Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Det er helt klart et element som ledelsen må ta hensyn til. Nå er det heldigvis verken deg eller meg som skal ta den beslutningen, men jeg er rimelig sikker på at dagens ledelse er kompetent til å lande en beslutning som vil være til det beste for selskapet og dets eiere.

Vi går noe spennende måneder i møte!

2 Likes

Enig her. En partneravtale med en god upfront ala Mei Pharma fikk (850 mill NOK upfront) gir nok cash til å dra Paradigme til ferdig produkt, og samtidig få opp confirmatory trials i både FL og MZL, og fase1 med Alpha37 og kanskje til og med en kombinasjonsstudie i DLBCL.

Høres fint ut kontra en emi som kanskje tar selskapet 3 kvartaler videre med kun Paradigme og alt annet on hold.

2 Likes

Jeg ser den. En kapitalsterk partner vil uten tvil kunne realisere studiene til NANOV langt raskere og mer enn NANOV vil kunne gjøre på egen hånd. Slik sett er nok en partneravtale utvilsomt den sikreste og mest effektive lølsningen. Men jeg frykter at dersom man først slipper en kapitalsterk partner på innsiden, så er veien kort til at hele selskapet blir slukt og vi som aksjonæører blir avspist med smuler i forhold til hva vi eller kunne fått. Men jeg innser at det å gå hele veien selv er langt mer risikofylt og usikkert.

Men som tidligere sagt, jeg antar at ledelsen er på det rene med muligheter og risiko som tilligger de ulike løsningene. Det eneste som er helt sikkert er at NANOV må ha tilførsel av mer kapital for å kunne realisere Betalutin. Så får vi se hvilke løsningen ledelsen lander på.

2 Likes

Hva med at selskapet låner feks 300 mill og kjører en liten emisjon i tillegg ?
Er det umulig for selskapet å få til et slikt lån ?

Problemet er ikke emisjon i seg selv, men uvanen som norsk biotek har med å legge emisjonskursen 20-30% under sluttkurs så den 6-7 ganger overtegnet.
Jeg skjønner godt at folk vegrer seg for å kjøpe en biotekaksje med en nært forestående emisjon, for omtrent uten unntak, faller kursen 20-30%.

Det jeg derimot ikke forstår er dette behovet for overtegning. Skal du selge et hus, trenger du ikke 100 stykker som er interessert i å kjøpe til det til prisantydning. Da har du lagt prisantydning for lavt.

3 Likes

Hvilket grunnlag bruker du for å definere 25-30 som et nivå?

Selv ser jeg teknisk på 24 som viktig. Deretter evt ca 28 og 33.

7 Likes

Enig i ar 24 er første motstandsnivå. Deretter ligger vel neste på 27 før vi beveger oss opp mot 30-tallet. Så derfor vil den trolig i første omgang bevege seg opp i området 25-30. Hvor det blir gjenstår å se.

Men dette vet du like godt som meg at ikke er noen eksakt vitenskap. Hvor denne «haren» hopper vet vi til uken. Men det ledelsen presenterte på torsdag var såpass positivt overraskende at det vil forundre meg mye dersom kursen ikke står høyere kommende fredag, enn det den gjorde fredag som var.

Tvi, tvi og lykke til!

3 Likes

Helgen kom liksom litt unødvendig fort :see_no_evil:

Heldigvis er den over igjen i morgen, for nå skjer det ting her🤩

6 Likes

Er vel vinterferie for store deler av investormiljøet den kommende uken, så vi kan kanskje forvente litt lavere volumer?

Hvem tar vinterferie bortsett fra småbarnsfamilier? Kan forsåvidt kjøpe fra hytten også

4 Likes

Her er det vinterferie, og her skal det lastes til ripa🚀

5 Likes

Vel, tar man seg råd til vinterferie og med det skrur av å følge med i markedet, så er jeg redd mang en investor kan få seg en overraskelse når de våkner til livet igjen etter vinterferien. For i NANOV kan det skje mye, raskt etter den virkeligheten ledelsen nå har presentert.

God vinterferie!

Blir skikjøring med familien i vinterferien :ski::skier::snowboarder: er heldigvis ferdiglastet:)) men med Nordnet app’en kan man jo enkelt handle mens man venter på heisen: ))
God vinterferie :sunny::sunny:

5 Likes

God vinterferie! Det drøyer en uke her vestpå, men den skal vi nytte godt!:money_mouth_face:

Nanov 2021 alias Bitcoin 2.0

4 Likes

Det er mye haus og fjas rundt Nano om dagen og ingen tvil om at utsiktene har snudd. Alle skulle vel kjøpt mer på 13 men vi er kun på 22. det er likevel et realtivt lavt nivå ift til de nivåene vi har opplevd siden 2016. Det som jeg lurer på er: Er det i det hele tatt noen sjangs for at det IkKE blir medisin når vi ser på alle de gode resultatene selskapet har meldt? For hvis det er sånn at det uansett blir medisin så er det vel likegyldig om vi kjøper nå, eller på 40 eller etter en emisjon på what ever.

Nei, det er ikke likegyldig om du kjøper på 20 eller 40. Stiger aksjekursen til kr 50,- vil han som kjøpte på kr 40 ha 25% avkastning, mens ha som kjøpte på 20 ha 150% avkastning. For meg er ikke den forskjellen likegyldig.

11 Likes

Jo men hva betyr vel det dersom det blir medisin og kursen står i Algeta ++?

Et enkelt regnestykke som viser forskjell:

Jeg ønsker å investere 200.000 kroner i NANOV.

Kjøper jeg på kroner 50 per aksje får jeg 4000 aksjer og kan selge disse for 1.200.000 dersom aksjen står i 300 kroner.

Kjøper jeg på kroner 22 per aksje får jeg 9090 aksjer og kan selge disse for 2727000 dersom aksjen står i 300 kroner.

Mao. en differanse på 1,5 millioner kroner (rettnok før skatt).

Derfor er det ikke likegyldig når en velger å kjøpe aksjen.

13 Likes
2 Likes