Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Det kunne du sikker klart fint selv ved å gå til nordicnanovector.com, men la gå:

2019:

2020:

Dette er forskjellen på AKTIV pipeline 2019 - 2020. De som ikke er med lengre i 2020 var i UTGANGSPUNKTET lagt på vent, men det er vel sagt nå at flere av de er omdefinert til også å være oppe til vurdering om de i det hele tatt skal fortsette som planlagt.
Det blir uansett ikke oppstart igjen av noen av de før selskapet har fått inn hundrevis av millioner (muligens over en milliard) kroner på konto som de trenger, i verste fall for å kunne kjøre Paradigme hele veien til markedet selv.

Nå blir jeg sikkert beskyldt for baissing, men har bare svart på spørsmålet som ble stilt…

6 Likes

Den nye ledelsen i NANOV harcetter mitt syn ikke hatt noe valg enn å ta disse drastiske grep. Selskapet hadde verken ressurser eller tillit nok i markedet til å fortsette med hele pipelinen til mål. Hadde de gjort det ville trolig selskapet gått i oppløsning før de kom i mål.

Nå har de prioritert Paradigme og tatt nødvendige grep mhp valg av dose, endret rekrutteringsprotokoll, og når C-møtet er over, vil trolig behovet for antall pasienter være redusert. Med disse grepene på plass vil målstreken fremstå langt mer realistisk. Noe som vil gi grunnlag for å få inn nødvendig finansiering, samt å få på plass en partner. Da vil selskapet også ha et realistisk grunnlag for å gjenoppta deler eller hele pipelinen.

NANOV har aldri vært nærmere målstreken enn hva de er nå.

4 Likes

Men alpha37 skal visstnok starte i klinikken i 2021 i følge det siste prospektet.

1 Like

Jeg har hamstret siden 12-tallet og fortsetter å hamstre på dager som i dag. Det er svært realistisk og det skal ikke mye til før kursen er doblet.
Jeg merker også voksende interesse for selskapet på sosiale medier.
Her er en ny lenke til en fersk artikkel:

Den er selvsag intetsigende men det er likevel fint med omtale.

8 Likes

Nå skal jeg ut på tynn is her(som er nokså vanlig i sørvestlig klima), men kan det faktisk hende at lockdown kan være positivt for pasienter om ønsket effekt i form av synkende smittetilfeller og da gjerne mindre trykk hos helseinstitusjoner blir en realitet? Dette blir andre gang de kjører lockdown, men regner med at noe erfaringer har blitt gjort i tiden som har gått.

Ønsketenkning, i guess, men ikke umulig.

Beste er vel å stålsette seg og heller bli overrasket på oppsiden, noe vi nano aksjonærer er godt vant med. Overraskelse på oppsiden har vi vel igjen å erfare :slight_smile:

1 Like

Jøss, det var da voldsomt. Jeg trodde det var et ironisk innlegg fra din side jeg.

1 Like

Er vel nå det er lurt å kjøpe. Husker biotech pharmagon for 1,5 år siden, var ikke mye optimisme å spore på trådene der. Selskapet ble latterliggjort. Skal man få litt avkastning må man kjøpe når ingen vil ha aksjen. Så enkelt, og så vanskelig🤓

8 Likes

Får mange lenker fra ivrige tyskere og ble kanskje revet med. :slightly_smiling_face:

1 Like

Alltid lurt med bittelitt kildekritikk :rofl:

Bare hyggelig det :slight_smile:

1 Like

Om man skal kalle det baissing eller ikke å bruke konstruksjoner som “aktiv” pipeline istedenfor å bruke reell pipeline for å rettferdiggjøre sin vinkling og få det til å se ut som pipelinen er droppa får andre vurdere, men realitetene er likefullt at hele pipelinen er intakt og fortsatt er en del av firmaet og verdiene deri ligger der fortsatt

  • og nettopp verdiene i resultatene man har forsket seg fram til og hvor langt i løpet man faktisk er, er noe som de som er skeptiske ofte liker å utelate og ikke gi noen verdi.

Det som faktisk er nytt ift pipelinen i 2019 er at både archer-1 og lymrit 37-05 er ferdig rekruttert nå, vi venter resultater derfra dette halvåret som (spesielt i archer) vil kunne ytterligere bekrefte rasjonalet bak behandlingen og tilføre selskapet ytterligere verdi (etter min mening) , samt at vi antagelig vil ha ytterligere en fase 3-klar (archer) indikasjon og en fase 2 klar (dlbcl) indikasjon.
Med det i mente, ser pipelinen betydelig annerledes ut enn det som vises i den, for meg, litt konstruerte “aktive” pipeline som vist ovenfor…

Reell pipeline vil da etter mitt skjønn se slik ut:

I tillegg er det vel gode grunner til å tro at det vil dukke opp en relativt kort vei til markedet innen MZL for Betalutin – signalene som er kommet mtp fast track, ODD og eksepsjonelle resultater tilsier (etter mitt skjønn) at en pivotal fase 2 med godt under 50 pax (eller bedre) ikke er å ha for høye forhåpninger innen denne indikasjonen.

Realitetene om 1 års tid kan dermed fort være at Nano står med

  • en fullført pivotal fase2 og er på terskelen til markedet i spydspissindikasjonen NHL 3.Line FL,
  • har èn Pivotal fase 2 på trappene i Mzl,
  • èn Fase 3 (pivotal) klargjort plan for og på trappene innen NHL 2.line FL,
  • Plan klar for Normal fase 2 innen Dlbcl (antagelig i kombinasjon med et annet legemiddel)
  • Man kan i tillegg ha fase 1 for nytt legemiddel, Alpha37 med like stort potensiale, i gang eller på trappene og:
  • man har fortsatt Humalutin som er IND-ready og har stort potensiale.

Så er det slik at alt avhenger av å ha penger tilgjengelig for å få kjørt pipen igjennom – det er ikke til å komme utenom… Emi er absolutt ikke en optimal løsning for eksisterende eiere for å få satt i gang alt dette mtp at dette er kapitalintensiv forskning og de store beløp som må til gjør at det for mange blir vanskelig å forsvare sin posisjon i en emi, samtidig som den lave market capen som firmaet har nå gir stor utvanning av eierandel ved denne løsningen.
Fokuset for firmaet blir nok å plukke de “laveste fruktene” ved denne måten å finansiere og da er antagelig 3L.FL og MZL det som synes mest nærliggende å satse på.

Det kan synes som at man er best tjent med å få en BP på banen med en bra upfront og gode milestones på veien mot markedet - som på denne måten sikrer finansieringen for å kjøre i gang alt av pipeline og maksimering av produktverdien innen overskuelig tid – og nettopp dette er vel den store jokeren i denne aksjen nå som Betalutin altså har passert interrim med bekreftende resultater, nærmer seg ferdig rekruttert pivotal fase og fullstendig avlesning på primærendepunkt (ORR) og påfølgende BLA i spydspissindikasjonen – produktet har et mye bredere nedslagsfelt for medisinen på trappene i ytterligere indikasjoner og er et betydelig mye mer fleksibelt og anvendelig produkt med unike egenskaper mtp eventuelle kombinasjonsterapier enn alternativene i feltet.

Jeg mener det gir mening for en interessert “beiler” som satser innen RIT å komme på banen og involvere seg nå – og det gir absolutt mening for Nanov å ønske å få til en avtale nå…

“Time vill sjåvv”, men spennende blir det – har personlig fremdeles et godt håp for at fremtiden til Betalutin blir bra og at mange pasienter vil nyte godt av denne terapien.

50 Likes

Takk for god og saklig oppsummering, TyrionIV. Jeg har også fortsatt troen på Nanov og satser på at det kommer gode nyheter de nærmeste månedene :crossed_fingers:

3 Likes

Var vel som forventet at det ble deg :grinning:

Greit å få med seg hele setningen og betydningen når man skal sitere…
Så ja…: jeg spiller videre på ditt innlegg der du mente det ville bli kalt “baissing” og jeg skriver at andre får vurdere det…
Men ingen tvil om at jeg mener din versjon av “pipeline” får ting til å se grimmere ut enn realiteten er…

13 Likes

Rekker jeg å poppe litt Popkorn ? :slight_smile:

2 Likes

Mei Pharma skal vel ha rundt 60 pasienter i sin MZL arm om jeg ikke tar helt feil? Så rundt 50-60 pasienter her for Nano bør ikke være skivebom.

En «confirmatory study» i 2L FL i kombo med Rituximab har vel nærmest vært normen for å komme seg opp til 2. linje fortest mulig. Både Mei Pharma, Umbrealisib og sikkert flere har gått denne veien de siste årene. Fordelen Nano og Betalutin har her er den synergistiske effekten med Rit, og oppreguleringen av CD20.

Betalutins styrke er fortsatt de mange kombinasjonsmulighetene med Rit og andre medikamenter, og fortsatt grunnen til at jeg har en (liten) post her. Men det er ikke til å stikke under en stol at ting så meget mye lysere ut i 2016 og 2017…

1 Like

Uansett hvilken side man er på i denne diskusjonen tror jeg det bør være en form for enighet i at forståelsen av dagens prising som rettferdig eller riktig handler om synet på risiko og derav risk / reward.

For å parkere det med en gang, og ikke for å backtrade; jeg exitet NANO tilbake i 2016 tett opp mot 100 kroner. “Bommet” på toppen hvis det er viktig, men traff godt på bunnen, selv om jeg “bommet” der også. Hadde inngang like under 20-tallet.

Hvorfor solgte jeg i 2016?

Alt gikk for fort, selskapet var langt unna klinisk sett, selv om data var gode så var det en real hype vi var vitne til. Jeg kjenner ikke til diskusjonene her inne på den tiden, men har skjønt at mange spådde 500 kroner til 1000 kroner. De kunne ha fått rett, markedene er ikke bestandig rasjonelle.

Så hva med dagens verdsetting? En ting er sikkert, den er i alle fall ikke hypet! Kliniske data bevist gjennom MZL, Archer og Paradigme viser at Betalutin er kommet for å bli. Og hele poenget til TyrionIV er nettopp å stadfeste dette; dette er knallbra tall og solide medisinske faktorer man ikke kommer unna. Og for den rette partner, og de bør det være flere av, så kommer de til et godt derisket bord med historiske data å vise til og sterk klinisk effekt i mye av det. Som referert til med både PIM, ODD og Fast Track. Det er ikke slik at FDA har et budsjett med slike benevnelser hvert år som skal deles ut, man må kvalifisere for det. Det har Betalutin gjort til gangs.

Å referere til at verdien av NANO nå kun er Paradigme blir farlig banalt og undergraver bevist fakta. Men at flere ledelser og nøkkelpersoner har skuslet bort gode muligheter underveis og tatt seg vann over hodet er utvilsomt. Det lider de langsiktige aksjonærene for, mens mange med risikoappetitt for biotek har kunnet entret aksjonærmassen til stadig fallende kurser. Å vite at det er nødvendig med emisjoner hvert andre eller tredje kvartal gjør ikke situasjonen noe bedre for aksjonærer som er all inn og har høye innganger; de er dømt til å tape i det korte bildet.

Å tillegge shorterne all skyld for kursfall og kursmanipulasjon blir derfor ikke riktig, Her må skyld legges der det hører hjemme, og selv om biotek på Oslo Børs ikke er the place to be, så er det flere interne faktorer som ligger bak dagens verdsetting. Jeg mener dog ikke at den er rettferdig når man ser på kliniske fakta, men forstår den godt utifra stadige forsinkelser, skuffelser og hyppig skifte i management.

Å si at Nieba er en bedre mann enn Costa og Bravo er kanskje et skudd i blinde, men tidlige indikasjoner kan tyde på at med hans bakgrunn fra Bayer har han stor forståelse for hvor skoen trykker og hvordan kursen må stakes ut for å komme i mål.
En rendyrket prioritering av Paradigme er fornuftig og rasjonelt, og bør ikke trekkes frem som en falliterklæring og skuffelse. Å gjøre det motsatte med all inn overalt har andre prøvd på før, senest bevist med Mr Kjos og Kise, det funket en viss stund helt til realiteten kom. I NANO er det nå tæring etter næring, og bygge sten på sten etter at de store drømmene ble for kapitalkrevende å kjøre på en gang. Men de ligger der fortsatt, i beste stand.

Veien videre for Archer og MZL er kun snakk om å finne den rette partneren, så er det 3 solide spor i gang igjen før man rekker å blunke. At man ikke tror på det er en sak, men å utelukke det blir for naivt i racet om å ha de beste kliniske dataene.

Jeg synes innlegget til TyrionIV setter fokuset på hvilken risk / reward som ligger her, med understrekning på reward! Risken burde de fleste kjenne til; konkurrenter kan ta over dette løpet, selv om det ikke virker til å være tilfelle nå. At interim klarte å stake ut at det finnes en dosering som er den absolutt rette viser i motsatt tilfelle at her snakker vi om solide tall / effekter. Hadde det ikke vært så åpenbart hadde de kjørt videre med begge armene for å beholde mulighetene åpne i favør av mer helgardering. Åpenbart var ikke det nødvendig, og jeg håper de fleste skjønner at når vi faktisk kommer til read out, enten det blir H2 2021 eller H1 2022, så kan man se frem til tallene, og ikke gå på en Clavis. Her er det liten fare for at tallene ikke kommer bedre inn enn dagens SoC.

Hva er veien videre da, og hvorfor er noen optimister mens andre er pessimister?

Den mest åpenbare grunnen til å være kortsiktig pessimist er faren for forsinkelser, av flere grunner. Både Covid 19, men også det fakta at de har slitt med rekrutteringen lenge før ordet Covid 19 fantes.
Dernest er det stor grunn til å frykte nok en emisjon, og med dagens verdsetting og krav til rabatt kan vi bare drømme om emisjoner over 12 kroner. Er vi på dette nivået kursmessig om 6 måneder blir det stygt og vondt. I alle fall kortsiktig.

På motsatt hold, hvorfor tenke at det er verdt å ta sjansen nå hvis man allerede ikke har “malt seg inn i hjørnet”?

Numero uno er selvsagt de kliniske data. Ingen gidder å diskutere mot det. Det er rett og slett suverent.

Nummer to så ser vi konturene av stålkontroll fra ledelsen om dagen. De har ennå ikke bommet etter at de satte ny kurs 1.april 2020. Ting har gått på skinner, både med type C-møte, interim og implementering av nye inklusjonskriterier. Alle de best rekrutterende land er nå oppe og går på nye og utvidede kriterier. Det gjenstår fortsatt å se hvor stor denne effekten vil være, men skal man først snakke om tillit til den nye ledelsen og styret, bør vi også tro de på ordene når de sier at effekten av nye kriterier vil være signifikante.
Med det ordet skal vi ikke forvente at antall pasienter øker fra 5 til 7 pr kvartal, da skal vi se dobling eller mer. Det er i alle fall hva jeg legger i ordet signifikant.

Jean Pierre Bizzari, MD, Chair of Nordic Nanovector’s Clinical Committee, said: "We are very encouraged by the interim results both the activity and the safety profile in this unmet patient population. We believe that the decision to focus on one arm as well as the ongoing implementation of the protocol amendments will significantly support an increase of the enrolment rate to PARADIGME".

De neste triggerne ligger åpenbart i redusert antall pasienter, initiering av Alpha 37 klinisk, read out Archer og helt åpenbart all prat om partner i både podkaster, Q-presentasjoner og andre konferanser vitner klart om at de er i mange spennende samtaler om dagen.

Med Renoldi’s egne ord; vi prater med alle som er verdt å prate med i denne bransjen.
De har uttrykt en strategi om hvilke markeder de helt klart ikke skal ta alene, og så er de sikkert åpne for å diskutere muligheter for partnerskap og deling for de mer lettere tilgjengelige markedene som Norden, EU, UK og USA.

Jeg tror med hånden på hjertet at aksjonærene vil føle seg i langt bedre humør ved utgangen av 2021 enn de gjorde ved utgangen av 2020, men hvordan reisen dit fortoner seg blir selvsagt uhyre spennende. Flere emisjoner, børsnedturer, utsettelser etc kan treffe oss, men guleroten er der fremme, og den er såpass saftig og unik at før eller siden blir fristelsen for stor; den kommer til å bli høstet og plukket opp :yum:

57 Likes

Veldig bra oppsummering av situasjonen til nanov.

1 Like

Jeg synes det er like viktig poengene med engangsbehandling som gir forbigående og milde bivirkninger – og diversifisert angrepsmål (cd-37).
Noe som videre gjør at totalen, som du påpeker under, gjør den så ypperlig til de fleste tenkelig kombinasjonsmuligheter innen segmentet - og unik i det aspektet i mine øyne.

6 Likes

Første trigger kan komme allerede nå i januar. Redusert inklusjonsantall. Kan ikke akkurat se at det er diskontert i aksjekursen! Møte skal holdes innen 75 dager etter forespørsel, som antagelig ble sendt i november.

At redusert antall vil godkjennes er vel bankers. Med reduksjon fra 2 til 1 dosering er ikke bare kalibreringsproblematikken et tilbakelagt stadium, noe som gir en adminstrativ forenkling for Nanov, men også behovet for målinger blir redusert kraftig. Oppfølging vil dessuten bli gjort i de pasientene som allerede er inkludert i 20/100 doseringen.

10 Likes

Man må nesten håpe på det, for om de ikke får det, så har jeg ingen tro på at guiding kan nås. Med nye dystre covid-19 prognoser, så vil det ikke hjelpe rekruttering på noen som helst måte. Det er en utrolig kjedelig situasjon, og vi får bare krysse fingrene at sitesene har nok kapasitet til å behandle…

1 Like