Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Blir spennende å se om DNB opprettholder kursmål 26 og avlesning mid 22.

Ikke minst ser jeg delvis frem til å høre gjennom callen i løpet av ettermiddagen. Høres ut som det er mye å frykte!

2 Likes

@Krieghoff har delt i chat, vet ikke om han kan tenke seg å dele her også.

Kursmålet er ikke 26 nå for å si det sånn :sweat_smile:

Edit; Fikk dele fra Krieg

Q1 saw weak recruitment, with only two new patients added to the PARADIGME trial. As of 12 May, the trial had 108 patients (of 120 needed), making it uncertain whether the company can deliver on its commitment of presenting top-line data by end-2022. We still believe the data, when it finally comes, will be positive, but the doubt over timing has led us to cut our target price to NOK21 (26). However, we reiterate our BUY.

Q1 loss smaller than expected, but cash position lower than forecast. The company reported a smaller operating loss in its P&L than we had expected (cNOK-100m versus our forecast of cNOK-125m). On the other hand, the cash flow was weaker than the P&L suggested, on lower net working capital. Operating cash flow in Q1 was cNOK-148m, meaning the cash holding at end-Q1 was cNOK356m, versus our forecast of cNOK387m.

PARADIGME recruitment disappointed. After weak recruitment in Q4, we believed Nordic Nanovector would have a better Q1, but in the end only two new patients were added. The PARADIGME trial has now enrolled 108 of the targeted 120 patients. Management reiterated its guidance of a top-line data read-out by end-2022. This is still doable, but the risk of another delay has clearly increased in our view. As patients cannot be evaluated until three months after treatment, they need to have the trial fully recruited by mid-September to be able to deliver the top-line data before end-2022.

Covid and protocol major reasons for poor recruitment. At the Q1 presentation, management pointed to lingering pandemic effects restricting access to healthcare facilities, hindering the drive for more recruitment, particularly in the US. In addition, the protocol and complicated inclusion and exclusion criteria were given as reasons why patients fail the screening process. Nordic Nanovector has already simplified the inclusion and exclusion criteria for the trial once before.

Financial situation under control – for now. The company has enough cash to complete the PARADIGME trial and last into Q1 2023. That said, any more delays due to poor recruitment would increase the financial risk, and it would be very negative if it needed to raise additional cash before the top-line data is presented.

BUY reiterated, but target price cut to NOK21. We still believe the data from the PARADIGME trial will be positive (based on previous data we have seen on Betalutin), but the increased uncertainty over timing has led us to reduce our target price.

10 Likes

Det vil jeg kalle en edruelig oppdatering av analysen. Så får vi slikke våre sår, og håpe at rektrutteringen går veien utover våren/sommeren.

Alpha37 har jeg forøvrig stor tro på, men det vil måtte være etter at Betalutin er på vei ut i markedet - eller at en større partneravtale mhp Betalutin er på plass.

God helg - dette var en så kostbar start på helga, at man like gjerne kan åpne en flaske champagne uten at det spiller noen rolle :-/

5 Likes

Ja. Avtalen med IFE er ganske kostbar.

Kan noen svare meg på følgende :?
Hvis innrulleringen er komplett med 120 personer før de kommer med 2.kv rapport i aug - vil da Nano melde dette før rapporten kommer ?
Eller vil de vente til kv.rapporten ?

Nanovs guidance betyr lite, da de har bommet på denne over flere år. Merker de har lite troverdighet igjen hos meg. Her er det bedre å synse seg frem til et eget utfall. Det har kommet til et punkt der det er flaut å fortelle andre om at man fortsatt er investert i selskapet. Er kanskje noe naiv 🤷🏻 Ender vel med at hele lenkegjengen tar løkka rundt halsen å henger seg fra masta istedenfor…

4 Likes

Ja de vil melde med engang 120 pasienter er innrullert

1 Like

En må huske på at Pandemien herjer i andre deler av verden. At kursen faller så mye er en overreaksjon

4 Likes

Q2 presentasjonen er scheduled til 20.juli. Så ikke så alt for lenge til, 67 dager. til sammenligning er det 74 dager siden Q4 så litt kortere tid på å rekruttere denne gangen.

1 Like

Ja ser at presentasjonen er 20 juli ved 2. kv rapport

Det bør ligge litt forventning til den . Hører vi ikke noe om antall innrullerte før denne dato så vil ihvertfall jeg bli skeptisk og tanken på å kvitte meg med en god del vil bli sterk .

1 Like

Skal ikke se bort ifra at det kommer emisjonsmelding etter børs i dag.
De må jo prøve å kjøre en 20%er mens kursen fortsatt er på “double digit”…

Tenk på hvor fælt det det blir å hente penger på en-sifret kurs med sure børser og resesjon framover.

1 Like

Skal ikke se bort ifra det nei 🥲

Fredag 13 ja . da kommer emien. Det er like greit senk skuta en gang for alle 😵‍💫

Vi aksjonærer ødelegger bare for oss selv med og selge unna …idag har det virkelig vært en overreaksjon…Kvartalsrapporten var som forventer… og dårlig rekruttering var vell allerede priset inn …latterlig lav kurs som det allerede var…Jeg skjønner ikke helt denne voldsomme nedturen vi har hatt idag…var en helt grei kvartalsrapport…og vi nærmer oss målstreken,kan også komme en partner før emisjonsspøkelset…

6 Likes

Med dagens innrullering så nærmer vi oss ikke målstreken. Målstreken har vært i mitt synsfelt siden Q4 2020 men resten av veien har vi blitt møtt av covid, delta, omikron, konkurrerende studier.

Helt siden Q3 2020 så har vi rekruttert følgende hvert kvartal >

3
14
10
8
6
2
4
2

Burde ikke komme som en overraskelse at markedet reagerer som i dag, da sjansen for enda en føkkings emisjon med en jævla føkkings stor rabatt i dagens bear marked er stor.

8 Likes

Er ordlyden din den samme i kommunikasjon med ledelsen i Nanov?

Nei, ordlegger meg helt annerledes såklart. Et fnugg av frustrasjon i innleggene her :sweat_smile:

3 Likes

Ett års tid da… og enig at det har vært mye nedturer…men ned 18% er litt i overkant. Men de fleste har mistet tillit og kun rekruttering som er viktig nå.men synd at noen velger selge på allerede så lave nivåer for hjelper ikke .og var jo allerede priset derretter. .Men det har vært en lang Journey med ingenting positivt på år…Men selge nå…ikke særlig smart.Vet ikke hvem som selger unna! Men noen kjøper jo…

4 Likes

De som selger er de som kaster kortene pga manglende tillit til ledelsen og/eller forventer enda en emisjon før LPD. Som tilsier at de kan få samme mengde aksjer for en mye rimeligere pris.

Og enig ikke særlig hyggeligt dette og vi har ingenting holde fast ved…en ny emisjon uten noen gode nyheter / skrekk og gru…vi får bare håpe at det skjer noe nå,men vi er ikke så bortskjemte med gode nyheter så fortvilet jeg også.men selger ikke på så latterlig lav kurs som det allerede var…

1 Like