Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Og hva baserer du påstanden om at Lu177 ikke er fremtiden på?

Betalutin virker med 95+% sikkerhet. Det var et seriøst forsøk med mange testpersoner

3 Likes

Se fundamentaltråden.
Mye styr med Lu177.
BP gidder neppe overby seg sjøl når det snart kommer nye bedre metoder uansett.

Nano kan klare seg sjøl. GL!
Da blir det fest. Beholde alle inntekter selv…

Investor i farma er ikke for pingler… viktig å ikke legge alle eggene i samme kurv. Om kursen og selskapet skulle gå i dass, så blir det jo pasientene som dessverre blir den største tapern. Når man ser pandemien under ett så har det vært null hjelp fra staten for å hjelpe situasjonen til selskapene. .Tru om Vedum skjønner at det er ikke all hjelp som skaper høy inflasjon. Mye går i feil retning… staten burde lære mere fra våre naboland hvordan man faktisk bygger farma. Det eneste As Norge er opptatt av er formueskatten.
Er å håpe at Nano kommer over denne bunnen/frykten. Alle berørte her hadde fortjent litt medvind nå. Sitter med en følelse at vinden må jo snu snart.

8 Likes

Javel😊
Hvordan står det til, sånn dagen derpå?
:sweat_smile::rofl:
Det kan bli bra det her, okke som. Eller det kan gå åt skogen…
Jeg tror det blir noe, men hva og til hvilken realisering er veldig usikkert.
Nå har vi vært heldige med konkurrenter som har pakket snippen, men tidsaspektet her begynner likefullt å bli latterlig.
På ett eller annet punkt dukker det opp elementer med så stor promise at vi kan bli akterutseilt før vi forlater land.
Det bekymret meg dypt.
Covid eller ikke, de leverer nærmest null til 100mill/ q
Det er ikke bra.

Men ellers skinner solen på Sørlandet, og jeg ser mot nyåret før jeg gjør opp status på nano.

2 Likes

Slik jeg vurderer NANOV så tror jeg markedet rives i to retninger.

  1. Ledelsen, spesielt den sittende, har uttalt seg svært så positivt / guidet hardt, uten å innfri. De la lista 2,45 og hele stadion satt og trampet, men de reiv tre ganger på rad på 1,70. Troen på at de noengang skal klare 2,45 er borte. Vi var på 30 kroner i november 2021, nå er vi på 11 kroner. Needless to say, tilliten er bunnskrapt.

Det fikk vi rett i fleisen når de måtte sette emisjonen på 14, en historisk stor rabatt. Jeg var i dialog med styreleder, og når man legger skylda på krigen i Ukraina og makro, så har man ikke kontakt med aksjonærmassen. Det er ikke eksterne forhold som er problemet til NANOV, det er mangel på ønsket fremdrift. Ikke bare i Paradigme, men også i andre indikasjoner.

Alpha37 er langt over tiden, guidingen sprakk der også. I mellomtiden renner det ut 120 mill i kvartalet, og en kan jo lure på hva som hadde skjedd med Paradigme hvis det var ferdig rekruttert for 12 mnd siden?

Siden de fortsatt bruker masse penger på CMC og forberedelser til fase III, så virker det som om man ikke hadde vært i nærheten av å være klare for å gå videre med pipen + fase III selv om Paradigme var ferdig rekruttert i tråd med tidligere guiding.

Alt i alt er det veldig urovekkende å stå på utsiden og ikke forstå seg på hva de bruker all tiden og penger på enn så lenge. Så når ledelsen ikke virker til å være i takt med hva markedet tenker om det de holder på med, og man ser cash renner ut og man tar det for gitt at aksjonærene må blø nok en gang fordi de ikke får ting til, så rømmes skuta. Dette tillits- og fryktbildet legitimerer at mange skygger banen, tar tap og ser seg rundt etter noe annet.

Alltime high pipe 2 ganger med påfølgende all time low rekruttering er sand i øynene på de fleste.

Bløffer selskapet aksjonærene sine, eller føles det bare slik?

  1. Selskapet har etter alle solemerker en fantastisk pipe. De er ledende på behandlingsmetodikk og toxity, og pasientene responderer godt på Betalutin i mono og kombo. Alpha37 er det beste Dahle har sett, og de har visstnok stålkontroll på BLA og det FDA forventer av et seriøst selskap som innretter seg etter guidelines fra de.

Som om ikke det var nok er 90 % av pasientgrunnlaget for å søke om AA unnagjort, de ser målstreken for avlesning og alle vet at utfallet herfra kan kjøre verdiene til «himmels». Det er en særdeles attraktiv risk / reward i caset, og det er binært så det holder fordi det vil ta lang tid å få svar fra Car-T og Alpha37 hvis Paradigme ikke skulle innfri.

Det finnes ingen fasit for hva som er riktig approach for å konkludere fremtiden til selskapet. De som trekker mot den første vurderingen har mye rasjonelt med seg. «Kill your darlings» før verdiene er helt borte er ingen dum strategi. Det finnes ingen garanti for at ledelsen besitter det som skal til for å dra dette helt inn. Personlig synes jeg det var prematurt å sette av Nieba som interim CEO, det kom mye godt ut av hans arbeid og ikke minst troverdige opptreden. I ettertid kan jeg ikke huske at han noen gang måtte se i gulvet neste gang han møtte aksjonærene, og budskapet var nøytralt og balansert.

Jeg er overbevisst om at Nieba bør ha mesteparten av æren for at de gjorde de livsviktige grepene i inklusjonen og fikk redusert antall pax fra 130 til 120.

En kan jo bare tenke seg hvordan kursen og dette hadde sett ut med 130 pax og det første settet med inklusjonskriterier fortsatt gjeldende…

Min call, etter å ha vurdert dette frem og tilbake, og dessverre med det faktum at jeg hører med 20 % øre i stedet for 100 % når ledelsen prater, er at jeg blir sittende rolig.

De kliniske utsiktene overskygger på en positiv måte det jeg mangler i forhold til de som styrer. Jeg liker ikke å snakke andre ned, men dessverre er det slik at alt blir tomme ord nå.

Med å ta utgangspunkt i et rasjonelt tankesett har jeg lært og etterlevd at dersom man ikke stoler på menneskene bak, skal man også holde seg unna å investere i det de holder på med. Denne leveregelen setter jeg nå til side og legger til grunn oppsiden i det kliniske. Det prises rett og slett for lavt.

90 % av pasientene som trengs er inne, og jeg skal ha med meg de siste 10 % og utfallet av dette før jeg eventuelt trykker på Sell.

32 Likes

Hei dere - kan noen bistå hva dere tror:

  1. Er det smart å bare selge seg ut på dagens kurs å vente å se an 2.kv rapp i fall emisjon
  2. Er sjansen stor for emisjon når som helst og før 2.kv.rapp
  3. Hvor mange må være rekkrutert ved 2 . kv rapp for at markedet skal la aksjen stige - 6 stk ?

Et godt innspill i går var det vel om at emisjonen kan settes ved siste pasient. Det er vel best case. Men så har vi et forferdelig marked som mest sannsynlig kommer til å dra med seg det meste nedover. Det taler for bare å få det unnagjort med en gang.

1 Like

After NANOV hired Skullerud and Ramdahl my confidence in the company increased. Both have massive amount of experience and knowledge. Don’t think either would have said yes without adding another success to their CV.

Now it’s time to visit sites and push like crazy. Sod team meetings …go face to face with the doctors involved. They need to promote with full force and deal with this. ….

Skullerud has an awesome aura so he needs to show his face and deal with this and bring those with him who the have same ability.

That’s it! They can’t defend burn rate of cash as is … even their salaries. If they don’t make this in time … they all need to go.

PS. Reply was not for you Volum. :rofl:

3 Likes

Det snakkes om misnøye til ledelsens lønn og at den ikke står i forhold til preformance.
Caset Nanov er pr i dag en knøttliten pharmamygg som tilsynelatende sitter på et gullkorn.
Risikoen er høy.
Både for investors og ansatte i selskapet.

Investorer vet at de kan høste x-ganger ved treff. I motsatt fall kan investeringen være tapt.
Ledelsen i selskapet kjenner også risikoen og vet godt at de kan stå uten videre engasjement hvis selskapet feiler.
Derav er det naturlig at avlønningen er god og det stilles høye krav til ledelsen!

Veien fram til målet er humpete!..og når alt ser mørkt ut, så skriker aksjonærene av fortvilelse.
Det opplever vi nå, og det er en prøvelse å sitte stille i båten.

Siste emisjonskurs var for mange skrekkelig lav og ble bestemt etter hva markedet var villig til betale. I dag synes nok de som deltok i emisjonen at kursen var for høy, ironisk nok.

Uansett, det er mange som nå har liten tillit til ledelsen. Ingen kan peke på at selskapet har valgt feil strategi eller utført dårlig arbeid…nei, tilliten er tynnslitt fordi så mange har papirtap eller realiserte tap grunnet elendig kursutvikling som skyldes feilslåtte forventninger om fullført paradigme.

Kan hende de fullfører paradigme iht tidsplanen nå, men det kan også hende de ikke klarer det.

Slik er biotek, like it or not.
Hver og en må gå i seg selv og vurdere hvilken risiko en er villig til å ta.

original

7 Likes

Hvis det ligger fare for emisjon før 2.kv rapport finnes det jo ikke en grunn for å ikke selge seg ut eller ned nå . Mn er kanskje ikke bra for kursen da.

1 Like

Noen la ut en oversikt over kontantbeholdning mot emisjonstidspunkt tidligere.

Har noen denne? Den traff generelt bra.

Altså, så lederlønningene i farma prises ut fra sannsynligheten for at selskapet lykkes eller ikke, slik at de skal tørre å velge en jobb som betales med 5 mill i året fordi de har de dårligste oddsene for fremtiden?

Investeringsstrategien blir med andre ord å investere i de farmamyggene hvor management har lavest lønn, fordi der er sjansen størst for at de lykkes klinisk og beholder jobben sine? Da ryker NANOV ut på mandag skjønner jeg.

Må få satt opp noen Excel-ark, sortert på lønn, dette ble jo veldig enkelt fremover :grin:

(Sorry sarkasmen, ikke vondt ment, men når de på et kvartalsbudsjett på 120 mill trekker frem at de sparer penger på ikke utgi en norsk presentasjon til 200 000 kroner, under en halv månedslønn til den som sier det, da mister man min tillit / troverdighet.)

10 Likes

Er det noen her som har sendt kraftig beskjed til Skullerud at de må komme seg ut i felten alle mann å rekrutere. Innesitting bidrar null.

4 Likes

@Pk2k har kanskje hatt Mailutveksling med Skullerud etter den «kraftfulle» kvartalsgjennomgangen i går ?

Også i Pharma er lederlønningene priset ut fra krav til ledelse samt risiko, ja.
Med det mener jeg at lønnsnivået også må gjenspeile at vedkommende blir primus motor for å lede selskapet fra ide til business.
Like så er fallskjerm benyttet som “redning” hvis en mislykkes.
Omdiskutert, men helt klart en redningspakke for den som ikke oppnår nytt engasjement på grunn av historie med feiling.
Jeg er sikker på at Skullerud kunne valgt en “tryggere” stilling i BP til halve lønnen, uten press om å levere slik han nå har i Nanov.

Selskapet har mange lokale norske småeiere, og ledelsen vet at det er en god del frustrerte aksjonærer som følger webcast.
Uttalelsen du sikter til med å skippe norsk presentasjon, blir nevnt for å poengtere at de snur hver stein for å få mest mulig ut av aksjonærenes verdier.
Som nevnt er veien til målet humpete, og her tror jeg ledelsen forsøker å ivareta alle aksjonærer!

Har du noe konkret å bidra med til ledelsen, setter de sikkert pris på en samtale fra deg.

Når det gjelder lønn, så ville ihvertfall jeg fått vond smak i munnen om vi “byttet” ut dagens ledelse til fordel for lavere lønnskost.

Men, hva vet jeg. Mulig flertallet her mener noe annet.

Sett gjerne opp excel-arket, men ikke glem å også sortere på kompetanse, relasjoner og “forretningsteft”. Da tror jeg sorteringen blir vanskeligere.

2 Likes

Ja når pasientene er der ute er det på rette arena man må fange de opp. Altså må alle som kan bistå med innrulleringen ut i felten . Må vel finnes solide oversikter hvem som trenger denne behandling . Er redd for at Nanoledelsen ikke kjenner firma og konsekvenspresset hardt nok . Kanskje sitter de på hver sin geografiske tue og klarer ikke samle seg godt nok for det de er overbetalt for.

Fortsatt ikke svar, sikkert mye som foregår i kulissene eller så er jeg på ignore. Sendt mail til både Egbert og skullerud med oppfølging spørsmål som angår burn rate, studie konkurranse med mer.

Deler her når jeg får svar

15 Likes

En refleksjon som kan være relevant er: Hvorfor går HelthCap ut av styret hvis situasjonen oppfattes som kritisk for selskapet???

1 Like

Ifølge Skullerud så hadde healthcap sin styre representant mer erfaring fra klinisk utvikling.

Han som overtok plassen har tydeligvis mer erfaring når det kommer til kommersialisering