Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Hva er smartest mon tro - selge seg ut før kv.rapp 31 aug eller beholde?
Vi er jo jo ikke bortskjemt med hyggelig info så langt i selskapet .

Rett og slett Lotto…

Restrukturering betyr lavere kurs 99% av tiden, fordi den ene tilgangen Nano har på penger er fra markedet. Så Lotto er en god metafor her ja :stuck_out_tongue:

1 Like

GSA økte shorten med 130.000 aksjer på fredag, totalt er de short 1.085.382. Få en god nyhet slik at de må dekke i et marked uten supply, por favor.

Ledelsen er fortsatt den samme, og med en nitrist track record.
Ingen grunn til å forvente at de har fått til noe som helst denne gangen heller. De har vel hatt sommerferie siden krokkodilletårene trillet og selskapet ble drept.
Heldigvis går det ikke å kjøre nye 20% emisjoner lenger da de allerede har feilet med løpet slik de har lagt det opp.

Mitt guess er at North nå posisjonerer seg som en majoritetseier for å tvinge gjennom at selskapet slår seg “konk” for å bli kvitt ledelsen og alle andre pengesluker.
Deretter kan man i fred og ro forsøke å selge skallet og pipen uten at inkompetente Skrulleruder eller Brondenberger skal få lov å ødelegge.
Å kjøpe seg kraftig opp for å gå inn for en restrukturering der dagens aksjonærer nulles ut er jo hjernedødt, så det kan ikke være det som er planen.

1 Like

Du høres ut som en som har tapt mye penger på NANOV og har vanskelig for å gå videre, har jeg rett?

Riktig, de bruker 20 millioner på å få til dette nå, i stedet for å bruke 2 millioner for samme antall aksjer til 20 øre når scenarioet ditt slår til.

Litt av en strategi du har på gang der…

3 Likes

Du henger ikke helt med, dessverre.
Hva er verdien av skallet til NNV med pipeline og fremførbart underskudd med dagens antall aksjer? Det kan man spekulere i…

Om man skal hente en 500 millioner eller 1 milliard for at dagens best in class ledelse skal få fortsette showet sitt med å dra noe videre, hvilken rabatt skulle du ha for å kaste inn de pengene? Hvor mange nye aksjer måtte de trykke opp 1,5 milliarder?
Ville hvertfall ikke kjøpt mange aksjer til over 2 kroner om jeg kan få ubegrenset antall aksjer til 25 øre om et par måneder.

Du vet hva en restrukturering av et selskap uten tillit, inntekter, uten noe å vise til, med et mulig nytt årelangt løp hvor de kan tabbe seg ut mange ganger igjen, med en svak aksjonærbase innebærer? Og det er vil fortsatt være basert på tro, håp og kjærlighet om at det skal bli det nye algeta en vakker dag.
Er vel ingen med vettet i behold som vil seg så vondt. Sett heller ned foten, spark alt av ledelse og selg boet.

Rosasky
Tror heldigvis at du har skivebom
TROR at BP kommer på banen på ett eller flere områder
OM ikke det skjer så går selskapet i dass. INGEN høye lønninger
Bare stort fradrag på skatten

1 Like

Rart at Healthcap solgte hele posisjonen sin i så fall, de har garantert mer informasjon kring selskapet og BP generelt enn North har. De hadde selv 2 i styret til NANO som sluttet for ikke lenge siden. De så vel hvor dette ville ende…

Krysser fingrene for dere som fortsatt har håp :crossed_fingers:

3 Likes

Nå har jeg ventet på 2Q og har tid til å vente litt til
TROR som sagt at BP kommer på banen. HealthCap vet vel ikke hva den enkelte av BP tenker

Det er ikke det jeg sier heller, poenget mitt er at Healthcap, som er et fond som spesialiserer seg på biotech har mer generell info/erfaring innad i biotech markedet enn the North har. Derav uhorvelig negativt at de dumper hele sin posisjon etter mange år som en av de største eierne.

Være seg Archer / Alpha37 / Betalutin / CAR T, så ser altså ikke overnevnte fond (Som forvalter over 9mrd kr) det verdt å sitte videre.

3 Likes

Helt korrekt, så hvorfor gjorde North dette da? Fordi de er for kapitaltunge og bare måtte sette de i arbeid?

Du argumenterer først for at de gjør dette av en grunn, og når du selv ser hvor håpløst begrunnet det var, så lurer du på hvorfor man skal kjøpe aksjer til over 2 kroner når de skal ned til 25 øre?

Prøv gjerne å fortelle en gang til; hva er det North er ute etter her? Jeg skjønte ikke helt tankerekka di, men jeg vet hvor du tror kursen skal og hva vi har i vente sånn sett.

6 Likes

Hva er det du ikke forstår med at jeg spekulerer i at de vil gå imot en restrukturering av selskapet der det skal trykkes opp nye aksjer?
Jeg tror de vil forsøke å blokkere et slikt forslag fordi de har kommet fram til at skallet med framførbart underskudd og pipen/assets har en verdi som er en del høyere enn 3kr/aksjen med dagens antall aksjer.
Jeg tror dermed de bryr seg mindre om at de ansatte og ledelsen med sine familier mister millionlønningene sine dersom de legger ned driften og alle disse må gå.
Jeg tror de spekulerer i at det er profitt å hente på å selge/utlisensiere eller inngå partneravtale.

Jeg tror ikke de ønsker å være med på å hente inn milliarder av kroner for at man skal prøve å designe et nytt studie, som kanskje feiler på flere områder nok en gang, eller om 4-5 år viser seg å være verdiløst eller uinteressant for BP anyways.

1 Like

Riktig, så du mener det ER verdier her??
Det kommer ikke veldig godt frem i dine tidligere innlegg akkurat, det er ingen med vettet i behold som kjøper NANO på 1,5.

Når du i tillegg lanserer teorien om at North sin strategi er slå selskapet konk lurer jeg på om bobestyrer er enig i dine definisjoner av hva et konkursbo er. Da må vel di facto en juridisk motpart erklære de insolvent, eller?
Så vidt jeg vet skylder ikke NANOV North Energy penger, så North er ikke i posisjon til det.

Og du vet hva som kreves for å få flertall i en slik beslutning som North skal trumfe gjennom?

2 Likes

Og dette tror du ikke styret, ledelsen og alle andre aksjonærer ønsker skal skje, kun North?

Slik jeg vurderer caset nå er kapitalmarkedet for NANOV 100 % hermetisk lukket. De får ikke lirket frem en eneste ny emisjonskrone før de kan vise til verdi i en eller annen form (partner på Betalutin eller deal på en av de andre assetene)

3 Likes

Noe treffer du på i det minste.

2 Likes

Tenker tilbake på de gode gamle dager, da kursen lå på 115 +

Dette året (2022) var jo året da Betalutin skulle komme ut på markedet🥲

Håper på at det plutselig skjer noe positivt🤞

Jeg har absolutt null tiltro til ledelsen i selskapet.
De er noen svinepelser som kun er ute etter å berike seg selv.

Hvordan kan du være investert i et selskap der CEO er som en slesk bilselger som lyver og sier akkurat det du vil høre, uten at det har noen rot i virkeligheten?

Du prøvde lenge å hausse her inne på påstanden om at Skullerud antydet/lovet double digit innrullering i Q2…
Han har hevdet trakta har vært så full at det flyter over leeenge, men NULL!! pasienter kom til…
Og snakker om sur mjølk i en kattunge…

Best in class management med Malene som i tillegg prøver i kjøre rep.emi langt under emisjonskurs.
Hvordan er det de jobber? Og hvordan i huleste er det de kommuniserer til eierne sine?
“Mine tanker går til de ansatte og deres familier…” for en drama queen av en bilselger.

Det blir artig å se hva de hoster opp om et par uker, jeg sitter klar med popcorn.
Men dere bør forvente å bli skuffa.
Hvilke andre CEOer snakker om “sour milk in a kittens belly” til eierne sine? Det er på et lavmål. Godt de bare har 20 mill i året

Dersom North klarer å få kvitte seg med disse og ta ned burnrate til et minimum, så er det kanskje mulig å ta et nytt lodd her. Inntil videre venter jeg bare på hvordan DramaQueen og Marlene vil fortsette å ødelegge verdier i neste forestilling.

Du har nok opplevd større traumer med din tidligere investering enn meg, men jeg skriver jo også at jeg mener det er klinisk umulig for de å få hentet penger. Det er null tillit og brokete historikk, men nå var hele hensikten å avklare hva det var du mente med North sin posisjonering og agenda. Du nevner flere varianter som står i sterk kontrast til hverandre.

Jeg forstår at det sitter langt inne å erkjenne at det kan hende at selskapet er verdt langt mer enn dagens mcap og at det er grunnen til at North går inn her. Å snakke om 400 mill nye aksjer til 25 øre pr stk kommer ikke til å skje for da hadde ikke North tatt på seg så mange aksjer. Onarheim har 35 års erfaring fra finansbransjen, jeg tror han kjenner igjen et håpløst case. De ser åpenbart noen muligheter andre ikke ønsker å satse på, ref HC som solgte seg ut.

1 Like