Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

Dukker det opp en mulighet i Japan skal selvsagt NANO gripe den, uten tvil.
Mitt poeng er at det nødvendigvis ikke er negativt om ikke NANO legger noen stor “effort” i å klare noe i Asia.
Igjen, selv NANO må prioritere sine ressurser, og da bruker man de selvsagt der det gir mest “bang for the bucks”.

Nyheter fra US er desidert viktigst, etter min mening 70% av verdien på NANO, nyheter fra Europa utgjør 25% og ROW/Asia 5%. Det er min kvalifiserte synsing.

6 Likes

Selverkjennelse er en fin ting @hugoil. Vi må alle lære av våre feil, det er slik vi kan bli bedre som du sier. Det viktigste jeg har lært med trading er å ikke se tilbake. Du tok feil ifht. når du gikk ut, men jeg regner likevel med at du gikk ut med gevinst. Skal man trade kan man ikke tenke på «potensiell» gevinst. Det er helt feil mindset i mine øyne. Som jeg skrev til @studenten86 krever trading en helt annen disiplin enn det å holde en aksje long basert på det fundamentale. Trading er mye vanskeligere enn å sitte long. Men til og med de som sitter long kan ta feil, som mange i Pho har fått smertlig erfare den siste tiden.

Apropos så hadde jeg en fin trade i PHO før Q3 tallene. Og jeg tok de 6% jeg fikk på en intradags trade og takket for meg. Hadde jeg vært sur om den gikk videre? Nei, den risikopremien fortjener de som turte å sitte over presentasjonen.

Trading for meg handler ikke om å treffe topp og bunn, men å tjene penger på en consistent basis. Primært, utover det, handler det om å unngå tap. For hver trade jeg gjør med tradepotten beskytter jeg kapital først, og ser etter potensiell gevinst sekundært.

So what om du har gått glipp av noen kroner nå. Du kan alltids kjøpe deg inn igjen. Aksjen er fremdeles veldig billig synes jeg. Disse kronene kommer til å bety lite in the long run :slight_smile:

Ellers er jeg spent på hva @Londonmannen legger i utsagnet om at 2019 kommer til å bli fundamentalt annerledes enn 2017… :wink:

6 Likes

Antar at du fulgte med hva som skjedde med NANO utover i 2017 etter at JD sitt fatale desembersalg i 2016 og den fatale opptreden i Lugano 2017. Hvis ikke bør du lese deg opp og da vil det trolig bli lettere å skjønne hva jeg mener.

God søndag!

Lol - jeg har sittet på toget siden 2016 så jeg vet godt hva som skjedde da. Men om du tror de katalysatorene alene er årsak til at kursen gikk fra ATH ned til IPO pris i år, så tror jeg du tar feil. Og fravær av negative events er ikke det samme som at Nano vil oppleve kontinuerlig oppgang gjennom året neste år. Således synes jeg argumentet ditt om hvorfor man skal eie aksjen er ganske tynt, om eneste grunn er at du ikke forventer emisjon eller inside-salg :smile:

1 Like

He, he ja det har jeg ikke noe problem å være enig med deg i. Men dersom du har vært med siden 2016, så vet du at prosessene/utviklingen i NANO er kommet et par år lengre frem i tid. Nå nærmer ASH seg med stormskritt og vi ser på ny gryende interesse rundt NANO. En interesse jeg mener det er gode grunner vil tilta i året som kommer. Om det ender med oppkjøp allerede i 2019 kan ingen av oss si, men Novartis siste utspill gir meg gode vibber. Ledelsen i NANO er heller ikke ukjent for nøkkelpersonell i Novartis.

Jeg mener det er flere gode grunner til at 2019 kan bli et særdeles interessant år å sitte med NANO aksjer. Men det er mitt syn. Det er fullt lovlig å være fullstendig uenig i mitt syn. Det respekterer jeg.

2 Likes

Interessant blir det ja.

Bud kommer ofte som lyn fra klar himmel.
Jeg tør i hvert fall ikke sove uten masse aksjer i skuffen.

3 Likes

For å bygge videre litt på dette ser det ut som hun må ha vært så dyktig, ettersom Novimmune fortsatt ikke klarer å gi helt slipp på henne :wink:
https://www.novimmune.com/en/our-focus/new%20partnership%20opportunities.html

Dette er hva som ble sagt av Marco og Maureen når dette ble meldt :

Marco Renoldi, Chief Operating Officer of Nordic Nanovector, commented: “It is with great pleasure that we welcome Maureen to the team. Her core scientific expertise in targeted therapies, based on antibodies and related technologies, combined with a successful track record in business development and deal-making are an extremely important addition to Nordic Nanovector.”

Maureen Deehan added: “I am pleased to be joining Nordic Nanovector at this important time for the Company as it advances Betalutin® through clinical development for non-Hodgkin’s lymphoma. I look forward to evaluating relevant strategic opportunities and working to further build the Company’s business development network.”

Denne var ny for meg :

" NLSDays 2018 - Special Session Nano Medicine"

Maureen Deehan representerer Nano fra ca 20:00 og ut.

Edit : Dette var kun en kort introduksjon av selskapet, men ser blant annet at AstraZeneca også var tilstede. Ellers tror jeg hun klarte å si at Algeta ble kjøpt opp av Takeda, og ikke Bayer :smiley:

3 Likes

Sånne brainfarts som gir litt cringe. Er dette nordic life science days?

Jepp ser slik ut
https://www.nlsdays.com/

Algeta, TiGenix, Who cares? :sweat_smile:

Ellers når det kommer til debatten om lisensiering som har pågått så tenker jeg MEI sitt partnerskap i Japan kan fungere som blueprint av hva NANO også kan oppnå. @anon21766851 har sikkert detaljene rundt den :wink:

For min del så vil jeg gjerne at de får litt cash up-front i tillegg til royalties høyere en lave teens. Penger up-front vil kunne utsette evt. emisjonspress og la selskapet kjøre igang med Humalutin og kanskje speede opp ARCHER-1. Så kommer partneravtale for ROW og europa. Må være lov å håpe på at det kan skje noe der og snart?

11 Likes

Deler dine synspunkt her @larsmkn. Den oppdaterte presentasjonen spesifiserte jo i tillegg kun US, (" Betalutin® is a wholly owned asset; clear plan to bring it to market independently in the US )

På bakgrunn av dette må jo derfor være lov å ha noen forhåpninger om at det etterhvert kan komme cash up-front og en kommersialiseringsavtale/royaltees for Europa, og som det blir nevnt her, f.eks i Japan.

Forøvrig, en gammel artikkel, but a good one:

" Bruland sier de to har “minst like stor” tro på sine nye prosjekter, som nå drives gjennom selskapet Nordic Nanovector."

3 Likes

Interessant å lese,hadde faktisk ikke sett denne før!
Og dette var uttalt i 2013, at de har "minst like stor tro på Nano ", hva tenker de nå 5 år senere?
Og med den formidable utviklingen pipelinen til Nano har hatt til nå, som vi er på et punkt at vi “vet” det blir medisin?
Medisin med bedre virkning enn konkurrentene, og betraktelig mindre bivirkninger? Sier bare :moneybag: :money_mouth_face: :moneybag:

1 Like

Triggerlisten sier at det kommer en «Hot Abstracts Ash» på tirsdag. Hva er det? Kursdrivende? Bare 10 handelsdager igjen nå, let’s go! :smile:

4 Likes

Fra 43:15…
So our Phase 2b trial is running and if we get compelling data we can file for Accellerated Approval in H2 2020. So 3 years from now the possibility is that Betalutin will be on the market… bla bla bla…

AA tidligst 2H 2020?

Tja, lurer på om hun blander litt. Det ble jo guidet sist for halvannen uke siden at read-out skjer i h1 2020 og at alt går etter plan. Denne presentasjonen var vell i sept/oktober.
Hun klarte jo også å nevne at Algeta ble kjøpt opp av Takeda, så.

1 Like

Ja, velger å tro at hun blander med gammel guiding fra Q4 og tidligere, som var 2H '19.

1 Like

Readout 1H 2020 kan godt bety filing for AA 2H 2020 imo.

4 Likes

Vi håper vel alle på at “noe” skjer tidligere, at Nano kan få AA/CMA etc i løpet av neste år, på bakgrunn av de gode dataene til Lymrit 37-01, men selv om både resultater, sikkerhet og bivirkningsprofilen ser veldig bra ut nå, så er det nok for tidlig.
Jeg, og mange med meg har brent oss tidligere på urealistiske forhåpninger som viker fra Nanos egen guiding.
Og vi vet at brent barn lukter vondt. :rofl:
Vil dog tro at i det minste en solid partneravtale, og også kanskje oppkjøp kan skje før vi aner det!

2 Likes

Ja, det er lov å håpe. Men det er to forhold som taler imot markedsadgang med det aller første:

  • NANO har ikke et høyt nok antall pasienter i rett indikasjon for å nå gjennom. En gjennomgang av gitt AA viser det klart som dagen.

  • NANO har ikke planlagt interimavlesninger i PARADIGME, slik at nye data ikke vil tilkomme en søknadsprosess før hele studien er avsluttet.

Dette er ikke myntet på deg, men mer generelt: på sikt er vi tjent med at forventninger og håp ikke overgår det realitetene tilsier. Det skjer så mye bra i og rundt selskapet nå at man ikke trenger urealistiske scenarioer for å pumpe kurs. Den er allerede langt på etterskudd og i godt sig! :blush:

9 Likes