Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Han også? Hva baserer du det på?

Table 8.2
Average employee remuneration excl. registered executives in the group - 1.35 mill NOK

God helg

1 Like

Ta nå med at det er ingenting som tyder på det, men at det er en bonus hvis han sitter utover oktober. Det henger vel sammen med oppgavene han ble gitt i 2020/2021

Trenger ikke vri det til at det blir en overraskelse hvis han fortsetter.

1 Like

Er vel et avtalt tillegg for perioden han var interim CEO.

Det er vel en grunn for at Malene soper inn millioner av monetas også, hun sitter jo tross alt i flere stillinger and «are careful on where we spend shareholders money» :rofl::rofl:
Lets spend them on me!

5 Likes

En ting jeg tror på er, at aktionærerne er det sidste de tænke på. Marlene snakker tit på Q-møder at det er aktionærernes penge og vi passer godt på dem. Det er ren vrøvl, da skulle de havde gået 20% ned i løn under Corona Pandemiet på grund af dårlig indrulleringer. Så vi kunne tro at de passer på de penge, de har til rådighed. I stedet kører de emission på 14kr med store rabat. De driver så det driver.

4 Likes

Regner med samtlige med meninger her inne har kommunisert dette til styreleder. Bra jobbet, alle sammen!

Ellers, hvordan føles det å være navlebeskuende og etterpå-kloke forumtroll ? :smiling_face_with_three_hearts:

2 Likes

Føles sannsynligvis likt som å være forsvarer av prinsippet om at kompensasjon skal være omvendt proporsjonal med resultater. :kissing_heart:

Forøvrig er det dessverre slik at nordmenn klager ikke. Vi smiler, nikker og kommer aldri tilbake :slight_smile:

4 Likes

Tror ikke småsparene sine meninger om lønninger blir særlig vektet hos nano sitt styre, uavhengig om problemstillingen er korrekt eller ikke :sweat_smile::sweat_smile:

De har prøvd hverfall Nordic Nanovector Announces Focus on Advancing PARADIGME and Actions to Extend Cash Runway into 2021

In parallel, several cost savings initiatives are being implemented to extend the Company’s cash runway into 2021:

  • Reduction in staffing levels by approximately 20% to be completed by end April
  • Consolidating several staff functions and closing offices

Synd malene spiste opp mye av den kaka :cake:

4 Likes

Forsvarte jeg noe?

Ber bare sytpeiser sende kommunikasjonen rette veien istedenfor å “dutch rudder” sammen likesinnende som tydeligvis enten; a: ikke tåler røde tall på kontoen, eller b: ikke tåler å akseptere at investeringsbeslutningen ligger hos selvet.

Er det mange nok, så må de. Ref. Norsk lovgivning. Samt da føler vel hver enkelt at de har gjort det de kan? Som sanne nordmenn gjøres sjeldent noe som helst. Som Valdi sier, vi smiler og kommer ikke igjen.

Vel, jeg har sittet med bordet hele tiden og har det ikke så verst.

Lite tips til alle, nå som helgen er her:
Kjærestepute

Trøsten er bare et klikk unna!

3 Likes

Du har ikke forsvart noe - det er riktig - men den noe infantile bruken av kallenavn røper din holdning.

Så er jeg ikke enig i at dette kun er et spørsmål om man tåler røde tall, eller at man bestemmer selv over hvor man investerer. For meg handler det også om at en må få lov til å ha en mening om hvorvidt de pengene man har betalt inn i emisjoner brukes fornuftig eller ei.

2 Likes

Nei man får ikke betalt for en jobb man har gjort 18 mnd etter den er utført. Lønn som interim hadde han når han var interim.
Dette er en “bonus” han vil få for å ikke slutte, noe han kanskje ville gjort som ett naturlig steg i karrierestigen sin etter April 21.
Spørsmålet er om han fremdeles brenner for en CEO jobb ett annet sted når Oktober kommer.

Lars Nieba served as interim Chief Executive Officer until April 2021. He is further entitled to receive EUR 50 000 if he remains in his position until
1 October 2022.

2 Likes

Infantil bruk av kallenavn - jaja - må ikke miste fokus her. Moro ene veien er berettiget, andre er infantil, snakker for seg selv… Ei var det et kallenavn på noen, men heller på noe. Og det fremhever virkelig holdning, det gjør det. Forsåvidt var det ikke en kommentar til deg direkte, om det ble oppfattet slik beklager jeg. Skal sette meg på krenkekrakken og tenke over hva jeg har gjort.

Hva det handler om tror jeg er nokså enkelt og det har nok sammenheng rundt utviklingen til hver enkelt. Det er mange her inne som har vært djerve, isklade og tjent penger på svingningene ut fra mer eller mindre nøyaktig presisjon. Ord til handling om du vil - man tjener ikke penger på backtrading og får heller ikke forandret noe med mindre man skriker i trynet til styreleder.

Jeg er ikke spesielt iskald, heller nokså følelsesmessig investert. Men jeg har tro på medisinen og prøver å holde fokus på det. Kjæresteputen min er helt utslitt etter sist kvartalspresentasjon, men syr ny skjorte i disse dager for å være klar til 13.mai. Håper den blir ferdig.

Men ja, jeg er helt enig! Ha en mening - den er berettiget både i optikk rundt lønninger og ved stemmeretter som aksjonær- bare husk å cc styreleder. Jeg håper (og mener det er ganske sannsynlig) at investeringen din vil bære frukter.

La oss håpe Skullerud(som forøvrig virker til å være nederst på lønnsstigen) står i bresjen for en ny tid i nano.

4 Likes

Med tanke på lønningene (som har blitt vist frem i tråden) så tviler jeg på at 50 000 EUR er avgjørende for om man blir værende eller ikke. Er tross alt bare 10% av Niebas totale godtgjørelse for 2021.

1 Like

får dette kompensert når man bytter

En venn sa til meg;

Hvordan i hælvete skal Nano tjene penger på sin medisin når de ikke får overbevist sine potensielle pasienter til å bli med i studien, GRATIS, når de i tillegg vet at, får de ikke noen slags hjelp så dør de.

Hva skjer da når de atpå til skal ta betalt for dette???

Tja, en tanke d seff

Var slengt ut i fylla, men dog. Hmmm.

Jeg sitter loada. Det vet vel de fleste her inne , ,
Til Dovre faller osv…
Har tripla siden jeg begynte å vise meg her, men nå får d holde…
Håper Skullerud ser litt bedre ut i ansiktet nå i mai enn ved forrige presentasjon. Ved åpning synes jeg han så veldig stramm ut, og med rette.
Håper jeg ser en mer tilbakelent fyr med et positivt smil.
Paradigme ja…d ser veldig bla bla bla trakta osv…

2 Likes

Vi kan ringe Novartis å spør hva de gjorde for å få folk til å betale for og ta Lutathera.

Hadde vel noe med at de blir litt friskere, litt lengre, enn med andre medikamenter? :slight_smile:

edit:

Samt at de er gedigne, kanskje. Endocyte, AAA etc etc etc etc… etc

1 Like

Kjøpte mine første Nano aksjer til ca kr 100 stk, ble solgt med tap. Prøvde meg på Targo og PCIB, gikk ikke noe bedre. Kjøpte igjen Nano, har 5 doblet i forhold til første gang. Er i minus, men gir ikke opp nå :sunglasses:

6 Likes

Bare for å komme skliende inn fra sidelinja med en kommentar. Nieba var vel hyret inn for å ha orden på CMCen, Chemistry, Manufacturing and Control. Så svaret på om hans eksamen er bestått er etter tommel opp eller ned fra FDA etter PAI (Pre Approval Inspection)

Kort sagt, 60 dager etter at søknad av markedsføringstillatelse er sendt til FDA , dvs en BLA (Biological License Application) så kommer FDA på besøk til siten(e) som lager produktet, og sjekker at alt er som beskrevet i file, prosesser, prosedyrer, lokaler, systemer, råvarer, folk etc. Mao alt det omfattende rammeverket som skal til for å lage biologiske legemiddel.

Slik jeg ser det er PAIen Lars Nieba sin eksamen, og tommel opp eller ned fra FDA på den hans eksamensresultat.
Så man skulle kunne forvente at han står i NANO med rak rygg inntil den dagen det resultatet er avgjort. Slutte før det vil jeg synes er svært negativt, og nesten ufint. Slutte etter det er mission completed, og helt greit. Faktisk også om man misser PAIen og “all hell are loose”. For da har du missa og andre kan likegjerne fikse det.
Nieba virker vel ikke som typen til å forlate skuta før jobben hans er gjort, og det er slik det ser ut nå et godt stykke etter oktober 22.

21 Likes

Tanken har slått meg og de fleste her inne. Prøvde å få frem noen grunner i et innlegg nå i februar, men stikkordene til meget krevende rekruttering er:

frykt, stigma, forvirring, forsikring, byrde, pandemi, konkurranse og inklusjonskriterier.

6 Likes

Er enig i det du sier og det vil være svært kjedelig om han forsvinner før målstreken og nettopp derfor lufter jeg det da denne “stay-put” bonusen ligger der slik den gjør.

Ikke glem at i April 2021 når Lars var ferdig med sin CEO periode så var data read out guidet til “end of 2021”, noe som betyr at han slik du beskriver det skulle ha tatt sin eksamen vel innen Oktober 2022. Er nok ikke usannsynlig at det har vært en sammenheng med forventningene til fremgang i studiet og denne Oktober datoen.

Å komme fra en interim rolle som CEO gjør deg til litt ferskvare i jobbmarkedet. Blir man gående for lenge etterpå i en rolle som er relativt langt unna CEOs primæroppgaver så blir den erfaringen mindre og mindre relevant.

5 Likes