Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

I innsideposisjon vil man ikke ha mulighet til å kjøpe aksjer mellom kvartalsslutt og kvartalspresentasjon, så vi vil ikke få noen innsidekjøp her før tidligst 18. februar.

Når det er sagt, så håper jeg inderlig at det jobbes konkret med partneravtaler og planlegging av videre studier med FDA, noe som naturligvis vil sette de involverte i en innsideposisjon hvor de ikke kan kjøpe aksjer før disse prosessene er avklart.

2 Likes

Største eier (Healthcap) lot seg utvanne i siste emisjon, så jeg tror neppe de anser det som et godt alternativ at selskapet fortsetter å finansiere seg på denne måte på det kursnivået her.

Merk at Healthcap også sitter på eiersiden i tidlig-fase-selskapet Fusion Pharma som inngikk partnerskap med astrazeneca i fjor.

Mye tyder på at det jobbes med noe tilsvarende i Nano, men forhåpentligvis med langte bedre terms gitt at Nano er ikke langt unna godkjenning i FL.

1 Like

Ok? Hva tyder på at det jobbes med noe tilsvarende?

Det har vi vel diskutert før, men kort oppsumert:

  • Utallelser fra management, senest ifbm forrige kvartalspresentasjon om at de er i løpende dialog med alle aktører inne radiopharmaceuticals, og at de venter på “the right deal” (eller noe i den duren)
  • Det står ordrett i forrige børsmelding at funding i 1H21 vil skjer gjennom emisjon eller partnerskap.
  • Størst eier, Healthcap, sitter på eiersiden i Fusion. De lot seg utvanne ved forrige emisjon i Nano. Dette mener jeg indikerer at de ikke ønsker eller har tilgjengelig kapital i nåværende fond til å fortsette å funde selskapet gjennom emisjoner. Alternativet er da partnerskap, i likhet med Fusion
  • Nano er på et sted i reisen hvor en partner vil kunne tilføre stor strategisk verdi knyttet til markedsføring, regulatoriske prosesser og nettverk, samt at det ligger store synergier i få satt i gang kombinasjonsbehandlinger innen 2L og 3L FL. Kombinasjonsstudier innen MZL og DLBCL er nok også noe de ser på.
  • Ellers er det vel en del muligheter med Alpha 37 som noen tidligere her har vist til.
  • Til slutt så er market cap’en så lav nå, at tilbøyeligheten for å akseptere en partneravtale absolutt burde være tilstede og høyt på agendaen.

Er det nok @InVivo ? :slight_smile:

16 Likes

Vi er vel ikke så mange igjen i lenkegjengen. Har selv en litt kortere lenke enn tidligere. Men vi nærmer oss vel snart tidspunktet hvor den siste optimist er blitt pessimist. Så jeg ligger på kjøp idag. Skal ha like lang lenke(120K) som tidligere, og håper å treffe i nærheten av bunn.

1 Like

Vi er dritt lei hele gjengen, og jeg forventer at selskapet ila kort tid med en full oppdatering rundt både rektuttering, protokoll, finansiering og videre planer for MZL, DLBCL og kombinasjonsbehandlinger. Det kan gå begge veier, men jeg har foreløpig tillit til at Nieba og Egberts har brukt tiden på hjemmekontor godt.

1 Like

Denne som BioMed fant viser ihvertfall at de søker partner i asia og at de aktivt prøver. Så vil jeg tro de gjør det samme i usa og europa

7 Likes

Ja, det vil jeg si!:slight_smile: En veldig fin oppsumering! :+1:

4 Likes

Helt enig, og mulighetene innenfor kombinasjonsterapier er jo enorme. Vi vet jo at det kan være store muligheter feks med CPI og Rituximab

Og hva sa JD om Alpha37 dataene? De beste han noen gang hadde sett(eller noe i den duren)


4 Likes

Ja, det var de mest lovende data han hadde sett, og det som er spesielt interessant med Alpha37 er hvor overlegent Alpha37 er fremfor Ibrutinib, som i dag er det mest brukte produktet innenfor 1L og 2L. Alpha37 er dynamitten som jeg tror de fleste Big Pharma vil elske å eie!

Dr Jostein Dahle will also explain in detail some of the data that the company has generated with Alpha37 (an anti-CD37 mAb linked to alpha-particle generating lead 212). This will include demonstration of the superiority of Alpha37 to ibrutinib in an ibrutinib-resistant mouse model of CLL (chronic lymphocytic leukaemia). Ibrutinib is today the most widely used product in this indication, both first line and second line.

1 Like

Ja, kan de gå Ibrutinib i næringen, så snakker vi dollaros!

**Riding pole position in the lucrative chronic lymphocytic leukemia (CLL) market, AbbVie and J&J’s Imbruvica has had a steady climb to the top of both drugmakers’ oncology bestseller lists. But a highly touted challenger in AstraZeneca’s Calquence has arrived, and Imbruvica could have its hands full in the coming years. **

With a strong grasp on the CLL market, Imbruvica hit $5.69 billion in sales in its sixth year on the market. With four additional indications under its belt and a combo approval with Roche’s Rituxan, Evaluate Pharma predicts the partnered cancer drug could hit $10.69 billion in sales in 2026, putting it among the industry’s sales elite.

3 Likes

Hvem eier Alpha37 mtp collaboration med Orano

1 Like

Men det sier ingenting om eierstrukturen

Ja, Nano eier antistoffet, som brukt til humalutin ved bruk av LU177…

Men hvilken deal er gjort her…

Får orano mye av kaka for å stille med isotop?

Antistoff, linker og chelator er jo nano sitt bord regner jeg med.

Ut fra denne plansjen, og siden de sa på Q3 at de jobber med IND nå, med søknad H1 2021, vil jeg tro at det er NANO som er største eier. Naturlig nok siden de har utviklet Alpha?

2 Likes

Det er rart, når man ser på resultatene de har og alt det prekliniske som virkelig kan ta av så får man lyst til å kjøpe mer. Meeen, så ser man på avkastningen hittil og dropper det :joy:

1 Like

Hva vil en evt. forsinkelse bety for videre utvanning?

Vi er vel nokså sikre på en ny emi med 20% utvanning rundt hjørnet, men på dagens nivå vil vel ikke de pengene vare så lenge. Hvor mye vil vi vannes ut i et scenario der vi blir forsinket ytterligere 6mnd, og ikke får en partneravtale i mellomtiden?

Noen som har gjort det fundamentale regnestykket på hva postene våre ville vært verdt etter utvanning (med antakelser om markedsandeler, priser, kostnader, etc. som tidligere)?

Hvis jeg hadde vært sikker på dette hadde jeg ikke vært aksjonær, enkelt og greit.

Det kan selvsagt skje at det blir realiteten, men å være sikker på noe uten å være innsider er praktisk talt umulig.

2 Likes

Hvordan tenker du de skal finansieres videre da? Selv om det ikke er ønskelig, føler jeg det er mer sannsynlig med emisjon enn partneravtale eller oppkjøp innen noen måneder

1 Like