Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Helt greit å føle det fordi kursen er bekmørk og det ser ut som om verden har forlatt NANO.

Men de har fortsatt levert knallgode data, har indikasjoner på gang innen 1L og 2L som straks startes preklinisk og er muligens bare 12 mnd unna Accelerated Approval. Det er ikke det verste selskapet å bli partner når du selv sitter på tonnevis av dollar og ønsker å være frontrunner i NHL.

Det er et gedigent potensiale her for BP med nok cash, markedstilgang og ressurser, ditto lengre vei å gå til markedet for å be om 4 mnd cashburn via nok en emisjon på 10 kroner.

Synes aksjemarkedet har vært klare nok i talen til ledelsen nå; herfra ordner dere ting gjennom partnerskap. Om det går får tiden vise, det snakkes i alle fall nok om det på caller og Q’er.

3 Likes

“There will be a need to secure further financing, through
equity, debt and/or partnerships, no later than during H1 2021 in order to
ensure sufficient financing for the Company to reach its major value inflection
point, the 3-month top-line data from the PARADIGME clinical study, targeted for
H2 2021.”

Vi slipper å vente alt for lenge på svaret hvertfall

1 Like

Du antar at de for første gang skal treffe på guiding med 2H 2021?

Jeg tror det jobbes mot partnerskap, men om den avtalen kommer i år 1H 2021 eller en eller annen gang i fremtiden vil bare, ja nettopp, fremtiden vise.

Produktene de har er gulle god, og potensialet er enormt, så det burde være mulig å få inn en partner her på fornuftige vilkår.

6 Likes

Betyr det at base case for deg er en partneravtale på plass ila H1 2021?

Nei, selvsagt ikke, men det er passe åpent for at det kan skje. På samme måte som en ny Private Placement.

Men at det er Best case, sure!

2 Likes

OK, takk :slight_smile:

Men humor me på et mulig worst(ish) case scenario, om noen kan;

Hva er kursen under forutsetning om ytterligere emisjoner for å dekke opp 6mnd forsinkelse (men samme antakelser om andel, pris, kost)?

Akkurat det orker vi ikke å regne på, men tenk på et tall mellom 6 til 12?

Folketrygdfondet vil garantert støtte opp det de kan for å sørge for at det vil være nok aksjer til utlåns i et slikt tilfelle, så kursen kan dundre ned på en-sifret. De er visstnok langsiktige og har vedtektsfestet at de skal bidra til å skape god avkastning på vår trygdekapital.

4 Likes

Dette er jo veldig relevant mtp på Betalutin og kombinasjonsterapier

The engine will be particularly important, Kallenbach said, as developers push deeper into combination approaches that overcome resistance to individual drugs. Every new drug in a combo brings the potential of new toxicities, raising the bar for how safe each individual molecule is.

“The future of cancer therapy is to actually be able to cure people of cancer, and not just give them a 3 or 6-month boost in PFS,” he said. “And the only way we can actually do that and have the patient tolerate that therapy, is if those therapies are pretty specific.”

8 Likes

Ja tenk om…
Det går dessverre sport i hos ledelsen å tildele seg selv billige emisjonsaksjer.
Så neste “innsidekjøp” kommer nok ved neste emisjon som jeg antar er rett om hjørnet med mindre de har klart å kutte kraftig i de vanvittige driftskostnadene sine.

+/- 1.000.000.- kr/pr dag er ikke ok uansett hvordan man ser på det. Med dagens mcap er cashburn kritisk i forhold til hvor store emisjonene må være for å gå på tomgang mot ett mål som hele tiden skyves fremover i tid.
Oppstart av nye prosjekter nå (ref Alpha37 ) vil være toppen av galskap med mindre en partner står for finansieringen.

Er stygt redd for at prisen skal under 10.

2 Likes

Dette prosjektet skal i møllpose etter godkjent IND, ref siste presentasjon.

Om prisen skal under 10 beror jo på om de for orden på rekruteringen eller får med seg BP på laget

1 Like

Du tar nok ikke feil, såfremt det blir et begredelig antall pasienter rekruttert 18.2, men du kan og nevne at mens vi går på tomgang så har det blitt gjort mer i 2020 enn de foregående årene for å rette opp i det seigliva greiene som foregikk. De har levert på guiding til tross for covid, gjerne med et par justeringer rundt inklusjonskriteriene.

Alt kan ikke skyldes på covid, men en hel del sett at kommuniserte problemstillinger faktisk er reelle, noe må man jo ta for god fisk?

Du var inne rundt interim om jeg ikke husker feil? Er du helt ute nå?

2 Likes

Jeg er relativt overbevist om at readout H2 2021 er urealistisk ut fra utviklingen i Covidsituasjonen. For å rekke det måtte de vel på Q4 meldt innrullert +10 pasienter siden sist. Alt over 5 tenker jeg ville være positivt gitt situasjonen.

Stusser likevel litt på det jeg oppfatter som et misforhold mellom på den ene siden at det virker som de fleste anser det sannsynlig at Nano vil få godkjent Betalutin, mens samtidig at de færreste anser Nano som en god investering nå.

For “alle” er liksom enig i at dersom et lite Biotek får produktet sitt godkjent så tilsier det høy sannsynlighet for stor gevinst. Er det slik at folk mener at en, to eller for den saks skyld tre utvanninger til vil nulle hele gevinsten tross godkjenning av produktet?

Selvfølgelig skjønner jeg at mange håpet på oppkjøp og 30-gangeren for 4 år siden, men da var jo Nano et binært bet. Nå, hvis man ser på godkjenning som et spørsmål om tid, tenker jeg tross alt at sannsynligheten for å tape pengene sine er liten.

I så fall sitter man jo igjen med mulig partnerskap/oppkjøp som en stor oppside, og uten særlig nedside?

Setter det litt på spissen selvfølgelig og man har ulike utgangspunkt, men enkelt sagt synes jeg risk/reward ser ganske bra ut nå.

18 Likes

Er så glad noen bærer fakkelen min videre

2 Likes

Om man er overbevist om at dette går veien for Betalutin og er usikker på utvanning på veien er det kanskje en vei å gå å holde posisjonen sin og forsvare den etter eventuelle emisjoner… Da risikerer man ihv ikke å miste evnt oppsider ifbm partnerskap/oppkjøp… selv om man da muligens går glipp av muligheter til å kjøpe flere aksjer på et senere tidspunkt siden emisjon har vist seg å bety kurskrasj i det norske biotekmarkedet… Det har ihv vært regelen fram til nå for nano, men trenger jo heller ikke være det for alltid selv om shorterne nok ligger der som ulver for å stoppe ethvert tilløp til et positivt teknisk signal…
pho, vacci og ultimo er forsåvidt eksempler på at det motsatte er mulig og at man kan få en oppgang etter bio-emisjoner…

2 Likes

Problemet er jo at Nano kjører halvårlig emisjoner for å dekke inn til driften. Emisjonspengene brukes ikke til å bredde ut pipen og skape ytterligere verdier for aksjonærene, tvert i mot, de har jo ikke penger per i dag til opprettholde tidligere planlagt aktivitet.

Skal kursen få en varig, kraftig oppgang nå så må det legges frem en troverdig finansieringsplan for løpet videre som ikke innebærer 2 emisjoner i året.

8 Likes

Hvis så blir tilfellet håper jeg GameStop kommer inn å skviser folketrygdfondet…

1 Like

Forsåvidt enig i det…
Hjelper heller ikke når største aksjonær ikke deltar i emier…
Men igjen, som aksjesnila påpeker, betalutin er svært nære en markedsadgang - så at selskapet skal prises lavere og lavere fortoner seg noe "momentum"relatert og noe løsrevet fra det fundamentale…

3 Likes

Enig med deg. Her må en tenke som en investor og ikke en trader og det er først nå på de lave nivåene og med rimelig høy sannsynlighet for å lykkes og at de kan inngå en partneravtale at Nordic Nanovector er en attraktiv investeringscase.

4 Likes

Fint at dere holder motivasjonen oppe, vi trenger det som har vært langsiktig siden 2015:) for å si det slik Nano er neste konkurspriset med dagens prising. Stemningen har falt så det holder å den må snues og gapet opp til 25 kr må tettes igjen. En god melding nå med mening hadde virkelig gitt gnist…

1 Like