Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Jeg mener å huske at de nevnte resultatene skulle slippes når de fikk de, men jeg husk erkjenner helt nøyaktig. Noen her følger sikkert bedre med enn meg om dagen.

1 Like

Angående at enkelte lurer litt på hva Nano kan være verdt ved et godkjent produkt, kan man fint bruke Epizyme som peer. Epizyme har som mange vet utviklet Tazemetostat, som i sommer ble godkjent som behandling av 3FL. MEN, den er kun godkjent hvor pasienten har en spesiell mutasjon, som finner sted i ca 15% av 3FL pasientene. Tazemetostat er i tillegg godkjent for bruk i ephitiliod sarcoma, som jeg ikke kjenner til, men markedsstørrelsen her er ca 25% av FL. Utover dette er ikke pipen så mye å snakke om kontra Nano.

Epizyme er per nå verdsatt til ca 1mrd dollar.

Jeg mener derfor at når Betalutin blir godkjent burde det kunne verdsette Nano til 1,5mrd dollar. lett.

9 Likes

Kanskje noen kunne kontaktet selskapet og spurt om de kommer til å melde Archerdata til oss så snart de er klar?
Noen her som har god erfaring med å kontakte selskapet?
Dette må det da være mulig for selskapet å svare på? For oss aksjonærer er det jo en god motivasjonsfaktor å vite om vi har grunn til å vente på melding i stedet for en eller annen konferanse ut i tid.

1 Like

De sa jo på Q presentasjonen at dette kommer så snart det er klart? :thinking:

1 Like

Data from the phase II study investigating the safety and efficacy of tazemetostat as monotherapy in patients with FL, which were presented at the 2019 American Society of Hematology (ASH) Annual Meeting, served as the basis for the NDA.

As of the data cutoff date, August 9, 2019, treatment with tazemetostat achieved an objective response rate (ORR) of 69% in the group of patients with anEZH2mutation and 35% in those who wereEZH2wild type. Of the responses observed, the best response was complete response (CR). According to the assessment of an Independent Review Committee,

13% of patients withEZH2mutations have a CR (n = 6)
, 56% had a partial response (PR; n = 25),
29% had stable disease (SD; n = 13).
Two percent of patients in theEZH2-mutated group had progressive disease (PD; n =1).

In theEZH2wild-type group,
4% of patients had a CR (n = 2),
31% had a PR (n = 17), 33% had SD (n = 18),
22% had PD (n = 12).

The media duration of response (DOR) was 10.9 months among patients with anEZH2mutation and 13.0 months for those withEZH2wild-type disease

Nano er enestående.

4 Likes

image

Et basispunkt er 0,01 prosentpoeng og benyttes ofte i forbindelse med renter. Et basispunkt er ett hundredels prosentpoeng og som måleenhet brukes det særlig i kapitalforvaltning til å angi avkastningsforskjeller og kostnader. Det kalles også rentepunkt eller yieldpunkt.

Så her ser dere dette svart på hvitt. Folketrygdfondet låner ut aksjer som de eier på våre vegne, 4,4 prosent av dem, og det skaffer fondet en årlig meravkastning på 0,04 prosentpoeng, som jeg antar de måler i pengene de får inn, minus rene timekostnader og annet de har med virksomheten.

Prosentpoeng er også et vanskelig ord.

Man ser på den lilla linjen i dette chartet hvor mye likviditet folketrygfondet har tilført shortaktører, i samme periode som OM holding var en solid medaksjonær og stort sett bare akkumulerte.

8 Likes

Har flere aksjer nå enn før jeg gikk inn i 2016. Dipper den ned i morgen så øker jeg med 25% til.
For første gang etter dipp i mars kommer jeg nå til å kjøpe enda mer. NANOV sin konto er nå fylt godt opp og de har ei flott pynta bru klar for den riktige partneren.
Argumentene for at jeg gikk inn i 2016 er enda sterkere nå enn da, selv om vi er 50% utvannet siden den gang.
Nå sitter jeg med 3ggr antall i aksjer og estimater mtp MCAP er overhodet ikke svekket.
For min del er pulsen helt lugn selv om aksjen går opp eller ned 20%-40% på en dag.
Slik følte jeg det ikke i 2017 når dritten traff vifta.
Man kan si mangt og mye om små aksjonærer som oss men tror det er mange som meg som har blitt ganske herdet oppigjennom de siste 4 åra. Om enn mange, så tror jeg det sitter igjen en sykt hard gjeng som ikke lar seg vippe av pinnen.
Føler meg så trygg på scenarioet, spm er bare hvor høy premien vil bli og når den kommer.
Opererer fortsatt med mitt originale estimat ettersom 2FL/Archer ikke var inkalkulert når jeg gikk inn i 2016. 360,- er min target fortsatt!

Lykke til og ha en fortsatt fin en gents!

22 Likes

Mener noen snakket om at det ble tatt biopsi av tumorer i Paradigme for en god tid tilbake.

Noen som husker dette? Står der noe om det på https://clinicaltrials.gov/ kanskje?

Fem pasienter i en fase 1 studie betyr knapt noe. Og alle her forventer full klaff.
Det eneste som betyr noe fremover er å få fart på innrullerigen tilParadigme.
Og når den er ferdig er det resultatet av den studien som avgjør om selskapet kan bli en suksess eller en flopp.

Og om, og jeg tror når, Betalutin godkjennes, så kommer spørsmålet om vi kan få tilstrekkeige marketsandeler tilen akseptabel pris.

Så det er et urent farvann, med stor risiko, og stor gevinstmulighet, selv etter en godkjenning.

DNB sa 40 kr
Jeffries sa 16,5

DNB var inhabile ,som tilretteleggere

Jeffries var sure, fordi deble satt på gangen

1 Like

Lymrit 37-02

1 Like

Gründer Roy Larsen uttalte i et intervju i Nettavisen 2016 at: En typisk verdi for et liknende selskap i USA er rundt 20 milliarder kroner, sier Roy H. Larsen om selskapet hvor han er gründer: Legemiddelselskapet Nordic Nanovector (Nano). Selskapet som ligger an til å bli årets børsrakett på Oslo Børs. Og dette bare under forskningsfasen.
Dette etter:
Superaksjen er opp nesten 700 prosent siden årsslutt 2015 og er nå verdt rundt fem milliarder kroner, mer enn selskap som SAS, Kværner og Ekornes på Oslo Børs. Kursen har gått fra 13 kroner til et foreløpig rekordnivå på 124 kroner tidligere denne uken.
Kilde: Superaksje har gått fra 13 til 120 kroner på ett år - gründer Roy Larsen tror det bare er starten (nettavisen.no)

Det var den gangen. Nå står selskapet seg sterkere enn noen gang. Men dessverre tror jeg kursen skal enda mer ned på kort sikt. Før nyheter og oppdateringer. GG

2 Likes

Hmm. SAS verdsatt til 14mrd nå. Kanskje der man skulle hatt pengene de siste årene🤔

1 Like

Jeg har tenkt på dette før (og også kommentert her på TI): Archer bør være en no-brainer. Første del av regimet er det samme som Lymrit/Paradigme. Deretter som sagt her over Rituximab-behandling. Gitt at populasjonen er tilsvarende, er minimum efficacy er lik den som observeres for Lymrit/Paradigme. (Det er jo tilsvarende behandling). Altså allerede før oppregulering av CD20 kommer inn i bildet. Så kommer effekt av Rituximab på toppen.

Logikk for høns!

Nå er jo dette selvsagt en forenkling på godt gyngende grunnlag. Andre effekter vil kunne spille inn, men det peker etter min mening i retning av et godt poeng: Det bør være høyst sannsynlig at Archer kommer inn med en svært god efficacy. Så får vi håper at safety også holder mål.

2 Likes

Det du/dere grubler over et godt beskrevet her i artikkelen under. Det er ikke bare oppregulering av CD20 som er nøkkelen her, men immunresponsen som blir trigget av RIT/stråling

Indeed, consistent and repeated T cell stimulation may be achieved by RIT with its capacity to induce high numbers of CR, combined with rituximab maintenance capable of maintaining such CR. This approach may therefore be well suited as novel and readily feasible perspective towards potential cure of FL.

One could hypothesize that the patient’s T cell response would possibly be able to eradicate or at least control FL progenitor cells under such a combination of RIT with rituximab [103], a hypothesis supported by the observation of long-term CR after single agent rituximab and single agent RIT.

2 Likes

De siste årene burde man vært vektet i it og esg selskaper. Her har det stort sett bare vært å følge pengestrømmen. Slik markedet har vært den siste tiden har det gått an å tjene penger uten å bruke hodet. GG

1 Like

Jeg fikk kjøpt litt mer i dag, ikke i henhold til plan, men fikk snittet ned. Godt fornøyd med det egentlig. #twocents

3 Likes

Hæ Nocturne???

“Tror dette blir bra til slutt, om en ikke så bra som jeg så for meg i 2016”

Hva så du for deg i 2016 som ikke ser så bra ut nå???

Selskapet har utviklet seg voldsomt siden 2016.
Ut i fra din tekst så hadde jeg solgt på dagen og aldri kjøpt en eneste Nano aksje “ever”.

Du skriver mye fornuftig N men dette virker på meg veldig rart.
Forklar meg gjerne

1 Like

Jeg regner med han mener antall aksjer / utvanning og dermed lavere kursmål.

1 Like

Her er alle enige, et eksempel rabatt på 4,4 prosent

3 Likes

NEL gjorde en utvanning på ca 3.5% (1.407.797.488 aksjer eksisterer, 50.000.000 nye akser). Kilde: Børs - E24

NANOV gjør en utvanning på 20%… Kan være fornuftig å ta hensyn til utvanningsprosent før man sammenliknner prosenten :wink:

4 Likes