Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

De kommer ikke til å bli avvist av FDA bare fordi Copanlisib er ferdig med fase 3. Betalutin er et for differensiert produkt mtp CR, QoL, CD37 vs CD 20, DoR (for CR-pasientene) vs Copanlisib for at det skal kunne skje i realiteten (mener jeg).

I tillegg så kan de vel søke om AA på bakgrunn av relapsed & refractory og dermed skille seg ut fra de andre der (har aldri sett tall på relapsed & refractory fra noen andre legemidler på FL, gjerne post hvis dere har).

9 Likes

Stjelt fra tekinvestor, stiller meg bak nissene :sweat_smile:

5 Likes

Der bliver samlet pænt mange aktier op @ 16,00 … heftig inddækning?

Har robotene begynt å sette shortene også ? Er rimelig spenstig å øke shorten i går på kurs 15,10-16.00

1 Like

Jeg tænker man havde estimeret større kursfald og har skiftet strategi; ser troligt ud som inddækning. Muligt situationen vedr. sandsynlig aflysning af rep emi er medvirkende her.

Ganske positivt med flere end 1,5 mio aktier handlet på dette niveau og forhåbentligt signal fra markedet om en vending. Der er aktuelt handlet ca. 7,96 mio aktier af ialt ca. 13,2 mio emitterede aktier (ca. 60%).

1 Like

Grådigheten kan jo ramme noen og enhver på en uheldig måte. Synes også handle mønsteret i ettermiddag værer preg av inndekning.

Da har de facto økt shorten i antall aksjer da denne prosenten er i samsvar med det nye aksjeantallet.

Passe ballsy, håper virkelig ikke at de brenner seg på det :money_with_wings::money_with_wings:

Ikke spesielt rart at NANO er grønn i dag når man så aksjonærlista etter emisjonen:)

9 Likes

Svenske AP-fonden er en betydelig aktør. Fond 4 har over 400 milliarder under forvaltning.

3 Likes

Mulig ikke jeg henger helt med her lenger, men hvorfor ventet ikke Nano med emisjonen til etter beslutningen fra FDA hvis den er like rundt hjørnet? Endret protokoll må jo være største bull nyheten fra nano på lang tid.

Husk at de har fullmark fra generalforsamlingen til å utstede 20% nye aksjer. Neste GF er vel i mai neste år. Dvs. at hvis markedet skulle få et nytt krakk og de måtte hentet penger på et lavere nivå, så kunne de risikert å være fullstendig bunnskrapt før den tid - rett og slett fordi en 20% kapitalforhøyelse da ikke vil gi tilstrekkelig med finansiering.

Tipper at det har tatt lengre tid enn antatt å få godkjent protokollendringer, og at styret mener det blir for risky å vente. I tillegg er det naturlig at en potentsielle partnere vil ha avklart rekruttering før de legger de store beløpene på bordet up-front.

6 Likes

Tror ingenting på at BP-aktør hadde latt seg stoppe fordi det mangler 50-80 pax i et pivotal studie.

De slår til hvis de ser et markedspotensial og liker teknologien.

5 Likes

Enig i det du skriver, men da får jeg i bakhodet, Lars på podcast, der han snakket om når han solgte sitt (i lag med to andre?) selskap for 30mill. Når dem fikk “jatakk vi kjøper for 30mill” så viste Lars at dem hadde solgt seg for billig. Fritt ut av hukommelsen fra podcasten.

Om Nano har hatt dialog med BP ang pris vet vi jo ikke. Men mye mulig tenker jeg. Hvis anslått pris på selskapet fra BP er for lavt for Nano-ledelsens anslag, så er valget enkelt, kjør emisjon. “Her skal vi ikke selge oss for billig”

6 Likes

Er vel strengt tatt styret, og ikke Lars og ledelsen som sitter med avgjørelsen i slike tilfeller?

2 Likes

Selfølgelig. Men styret får vel en faglig vurdering av ledelsen på hvor landet ligger eller? Tenker bare høyt. Selv om styret “stempler” så må dem jo vite hva dem stempler.

1 Like

Joda, men tenker at Lars som er relativt ny i jobben hos Nano har mindre han skulle ha sagt enn CEOer i andre selskaper. Nå tenker jeg også bare høyt, men har mer tro på at det er de største aksjonærene eller styret som her har bedt ledelsen om å kjøre emi, da de vet likegodt som oss hva Nano bør prises til hvis de lykkes med Paradigme… :blush:

3 Likes

Når de har Healthcap i styret ser jeg ingen fare for at eventuelle bud ikke skal bli skikkelig behandlet.
Det er jo nærmest dagligdags for dem å behandle interesse for selskaper som de har eierandel i

2 Likes

Det er vel satt opp en egen komité som skal vurdere eventuelle bud, så ingen grunn til å bekymre seg.

1 Like

Riddle me this. Hvis den/de største aksjonærene vet like godt som oss hva NANO bør prises til. Hvorfor hadde da HealthCap 11,10% eierandel i 2017/2018, men har nå latt seg vanne ut ned til 8,32%. Dette er en av tingene hodet mitt bare ikke klarer å finne svaret på.

5 Likes