Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Noen som kan ta på seg oppgaven å dele eventuelle endringer på top 10 /20 listen i morgen.

Sykt spent på om North har brukt «muligheten» til å øke :crossed_fingers:t3:

1 Like

Er jo bare å koste på deg et insider abonnement så ser du det selv. Pluss at du bidrar til å holde liv i TI :slight_smile:

5 Likes
1 Like

North har i skrivende stund et papirtap på nærmere 3 millioner kroner, fyller de på mer mon tro?

Forferdelig utvikling den siste tiden, ikke i nærheten av en liten dead cat bounce en gang. Får inntrykk av at de fleste som sitter er likegyldige og anser investeringen som tapt, grunnet så stort tap. Og få velger å snitte ned ytterligere, som jo er forståelig.

1 Like

Ser jeg har fått en passende respons på mitt ønske. Men er det noen som kan dele litt info om North din posisjon i selskapet? Økt, solgt, uendret?

9 Likes

Får ønske meg et slikt abonnement til jul, for med utviklingen i NANOV har jeg ikke råd…

8 Likes

pdx hadde hatt enormt mange flere innsidere om bio gikk til himmels igjen :wink:

3 Likes

Hehe ja jeg sitter helt apatisk med de få aksjene jeg har igjen.

1 Like

Solgte hele beholdningen på en gang på 2,85 under rekyllen som så vidt strakk seg over 3 kr. Planen var å kjøpe tilbake flere aksjer for samme beløpet, men det har ikke blitt ennå. Nå kan jeg få dobbelt så mange aksjer som jeg hadde, men er skeptisk til mulighetene for at det kan komme noe ut av NANOV, og også skeptisk til børsutviklingen generelt.
For meg personlig kan det kanskje komme noe godt ut av katastrofen i NANOV. Det at jeg fra 2016 og fremover følte at jeg hadde litt ekstra å rutte med førte til at jeg kjøpte meg opp til å bli største aksjonær i et unotert selskap, og selv om suksessen fortsatt ikke er spikret i dette selskapet så er det svært bra muligheter for at det kan bli en utrolig suksess med hele verden som kunder. NANOV var i utgangspunktet ment som backup i tilfelle hovedprosjektet feilet, så tapet i NANOV tar jeg først inn over meg hvis hovedprosjektet havarerer.

Når det gjelder NANOV pr idag så er det jo ganske klart at man enten vil sitte igjen med ingenting (som er klart mest sannsynlig) eller så blir det en svært pen fortjeneste i løpet av ganske kort tid. Kjekt for den som har kapital å avse, men det innbefatter ikke meg.

Finner jo litt trøst i en mega skatteutbetaling til neste år. Ellers ekstremt skuffet over nanov. Føler de har manupulert frem milliarder av aksjonærene.

7 Likes

Før sommeren så alt greit ut, annet enn dårlig rekruttering. Det kommuniserte de litt uklart om til tider, så de kan kritiseres for det, men at Betalutin ikke presterte som tidligere er det litt vanskelig å klandre dem for. I sommer har de også virket å ta ferie når de egentlig skulle gjort arbeidet de har gjort i høst. Det har ikke vært noen emisjoner siden Betalutin viste seg å ikke prestere, så miliardene de har fått fra aksjonærer var på riktige premisser. Alle som ikke solgte da resultatene fra ekspertgruppen kom ut om at Betalutin ikke fungerte må nesten stå til ansvar for at de har tapt på aksjen selv.

3 Likes

Nå fungerer betalutin i opptil flere subpopulasjoner.

Hva tenker dere planene er med å sparke absolutt alt av administrasjon?
Starter man på det uten å ha en tålelig farbar vei salgsmessig?

Nå ble det jo en totrinnsrakett, der man først meldte om resultater som var svakere enn forventet, før skuta seilte på grunn da man meldte at resultatene var ubrukelige. Men man burde selvfølgelig solgt seg ut da problemene med rekrutteringen toppet seg, og man hadde grunn til å anta at man ikke lenger hadde tilgang til de best egnede pasientene.

2 Likes

Nja, da hadde man fortsatt gode resultater man håpet ville fortsette tross treg rekruttering. Om pasientene var gode visste ikke jeg i hvert fall da.

Man kan også spekulere i hvorfor rekruttering gikk tregt. Mulig Covid skyggela den egentlige grunnen (dårlig klinisk effekt), eller kanskje det var en kombinasjon av det og Covid. Uansett så har jo ikke ledelsen hatt innsyn i data og dermed ikke hatt mulighet til å stoppe prosessen tidligere.

2 Likes

Er det flere enn meg som gjerne skulle sett et statement fra Lisa Rokjær?

1 Like

Hva slags oppklaringer kunne hun eventuelt kommet med i et statement?

2 Likes

Flere enn meg som sitter litt med en sånn:
«Lurer på når Jim Wolden plutselig viser seg å være en av bakmennene i NN :sweat_smile::see_no_evil:» følelse :joy::joy:

https://no.m.wikipedia.org/wiki/The_5_Percent_Community

2 Likes

Er ikke helt der selv om tilliten til ledelse og styret er minimal :wink:

1 Like