Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Helt enig. 4-6 mrd er det vi max kan forvente med AA 3FL. (ref feks CALTX)
…men med en partner og godkjent studieoppsett 2FL/3FL fase 3 kombo så hvem vet?
Kanskje vi kan nå 10-15mrd da er jeg happy og looong gone etter mine 6-7 år.

Var det ikke skissert av Skullerud eller andre… 70% - 3mrd i omsetning for den del B vil kunne ta av 3L ?

Skissert slik: 10.000 pasienter i 3L FL årlig i US og Europa. Her tror Skullerud at man tar 60%, altså 6000. Anslag på pris pr behandling er et sted mellom 90-140k USD. Så det betyr med Skullerud sine anslag en omsetning på mellom 540mUSD-840mUSD. Kun i US og EU, ikke Asia, Australia, Canada, Brasil, Afrika osv

1 Like

Det er ett regnestykke jeg også har tenkt på i flere år (dog med 40% andel), men har gått bort fra dette.

Det jeg tror mange lurer på og som er den store skuffelsen (selv under COVID) er følgende:

Hvordan skal de behandle 4000-6000 pas. pr år når de har brukt straks 4 år på få behandlet 110 pas. Dette selv etter at man “vet” at Betalutin funker ifbm Lymrit studiet?

Mulig/Håper jeg undervurderer forskjellen på deltagelse i studie og midlertidig godkjenning.

2 Likes

Forventer en større mcap enn 4-6 milliarder om de får godkjent AA, men det er kanskje bare meg.

Og om de får godkjent Betalutin så vil jo selvfølgelig flere pasienter benytte seg av medikamentet enn hvis det er et studie!

3 Likes

«But only about 5 percent of adults with cancer enter a clinical trial. “That’s not nearly enough to move cancer medicine forward,” he said. “No matter what you do in the lab or in basic science, the ultimate proof of which cancer medicines work comes from clinical trials.”

Although the backbone of today’s successful cancer treatments, clinical trials are poorly understood by the public, often viewed as treating people like guinea pigs instead of as giving them the best chance for survival.»

An article from OncLive outlines the different challenges in clinical trial recruitment:

  • Fear : Patients are afraid of being placed in the placebo docket, and thereby missing treatment entirely.
  • Stigma : Clinical trials are shrouded in stigma. Patients look at clinical trials as last resort options – and often believe that a drug’s more legit if it’s got the FDA stamp of approval.
  • Confusion : Clinical trials can be complicated and confusing, and refusing the paperwork, the routines and the possible travel are far easier an option than going ahead with an experimental therapy.
  • Insurance : Patients may get the run-around from insurance companies on whether these trials will be covered. Despite protections in the Affordable Care Act, insured patients might be concerned of unexpected costs – and many don’t know what rights they have within their plans.
  • Burden : Patients are worried about burdening their families, and will often choose the easiest course of treatment, even if it isn’t the best one.

Kombiner dette med en nedgang på 70-80 % rekrutteringsrate under pandemien (watch and wait), relativ hard konkurranse innen 3 FL fra BP (ser ut som det skal roe seg nå, ref 4 av 6 PI3k-hemmere ute av konkurransen), og generelt strenge inklusjonskriterier i PARADIGME (litt mindre strenge etter sommeren 2020), så går det an å forestille seg hvorfor rekrutteringen har vært en megautfordring for Nanov.

28 Likes

Jeg mener vel Skullerud ikke har guidet på 60-70 % markedsandel, men heller at det er 70 % i 3.linje som er aktuelle for Betalutin-behandling og at de siste 30 % faller naturlig til Car-t og bispecifics å kjempe om.
Jeg tror ihvertfall det kan være klokt å ha et slikt utgangspunkt og at man dermed i stor grad skal konkurrere om resterende 70 %. Man kan kanskje se for seg at 30 % faller naturlig til Betalutin etter et par år på markedet pga elderly/frail ikke kan ha de andre behandlingsalternativene. Og dermed at de siste 40 % blir i konkurranse med Pi3k-inhibitorer og mulig bispecifics kan ta noe av de friskeste her også.
Må også ta høyde for at det ikke er gjort over natta å få så stor markedsandel.
Man begynner jo i USA, for deretter forhåpentligvis å kunne komme inn i Europa innen et år senere. Om de greier 15-20 % i USA i 2024, så er man på 1 mrd+ i omsetning (1000pas*125K$). Om man nærmere 2028-29-30 kan regne inn en peak på opp mot 40-50 % i både EU5 og USA, så er vi plutselig oppe i omsetning på 4 mrd + for kun 3-linje.
Uansett så er det en ganske grei omsetning man kan regne inn etterhvert OG den vil jo øke etterhvert - og så må man også regne inn sannsynligheter i 2.linje, Dlbcl og Mzl ettersom de disse sannsynligvis beveger seg i pipen og nærmer seg markedet. Det skal ikke så mye fantasi til for at man kan se for seg at Betalutin kan bli en blockbuster og kan selge for over 1 mrd $ i året ved peak.

I tillegg må man ikke glemme mulighetene som medfølger de andre produktene i pipelinen etterhvert. Spesielt Alpha-37 har jeg stor tro på at kan bevege seg inn i de kliniske fasene ganske fort så snart man har finansiering i orden.

25 Likes

Nå må dere huske at hele grunnen til at vi er i linje3 er for å få produktet godkjent. Linje2 har alltid vært målet for nano. En god del mer pasienter i denne poolen.

4 Likes

Nå drar du opp de laaaange linjene her!:sweat_smile:

Skjønner meg ikke på dette med utsettelse av rep emisjonen…

Forrige gang kursen var under emi kurs så kansellerte de et par timer etter EGM…

EGM holdt MFN.se > Nordic Nanovector > Nordic Nanovector ASA: Extraordinary general meeting held

Kansellert rep emi 6 timer etter EGM MFN.se > Nordic Nanovector > Nordic Nanovector ASA: Cancellation of Repair Offering

Hadde det ikke vært stille periode så hadde jeg sendt spørsmål til IR, har noen her inne en mening om hva greia er?

2 Likes

Gjerne styret/ledelsen sitter på informasjon som kanskje kan deles markedet innen kort tid? Er vel et ønske-bein, men alternativet er vel at styret drar på ræva? :slightly_smiling_face:

Ikke vet jeg hvor lenge de kan utsette kanselleringen av denne rep.emien. En ting er sikkert, alle har hatt mulighet til å handle GODT under emisjonskurs.

Dog kjekt med gratis opsjon inntil man vet :slight_smile: Det gjør det jo litt spennende.

5 Likes

A wild guess:

NANOV har sendt inn søknad om redusert pax til 110 med bakgrunn i økt unmeet need som følge av mye bortfall av behandlingsalternativer fra PI3K-hemmere og biospecifics.

Betalutin har vist til god effekt og QoL på snart 200 pasienter, og innvilges mulighet til å søke AA på en liten reduksjon av hensyn til dårlige alternativer og ekstraordinær rekrutteringssituasjon :rocket::rocket::laughing:

18 Likes

Og følgelig så vil de i dialog med FDA angående design av confirmatory phase 3 kunne legge til en arm bestående 10-20 pas. med monobehandling av Betalutin i 2L FL? Er vell kanskje ikke mulig å legge til en arm for 3L når denne trialen vil bli lagt i 2L. Nei off, nå begynte jeg med synsingen her og. Artig tanke da :blush:

2 Likes

Wild guesses er jo mye av det som preger denne tråden, så why the hell not! :laughing:

2 Likes

Still no rep emi cancellation … what are they waiting for?

2 Likes

Hvis Putin/Russland nå fortsetter nedtrappingen rundt grensen til Ukraina vil dette hjelpe godt på børsklimaet
Jeg tror det er denne spente situasjonen som holder igjen kursen mer enn avlysing av rep-emisjonen

Putin can still live for 20 years more, so the tensions will remain :frowning: :slightly_frowning_face:

I’m not sure if Putin will rule Russia for another 20 years :smiley:

1 Like

Et slikt scenario har vel skjedd før i andre selskaper om jeg husker riktig til hva det har blitt referert til i tråden her, men både selskapet og folk her inne har vært raske til å melde tilbake ved spørsmål om dette temaet. De var vel også tydelige på det forut meldingen om reduksjon fra 130 til 120 at de var i dialog med FDA om dette, så lite tyder på dette drømmescenariet. Så kan man spørre seg - de har jo fått innvilget reduksjon en gang, hva hindret FDA/selskapet å få reduksjon på 20 istedetfor 10? Kan noe ligge til grunn nå som muliggjør det? Bortfall av behandlingsalternativer? Hvor tett dialog har selskapet med FDA? De har tidligere meldt om “big meeting” i Q1 (nov 21) mens det i radforsk ble sagt fra Skullerud at møte var i mars (som tidligere meddelt nevnte han…).

1 Like

For meg var dette bare en tulleforklaring på hvorfor styret, som har hatt tre uker til å observere at alle aksjonærer kunne doblet sin beholdning under 14 kroner hvis ønskelig, trenger / ønsker en uke ekstra på å ta en beslutning alle normalt skjønner vil komme.

I en normal verden ville man kansellert rep.emi ved første anledning, slik dette selskapet har gjort tidligere.

Så nei, jeg tror ikke dette er tilfelle,det var kun en wild guess med tullete fortegn. Burde sikkert ha disclaimet at det var en joke, men trodde blinkeansikt med tunge ut var et godt tegn på fjås. Notert til senere :wink:

3 Likes