Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Å melde hver ny pasient blir nok i overkant men de kan f. eks velge å melde antall pasienter ved slutten av kvartalet (30/6) i stedet for å vente til Q2-presentasjonen.

5 Likes

Her er jeg enig med @Merlin , med et slikt sirups forløp på rekrutteringen så skylder selskapet investorene en fortløpende oppdatering. Når de henter penger til dette av markedet og forløpet av rekrutteringen er så avvikende i forhold til forventet så er det ikke urimelig med jevnere oppdateringer enn hvert kvartal.

På den annen side så har jeg stor tro på positive overraskelser på fredag. Dette i motsetning til markedet som knapt har tro igjen.

Uansett så blir jeg sittende til vi er i mål.

8 Likes

Sånn har de fått holde på i årevis. “Biggest pipeline ever”. “Sur mjølk i kattunge”. “Seasonality” ++. Ved gode tall (4+) ser jeg ikke behovet dersom de også melder om god tilgang på folk i screening. Da holder guidingen.
Jeg er ikke uenig at de burde oppdatere oftere, men tviler på at de kommer til å gjøre det. De er avhengig av finansiering på et punkt og for de største eller nye store investorer gjøres dette best på lave kurser før kursen flyr. “Maximazing shareholder value” gjelder nok kun for de viktigste av oss.

4 Likes

For første gang har jeg ingen forventinger til Q rapporten. Dråpen for meg ble Q4, men sitter stille til vi er i mål, den ene eller den andre veien. Helt krise hvis vi ikke har klart en eneste ny pas i Q1, men har blitt sparket så mange ganger når jeg ligger nede, så hadde ikke blitt overrasket.

4 Likes

Hvor lenge er det mulig å holde liv i nanovekter uten at di rekrutterer ?

Like lenge som det er mulig å holde liv i investorer uten at de tjener penger.

Hvis du ser på de andre norske biotekene og XBI så har Nano holdt seg ekstremt bra siste tiden.

Så jeg er helt uenig med deg der, det virker som om markedet har stor tro på at dette går veien

4 Likes

Noen har stor tro på NANOV, men venter på enda billigere inngang. Personlig ville jeg ikke tatt sjansen på det.

3 Likes

Tror det er delte oppfatninger om det.

Jeg har like over 200K aksjer nå, har lagt til en ekstra post nylig, men jeg understreker liten fordi jeg glatt hadde tatt 100 til hvis jeg hadde troen.

Om jeg er representativ og kan kalles markedet får andre bedømme, men min tro og håp til fredagen er tilnærmet i kjelleren. De ender opp med å skuffe gang etter gang, hvorfor skal vi tro noe annet nå?

Ergo er jeg overrasket hvis majoriteten sitter med gode forhåpninger når man så 0 rekrutterte fra 6.jan til 1.mars og CEO i dialog i april uttrykker pr mail at ting fortsatt ikke er på stell.

5 Likes

Det der har gått meg hus forbi……:cold_face:

Tror kursen hadde vært lavere hvis majoriteten trodde på 1-2 rekrutterte

1 Like

Et tips til Nano-folket er å se på PHO, de meldte om oppsving i mars. Nano ligger kanskje litt etter pga mer fragile patients?

Just some thoughts…

2 Likes

Mail med IR på TI Pk2k, delt bare for noen dager siden lengre opp i tråden. Ble også delt i april når den var fersk.

Det er to mailer som er delt, man kan lese litt sur melk i kattungen fra disse. Samtidig har CEO vært på Radforsk, og der hvor Einarsson uttalte seg positivt om Omikron-effektene på sykehusene i mars delte ikke Skullerud optimismen.

1 Like

I forlengelse av det så tenker jeg også at morgendagens Ultimovacs presentasjon kan gi en pekepinn på hvordan «arbeidsforholdene» har vært nå i q2

4 Likes

Det svaret fra CEO var vel myntet på skandinavia? At ting ikke er helt på stell der kommer vel ikke som noen bombe siden det har vært syltynn innrullering derfra etter Kolstad skiftet jobb, ref Q4.

2 Likes

Vi får se til fredagen :blush:

Aldri feil å ha lave forventninger til Q i NANOV. Da blir det sedvanlige 15 %-fallet bare nok et skuldertrekk.

Hvorfor gidder man denne selvpiningen?
Fordi 10-gangen eller mer er høyst reell ikke mange kvartalene ned i gata dersom / når Paradigme leses av og man når målene.
Det vil være verdt det med god margin.

Det bør være klin umulig å skusle bort Betalutin og Alpha37, så dette blir bra til slutt.

9 Likes

Bra å høre deg si dette TheObserver :raised_hands:

5 Likes

Jeg tipper 2 pasienter

2 Likes

Det er også min grunnleggende vurdering av den overordnede situasjonen. I løpet av 2022 må det før eller siden komme ett gjennombrudd i rekrutteringen og da blir kronestykkene opp eller ned på det nivået vi befinner oss som desimaler å regne når gjennombruddet kommer.

Sitter med en såpass beholdning at vi vel burde være på “nikk” på aksjonærlisten. og velger strategien å ikke selge før Q1, men ha tilgjengelig midler til å handle ytterligere 10 K dersom vi får en panikk dump ned mot 11-12 kroner. Skal bli bra å få katta ut av sekken uansett på fredags morgen.

5 Likes

Det er jo resultatene di har til nå som gjør at man er aksjonær her ,men begynner og bli redd for at di roter det til . Pengene fosser ut og emisjoner på stadig lavere kurser .

Skullerud er min Sobril. Han virker å være bunnsolid. En mann jeg har tro på strekker seg langt for å få inn de siste pasientene i paradigme.

9 Likes