Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Denne tyskeren “Der Aktionär” - er det samme mann som Fredly snakker om?

Fredly snakker tøv. Skal ha ned aksjen for selv å komme inn på best mulig nivå.

Det kan være, men det ga meg ikke svar på spørsmålet. Jeg nekter å betale for FA serru :smiley:

1 Like

Han nevner ikke noe navn her da. Virker ikke som det er den samme heller ut ifra hva som står i artikkelen.

Nå skjer reprisingen, sett dere på henda om det frister med salg :rocket::rocket: hypehype

5 Likes

schreib sie weiter!

Tror det er NEL han tenker på. Er mye om de der nå.

Litt relevans for Nano her også

2 Likes

Jeg er redd vi ikke har tatt full høyde for de stygge pandemi-tallene de siste ukene. Når vi leser at sykehuskapasiteten er sprengt i en rekke land er det krevende å kombinere med ny fart for pasientrekrutteringen. Derfor kan vi bli skuffet på presentasjonen av Q4. Så blir det desto lysere når vaksineringen får full effekt utover våren.

2 Likes

Jeg kan skjønne at Covid-19 tar mye av kapasiteten på sykehusene. Men for dem som kanskje ikke har noen andre alternativer enn diverse kreftstudier mot sin kreftform, vil det jo være veldig rart om dem ikke får tilbudet.?!
Skjønner ikke det…

Ikke uenig med deg.

Har lest en rekke saker over hvor hardt dette har gått utover forskning i trial-fasen (spesielt kreft). Så dette tror jeg er absolutt tatt høyde for. Kanskje et lite selskap som Nanov kan gå kraftig ned på en skuffende kvartalspresentasjon.

Men de lange linjene, slik jeg tolker det, vil føre til økt støtte fra politisk hold. Hvordan dette skjer er jeg veldig usikker på, da jeg ikke jobber i systemet. Det er slik jeg ser det to faktorer som må gavne sektoren på mellomlangsikt.

For det første; dette er ekstremt viktige områder for mening i samfunnet, livet til veldig mange personer står på spill om forskningen blir for skadelidende på lang sikt. Dette er ikke som utelivsbransjen/reiselivsbransjen, som virker kastet forran bussen for tiden. Derfor tror jeg og håper jeg at det blir en systematisk endring på et eller flere plan snart. Det er forsåvidt også mange eksperter som jobber hardt for å løse disse hindringene, med både personlige og økonomiske intensiver på spill.

Den siste der, økonomiske, er min andre årsak til at jeg tror det vil skje noe. Big pharma spesielt gir uttrykk for at de må øke prisene på medisiner da de taper fryktelig mye penger på prosjekter som står «stille» pga. rekrutteringen av pasienter. Dette tror jeg er et dilemma politikere og andre som legger rammene for vurderinger i helsesektoren ser nøye på. Hvor viktig blir oppfølging av kreft opp mot pandemien? Dette er spørsmål jeg heldigvis ikke må svare på, men tror absolutt de som jobber innenfor feltet kreftforskning vil gi lyd fra seg i økende takt.

At disse to skal gi nanov noen klar «kjøp» er ikke sikkert. At det derimot må være mulig å snart se noe lysere på selskapet og muligheten for suksess. Det må skje om de ikke melder om negativt spesifikt for Nanov. Dette er min mening.

Vi snakker forbi hverandre. Selvfølgelig bør Nanov få anledning til å tilby sitt svært godt tilbud som alle aktuelle pasienter bør takke ja til, men samtidig peker Nanov selv på at pandemien skaper visse utfordringer som ingen her kan trylle bort. Spørsmålet er bare hvor høye hindringer pandemien skaper for oss de nærmeste ukene før vaksinen løser problemene.

2 Likes

Jeg vet ikke hvordan andre land har bygget opp sykehusene sine om de har rene kreft sykehus som vi har med Radiumhospitalet. I så fall burde ikke disse vært tynget av covid-19 på noen som helst måte da de behandler kun kreft samt driver forskning.
Så lenge man snakker en behandling og så hjem så skjønner jeg ikke at dette skal bli stoppet/forhindret av covid

Såvidt jeg forstår er det ikke pasienttørke som er problemet, men manglende lege- og sykepleierkapasitet. Med mange i karantene allokeres ressursene til de mest kritiske oppgavene akkurat nå, og det går på bekostning av f.eks. studiene vi ønsker å se fart på

1 Like

I flere land er det også krav om å oppholde seg på sykehus i et døgn etter behandling for behandlinger med radioaktive terapeutika om jeg leser pdf`en man finner i linken til @SkogensKonge riktig…

1 Like

Alt det jeg vet at det ble visst lagt ut av biotekeksperten til Der Aktionär - Michael Doepke:

Twitter-kontoen hans er nå stengt.

1 Like

Satte igang spideren og fant denne fra Bertrand Delsuc. Ser lik ut som den vi så litt lengre opp her…

Det her er jo bare en side av presentasjonen til nano, men det var antydning til diskusjon i tråden. Bare søke opp fyren.

7 Likes

Ut fra det Tyskeren som jeg skriver med sier så er det den samme sliden som ble lagt ut av biotek-eksperten til Der Aktionär, pluss noe ekstra positiv omtale. Fint med reklame,

5 Likes

Noe denne aksjen så absolutt trenger.

2 Likes

For et par år siden ble de diskutert på forum at ledelsen ikke gjør nok for å få internasjonale investorer interessert i nanov. At verdien av selskapet ikke kommer frem.
Hva med at små innvestorene tar den ballen selv og oppretter tråder på internasjonale aksjeforum. Spre kunnskapen

5 Likes