Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Det blir spennende å se om ledelsen
kommer opp med noe som signaliserer noe annet enn «svarte natta» den 31.8

2 Likes

Kommer det ingen melding før 31.08, er det vel nesten umulig at det vil komme noe av positiv karakter. De har jo en meldeplikt, og kan ikke vente til 31.08 dersom noe av substans har skjedd.

1 Like

De meldte først at de skulle spørre FDA om råd ang. Paradigme, så avsluttet de Paradigme i neste melding. Vet ikke om de fortsatt skal melde om noe fra FDA siden Paradigme nå er lagt ned.

1 Like

Sånn kan man jo tenke, alternativt at man hører på det selskapet sier.

1 Like

Så absolutt, og detaljer rundt en restrukturering og potensiell nysatsning vil kunne mottas med stor glede. Tror allikevel at sterke positive kursdrivere vil komme via meldinger før eller etter.

For øvrig har selskapet kommunisert mye av svært positiv karakter opp gjennom, men det har ikke materialisert seg.

1 Like

North økte med nye 205 k aksjer på dagens liste. Eier 6,2 % av aksjene i selskapet.

4 Likes

Prøvde på en liten trade i dag, men vet det er bingo. Stor bevegelse til tider, men i dag var den dø. Virker som noen fisker og noen drar den ned, men hva vet jeg… Prøver liksom å få noe tilbake med å kjøpe meg inn inn igjen (solgte på 3,2 ish) Syntes der er rart North kjøper seg veldig opp, har jo innside angående kjeller… vel? Eller dra kursen og exit… Men igjen måtte jeg selge under kjøpskurs, ikke store tapet men iritasjonen var at den sluttet høyere enn jeg solgte for, haha. Sånn er det bare!!

Hadde alle shortet mine investeringer hadde de blitt millionær. Opposite George (Seinfeld) kan ikke passe bedre her. Noen som har snitt på 1800 kr på SOFF, bare ett eksempel av flere :joy: :joy: :joy:

Nå er jeg å nyter dagene i bilen utenfor Jæren. CB øl var billigst, fricamp og golf på tv.

God børsdag i morgen, måtte det gå bra

Men igjen spennende hva North gjør med tanke på hva de kjenner til produksjonslokalene på Kjeller

6 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

6 Likes

Skal man tillate seg å spekulere positivt rundt dette, (gud forby!), så kan det jo være at man i produksjonsmiljøet for Betalutin kjenner til at det er god interesse for å ta produktet videre til testing mot eksempelvis Archer og andre kombobehandlinger, og at selv om NANO må parkere videre studier grunnet slitne og skuffede aksjonærer og lav cashbeholdning, er det andre aktører som tror på egenskapene til Betalutin.

Vi får nok noen hints om dette om tre uker, i mellomtiden får man bare glede seg over at noen er sultne på aksjer. Det er med andre ord ikke helt mørkt.

7 Likes

North Energy - stråselskap for Bayer?

Hadde Bayer stått som kjøper hadde kursen vært adskillig høyere.

Nemlig, er enda godt med liv i Nanov, kan ikke kaste kortene nå. I neste uke er vi fra mand på 3 tallet, pust med magen!

1 Like

Merlin - det mener du vel ikke en gang for sjov - eller glemte du en smiley …?

Hvis Bayer mod alle fortroende havde udset sig på noget sådan, hvordan tror du så evt. kommende mulige selskaber ville se på dette, hvordan tror du myndigheder og andre relevante havde tænkt (evt reageret) - nej dette er en skrøne….

Bayer har råd til at betale det de skal og som DE syntes er den rigtige pris, hvis de mener et firma som Nanov er værd at investere i.

Nano i dag er mindre end lommepenge for Bayer, selv ved en 10 -15 dobling af nuværende kurs, og Bayer vil aldrig nedlade sig til af fuske for at spare lidt……

Men selvsagt vil de ikke give en højere pris, end det de mener Nano er værd, i fal de skulle ønske at købe dem…

4 Likes

Bayer kjenner produksjonsmiljøet for Betalutin. Å få Archer-1 i gang i 2L fase 3 + verdien av øvrig forskning og patenter må vel ha en mye høyere verdi enn dagens kurs tilsier. At NE ser muligheten til en “arbitrasje” her er vel ikke utenkelig, der Bayer etter hvert kjøper NV av børs. Stråmann var ironisk ment.

4 Likes

Kan se ut som MSIP EQUITY har overtatt ca 1 % av aksjene i selskapet. Disse kan de ha overtatt fra Folketrygdfondet som enten har solgt dem direkte eller via en økning av short kameratene som enda ikke er meldt.

Det er uansett bevegelser blant enkelte topp 50 som blir interessant å følge de neste dagene.

MSIP Equity = Morgan Stanley Infrastructure Partners.

I bakgrunnen av bildet sees et såkalt hype-train.

As an infrastructure investor, we seek assets with long useful lives that perform essential services to society while generating stable, predictable cash flows that are linked to inflation. Our focus sectors include Power Generation and Utilities, Natural Gas, Transportation, and Digital Infrastructure. We take an opportunistic approach across various other sectors.

3 Likes

Noen som har en viss formening om den totale short floaten i NANOV? Eneste offisielle er jo GSA med nærmere 1 million aksjer, de lar seg ikke skvise, de øker bare.

North øker på dagens lister med 292k aksjer og har med det 7,5 mill aksjer i selskapet.

5 Likes

Vært ute av forum en stund…denne økningen av aksjer av North…hva er konklusjonen om det? Er d en mulighet for at vi faktiskt kan få noen gode nyheter den 31? 'Gitt situasjonen til nordic nanovector

Det er vel ikke konkludert med mye ift North. Min oppfatning er at ingen vet egentlig hva som skjer, eller hvorfor. Jeg tror alle lurer på hvorfor de har gått tungt inn og så er det noen spekulasjoner hit og dit.

De har vel Q2 den 25. august, ca en uke før Nano. Kan det skje at de kommenterer sine prioriteringer denne sommeren her?

1 Like

Det eneste vi vet er:

Paradigme er avsluttet
Nano mangler penger til å drive så veldig mye mer enn 6mnd til med dagens cash, avhengig av burnrate nå selvsagt
Selskapet skal restruktureres

FDA rådene er litt oppe i luften, siden de sa de skulle spørre om råd, men etterpå avsluttet studien uten å ha nevnt råd fra FDA. Så vet ikke helt om de vil komme med mer info rundt det eller ikke, men tror de skal det.

4 Likes