Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Var det ikke nevnt tidligere at Mei Pharma fikk redusert sitt antall pasienter når de kuttet en arm, som jo er positivt.

Det stemmer

Verdt å ta en kikk på denne igjen nå som vi nærmer oss oppdaterte data fra archer. Fantastisk å se bildene fra pasientkasus fra første kohort av archer!!

6 Likes

Hva tenker du om Einarsson sitt utsagn ang dette med reduksjon i pasient antall?

Einarsson mente det kunne gjøre det vanskeligere å få leger til å bruke betalutin hvis pasient antallet blir vesentlig lavere.

Det vil så klart gagne oss i det korte løp men lenger ned i veien så kan det hende det blir “problematisk”

1 Like

Nja…, men det må jo kjøres en fase 3 etterpå og der blir jo N mye høyere antagelig… I tillegg har man jo litt safety/bivirkninger fra lymrit og utprøving på dlbcl og archer… (Og kanskje mzl etterhvert)… Effekten er vel ganske udiskutabel og om man greier å få spredd ordet om at man får rituximab til å virke igjen (oppgraderer cd20), så tror jeg egentlig ikke pasientantallet er noe som vil ødelegge noe… Medisinen vil valideres av en evnt AA/CA fra FDA/EMA og om legene har den valideringen og liker egenskapene til betalutin, så tror jeg det er mer enn godt nok for dem…

7 Likes

Jeg har tenkt i samme baner, men delte 50/50 av 59 innrullerte pr i dag. Glemte i farten at de kuttet 20/100 allerede tidlig i august, så 52ish som du bruker blir en riktigere antakelse. Positivt da er jo at hypotesen tilsier at det kun gjenstår 32 pr i dag, fordi 7 av de 39 allerede er i boks :grinning:

Synes imidlertid @TyrionIV har et bra poeng som virker logisk:

Dvs 106 pas totalt. I så fall mangler 47 pr i dag.

Håpet mitt er at det opprinnelige tallet 80, kan sees på som minimum for safety, og at 65 kan sees på som et minimum for signifikante effekttall. Da ender jeg med konklusjon:

Bear: 130 totalt, mangler da 71stk pr i dag

Base: 106 totalt, mangler da 47stk pr i dag

Bull: 91 totalt, mangler da 32stk pr i dag

Så blir jo uansett innrulleringstakten det store spørsmålet. Tiden før Corona viste ca 8 innrullerte pr kvartal. Coronaperioden har vel vist ca 4 innrullerte pr kvartal.

På negative siden tilsier Corona fortsatt lave innrulleringstall, men positivt for økning er at gjennomsnittet for innrullering i tiden før Corona trekkes ned av at innrullering alltid går meget sakte i starten. Man kan anta at innrullering de siste kvartaler før Corona hadde vesentlig høyere innrullering enn 8. I tillegg kommer at antall siter er økt ytterligere, inklusjonskriterier er utvidet og at en arms-fokus forenkler.

Jeg tror dessverre at det vil måtte komme ytterligere utsettelse, MEN indikasjoner på det motsatte tror jeg faktisk vil overraske markedet positivt. Det er en fordel. :slight_smile:

10 Likes

Holder en knapp på Tyrion sin teori 80pax a 15/40, enn bullsenario på kun 65pax a 15/40.

Kanskje kan Fast Track og ODD hjelpe til litt mtp lettelse i antall pasienter. Har nok vært tema i type C møtet som har vært med FDA.

1 Like

Får de kuttet de pasientene som gjenstod av 20/100 skal vi være svært fornøyd. Men det trengs litt kjappt. Skulle gjerne hatt en bekreftelse før nyttår. Men fda er tregt. Får håpe fast track hjelper oss og at de er behjelpelige og ikke som våre egne udugelige helse sør-øst. Ikke en finger har de løfta for å hjelpe helsenæringa.

2 Likes

God stemning i Targovax i dag, når blir det vår tur ? :sunglasses:

1 Like

Tror det kan skje allerede i 2022.

5 Likes

Flott med Targovax :star_struck:. Drypper litt på Nanov også i dag kanskje

1 Like

Det kommer ingen reduksjon før nyttår.
De må ha ett nytt C møte som har (var det 75) dgr responstid fra henvendelse mottas.
Ingenting i q3 om at den henvendelsen er sendt, så det er hvertfall 3mnd frem til det møtet kan holdes.
Men at det kan komme på vårparten er ikke utenkelig, heller meget mulig.

At de nå viser å levere på guiding igjen, er svært positivt, og troverdigheten til ny ledelse bør være relativt sterk.
Derfor er det all grunn til å forvente ett godt H121, og forhåpentlig en økning i inklusjon.
Dette er selvfølgelig det store spøkelset, som meget vel kan vise seg å ramle ut av skapet.
Hvis vi skal forholde oss til realiteten, så er den foreløpig at lite tyder på at vi når full inkludering i 21, selv med reduksjon.
Dette kan endre seg, men det er uten tvil der proppen ligger.
Rekrutterer man plutselig 10-15 i q1 så snur alt, men da skal mange brikker falle rett vei.
Imidlertid er fordelen at Covid influerer all klinikk, ikke bare Nanos. Så at man kjører med bremsene på gjelder flere.

Uansett tror jeg 21 kommer til å by på mange godbiter og oppturer, så jeg ser fremover med forventning.

5 Likes

Skjermbilde

Hva tror dere?
Ønsketenkning, eller blir blir det Algeta på nytt? Isåfall blir 2021 et bra år!
Krympet bare sammen Nanov litt, så det er skremmende hvor like kurvene fortsatt er hvis man ser bort ifra tidsperspektivet.

14 Likes
9 Likes

Fin sammenlikning det der, og det må da være ganske så kjedelig å være investor hvis det ikke er lov til å ønsketenke litt :sunglasses::crossed_fingers:

Du får dra den frem om et år igjen, jeg blir ikke overrasket hvis du treffer spot-on.

2021:

Suverene Archer-data
Sterke DLBCL-data
Alpha settes igang klinisk
Partneravtale
Fullført og read-out Paradigme
:chart_with_upwards_trend:

11 Likes

Mye bra på den listen der ja, men sterke DLBCL data tror jeg vi bare kan glemme. Selskapet har selv varslet at det de har sett så langt ikke er noe wow-effekt.

4 Likes

Tenker du da på denne posteren fra 2019?

• CD37-targeted radioimmunotherapy with 177Lu-lilotomab satetraxetan (Betalutin®) was effective in five out of seven ABC-DLBCL cell lines.
• Treatment resistance in two double-hit/double-expressor ABC-DLBCL cell lines is not due to loss of CD37 expression or 177Lu-lilotomab satetraxetan (Betalutin®) binding.
• Drug library screening identified combinations of 177Lu-lilotomab satetraxetan (Betalutin®) with mitotic kinase inhibitors or selected DNA targeting agents, such as topoisomerase or histone deacetylase inhibitors, to overcome treatment resistance.
• Synergistic interaction of 177Lu-lilotomab satetraxetan and the dual inhibitor of cyclin-dependent kinases CDK1/2 and Aurora kinases AURKA/B, JNJ-7706621, breaks treatment resistance by potentiating inhibition of cell proliferation and induction of apoptosis.
• Next steps is to study the combination of 177Lu-lilotomab satetraxetan (Betalutin®) and mitotic kinase inhibitors in aggressive DLBCL pre-clinical models.

Disclosures
Patzke: Nordic Nanovector ASA: Employment, Patent.
Generalov, Melhus, Dahle: Nordic Nanovector ASA: Employment, E

Nei, tenkte på data fra Lymrit 37-05. Det du henviser til er vel preklinisk?

Her er kommentaren fra selskapet i desember 2019.

On the three completed cohorts, no safety issues were identified. Evidence of disease control has been noted in some of the enrolled patients. We expect to complete the data read-out for the dose-escalation phase and submit the data to an international congress in 1H 2020.

Kan ikke se at de snakker ned resultatet på denne, men hvis du har lest det et annet sted så del gjerne. (Dette har vært diskutert før, ikke alle deler tolkningen om at DLBCL ikke kan ende med gode data)

1 Like

Så akkurat på det samme, men har vi fått noe data herfra?

edit: data kommer vel juni 2021.
image