Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Nå når studiet legges ned må man få tilgang til alle data. Det er ikke noe studie igjen å ødelegge. McKinseys rapport også takk.

2 Likes

Var dette kjent for markedet, eller er det noe ABG har fått innsyn i? Dersom det kun er meglerhusene som har fått vite det; er det noe som er ok?

Ikke retoriske spørsmål, lurer oppriktig på hva som har foregått.

5 Likes

Børsmelding ja… det var de pengene…

Nordic Nanovector avbryter paradigme studie etter skuffende resultater | Finansavisen

Håper virkelig noen har kunnskap og erfaring til og gå dypere i dette…for det er for mye greier og greier her…

1 Like

“Bare” 1000% opp til 15 kr… :joy:

Nano var en av mine første investeringer for en del år siden. Har alltid vært på konto som en påminnelse av hvor galt det kan gå. På et tidspunkt ble det et beløp som ikke ville gitt noe ved salg, så gikk over til å være en form for lottokupong. I kroner og øre er det ikke slik at det har noe å si for privatøkonomien, men selvfølgelig sure penger. Men i prosent… godt over 90% tap :grimacing:

3 Likes

96% her så langt, men heldigvis har deltaen til det prosentvise fallet avtatt veldig det siste året. Det er jo bra :sweat_smile:

4 Likes

Hvordan går man fra respons hos 67%ish i lymrit til 33% i paradigme? Antallet pasienter er for stort til at det skyldes tilfeldigheter.

Jeg skjønner ingenting jeg hva som foregår…Jeg finner dem dessverre så lite troverdige …Dem bare prater men legger ikke frem noen form for dokumentasjon… er ikke dette noe som kan krevest fra aksjonærer? ?

4 Likes

Regner at når ledelsen kommer tilbake i slutten av august etter å ha ladet batteriene i halvannen måned så blir beskjeden at «nå må vi se fremover» og at «dette må vi legge bak oss».

Jeg synes imidlertid at aksjonærene fortjener å ta en titt bakover.

Gjerne detaljer om prosessen som ledet til dette resultatet; hvem er denne ekspertkomitéen, hva betyr egentlig «intraksjoner» med FDA, hvilke KOLs er det de lener seg på og hva bestod spørreundersøkelsen til investogatots i.

Og ikke minst, de har brukt mangfoldige milliarder siste årene, helt konkret, og i detalj, hvor er pengene brukt??
Ikke bare en stor sekk som de kaller R&D og CMC.

Synes aksjonærene fortjener å vite.
Også fordi det er vel et stort skattemessig poeng i selskapet, og på et eller annet tidspunkt så har noen «flaks», eller er «dyktig» og har «ordna» seg.

24 Likes

Ja, i dag var all planlegging frem til fase III “kun” bruk av noen interne timer.

Tidligere har de vært så og si bransjens beste på forberedelser jf CEO som har sett mye rart rundt omkring.

3 Likes

Traderne må elske sånne caser. Sitter å venter på sånne prestasjoner som har blitt vist av selskapet. Man kan skylde på en rekke eksterne faktorer også, men det er ikke entydig dette.

En tanke er jo at de må sitte på mye erfaring og kanskje kan starte et konsulentbyrå istedet? Nordic-Consulting 2025

1 Like

De har flere ganger de siste årene sagt at når det gjelder partnerskap så har de valg å ikke inngå “any deal”, men “the right deal”.

Jeg spurte i dag om det fantes noen invitasjon til partnerskap på bordet som har med den øvrige pipen å gjøre og om dagens situasjon ville tilsi at man besøkte disse mulighetene igjen nå.

… gikk tydeligvis i “hold kjeften på deg” folderen.

8 Likes

Kommentar fra ABG, kursmål 0,7-0,9:
Nordic Nanovector: Announced yesterday after close that it will shut down its PARADIGME study since the observed profile does not meet the objectives set out for the study. This means they will restructure the company to address costs, and focus on other preclinical assets the company have under development. This was kind of expected after the announcement of a negative outcome of the review done by McKinsey. It reduces the company credibility significantly and I expect investors to throw in their towels. Sad day for the Nordic Nanovector story, but what should we make of the share price? Per Q2’22 their cash is around NOK 280m with a historical quarterly burn rate of NOK 90-80m. Assuming they close down the study sometime in Q1 2023 and liquidate the related assets for NOK ~70m, it would give a NOK 0.7 to 0.9 value per share.

Hadde kanskje vært en ide å merge restene av Nordic Nanovector inn Oncoinvent…? :thinking:

3 Likes

Hvis folk fortsatt ønsker å ha tillit til denne ledelsen så fortjener de ikke bedre. Helt ubrukelig er de.

6 Likes

Hvorfor kan det ikke opplysest om hvem som har gjort denne eksterne analysen ved navn? Som Skullerud påpekte at ikke kan offentliggjøres…Det forstår jeg ikke…???

3 Likes

I dag sa de vel rett ut at ENESTE veien videre for Betalutin er i partnerskap. Det vil gjelde for både MZL, DLBCL, Archer med mer. Da får vi se da, nå har de ikke valget mellom A eller B, nå er det partner or nothing. Synes således at de svarte greit på dette, uten at de har en partner klar før de har avklart med FDA.

1 Like

Måten aksjonærene som har vært med på å funde dette behandles i dagens webcast er symptomatisk for hele selskapet. Malene hopper glatt over hele Q&A og sier vi tar det på mail. Greit man sikkert er overveldet av all tilbakemeldingen men hva er vitsen med webcast om man ikke klarer å gi noen ny informasjon? Sier som @hybrid – er like klok på caset i dag som jeg var i går kveld. For en suppe.

9 Likes

Du må ikke tenke så mye på det. Bare husk at ledelsen tenker på de ansatte… som sist de gjorde besparinger, la all forskning brakk mens ledelsen holdt samme lønnsnivå.

5 Likes

Husker de lo av oss “småaksjonærer” som stilte mange spørmål og var så engasjerte i en radium for 2-3 år siden. Veldig gøy nå i etterkant.

3 Likes