vanvittig spennende å få resultatene fra de siste 6 pasientene. Siden det var ferdig innrullert nå så kan vi vel forvente oss resultater i mars en gang.

Tror d neste halve året blir veldig avgjørende for Nano og jeg har ståltro på at d går veien, så får andre gjøre seg opp sin egen mening.

Lykke til på ferden!

13 Likes

Stemmer det Tixis.

Low i 2008 var 5,9, emisjon gjort på 12 kroner mars 2009, Bayer kom inn sept 2009 og exit i 2014 på 365.

Det ble akkurat 30-gangen fra emisjonen i 2009 til exit 2014, og MCAP ved overtakelsen var 17 MRD NOK.

2 Likes

Hadde vært fint om noen hadde lyst på den 50K posten som ble flyttet rundt på selgersiden på slutten av dagen i går og i dag. Anyone? :wink:

image

Edit: Da er “proppen” borte :1st_place_medal:

image

Edit II: Fader, han er seig han der altså… :rofl:
Men om han er ute etter best pris, eller ønsker å senke kursen kan kanskje diskuteres.

image

5 Likes

Ettersom det er økende interesse og fokus på radionuclide medisiner er NANO ett selskap de store neppe overser. Spørsmålet er hvor lenge de kan tillate seg å sitte på gjerdet før de kommer i fare for at andre BP kaster garnet ut etter NANO. Jeg tror det kan skje ting på oppkjøpssiden raskere enn noen av oss aner. For hvorfor skal en potensiell BP vente til NANO kan levere gode og overbevisende resultater for Betalutin, som vil løfte prisen på NANO betydelig, før de slår til? Ikke logisk.

1 Like

For tidlig med overtakelse allerede nå.
Tror ikke de større eierne er villig til å selge nå da de er inneforstått med at tiden jobber for høyere prising i det kommende 1-2 årene.

1 Like

NANO er jo også klar over det som skjer i markedet, og belyser jo aktivitetene i sektoren i egen slide (slide 16 fra Q3). Hørte gjennom webcasten på ny, på akkurat dette punktet.

“So all of that is a very good signal that there’s a growing interest in radiopharmaceuticals”

Det er forsåvidt ikke nytt, og kjent for de fleste her, men understreker at det er positivt momentum, at det investeres på denne fronten. De snakker med “alle”, og Nieba med tydelig tale ang. interim: “no comment”. Vi har sagt at “noe er i gjære” i all verdens tid, men kan ikke tro annet enn at selskapet rigger seg for en form av partnerskap nå.

Jeg reiterer utsagnet om at jeg tror ikke Nieba lenger er interim CEO ved utgang av 2021.

2 Likes

Synes ledelsen nå er veldig nøkterne,ikke noe mere en di kan væré sikre på å oppnå . Savner at di drev litt kurspleie og tok frem lit hva di mener selskapet er vert i dag . Likte optemistiske Costa der

1 Like

Det er jeg ikke uenig med. Men at det er for tidlig for en overtagelse nå, og at de største eierne ikke vil være interessert i å selge nå forhindrer ikke BP å flagge sin interesse. Jeg sier ikke at en overtagelse vil skje, men jeg tror ikke man skal bli overrasket dersom det kommer et fremstøt.

Hva var spørsmålet?

Hvor lenge man skulle ha interim CEO.

Costa - God å markedsføre, dårlig på drift.
Bravo - meh på markedsføring, meh på drift.
Nieba - dårlig på markedsføring, GOD på drift.

De har levert mer eller mindre alt de har sagt dette året. At covid kan forskyve guiding er å forvente. ref. kommersielle selskaper som trekker guiding. Go figure. Hvorfor skal det være annerledes her når vi er direkte affisert pga overbelastede sykehus.

Dette går nok veien. rekruttering Q4 kan fort bli en fest, selv om guiding kan sprekke. Så lenge de viser at de har ordnet rekrutteringsproblematikk så vil dette løsne, tror jeg. Archer, Alpha37, MZL, DLBCL, alt det blir en bonus i et slikt perspektiv. Først når paradigme har fått en noenlunde firm tidslinje, sett at den er ± fordelsaktig, vil resten av pipe prises inn, tror jeg.

Det er så kort tid igjen og jeg håper at dere tålmodige får betalt! @Tixis er sannelig en av de.

6 Likes

Hei, Nanofolk :muscle:t2:

Det skrives veldig mye lovende om Nano på dette formuet.

Kan noen også belyse de største risikoene? Hvis Nano skulle feile, hva var hovedgrunnen?

Det var styreformann Jan Egberts som fikk spørsmålet om ansettelse av CEO og det var også han som svarte: Ingen kommentar på dette spørsmålet.

Min personlige mening om hva som kan gå galt med Nano henger bare på en ting og bare en ting:
Betalutin funker. Tvilen rundt det er passert for flere år siden. Archer1 studien med kombinasjon Betalutin og Retuximab har vist suveren effekt preklinisk (se chart i presentasjon av selskapet) og har startet med like bra effekt i arm 1 i studien, så det ser ekstremt bra ut.
Selskapet har laget avtaler for produksjon av komponenter i Betalutin så det er i boks.

Det jeg mener kan være det eneste usikkerhetsmomentet er å få legene til å bruke Betalutin samt distribusjonsnettet som i disse dager bygges opp.
Nå vil sikkert noen si at det er en hån mot Marco Renoldi som virker som stødigheten selv, men jeg kan ikke fatte at det finnes andre fallgruver for Nano nå.

6 Likes

Den største risikoen er om Nano skulle finne på å gå alene til markedet uten en stor og sterk internasjonal partner.
Men så dumme tror jeg ikke de vi være selv om dette var den naive strategien i mange år.

1 Like