Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

“Diamond in the rock” hilsen Skullerud. Når han i dagens call begynner å tørke krokodilletårer for de ansatte da rant begeret over for meg.

4 Likes

Utfra det jeg husker siste jeg sjekket hjemmesiden til OranoMed, så ser det ut som de har oppdatert denne oversikten og satt Alpha37 klar for klinikken

6 Likes

Det ble vell litt drøyt ja…

Hun har ikke svart på en mail jeg sendte 21/06-22 en gang.
Jeg er skuffet og har solgt meg helt ut i dag.

1 Like

Blei oppdatert en gang mellom 31 Mars og 31 Mai. Screenshot fra 31 Mars her:

2 Likes

Husk på at det har vært lange og tøffe dager på ledelsen og de ansatte nå, i går måtte noen holde på utover sommertid, faktisk helt til kl. 21.30. (mot vederlag selvfølgelig - every penny counts)

2 Likes

Utrolig hva dem gjør for oss aksjonærer… dem tegnet til og med snaut aksjer ved forrige emisjon så vi aksjonærer skulle få mulighet til tegne flest mulig…utrolig…’

4 Likes

9 millioner USD for Alpha37, Humalutin, Car-T med mer. Det var friske tall, tipper Oranomed ble imponert over den verdsettelsen der.

Fremførbart underskudd på 2 milliarder prises til 0?

5 Likes

Kom inn i denne aksjen i høsten 2020 etter å ha gjort en velykket trade et par år tidligere fra 50 til 70.
Det har vel ikke manglet på røde flagg underveis, men forherligelsen av dataene har gjort at jeg har sett forbi dem.

  • Brauns exit før han hadde rukket å ta hilserunden

  • Skulleruds raske skifte til å snakke om pipe istedetfor paradigme

  • Cashburn angivelig grunnet R&D og CMO aktiviteter (Skullerud hadde ikke sett et selskap som var så langt fremme for å kunne ta hånd om kommersialiseringen, betydelige summer hadde blitt brukt til dette - i dagens call kokte dette ned til noen interne timer).

  • Nieba’s avtale om €50 000 for å stå i jobben frem til oktober 22’.

  • Rekrutteringen av pasienter til en medisin som CEO refererte til som “diamond in the rock” gikk knapt fremover. Enda selskapet brukte 1 mill nok pr. dag på å rette tiltak til å håndtere dette.

  • Stadig nye unnskyldninger fra CEO Skullerud, “helle sur melk i en kattunge”, “seasonality” med hentydning til pasientrekruttering ++

  • Ledelse/styret valgte alltid cash foran opsjoner

I sum er et sjusifret tap helt fortjent med tanke på listen over.

18 Likes

Hvordan kan dette tapet realiseres rent praktisk?

Veldig enig, mange varsellamper, så at de av oss som har trodd så hardt på det lille av håp får stå for det selv.

Men noe framstår nå i ettertid som direkte usannheter, feks:

1 Like

Hvis du foreslår at de skal slå seg sammen med Oncoinvent, så er det et selskap i samme bransje. Da kan de akkumulere inn disse tapene i sine regnskaper og tjene 2 milliarder fremover uten selskapsskatt på 22 %.

2 Likes

Tenker dette bør være en bra løsning for begge selskaper.

I tillegg vil Nano bidra med betydelig cashbeholdning også, i tillegg til en ny alfaemitter.

Det bør være synergier her da Oncoinvent satser på antisoff også

2 Likes

God regnskapsskikk legger en rekke begrensninger på dette.

Jeg er ikke noen ekspert på dette, men har erfaring fra eget jobbliv hvor revisor var veldig hard på reell verdi av framførtbart underskudd. Mulig det var en spesiell case som ikke er direkte sammenlignbar, men endte med å måtte redusere summen som lå til grunn betraktelig.

2 Likes

Ledelsen sikkert sidder på deres kontor og griner af os dumme aktionærer. De har tjent fedt på NANO hele vejen. Der var kun 1 patient ud af 3 der havde en positiv respons på behandlingen. Det var noget helt andet de havde overbevist deres aktionærer.

3 Likes

Det er ikke lange spaserturen langs Akerselven fra Nano til Oncoinvent sine kontorer, så her bør respektive selskaper kjenne sin besøkstid :thinking:

4 Likes

Det er nok som du sier ikke så enkelt i praksis i tillegg til at kjøperen vil kreve en stor rabatt grunnet usikkerheten det gir. Overtagelse av sjappa til 3-4 kroner er nok det beste vi kan håpe på nå.

Kanskje det er et selskap som ikke er ASA enda, men som vil ta en snarvei?

Som driver innen samme bransje da selvsagt

Bravos avgang var også et rødt flagg, samtidig det at de hadde interim CEo Nieba over en lengere periode. Om alt var rosenrødt burde det ikke vært noe problem med å finne en god kandidat.

3 Likes