Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Endelig fikk vi doxet @Fornybar :ok_hand:t2:

I wish.

Det er nok bare caset Ultimovacs som er så klokkeklart at selv jeg kan høres flink ut :slightly_smiling_face:

Well talt :+1:

Hvis man ennå ikke har kommet under huden på hva Ultimovacs driver med vil jeg anbefale å gå tilbake til radiumpodcast med Kongstun Arnesen da han var CEO f.eks https://soundcloud.com/user-972208711/episode-116

Her går han i dybden av funksjonaliteten.

www.souncloud.com kan du søke på ultimovacs så får du opp alle episodene Ultimovacs har blitt omtalt i.

9 Likes

Vi som er så heldige å være insider-plussere (takk til @pdx som lar oss se hvem som handler i aksjene) har sett dette komme: i dag har vi fått en ny bekjent på topp 50 i form av Torstein Tvenge. Velkommen skal han være.

12 Likes

Samtlige som plukket opp dette på kurs 68 får nå forhøyet sin medlemskapspris pga stor fortjeneste. Mail kan sendes til @pdx.

1 Like

Vi har også plass til flere Insidere med Pluss :smiley:

Aksjen tar ut ATH både intradag og i close. Ikke én eneste post her i tråden, ei heller fest i chatten. De løse aksjene er med andre ord langt på vei tatt hånd om. Det lover godt for ferden videre.

15 Likes

Det du beskriver minner om fjorårets bull run som varte mange uker. Traderne solgte, for så å kjøpe igjen når den bare fortsatte oppover. Denne gang er det i tillegg noen litt tyngre som kjøper.

Edit: Dukker opp igjen med en oppdatering på min selskapsutviklingsliste for 2021:

Two down and more to come.

I løpet av året skal selskapet utvikle seg videre, og dersom alt går etter planen har de i løpet av året

  • innrullert første pasient i DOVACC
  • :white_check_mark: innrullert første pasient i FOCUS
  • lest av sikkerhet og gått til neste dosenivå i TENDU (TET)
  • publisert 2-årsdata fra 20 pasienter i kohort 1 av pembrolizumabstudien ventes om 1.5 mnd
  • :white_check_mark: publisert 1-årsdata fra 10 pasienter med 75microgram GM-CSF i kohort 2 av pembrolizumabstudien
  • lest av innledende sikkerhet av flere TENDU-dosenivåer
  • innrullert godt videre i INITIUM, NIPU, FOCUS og DOVACC

I tillegg så har de uttalt flere ganger at de

  • kontinuerlig søker etter flere gode muligheter for å utvide fase 2-programmet (noe som er en så god mulighet for å oppkapitalisere selskapet at jeg er 99% sikker på at det kommer)
  • jobber med regulatoriske fordelsprogrammer (Fast Track, Breakthrough Therapy Designation) hos FDA og EMA.
  • jobber med patenter. Patenttildelinger er nesten det mest verdifulle et biotekselskap kan ha. Uten IP eksisterer ikke selskapet, og følgelig så vil tildelinger av utvidelser (UV1) og nytildelinger (UV1, TET) være av særdeles positiv karakter, og det burde øke verdien av selskapet. Særlig patenter på plattformen TET (dersom sikkerhet bekreftes) og utlisenskandidaten UV1 burde virkelig monne.

I tillegg har selskapet fått publisert flere positive artikler i navngjetne tidsskrift.

25 Likes

Det der :point_up_2:

wheresmydump

10 Likes

100spin

5 Likes

Tror mye står og faller på om guidingen opprettholdes nå på fredag. Om de fortsatt gudier 12 mnd top line data i 2H 2022 tenker jeg macp på 5 milliarder er innenfor rekkevidde, så kursmål ca 150 kr innen kort tid. En eventuell utsettelse vil nok skremme mange nyankomne ut døren igjen

2 Likes

Om det blir 1H 2023 så tror jeg de aller fleste gir 100 % pøken. Så lenge ting er på stell. 5 mrd. og retning mot kursmålene fra analysehusene burde være oppnåelig åkke som. I alle fall om vi får litt snacks fremover (som er sannsynlig).

2 Likes

Vi får se. Alt vi vet er jo at markedet elsker å skjende biotek-aksjer om det oppstår en liten mulighet for det.

I motsatt fall tror jeg det vil være lite motstand før 140-150. 2H 2022 er ikke langt unna

2 Likes

Høres ut som en kortsiktig kjøpsmulighet frem mot 2årsdata, spør du meg :+1:

4 Likes

Ser man på historien i Ulti har de hatt tre gode bullruns tidligere, som raskt har gått over i nedgang. Tror ikke det er noe galt i å ta profitt i slike perioder, men man risikerer jo alltids at noe annet skjer denne gangen eller at man er for tidlig ute med å selge. Får bli opp til hver enkelt, fra en som sitter utenfor og ikke trader denne aksjen kan jeg bare si at ca. 70% av det jeg er i pluss over de siste årene har kommet fra å selge når det er god stemning og heller komme tilbake når forventninger ikke har blitt innfridd. Man blir ikke rik over natten, men en månedslønn eller to kommer godt med på veien. :slight_smile: Ser forøvrig for meg ut som Ultimo fortsatt har en del å gå på teknisk. En av grunnene til at jeg ikke ville solgt selv nå om jeg var inne, heller vente litt til tror jeg.

2 Likes

Er heldigvis ikke så mange uansett :slight_smile:

2 Likes

Rart ingen har delt denne i dag:

“Etter vårt syn er Kahoot, Flex LNG og Aker Horizons sannsynligvis nye inkluderinger i OSEBX/OSEFX. Medistim er en sannsynlig ekskluderingskandidat”, skriver DNB Markets.

Meglerhuset trekker også frem Gaming Innovation Group og Ultimovacs som aksjer som potensielt kan bli inkludert dersom man baserer seg på data fra Bloomberg, mens Grieg Seafood potensielt kan bli ekskludert. Idex Biometrics og Bank Norwegian ligger tett på grensen på topp 90 prosent for markedsverdi i deres sektorer, men vil mistet plassene deres basert på sluttkurser tirsdag.

14 Likes

Nevnte noen free float? Ser for meg indeksfond som tvinges inn i Ulti :wink: Må vel til for å få prising som henger noenlunde på greip!

EDIT: ser at BGBIO, NANOV, PCIB, AZT og PHO allerede er inkludert i OSEFX. Så neppe game changer.

3 Likes
  • det det noen fransk/latinske egennavn på aksjonærlista. Og veldig mye algo roboter i dag som spiste 44-600 aksjer i et jevnt kjør.

Og så @theroger sin deling her er veldig relevant, kan godt være noen som er veldig gode til å guesstimate indeks vektinger forskutterer utfallet. Det forklarer isåfall veldig mye

5 Likes