Selverkjennelse er en fin ting @hugoil. Vi må alle lære av våre feil, det er slik vi kan bli bedre som du sier. Det viktigste jeg har lært med trading er å ikke se tilbake. Du tok feil ifht. når du gikk ut, men jeg regner likevel med at du gikk ut med gevinst. Skal man trade kan man ikke tenke på «potensiell» gevinst. Det er helt feil mindset i mine øyne. Som jeg skrev til @studenten86 krever trading en helt annen disiplin enn det å holde en aksje long basert på det fundamentale. Trading er mye vanskeligere enn å sitte long. Men til og med de som sitter long kan ta feil, som mange i Pho har fått smertlig erfare den siste tiden.
Apropos så hadde jeg en fin trade i PHO før Q3 tallene. Og jeg tok de 6% jeg fikk på en intradags trade og takket for meg. Hadde jeg vært sur om den gikk videre? Nei, den risikopremien fortjener de som turte å sitte over presentasjonen.
Trading for meg handler ikke om å treffe topp og bunn, men å tjene penger på en consistent basis. Primært, utover det, handler det om å unngå tap. For hver trade jeg gjør med tradepotten beskytter jeg kapital først, og ser etter potensiell gevinst sekundært.
So what om du har gått glipp av noen kroner nå. Du kan alltids kjøpe deg inn igjen. Aksjen er fremdeles veldig billig synes jeg. Disse kronene kommer til å bety lite in the long run
Ellers er jeg spent på hva @Londonmannen legger i utsagnet om at 2019 kommer til å bli fundamentalt annerledes enn 2017…