Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Ja men kan ikke tenke meg styret vil anbefale noe glansbilde salg.
Tror heller ikke HC nå Svenske handelsbanken vil gå for et skambid når man har i minne hva de sa tilbake i 2014

2 Likes

Så har det også skjedd en god del siden det utsagnet falt i 2014. Feks kan ikke konkurransebildet sammenlignes

DnB med oppdatert analyse :

image

21 Likes

Det er mye som er fakta. Et slikt faktum er at de er 17 pasienter fra å kunne sende søknad til FDA. Så nær har ingen vært siden Algeta og Nanov er mye mye mer enn Algeta. Vaccibody prises vel nå til 22 mrd som er mer enn hva Algeta ble kjøpt for. Hvorfor er det relevant lurer du kanskje?

Stjelt og hentet fra FA-forum, focuss

Syns dette er gode betrakninger. Dette går veien :metal:t3:

4 Likes

Hei, kom inn i denne aksjen i sommer. Så er ganske ny da jeg ser mange av dere har vært med i mange år.

Ett lite spørsmål til dere som kan selskapet mye mer en det jeg har lest meg opp.

Er mye snakk om hvilke verdi selskapet har etter innrulleringen, samt mulig oppkjøp.

Det jeg lurer på er om det meste av risiko med om det fungerer avklart? Så det er bare tid vi venter på eller er det fortsatt mye mulig at data ikke er positiv når resultatene foreligger?

Mulig et naivt spørsmål men hvis noen kan svare en enkel sjel på dette hadde jeg satt pris på det.

1 Like

@Boykie hadde et fint innlegg kring dette i sin personlige bio tråd

@hybrid og flere har også nevnt de nye pasientene som har gått igjennom SCT behandling.

5 Likes

Hvordan var det tilretteleggerene “pre-fundet” emisjonsaksjene i denne emisjonen? De t var ikke det vanlige aksjeutlånet fra HC.

image

Ser vi på listen 250221, så var det jo mer aksjer enn de selv hadde og trolig også hva de kan ha lånt fra andre - når det ikke var HC? Noen som vet/forstår?

Topp 50 aksjonærer

# Aksjonær Endring i % Aksjer Eierandel Utvikling
1. DNB MARKETS - KONTO #175 INN 15 878 122 16,67%
2. SVENSKA HANDELSBANKEN AB - KONTO #2 +200 6 637 319 6,97%
3. FOLKETRYGDFONDET - KONTO #12 5 969 236 6,27%

Invivo:
“Så har det også skjedd en god del siden det utsagnet falt i 2014. Feks kan ikke konkurransebildet sammenlignes”

Nei men d kan heller ikke “pipen” til Nano

4 Likes

Har du en tilsvarende for paradigme for å sammenligne? Lymrit hadde vel andre inklusjonskriterier og måtte ikke deale med en pandemi da… :smirk:

Kommer det et bud på 15 milliarder, kan du være rimelig sikker på at langt de fleste av aksjonærene selger, uavhengig av hva styre måtte mene om saken.

1 Like

Ja ja de må gjerne selge, men det betyr jo ikke at selskapet blir solgt til den summen.

Ut i fra kommentarer, fra i alle fall en stor eier og gründerne selv så forventer de å få mer ut av dette. Selger ikke de så blir det ikke noe salg uavhengige av hva alle småaksjonærer og tradere mener.

1 Like

Klynge seg til den retorikken der i en aksje hvor topp 50 eier kun 45%

2 Likes

Men hvor mange prosent må man få aksept fra for å kunne kjøpe selskapet? Er det 90% ? Og det er vel styret (som er representert ved de største eierne) som vil kunne gi aksjonærene et anbefaling av et evt bud?

EDIT: Ikke at eg tror et oppkjøp er relevant akkurat nå - tror vi må smøre oss med mer tolmodighet. Som mange andre har kommentert. De burde holde R & D “ren” - og ikke mikse inn varsling av Renoldi sin avgang OG nok en bekreftelse på en noe tregere paradigme-rekruttering enn det vi håper på.

Ift Renoldi er det mange som har hevded at han er en dyktig og kritisk ressurs som har vært i selskapet lenge. At han er tilgjengelig 40% er en trøst, men vil allikevel påpeke at dette ikke er positivt.

Jeg lastet opp med mer enn 50% flere aksjer i etterkant av Q3 - det har vist seg å ikke være en økonomisk god beslutning etter de siste to dagenes kursutvikling. Allikevel vil jeg hevde at casen nærmer seg et “paradigmeskifte” ( :wink: ) ifm avlesning av 120 pasienter i Paradigme. I tillegg bør vi ikke utelukke muligheten for partneravtale på en av de andre mulige prosjektene i pipelinen deres

4 Likes

Får byder 90% aksept, er løpet kjørt for de som sitter på de resterende 10%.
Nå er det vel intet så langt som tyder på noe bud med det første?

Igjen, du henviser til kommentarer som er som ligger et halvt tiår tilbake i tid eller mer.

Vil du karakterisere de siste 5 årene som en suksessrik reise for Nano?
Faktum er at pipelinen har ligget brakk de siste årene, og progresjonen har vært elendig.

Men det betyr ikke at Betalutin er et dårlig produkt, men forventet peak sales i inneværende 5 års periode ligger ikke i nærheten av kunne forsvare en prisingen du operer med

1 Like

Hadde det kommet et bud på 15 Mrd. (tilsvarer kurs på 153) tror jeg selskapet hadde skiftet hender ganske kjapt…

1 Like

Det synes jeg er en sannhet med modifikasjoner – pipen ift Humalutin oppstart og ytterligere kliniske studier med Betalutin har ligget på vent siste halvannet år – riktig det.
MEN om det var noe R & D viste, så var det vel at pipen preklinisk ikke har ligget brakk og det at man plutselig sitter med en antibody med potensielt bruksområde innen både onkologi og autoimmune sykdommer, samt en CART-variant med potensielt mye mildere bivirkninger enn dagens versjoner er jo et veldig stort tilskudd til pipen, imo :slight_smile:
I det hele tatt synes jeg det at vi sitter med 5 kandidater hvor flere har blockbuster-potensial (min mening), gjør det veldig vanskelig å skulle selge nå før pipen er utviklet noe videre.
En god deal med over 100 mill $ upfront (ikke usannsynlig imo med referanse til MeiP sin deal gjort før pivotalstudie) hadde gitt kurseksplosjon og pipe-eksplosjon. Og om man da hadde fått dratt et par av produktene gjennom fase 1 og Betalutin godt inn i flere trials og ut på markedet i 3.linje, så hadde verden sett ganske lys ut igjen. =)

Ikke umulig et bud på 1,5-2 mrd $ ville blitt akseptert av aksjonærene, men jeg tror da at et evnt kjøpende selskap ville gjort en ekstremt god handel mtp den cd-37-plattformen som nå finnes i selskapet.
(Det går an å evnt håpe på flere interessenter hvis det, da ville man nok kunne fått en betydelig bedre pris)

21 Likes

Jord som har vært brakk er ekstra produktiv når den såes

1 Like

Som tidligere nevnt er jeg tilhenger av å fastsette verdien til Nanov basert på realistisk fremtidig omsetning og hva de har i ‘pipen’.
Men, for mange av oss vil en salgsum på f.eks. 15 milliarder NOK bety at vi kunne gjort det like bra gjennom å investere bredt på Oslo Børs siden 2015 - mye mer risikofritt enn Nanov-aksjen. Det er kanskje derfor flere av oss drømmer om 30 istedenfor kun 15 milliarder NOK? Vi har tatt risiko, men får ikke betalt.

P.S.
Snakket med en onkolog jeg kjenner her i Norge - han hadde ikke hørt om Nordic Nanovector :frowning:
D.S.

1 Like