Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Xtrainvestor melder:
“Folketrygdfondets aksjesalg. Dette er en stor aktør og det kan være en rebalansering som foregår. Iht siste oversikt per Q1 hadde fondet 55,6% av midlene i norske aksjer, 9% i nordiske aksjer, 28,5% i norske rentepapirer og 6,9% i nordiske rentepapirer. Det kan nevnes at andelen norske aksjer gjerne har ligget rundt 51-52% de siste par år. Det kan se ut som om trygda har solgt norske aksjer siden midten av april. Rebalansering betyr altså at balansen mellom optimale andeler er forrykket grunnet verdiøkninger/verdifall der man dermed vil selge der man har for stor andel og kjøpe der man har for lav. Det kan se ut som om det faktisk pågår en rebalansering, spørsmålet er hvor stor og når den er ferdig. Skal de f.eks ned til 52% ville dette alt annet like innebære et salg av 6,5% av de norske aksjene.”

Screenshot 2022-05-13 at 12.54.39

Takk, men den statuen blir nok for liten siden du ikke hørte på meg da og har -66% siden den gang om du ikke har solgt på veien da. :stuck_out_tongue:

Hvordan går det i Elop?

1 Like

La meg disse InVivo tilbake da hybrid :slight_smile: Går greit i ELOP -30% siden kjøp

Går greit mot one digit, dette.
Livet er en gamp, sa kjerringa, hun kunne ikke si K.

Burn rate må ned fra 100 til 50 millioner per kvartal for å utsette emisjonen til Paradigme er fullført og data lest av. Har mailansvarlig anledning til å sende spørsmål til Skullerud for å høre om det finnes fleksibilitet i kontraktene til å redusere burnrate (kutte senter som ikke er aktive, lønninger etc)?

5 Likes

Sendt mail til styreleder Egbert om dette

10 Likes

Bra, venter spent på svar.

1 Like

Hørte gjennom webcast og føler med dere i dag. Desverre ble jeg ikke overrasket over utviklingen her. Det ser ikke pent ut teknisk.

Er vel hope in a hanging snore mtp. tidligere bunner rundt disse nivåene men hvis kollapsen i markedet fortsetter inn mot sommeren så er vel ikke selskap som Nano de som vil holde stand. Desverre.

3 Likes

Først fått hørt gjennom Q-callen nå.
Det er stor forskjell på 2 og 4. Med 4 hadde vi vært i 0 eller pluss.
Det er noen ting som slår meg etter å ha hørt gjennom.

  1. De nevner denne gangen ingenting om antall for screening/trakta/“dosed during the next days”. Tidligere er det gitt forhåpninger om bedring, i dag ble dette veldig vagt med at man må “expect double digits”. Dette er jo tallet som må til for å kunne nå guiding. Skullerud fremstår ikke nevneverdig sikker på hva han presenterer rundt fremtidsutsikter. Om dette er grunnet at han har bommet før og blitt rådet eller har forstått at han ikke burde kommunisere rundt det kan være, men uansett en forandring.

  2. De forventer en burnrate på 100-110 neste Q, og har 356 mnok i banken pr. 01.04.
    Dette betyr følgende:
    Cash 01.05: 321 mnok
    Cash 01.06: 286 mnok
    Cash 01.07: 251 mnok
    Cash 01.08: 216 mnok
    Cash 01.09: 181 mnok
    Cash 01.10: 146 mnok
    Cash 01.11: 111 mnok
    Cash 01.12: 76 mnok
    Cash 01.01: 41 mnok
    Cash 01.02: 6 mnnok
    De har tidligere hentet penger når de har 250 mnok igjen, dvs ca neste Q-call. Av hensyn til ansatte og den store usikkerheten de selv tegner, er det rart om de drøyer det lenge med en emisjon og utsettelse til H1-2023. Det som er leit er at pr. nå så betyr en 20% utvanning antagelig at selskapet bare henter ca 200 mnok - dette med en 20% rabatt på kurs 11, da til 8,80. Surt børsklima gjør jo dette til et helvete.

  3. De har ingen virkemidler til å stoppe/bremse cashburn.
    Vi snakker om et selskap som bruker 35 mnok pr. måned og som nevner at eneste virkemidlet de har for å bremse kostnadene er å ikke lage en presentasjon på norsk. Hva kan denne i værste fall koste? 100k? Greit å kutte men 33’ hver måned i kostnadskutt holder da ingen emisjon unna! “every penny counts” provoserer jo bare.

  4. Skullerud nevner med tanke på partnerskap “several active ongoing conversations in regards to potensial partnerships”. Her kan jo både finansieringen og kattemjølka reddes, men er jo null verdt før det er mye verdt.

Oppsummert negativt med 2, mer negativt med skepsisen de selv uttrykker og mest negativt er at dette bærer rett til neste emisjon dersom de ikke detter inn minimum 2 stk før skoleferien.

Når dette er sagt så hadde jeg gladelig tatt 20% av selskapet til 200 mill om jeg hadde hatt den muligheten.

6 Likes

De har allerede kuttet sentre som ikke er aktive. Men sentre som har rekruttert 1 må fremdeles følge opp pasienten. Lønninger får de ikke kuttet (spørre sjefen om han kan tenkte seg å ta mindre betalt? Skjer ikke). Og kostnader forbundet med CMC og avtaler med IFE er bestemt. Over 100 mill burn i Q2 er forventet utifra hva Malene sa idag.

Burn rate er rimelig stabil om de har 2 eller 12 personer rekruttert i Q2.

1 Like

2 Likes

Godt oppsummert @Crypto1 . Det var lite entusiasme å spore hos Skullerud i dag 🥹

1 Like

De fleste av de du adresserer til i denne tråden har allerede vært “long term” i flere år.
Ditt innlegg er derfor etter mitt syn ganske malplassert.

2 Likes

11:30 ut i presentasjonen så sier han at det fortsatt er en god mengde i trakta. Men som man ser så vil ikke det si at det vil flomme pasienter inn akkurat.

2 Likes

Hva er det egentlig som koster så inn i he$%#&! mye penger da?

De brenner jo 100+ mill i kvartalet om de rekrutterer 2 eller 20 pasienter og om de kjører ett eller fire studier, så ett eller annet sted i systemet er det noen som tjener noe vanvittig på å ikke gjøre/produsere/levere noen ting til selskapet.

De har vel aldri svart helt tydelig på hvem det er som sender de en regning på en million pr/dag, for en eller annen avtale ligger der og bare suger ut kapital, det er så åpenbart som det kan bli. Betaler de for å holde ett eget produksjonsanlegg for lu-177 operativt 24/7?

Noen?

10 Likes

Takk for svar angående burnrate. Jeg sendte følgende spørsmål under en Q presentasjon mens Nieba var interim CEO om betalingsstrukturen i kontrakten mot CMC/IFE. “Består disse kontraktene av en fast del og en resultatbasert del?” Jeg ville gjerne hatt CMC/IFE på en incentivbasert avtale… Jeg tolket Niebas svar som at det kun var en fast del men at han likte ideen om en kombo. Det ser ikke ut som de har gått bort fra dette, dessverre.

1 Like

Ingen tvil om at selvtilliten og troen på det kliniske løpet var altfor høy på det tidspunktet denne avtalen ble inngått. Det har de (vi) dessverre betalt dyrt for ever since.

1 Like

Det kan jo nesten se slik ut…

Du står fritt til å mene det du vil, men hva er long term i dine øyne? Personlig har jeg vært inne siden 2016 og føler ikke det er «long term», selv om jeg er relativt ung.

Siterer en forholdsvis oppegående mann:
«If you aren’t willing to own a stock for 10 years, don’t even think about owning it for 10 minutes.»

2 Likes