Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Hmm, noe må skje. Jeg har personlig liten tro på BP eller andre, så om det du sier er sant ang. emi er korrekt har de ingen veier ut av konkurs i mine øyne. Det eneste som står seg for meg er at selskapet kan hente penger gjennom en alternativ emisjonsvariant, f.eks. den med tengingsretter. Men vi får se. Enig i at de store de vanligvis ville gått til vil si nei.

Det skal sies at HC var nokså langt på overtid med sin investering ihht egen strategi… De har til og med gått i mot den om forumet skulle fått bestemt :smile:

1 Like

Nano har vel rimelig bra intellectual property rights, men utover det så har vel HC bommet grovt ut ifra egen strategi her :laughing:

Hadde håpet på intellectual management også - neida, den var litt stygg.

rosasky har noen poeng i hva som angår kommunikasjonen fra selskapet, den er jo besynderlig dårlig og vedkommende som uttaler får vel mildt sagt ikke et kjempepositivt stempel på seg, eller?

hvis de ikke greier å restrukturere in a timely manner, og emisjonsbehovet plutselig er en mnd unna blir det nok skrekk og gru! Dette ønsker nok styret også å unngå, for det vil jo dermed si at de ikke holder ledelsen stramt nok i ørene…

en form for deal er det eneste som redder dagens aksjonærer - alt annet er bye bye.

Har lyst å tro at utsettelsen av Alpha37 gjerner fører med seg noe slikt.

3 Likes

North økte med 1 mill til.

4 Likes

Snart like store som / større enn FTF :astonished:

Fascinerende å se hvor systematisk North kjøper opp det meste av det som selges uten å presse kursen. Etter volumene som de handler så gjøres det i perioder hvor de er alene om å handle. Med dette tempoet kommer de til å ha minst 10 % av aksjene ved Q2.

2 Likes

Spennende for de som har aksjer og snitter ned at North kjøper i så stor stil. Eneste lille positive halmstrået som finnes (å koke suppe på).
Blir spennende å se ETTER Q2 om North kommer til å ta noen grep, for å være en aktiv eier eller om de vil forholde seg passive.
På Q2 forventer jeg bare mer tåkeprat uten innhold fra ledelsen, som vil skuffe markedet.
En deal eller noen konkrete utsikter for slikt er bare å glemme inntil videre, da dette vil ta tid. Men det bør være lov å håpe på at de kan presentere en konkret og god plan for veien videre. Hvordan de har tenkt å kutte til beinet - inkl i eget ledelsesteam og egne lønninger. Og hvordan de nå vil kapitalisere på det de besitter av assets og framførbart underskudd framover, på en effektiv og god måte som vil gi penger tilbake til eierne istedenfor svadaprat om de ansatte og deres familier.
Og ikke minst bør de ha fått studert datasettet fra Paradigme med lupe, og kan legge fram funnene de har gjort her. Er det noe som kan tilføre Nano verdi ved å gå mot EMA ala Oncopeptides, eller var det 2 milliarder i dass?

Jeg tror dessverre det ikke har skjedd stort siden i sommer og at det blir nok et crap-show, for at North må ta grep ved å kalle inn til EGF i etterkant.
En så svak ledelse som bare farer med tøv ønsker nok å bli værende, og helst med enda mer lønn enn de allerede har i dag, selv om selskapet nå nærmest er konk. De har ikke evner eller innsikt til å levere på noe som helst.
Så i kjent stil sitter man igjen med flere spørsmål enn svar når Q2 er over, og innkomne spørsmål svarer de ikke på - de kan heller tas på epost en eller annen vakker dag :rofl:

Lykke til om 2 uker til alle dere som sitter med aksjer og håper på gode nyheter denne dagen!

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

10 Likes

Beklager så mye om du ikke tåler å høre kritikk av ledelsen i ærlige og enkle ordelag.
Noen ganger må det være lov å kalle en spade for en spade.
Det er mildt sagt elendig og antagelig i ei gråsone de uttalelsene som CEO har kommet med lenge hvor det har blitt lovet rekordfulle trakter i lang tid, og snakk om forventning om double digit rekruttering.
De har bevisst ført sine aksjonærer bak lyset. Kanskje som er desperat forsøk på å få opp kursen for å kunne kjøre en siste emisjon, men istedenfor kollapset korthuset. Til tross for disse uttalelsene viste det seg at ikke så mye som en eneste 1 pasient ble innrullert, og styret tok til slutt grep og stoppet hele studien.
Deretter vil de ikke holde investor call og stikker bare hodet i sanden som en struts, og når de først holder en call så er det et dramateater uten like hvor de ikke vil svare på spørsmål, men sier dette kan tas på epost en eller annen gang senere.
Det har vært forsøkt å kjøre rep.emisjoner langt under emisjonskurs, og det har vært snakk om sour milk in a kittens belly, bare for å nevne noe.
Ledere har snudd i døra, og ledere har gått av dagen før Q-pres.
Til og med Radforsk har offentlig uttrykt seg i kritiske ordelag.

Det har liksom ikke skortet på noe i sirkus Nano.
CEO har opprettholdt at det er mye interesse fra BP, og at de er i kontakt med mange.
Jeg kjøper ikke noe av dette, det er bare tullprat som alt annet. Ellers må det jo være kurant å få til en avtale eller et slags samarbeid nå som selskapet kun er verdt lommerusk.

De omtaler seg selv som best in class, så om det er noen som omtaler seg om Messias så må det være ledelsen i Nano.

Beklager at du føler språkbruken min er usedvanlig useriøs.
Og beklager at du opplever jeg fremstår som Messias.

Du får skrive noen mer positivt vinklede innlegg om ledelsen og hva man kan forvente på Q2 om et par uker, så skal du se kursen går som en rakett snart :wink:

3 Likes

Rosasky- ingen beklagelse fra deg om språkbruk - utrolig.
Jeg har vært aksjonær i Nano i 10 år. Ja det er mye å kritisere ledelsen for - noe også Jonas Einarsson gjør - men på en helt annen måte. Du beskriver dem som kjeltringer som bevisst villeder aksjonærene og kun beriker seg selv. Bruk hue før du setter setter tanker på trykk. Over og ut.

16 Likes

Anbefaler folk å mute forumbrukere som bare sprer edder og galle (eller utelukkende hauser)

2 Likes

Enkelte ganger - du gjentar og gjentar ……
Bli ferdig med drøvtyggingen @rosasky

1 Like

Blokking er en flott funksjon.
Da slipper dere mye unødig og irriterende støy.
Bare nevner det :grinning:

2 Likes

Gir ikke det en ganske irriterende opplevelse for nye lesere som ikke har filtrert enda? Bør heller snakke med PDX eller admin ang. personen så de kan få tilsnakk og moderere seg. Hvis ikke ender vi opp med masse parallelle diskusjoner i samme tråd som ikke henger sammen, og de du nevner forblir et problem.

Joa. Forsåvidt enig, men noen skribenter er bare så SYKT irriterende - uten at de nødvendigvis er ufine

Haha, morsomt, eller bare tragisk?

Gamle venner av styreleder i North får oppdraget med å finne strategiske muligheter for Nano?

8 Likes

Greit nok, North visste / resonnerte seg frem til at noe bull var på gang.

Nå skal alt selges og en emisjon er som ventet 100 % uaktuelt :muscle::blush:

1 Like

For all del, klarer de å selge assets og gi aksjonærverdier utover dagens kurs så er det helt konge!

Men her har jo noen snakket sammen og instruert styret, selv før de har formell innflytelse.

Sånn er gamet…

1 Like

Ironi, eller mener du seriøst at det er bull?