Litt langsiktig TA: Kursen har fra toppen 6. desember 2016 på 129 kr først falt nesten skrått lineært helt frem til 13/3/2020 da den lå på kr. 10,51. Kursen har i de to etterfølgende år stort sett ligget tilnærmet flatt og gått mellom 10 og 30 kr.
Årsaken til den lave kursen nå er etter min mening alene forvirringen med at det ikke har vært rapportert paradigmeinklusjoner overhodet i 2022, enda det snart har gått 4 mndr. av året.
Dette virker antagelig så utrolig negativt på aksjemarkedet at de risikoaversje har stukket av.
Dersom de heller ikke ved rapporteringen 13/5 kan vise til noen nye inklusjoner, kan det være vel verd innsatsen å lytte alvorlig til det Skullerud måtte ha å si.
Det er klart at sykehusene fortsatt har mange covid19 pasienter. Men sykehusene takler nå dette på en annen måte enn før og har stort sett gjenåpnet for kreftpasientbehandlinger. Det bør også bety at de tar inn pasienter for inklusjonsbehandlinger, som jo er et svært viktig område. Jeg kan dermed ikke se noen grunner til at inntaket av nye paxer ikke skulle ha kommet i gang.
Vi bør tvert i mot regne med at det er et stort pasientetterslep som skal fylles opp, i tråd med “trakten” Skullerud viste til. Med den beste fyllingen i trakten de noensinne har sett, bør i det minste noen nå ha sluppet gjennom trakthalsen.
Jeg velger å stole på Skulleruds utsagn, og kjøper meg dermed opp for tiden.
Som nevnt noen ganger er det udelt positivt for Betalutin (Den enes død den andres brød) at Pi3K-hemmerne i det minste for tiden ikke tar pasienter fra 3.linjeområdet. Vi har aldri fått noen forklaring på pasientkonkurranse, men det er godt mulig at det foreligger. Den kan nå gå i NanoVs favør!
NanoV skal uansett rapportere om de har fullført Paradigmeinklusjonene. En slik melding har ennå ikke kommet, så de har ikke klart å inkludere alle de siste 14 pasientene pr. nå, selv om det skulle kunne vært mulig innen 13/5.
Om rekrutteringen nå har vært svak, er det vi skal høre etter er hva Skullerud mener vil skje med inklusjonsguidingen og om det kommer utsettelser. Det vil bety at vi da ikke får noe kursløft i denne omgang. Men jeg tror ikke på det utfallet med bakgrunn i den gode rekrutteringen. Tidsmessig bør flere inklusjoner ha kommet på plass innen 13/5. 4-6 uker gjaldt som kjent fra 1, april, slik at det har vært tid for vurderinger av de fleste rekrutterte og inklusjon gjennomført innen 13/5.
Om rekrutteringen nå har vært bra og guidingen opprettholdes har vi mulighet for en eventyrlig kursoppgang den 13/5.
Jeg tror siste scenario vil bli diskontert inn mer og mer fremover de neste 9 børsdagene! Det skal godt gjøres å IKKE innrullere pasienter nå. Til det er Betalutin rett og slett et for godt behandlingsalternativ for FL-pasientene!