Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Er det ikke på tide vi organiserer oss og trommer inn til ekstraordinær generalforsamling for å sette ned foten?

5 Likes

Dette er vel den verste av de verste aksjene en kunne valgt når det kommer til og øke volumet ved store fall. og når vi ser aktiviteten bare her på tekinvestor så tror jeg det er en rimlig trist dag.

Men som mange skriver, det er jo attraktivt og få tak i selskaper som har store tap, det kan vel skrives av om du tjener masse frem over. Så hvis noen kjøper de opp og tar inn sine produkter så vil vel dette kunne revesere tap og øke inntjening skattefritt.

1 Like

Trom sammen aksjonærene i Nano og Oncoinvent, så får man et rimelig potent selskap med rik pipeline og solide finanser

4 Likes

Vanskelig å skjønne at dette er samme selskap; under budsjett, flyter over av cash, så gode resultater at de er uetisk å ikke gi Betalutin, latter og moro

2 Likes

Ja, hva skjedde her…

For oss er dette veldig oppløftende, for når man ser på dataene vi har hatt fra Betalutin, så er vi godt over dette. Vår sikkerhetsprofil ser også mye bedre ut, og man må ta med bekvemmelighet i beregningen. Betalutin har oppnådd disse dataene med bare én injeksjon, mot en komplisert behandlingsprosess de andre produktene har hatt for å nå resultatene de har gjort, sier Costa.

Betalutins samlede respons har vært omtrent 70 prosent.

2 Likes

Er så mange variabler ute og går. Bare se på denne

Nevnt det mange ganger men føler det ikke kan sies nok ganger: ingen bør føle seg dumme eller som dårlige investorer basert på denne fadesen. Ingen kunne forutsett dette basert på kommunikasjonen som eksempelet ditt viser. “Alle” har sett mellom fingrene på x antall røde flagg pga. at dataene har vært konsistente og gode. Hvis man føler seg ført bak lyset så er det ikke vanskelig å forstå hvorfor… :roll_eyes:

18 Likes

Nei, og litt på samme måte at man ikke så for seg at en liten paracetamol kan ødelegge effekten av immunterapi.

Det er bare å innse at biotek er et enormt komplekst felt med notoriske skuffelser

6 Likes

Enig i alt du skriver. Det kliniske har sett bra ut, men internt har det sikkert vært 10 røde flagg eller mer. Magefølelsen har blitt satt til side i den tro at det kliniske ville betale tilbake for feilvurderingene man ofte tar basert på magefølelsen. Jeg skulle IKKE la meg finte ut av at Braun gikk, rekrutteringen svikter, de brenner cash så det synger etter med mer…

Jeg står inne for min investeringsbeslutning, og enn så lenge er ikke slaget over før the fat lady signs. Nå får de selge / pimpe opp så godt de kan og realisere verdiene i pipe. BP kommer til et bord med mye bred forskning, vi får se om noen vil by på det.

17 Likes

Må no vere ein knall god inngangspris idag ?

Etter min Pcib fadese har jeg begynt å etterleve dette mer og mer “Når noe er for godt til å være sant, så er det ofte det”

Forumstråder med eufori kan man si mye om, men de trådene med mest trafikk her på Tekinvestor inneholder hvertfall betydelig flere tapere enn vinnere.
Kapital er tapt for fryktelig mange, det viktigste etter slikt er å forsøke å ta lærdom.

25 Likes

For en kortsiktig trade, muligens. Det finansielle og det fundamentale er ikke klargjort overhodet.

Da er man i Dichesbuens rov

Fornuften ble satt til sides, grådigheten vant. Og tapte. Forståelig kanskje, men det synliggjør en risiko som mange nok må ta innover seg i betydelig større grad. Biotek er 100% bingo om man ikke er villig til å agere på røde flagg.

4 Likes

Det primære røde flagget som kan ha vært internt, men ikke eksternt, er knyttet til interrim-avlesningen, gjennomført ved ca. 50 innrullerte pasienter i august 2020.

Ved spørsmål om dette i dag så sier Skullerud at:

  1. Formålet med interrim-analysen var å sammenligne to doser, ikke se på effektdata som sådan.
  2. Antall pasienter var “very small”. (Det kan vel diskuteres om 50 pasienter er veldig lite.)
  3. In looking at where we are today, the data has continued to deteriorate, and as such the efficacy that we are looking at today is not what we would have hoped for, even also at looking back at the interrim-data”.

I dette ligger det en innrømmelse av at effektdataene ved interrim var dårligere enn det som ble observert i Lymrit 37-01. Det interessante spørsmålet er hvor mye dårligere effekten var. Dersom den var i nærheten av gårsdagens rapporterte 33 % ORR så burde selskapet avbrutt studien, eventuelt gjort vesentlige endringer i studieoppsettet, allerede den gang. I etterkant har selskapet brukt nesten 1 000 000 000 (primært på nettopp PARADIGME), og antall ustedte aksjer er vel nesten doblet.

18 Likes

Betyr ikke det heller at effekten i dag er skuffende også målt opp mot interrim-data?
Ser ikke at det kan bety så mye annet enn at interrim-data viste bedre effekt enn det vi ser i dag?

1 Like

Continued to deteriorate”.
Even also at looking back at the interrim-data".

Selv tolker jeg dette som at interrim lå et sted mellom Lymrit 37-01 (60-70 % ORR i de ulike subpopulasjonene) og dagens rapporterte tall på ca. 33 % ORR for PARADIGME.

Skullerud med spalteplass til og med på VG.
Sjelden vare i norsk biotek, agurktider eller ei…

Kan vel legge til en liten kommentar til uttalelsen; hva mener han egentlig med dette?
Han refererte til at veldig mange rundt omkring online forteller at selskapet vil gå konkurs.
Han mener antakeligvis da med referanse til TI, HO, Shareville med flere.

Jeg har selv i mail skrevet til de at kapitalmarkedet via retails trolig er stengt.
De må påregne å funde seg på annet vis fremover. Betyr det at jeg tror de skal gå konkurs siden jeg har uttrykt meg slik på vegne av flere aksjonærer?

Eller er han sikker på at de unngår konkurs fordi de har fundingpartnere klare som vil være med herfra og ut? Verdsettelsen for pipen har jo falt med 2 milliarder siden nyttår, burde sikkert klø litt hos et eller annet fond eller farma selskap.

Hvis aksjonærene ikke gidder mer er de i prinsippet konkurs.
Trolig har han et ess i ermet siden han er så sikker på at de ikke vil havne i skifteretten? Det hadde vært fint det :cowboy_hat_face:

Eg trur ikkje me skal skape fleire positive forventningar om mulige “ess i ermet” her. Toget har gått fra stasjonen, mens Skullerud/Malene og gjengen sitter igjen på perrongen. Om Skullerud er gråtkvalt, så er vel det fordi han innser at han må få seg ny jobb før han blir pensjonist. Me kan klamre oss i håpet om at nokon ser verdi i det fremførbare underskuddet, ellers ser det mørkt ut etter mine begrep.

Edit:
Dagens Nel vart vel starta i ruinene til DiaGenic om eg ikkje hugsa feil, men det var vel før dei strammet inn reglene for korleis ein kunne nytt eit framførbart underskudd.

8 Likes

Betyr nok bare at han mener de har runway en god stund til med dagens cashbeholdning. Spesielt om de får cashburn betydelig ned nå som betalutin ikke lenger skal satses på fra selskapets side.

2 Likes