Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Skummelt å bruke ord som bankers kanskje, men jeg håper og tror det. Ellers enig med @sjerkyll her. Har ingen tro på at de klarer det uten. Har egentlig liten tro på at de klarer det med også, men vi får se. Dommen faller vel mer eller mindre den 18.2. da vi får oppdaterte rekrutteringstall til og med halve 1. kvartal 2021.
Ser for meg at de kjører en emi på 20% i slutten av februar eller mars. Og er det dårlige rekrutteringstall på 1. kvartalsrapporten så tør jeg nesten ikke tenke på hvor lavt den blir satt og hvor lite det generer av penger inn.
Da ser jeg bort fra at det kan komme en annen løsning som partneravtale eller lignende som lyn fra klar himmel når som helst. Holder det som en joker oppi det hele og krysser fingrene.
Når det gjelder triggere så har de kommet og gått i flere år uten å levere annet en kortvarige positive kursøkninger. Nå sist den store som var interim avlesningen. Da hadde mange av oss troa på at det skulle bli en gamechanger, men det ble dessverre ikke denne gangen heller.
Alt blir overskygget av elendige rekrutteringstall, forsinkelser og litt under par ex ledelse.
Som jo er ganske forståelig.
Ellers vil jeg takke @TyrionIV for meget bra og saklige/velbegrunnede innlegg og noen flere.
Savner også innleggene til @Savepig Er du helt ute nå kanskje?

2 Likes

Jeg eier ikke aksjer i NANO akkurat nå.

Men jeg har like stor tro på at Betalutin er et utrolig bra produkt når man tar safety/efficacy/qol i samlet betraktning.

Følger med på etter om selskapet får rekruttering i sving igjen. Det var utrolig synd de fikk en pandemi rett i fleisen, det var en sort svane jeg aldri hadde drømt om. Krisesituasjonen om at de skulle ende opp med dårlig finansiering midt under et børskrakk var noe jeg hadde som et nedsidescenario i lang tid.

Og: En partneravtale eller et oppkjøp kan komme helt ut av det blå her.

9 Likes

De vil fortsatt ha rundt 200m på bok ved utgangen av Q1. En eventuell emisjon vil nok derfor settes i Q2. Frem til det vil det skje mye her, inkl. utrullering av vaksine (=trolig mindre restriksjoner og høyere rekruttering), avlesning i DLBCL og Archer, og nedjustering av antall pasienter i Paradigme.

Det er også nærliggende å tro at det jobbes aktivt i kulissene med én eller flere partneravtaler her.

1 Like

Jeg er ganske sikker på at de bruker 20% fra EGF’en før GF i april. (Hvis det ikke som du sier og jeg og alle andre håper, ligger en helt annen finansieringsplan/løsning og lurer i sivet)!

Her kommer det en partneravtale fra Asia ganske snart!

1 Like

Healthcap lot seg førøvrig utvanne ved forrige emisjon. Dette mener jeg et sterkt tegn på at største eier ønsker alternativ finansiering fremover. Hvis de var en pådriver for å hente penger gjennom markedet for å la pipelinen modnes før en partneravtale/oppkjøp, så hadde de neppe latt seg utvanne.

Merk at Healthcap også sitter på eiersiden i Fusion Pharmaceuticals, som inngikk en partneravtale med AstraZeneca tidligere i år. Nano er myyyye nærmere markedet enn Fusion.

4 Likes

Var ikke EGF i oktober? Da husker jeg feil og da er det rett som det blir sagt her.

Edit: Ja, ok da husker jeg rett og det var feil som ble sagt her :rofl:
Det spiller for så vidt ikke noen rolle om den kommer i mars eller april heller. Det koster det samme og drifte dette uansett og pengene må inn.
Vi satser i det lengste på at de kommer fra noen som har siklet på NANO i lang tid tenker jeg.

Helt greit at noen fikk pirket litt bort i den posten på 48 000 aksjer på 14,80 :sunglasses:

Noen med tilgang til denne analysen?

NORDIC NANOVECTOR: Kempen nedgraderer aksjen fra nøytral til selg med kursmål NOK 11.

en link hadde vært innafor…

2 Likes

Kom fra xtrainvestor.
Hvem er Kempen og kan heller ikke huske de har dekt Nano tidligere?

De har vært bookrunner for nano ved flere anledninger samt dekt nano i 2019.

Fra 29 mai, 2019 https://preview.mailerlite.com/d1a9a3

Fra mai 2019

NORDIC NANOVECTOR: Kempen Research initierer dekning av aksjen med kjøpsanbefaling og kursmål NOK 75. Denne utenlandske investeringsbanken spesialiserer seg bl.a. på life science & healthcare.

1 Like

Takker

Link til kutt av kursmål?

Det kom på denne måten fra xtrainvestor på mail. Har ikke link dessverre.

CLOUDBERRY CLEAN ENERGY: Carnegie øker kursmålet til NOK 21 (17), gjentar kjøp.

AKER SOLUTIONS: SEB øker kursmålet til NOK 20 (11), gjentar kjøp.

XXL: DNB kutter kursmålet til NOK 21 (25), gjentar hold.

STOREBRAND: JP Morgan oppgraderer aksjen fra undervekt til nøytral.

SUBSEA 7: Handelsbanken øker kursmålet til NOK 105 (83), gjentar kjøp. JP Morgan øker kursmålet til NOK 107 (97), gjentar overvekt.

NORDIC NANOVECTOR: Kempen nedgraderer aksjen fra nøytral til selg med kursmål NOK 11.

TOMRA: Arctic kutter kursmålet til NOK 240 (250), gjentar selg.

BORREGAARD: SEB nedgraderer aksjen fra kjøp til hold med kursmål NOK 155.

NORSK HYDRO: Morningstar nedgraderer aksjen fra hold til selg med uendret kursmål NOK 32.

3 Likes

Fra 75 til 11 i løpet av 1 år, jaja får ta enda et bet på deres anbefalinger =)

1 Like

Fin link @JHF2!

AZ sitt inntog i RIT-sfæren er særdeles spennende

The collaboration with Fusion, while small from AstraZeneca’s perspective, could give it an opportunity to test the waters for development of another type of cancer drug. Radiopharmaceuticals, Fusion’s specialty, combine a radioactive isotope with a tumor-seeking antibody, strung together by a special “linker” molecule.

Radiopharmaceuticals are a promising area of exploration in oncology, with the potential to deliver radiation therapy selectively to tumors," said Susan Galbraith, AstraZeneca’s head of research and early oncology development, in a statement.

Skjønner ikke helt hvordan de kommer frem til disse kursmålene, skulle tro det var 0 eller 100 som gjaldt slik situasjonen er nå

7 Likes