Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Følg bjellesauene med Insider Pluss: Topp 50 kjøp og salg, 100 000+ investorprofiler og handelsvarsel 🚀

Hei!

I dag har jeg en gledelig nyhet å fortelle. Vi er først i Norge med 3 nye tjenester som gir deg mer innsikt i hva som skjer på børsen enn noen andre. 250 Insidermedlemmer har allerede oppgradert til disse tjenestene, og nå har du muligheten også :slight_smile:

Tilleggstjenesten Insider Pluss, består av:

1. Daglig oversikt over de inntil 50 største kjøp og salg på aksjonærlistesidene

Med disse eksklusive dataene kan du oppdage viktige investorer (“bjellesauer”) på vei inn i aksjer, men før de når Topp 50.

En vanlig aksjonærliste gir deg de topp 50 aksjonærene hver dag, men i vår nye løsning kan du hver dag se de opptil 50 største kjøpene og salgene i hver aksje vi dekker. Dette gir deg mye mer data enn hva aksjonærlister gir alene, siden de færreste på Topp 50 har handler hver dag. Disse dataene leveres av VPS og er kun tilgjengelig på TekInvestor. Ingen andre har disse dataene akkurat nå.

En bruker av de nye listene fortalte meg at han nå føler seg “som Clark Kent, med røntgensyn på børsen”. Det er veldig kult å gi folk superkrefter :slight_smile:

2. Investorprofiler for de 100 000+ største investorene på Oslo Børs

Du kan se investorenes nåværende beholdning, historikk og tidligere handler (gitt at de var på listen blant daglige Topp 50 Kjøp og Salg) fra dags dato. Her er for eksempel profilen til selskapet til Øystein Stray Spetalen:

Se NRK Debatten vise frem Investorprofilene (fra Sindre Finnes saken):

Denne tjenesten var kilden til bevisene i disse sakene.

3. Handelsvarsel

Hva er det verdt for deg å vite at før børsen åpner at en bjellesau er på vei inn i aksje du vurderer, eller kanskje enda viktigere: har kastet kortene i en aksje du eier? Du velger selv hvilke investorer du vil følge. Bare søk de opp og huk av for at du ønsker handelsvarsel. Du får da umiddelbart en epost når handelen deres er registrert i listene vi får fra VPS hver kveld, ca kl 23:00–24:00.

En masteroppgave fra BI fra 2011 tok for seg aksjekjøp- og salg foretatt av 13 kjendisinvestorer på Oslo Børs, med data fra 1992 til 2008, og fant – ikke overraskende – at disse transaksjonene hadde påvirket aksjekursene.

John Fredriksen, Kjell Inge Røkke, Trygve Hegnar, Øystein Stray Spetalen, Jan Haudemann-Andersen, Jens Ulltveit-Moe, Christen Sveaas, Arne Blystad, Tore Aksel Voldberg, Idar Vollvik, Edvin Austbø, Bjørn Rune Gjelsten og Dagfinn Sundal var investorene BI-studentene endte opp med etter å ha silt ut fra opprinnelig 28 navn. Andre investorers flokkmentalitet var det som gav unormalt høy avkastning, og effekten varte i mange tilfeller i opptil et halvt år etter at den kjente investoren foretok aksjekjøpet, konkluderte masterstudentene.

De pekte på tre mulige grunner til en finanskjendis-effekt på aksjekursene:

  • Investorkjendisene er flinkere til å plukke aksjer.
  • Å ha en erfaren investor i et selskap kan gi verdi og dermed øke forventet inntekt.
  • Investorer har stor tro på kjendisinvestoren.

fra Kapital.no

Hvordan bestille?

Hvis du ikke er betalende Insidermedlem i dag, kan du bestille Insider og InsiderPluss her.

Insider koster 199 kr/mnd og Insider Pluss 299 kr/mnd i tillegg. Hvis du ikke ønsker å fortsette kan du avbestille her eller kontakte meg på PM eller e-post. Det er ingen bindingstid. Du får teste alle Insidertjenestene våre gratis i 7 dager, inkludert aksjonærlister, chat og porteføljefunksjonalitet, men også de nye Insider Pluss tjenestene - en ganske god deal :slight_smile:

Er du allerede Insidermedlem finner du info for å oppgradere til Insider Pluss her.

Du må være være Insidermedlem allerede for å få tilgang til InsiderPluss.

Verdien av de nye Insider Pluss dataene er skyhøy siden de gir unik innsikt om Børsen som ingen utenfor TekInvestor har, ingen meglere, ingen aviser, ingen(!).

Dataene koster også skjorta, som er grunnen til at jeg må ta ekstra betalt for å tilby de.

Bestiller du nå får du denne prisen for alltid. Det kan være at prisen skrus opp kraftig for de som bestiller senere.

NB: Prisen gjelder for deg som er hobbyinvestor, så profesjonelle tradere (2 mill+ i handler per år) eller deg som skal bruke dataene i jobben din bes ta kontakt med meg direkte for egen avtale for deg eller selskapet.

Viktig FAQ

Her kommer jeg til å legge til ofte stilte spørsmål og svar, så spør gjerne hvis du lurer på noe :slight_smile:

Er det noen begrensninger i dataene, og vil mindre investorer vises i listene?

Det er de største daglige 50 salg og kjøp i hver aksje som vises. Både norske privatpersoner, AS og utenlandske aktører vises i listene. For å vises i listene må aksjonæren eie minst 0.01% av selskapets aksjer, eller ha en dagshandel større enn 100 000 kr.

Hvorfor er disse dataene tilgjengelig?

Vi tilbyr dette for å skape et mer transparent marked med mindre manipulasjon. Dette mener vi er spesielt gunstig for mindre aksjonærer i selskapene vi diskuterer på TekInvestor.

Kan jeg bruke disse dataene hvis jeg ikke er hobbyinvestor? (som megler eller “proff” investor)?
Ta kontakt med meg via privat melding eller på e-post for en eget medlemskap dersom du ønsker å bruke løsningen som ansatt i et finansrelatert selskap eller du handler for mer enn 2 mill/år. Bruker du løsningen og ikke tilfredsstiller disse kravene vil du og evt. selskapet du representerer miste tilgangen permanent.

Hvor kan jeg diskutere det jeg finner i de nye dataene?

Jeg vil gjerne ha blest om denne tjenesten, så del gjerne ting dere finner i forumet, men helst først i Insidertråder eller chatten, slik at Insidere får beholde edgen dataene gir :slight_smile: Tips også gjerne venner og bekjente om Insider og Insider Pluss.

Hvordan trackes investorer som har flere VPS-konti?
En del selskap handler med flere konti. Ved å søke på navnet på en investor kan du få opp de forskjellige kontiene de har og velge at du vil ha handelsvarsel for de.

Jeg ser noe rart i listene?
Meld gjerne fra på en privat melding, så finner vi ut av det :slight_smile:

Jeg har et forslag til hvordan tjenesten kan bli enda bedre
Del det da vel :smiley: Enten her eller i en privat melding til meg.

Hvor lenge har du holdt på med dette, @pdx?
Det har snart tatt ett år fra jeg begynte å snakke med VPS om dette til at første versjon er klar til bruk. Vi har luket bort mange feil allerede, men dette er en betaversjon så det vil garantert være rare ting som oppstår her og der. Tips meg gjerne hvis du ser noe merkelig :slight_smile: #nybrotsarbeid

Hva sier de som bruker Insider Pluss allerede?

I forrige uke ble jeg intervjuet av Nettavisen om de nye tjenestene, her er noen av de hyggelige sitatene fra brukerne våre:


Bestill nå

Så hva venter du på? Bestill Insider og InsiderPluss her. Følg instruksene på kvitteringssiden for å få tilgang til de nye listene på aksjonærlistesidene, investorprofiler og handelsvarsel. Bruker du appen må du kanskje starte den helt på nytt for å se endringene.

Spør her eller send meg en privat melding hvis du lurer på noe :slight_smile:

Hilsen Jørgen :partying_face:

11 Likes

Er det forsinkelse på handelsdataen (T+2) ?

Ja, det er likt som for de vanlige aksjonærlistene :slight_smile:

Det er noen som har kommet på privaten og spurt hvordan de får opp chaten, så du kunne kanskje gått igjennom hvordan man logger seg på for første gang? Jeg aner ikke.

1 Like

Chatten skal dukke opp på forsiden når man er Insider, eller åpnes via knappen nederst i menyen på mobil. Har man trøbbel er det bare å kontakte meg :slightly_smiling_face:

1 Like

Listene vil være utilgjengelige i perioder i helgen pga vedlikehold og oppgraderinger :slight_smile:

Denne helgen har følgende forbedringer blitt implementert:

  • Du vil nå motta én e-post med alle handelsvarslene for aksjonærer du følger, i stedet for én e-post per aksjonær.
  • Mange aksjonærer handler fra flere konti, som gjør det tungvint å finne alle kontiene deres og følge med på de i listene. Du kan derfor nå velge mellom aksjonærens konti i en meny på hver aksjonærside, eller velge “Alle konti” for å se de sammenslått på én side. Praktisk, synes jeg :slight_smile:
  • Når du søker etter en aksjonær med flere konti vil et søkeresultat med " Alle konti" være første treff i listen.
  • Skrur du på handelsvarsel på én konto, vil du får varsler for alle konti den aksjonæren har. Dette gjelder også eksisterende varsler du har satt opp.
  • En ny side der du kan se hvilke aksjonærer du har handelsvarsel på, og en liste med de 100 mest fulgte aksjonærene på TekInvestor :slight_smile: Denne er fortsatt ikke helt ferdig, og derfor kun tilgjengelig via denne lenken enn så lenge.
  • Når listene genereres hver morgen kan data i tabellene forandre seg litt mens data kommer inn og blir kvernet. For å unngå forvirring vil listesidene være utilgjengelige mens de importeres.

Tilbakemeldinger mottas så klart med takk :slight_smile:

Takk også igjen til deg som er Insider/Insider Pluss som gjør det mulig å forbedre forumet og aksjonærlistetjenesten :heart_eyes:

20 Likes

Artig å se TekInvestor nevnt i Finansavisen i dag :slight_smile:

23 Likes

Nå en dedikert artikkel basert på listen vår over de mest fulgte investorene på Oslo Børs:

6 Likes

Ser det renner inn med nye insidere og :boom: Vel fortjent!

3 Likes

Hur ser du de ?

Du finner oversikten over de du følger og de topp 100 mest fulgte investorene her: TekInvestor Aksjeforum

Tänkte mer på hur man ser att det renner inn insidere i forumet :blush:

2 Likes

Alle de nye som logger inn på chaten. Tipper det er en brøkdel av de som signer opp for å få listene.

Kan jo være feil så klart, det får @pdx svare på :wink:

2 Likes