Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Nå får man snart svaret på utsagnet om at “man ikke kan selge noe til BP - man blir oppkjøpt”

2 Likes

Men hvis HC visste at det var merverdier her så hadde de blitt sittende okke som tenker jeg.

HC skal jo tjene penger, ikke oppfylle en strategi

HC har jo en enorm portefølje. Har de noengang solgt aksjer tidligere i noen av selskapene deres?

1 Like

Kanskje vi ser kurs på over kr 4 i morgen hvis det observer sier er tilnærmet riktig ?

1 Like

Dagens melding er jo dørgende negativ. Viser null nada interesse fra BP ifb med archer,alpha37, osv

Healthcap har bedre innsikt enn carnegie og north :sweat_smile:

4 Likes

Tror man bare må innse at gullalderen i internasjonal biotek er over.

Tidevannet har snudd, og de selskapene som ikke har sikret finansieringen for sin egen pipeline eller kan vise til veldig gode data står naken tilbake nå når vannet trekker seg tilbake.

«Gratis» kapital har ført til en overetablering av biotekselskaper, men med økende renter og risk off så er det dessverre kjørt for de bioteks som ikke har klart å materialisere på bullmarkedet vi har bak oss.

5 Likes

Observer har lansert teorier på løpende bånd i månedsvis og har bommet på samtlige. Don’t hold your breath.

4 Likes

Meldingen er veldig tåkete som vanlig, slutter alltid med at de ikke vil kommentere ytterligere. Lover godt :money_with_wings::money_with_wings:

2 Likes

Kursen stiger i morgen, og North begynner samtidig å selge seg ned.

Så det kommer en emisjon allikevel?

Min påstand har vært at det ikke kommer en emisjon. Dagens melding bekrefter vel det?
Eller tok jeg feil, slik du sier jeg alltid gjør?

GSA skal dekke 1.085.382 aksjer, lykke til med det om markedet omfatter denne beskjeden som det bør, bullish af.

1 Like

Istedet har du forsøkt å male bilde etter bilde av et NANO som er attraktivt for BP. Med enorme potensielle verdier. Emisjon ville betydd kursfall, som passer haussemaskinen særs dårlig.

Gjenstår å se hvordan føljetongen ender til slutt, men at du har tatt fullstendig feil i predikering av sannsynlig retning er rimelig åpenlyst. Både siste uker og måneder.

5 Likes

Hvorfor er meldingen bull? Fordi emisjon ikke er et alternativ? Jeg har ikke fulgt aktivt med på tråden men ville noen blitt med på en emisjon i det hele tatt, gitt track recorden til dette selskapet?

Og meldingen gir jo ingen info, de sier bare at de har hyret inn noen til å se på hvilke muligheter selskapet har. Dette skulle de jo gjøre uansett og presentere? Nå har de bare leid inn Carnegie til å gjøre det for seg :slightly_smiling_face:

4 Likes

“Even a stopped clock, gives the right time twice a day”

Edit: Er ikke meningen å være spydig, men syntes likevel det sitatet passet.

3 Likes

Fordi jeg tror de allerede er godt på vei mot salg av assets som vil gi kursen et betydelig løft fra disse nivåene. Carnegie, North & Onarheim, tralalalala. Selvsagt spekulativt, men de virker forholdsvis selvsikre i denne børsmeldingen, og det synes jeg er bullish.

I guess still turning the stones ha… Oh well.

Jeg vet jeg har tråkket noen på tærne fordi jeg har uttalt at PCIB kom til å ende med full fiasko, og ser at det har plassert en target på ryggen min.

De som mest nevner og liker at jeg til stadighet bommer på neste retning for NANOV er nok aller mest frustrert over at de ikke selv solgte PCIB slik jeg gjorde på 61 kroner og gikk åpent ut om det.

Nå er det game over på det holdet, ingen strategiske løsninger i vente der. Men hvis man ikke tåler å bli «hetset» på er forum må man bare holde seg unna å skrive noe. Jeg ser ingen glede i at PCIB feilet og har heller ikke deltatt på de trådene de siste månedene for å «briljere» med hva var det jeg sa attitude. Det er trist når noen selskaper mislykkes, men det er slik gamet er.

Noen lever med det, andre bygger opp hat og frustrasjon og synes det er helt konge å ta det ut på andre. Hvorfor ta ansvar for egne handlinger når man kan skylde på andre eller sette andre i et verre lys.

3 Likes

:joy:

For å snakke på egne vegne; solgte mine siste PCIB-aksjer for 22 måneder siden. Fikk riktignok langt fra 61 kr per aksje, men såre fornøyd sammenlignet med dagens nivå.

Min irritasjon går på grenseløs haussing. Hverken mer eller mindre. Hvor enhver NANO-relatert hendelse skal tweakes og glattpoleres til det ytterste i positiv retning. Med bruk av hele arsenalet. Gang etter gang. Uten å vise et fnugg av selvransakelse for å ha vært på en eneste lang bærtur gjennom årets brutale kursmassakre.

4 Likes


Nice dick-measuring contest boys, her er mitt bidrag.

2 Likes

OK. Da tolker vi meldingen ulikt, jeg synes den er helt nøytral og ikke gir noe mer kjøtt på beinet…

2 Likes