Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Litt langsiktig TA: Kursen har fra toppen 6. desember 2016 på 129 kr først falt nesten skrått lineært helt frem til 13/3/2020 da den lå på kr. 10,51. Kursen har i de to etterfølgende år stort sett ligget tilnærmet flatt og gått mellom 10 og 30 kr.

Årsaken til den lave kursen nå er etter min mening alene forvirringen med at det ikke har vært rapportert paradigmeinklusjoner overhodet i 2022, enda det snart har gått 4 mndr. av året.

Dette virker antagelig så utrolig negativt på aksjemarkedet at de risikoaversje har stukket av.

Dersom de heller ikke ved rapporteringen 13/5 kan vise til noen nye inklusjoner, kan det være vel verd innsatsen å lytte alvorlig til det Skullerud måtte ha å si.
Det er klart at sykehusene fortsatt har mange covid19 pasienter. Men sykehusene takler nå dette på en annen måte enn før og har stort sett gjenåpnet for kreftpasientbehandlinger. Det bør også bety at de tar inn pasienter for inklusjonsbehandlinger, som jo er et svært viktig område. Jeg kan dermed ikke se noen grunner til at inntaket av nye paxer ikke skulle ha kommet i gang.

Vi bør tvert i mot regne med at det er et stort pasientetterslep som skal fylles opp, i tråd med “trakten” Skullerud viste til. Med den beste fyllingen i trakten de noensinne har sett, bør i det minste noen nå ha sluppet gjennom trakthalsen.

Jeg velger å stole på Skulleruds utsagn, og kjøper meg dermed opp for tiden.

Som nevnt noen ganger er det udelt positivt for Betalutin (Den enes død den andres brød) at Pi3K-hemmerne i det minste for tiden ikke tar pasienter fra 3.linjeområdet. Vi har aldri fått noen forklaring på pasientkonkurranse, men det er godt mulig at det foreligger. Den kan nå gå i NanoVs favør!

NanoV skal uansett rapportere om de har fullført Paradigmeinklusjonene. En slik melding har ennå ikke kommet, så de har ikke klart å inkludere alle de siste 14 pasientene pr. nå, selv om det skulle kunne vært mulig innen 13/5.

Om rekrutteringen nå har vært svak, er det vi skal høre etter er hva Skullerud mener vil skje med inklusjonsguidingen og om det kommer utsettelser. Det vil bety at vi da ikke får noe kursløft i denne omgang. Men jeg tror ikke på det utfallet med bakgrunn i den gode rekrutteringen. Tidsmessig bør flere inklusjoner ha kommet på plass innen 13/5. 4-6 uker gjaldt som kjent fra 1, april, slik at det har vært tid for vurderinger av de fleste rekrutterte og inklusjon gjennomført innen 13/5.

Om rekrutteringen nå har vært bra og guidingen opprettholdes har vi mulighet for en eventyrlig kursoppgang den 13/5.

Jeg tror siste scenario vil bli diskontert inn mer og mer fremover de neste 9 børsdagene! Det skal godt gjøres å IKKE innrullere pasienter nå. Til det er Betalutin rett og slett et for godt behandlingsalternativ for FL-pasientene!

5 Likes

Det argumentet har man jo brukt siden Paradigme startet…

1 Like

Vi vet ikke. Det har jo stort sett vært svak innrullering. Kanskje er den svak også 13. mai.

Men jeg tror ikke Skullerud orker å messe om stor pipe uten at det faktisk er det på forrige Q. De hadde 4 i forrige Q (men 0 den siste perioden av Q). Det var for lite og folk blei “forbanna”.

Med full trakt, stort fokus med egne folk for økt innrullering og personlige oppfølging også fra Skullerud, om jeg forstod riktig, tror jeg det blir greit den 13. mai.

Jeg tror de kommer med 4 nye og fortsatt stor pipe. I så fall kan de siste 10 komme før man aner det og det vil kunne påvirke kursen vesentlig.

(Jeg håper de kommer med LPD 12. mai. Men det er det nok relativt høy odds på :wink: )

1 Like

Kan jo tenkes at interessen i Norge har avtatt i takt med hvor mye selskapet har forandret seg og blitt mer ett utenlandsk selskap med en masse ledere inn/ut som knapt har satt sin fot på norsk jord. Regner med de 3 siste innleide CMO’ene sjelden/aldri har vært i Norge.

1 Like

Med gf over skal vel short øke

Sur mjølk i ei kattunge, eller? Svaret får vi 13. mai.

1 Like

Nordic Nanovector Remuneration Report 2021 med enorme og økende avlønninger ledelse +staff pluss gjentakende opsjonspakker versus alle vi som står for den økonomiske dørmatta med ditto bekymring over framdrift/ innrulleringer av pax … det er til å bli matt av

1 Like

Kunne gjerne knyttet de ansattes avlønninger mer opp mot kursen. 900k maks lønn + X antall aksjer som er låst til fase 3 er fullført eller bedriften blir solgt ville vært optimalt for oss aksjonærer. Ikke ledere som tømmer aksjeposten for å kjøpe seg hus før jobben er ferdig.

1 Like

Dette er nok riktig ved at resultater hadde løftet kursen og gitt troen på selskapet. Men jeg tror at det er bare en liten del av bildet. Jeg har ikke vært i biotek mer enn fem-seks år, men har problemer med å se at NANOV er et godt drevet selskap. Hyppige lederbytter, manglende resultater, ledelse som er blant børsen best betalte… De virker så selvsikre på at de har et godt produkt, men de venter på oppkjøp og har mistet appetitten på alt unntatt fete kompensasjoner og bonuser*. Tenk hvordan dette hadde vært om de hadde hatt Targovax sin entusiasme.

  • Det er sikkert de som mener at det er smålig å påpeke høy lønn til “dyktige folk”, og der er jeg i og for seg enig. Men har man resultatlønn så må den være knyttet til resultater. Hva i all verden har skjedd i 2021 som gir nesten full uttelling på bonusen?!

Nykode: Mcap 10,29 mrd -kompensasjon til ledelsen: 23 millioner

Nordic Nanovector : Mcap 1,56 mrd - kompensasjon til ledelsen: 32 millioner

7 Likes

Jeg antar du hadde fått bekreftet det samme grelle forholdet , dvs betydelig “bedre” enn nanov 1.560/32, om du hadde sjekket de 8-10 helsevern aksjene på OSE som er under utvikling ( ingen kommersielle produkter)

1 Like

Det er produktet jeg satser på skal redde gevinsten. Ledelsen er til å spy av.

En haug med grådige jugefanter.

1 Like

Tell Me The Truth Im Ready To Hear It 29042022142834

Fra IR VP til CFO

Lønn i 2019 2,5mill

Lønn i 2022 5,028mill

:rocket::rocket::rocket:


Se på Luigi Costa lønningen også i 2018, 7 føkkings mill :joy: og isteden for å spare inn de etter hans avgang så spres heller hele posten hans på 8 personer :joy:

8 Likes

Sjekket flere, blant annet Ultimovacs som var Mcap: 2.410 mrd/31 millioner.

Det som skurrer så grådig hos meg er nivåene på bonusene. NANOV har vært veldig hardt rammet av covid-19 som har stengt for nye pasienter. I all den tid NANOV er en “one trick pony” - hva har de gjort for å fortjene bonuser på 50 - 130% av lønn?! Møtt til daglige Teams-møter?
Og ikke for å glemme dette punktet “other remuneration” - de er på 975.000 for Malene Brondberg.

Spåkone tlf.

2 Likes

Veldig synd at compensations og kommite møter 5 ganger pr. år ikke er “aligned with shareholder values” i forkant av genfors (der bare 22% aksjer møter)… for aksjonær massen 10.000+ er dette en servil , ukontrollerbar og målstyrt prosess for å tjene management.

Ser fram til salg av NNV

3 Likes

Er MYE som står sagt - og usagt(!) - om Nanos ledelse og dens belønningsløsninger.
Krysser fingrene for at selskapet blir kjøpt opp når Paradigme er ferdig slik at vi kan få noe igjen for utholdenheten.

Novartis er eneste jeg ser som står rustet til å ta produktet ut på strak arm og mitt håp er at de ikke roter det til inn mot den leiren. Frykter de (Novartis) er drittlei av at de kontaktes av inntil 2 nye CEOer fra Nano i året over flere år som på sin egen måte skal selge inn ett partnerskap/oppkjøp.

Det verste som kan skje (selv om jeg alltid har sagt det ville være fantastisk for norsk biotek) er om “vi” skal ta Betalutin til markedet selv og samtidig finansiere hele eller deler av den sovende pipelinen.
Da skal vi vannes ut herfra til h"#$%&! og det vi sitter på i dag vil bli til lommerusk.

Finnes ikke inspirert lengre av Nano, nå er det kun 3 milestones som gjelder: innrullering, dataavlesning og partner/oppkjøp.
Hinder på veien? Den opplagte 20% emisjonen som kommer “snart”.

6 Likes

Gitt overnevnte kommentar om “ta til markedet selv”

Hvordan vurderer du risikioen ved enrollment complete og veien videre?

Er risikoen så høy at du vil redusere beholdningen etterhvert som diverse milestones tikker inn?

Når jeg skriver risiko, så mener jeg sjansen for at ledelsen ikke klarer å huke tak i en partner, og må derfor ty til en kraftig utvanning for å komme seg videre på egenhånd.

Har selv tenkt tanken på å redusere ifb med ovennevnte.

1 Like

Dette var godt oppsummert - “mistet inspirasjonen”.

Jeg for mitt vedkommende sitter helt stille med mitt urealiserte tap på 50% og ser hvor det bærer. Så håper jeg at enten BGBIO, TRVX, ULTIM eller NYK dekker tapet til NANOV.

1 Like

Vi vet jo klart og enkelt at 95% av de som sier de skal være langsiktige finner andre ting å sette pengene i relativt raskt. Tipper veldig få vil sitte helt til market approval, om det skulle komme. De må rekruttere hundrevis til fase 3, hvor lang tid vil det ta selv ved eventuell del-godkjenning etter fase 2?

Nå har de vært tydelige på at det ikke blir noen partner før etter data en gang så det å vente til rett etter dataene kommer er første mål.
For de kommer på ett eller annet tidspunkt :grinning:

Alt etter hvor gode de er og hvordan kursen har reagert på emisjonen som jeg tror kommer innen den tid, så kan jeg gjøre meg en mening om hvor stor sjansen er for at vi ender opp i en situasjon hvor i det minste en partner er med på å dra lasset videre.

edit: Og det er selvfølgelig andre ting som kan skje på veien som spiller inn. F.eks. om Lars fremdeles er med etter Oktober… Det er jo tydelig at han har vært på vei ut men har inngått en avtale om å bli værende til Oktober for en halv million kroner…

2 Likes