Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Der har du effekten av “worldclass management” over noen år.

1 Like

Til dere som eventuelt er i kontakt med Skullerud pr mail / tlf.

Han sier tidlig i callen; you should expect to see double digits recruitment numbers again (ikke ordrett slik helt sikkert, men i den gata)

Det gjenstår som kjent 12 pax….
Snakker han om Paradigme?

I så fall må det jo skje i Q2, med mindre han går for 1 - 2 pax i Q2 og 10 - 11 i Q3. Det høres i så fall veldig passivt ut.

Nå har de lagt lista høyt med «all time high pipe», vil han virkelig legge lista der en gang til for så å kjøre full bom? Da brenner han siste rest av tillit, og jeg vil tro han veide ordene sine godt i åpningsdelen hvor dette ble annonsert.

Han kan umulig referere til fase III som kanskje kjøres i gang sent 23 / tidlig 24, det er på ingen måte relevant for dagens nyhetsflow.

Håper dette var velvalgte ord med god dekning, og ikke nok et forsøk på å motivere aksjonærene til å ikke kaste kortene.

9 Likes

La oss håpe Nano har litt hell med rekrutteringen fremover. Til syvende og sist gjenstår det faktisk bare 12 pasienter for å rekruttere studien ferdig.

Slutten av H1 og litt inn i H2 2021 viste seg å være bra og viser at det er mulig å fremdeles nå milepælen for året.

Q2 presentasjonen 2021:
" 94 of a targeted 120 patients have been enrolled as of 26 August 2021 (83 patients as of 25 May 2021)"

Q3 presentasjonen 2021 ;
• 102 of a targeted 120 patients have been enrolled into the pivotal PARADIGME Phase 2b trial for Betalutin® as of 17 November 2021

Altså 19 pasienter fra 25 mai til 17 november.

6 Likes

Jupp, fra mailen min så understreker han at “vi har sett det tidligere”. Altså snakker han om Q4 2020 og Q1 2021, setter lista høyt nok engang med utsagnet du skisserer over.

Om vi kan stole på at det blir tilfelle i Q2, njæææææææææ…

7 Likes

Tror det er en litt optimistisk tolkning av det han sier 8:30 når han snakker om feedback fra klinikkene.

“With the inclusion criteria, it is a hard study to recruit to. Again, this is not an excuse. You have seen double digit inclusion before, we should be able to do it again”

Oppfatter dette som en hypotetisk betraktning, ikke et løfte om tosifret i neste kvartal.

Legger også merke til at trakten hans starter litt bredere enn jeg trodde når han gir tre grunner til at pasienter ikke kommer ut i andre enden:

1. Covid får pasienter til å utsette (ikke så aktuelt nå lenger)
  2. Møter ikke inklusjonskriterier
  3. Ønsker ikke delta i studie

De to siste hadde jeg sett for meg at var klarert før man omtalte pasienter som “i trakten”

8 Likes
  1. og 3. er avklart før man kommer inn i trakten, mens 2. blir konkludert mens man er i trakten.

Da er det i så fall rart av ham å beskrive listen 1-3 som grunner til at alle pasientene han omtalte i trakten tidligere ikke kommer gjennom til andre siden…

1 Like

Tror ikke han snakker om paradigme.
For der virker de ikke som de har helt kontroll på hva som foregår.
Han sa de skulle gjøre “deep dives” for å finne ut litt mer om hva som gjør at de ikke klarer å rekruttere lenger.
Konkurrerende studier og BP som stikker kjepper i hjulene sikkert.
Ikke lenge til Q2-pres. Blir morsomt å se hva de sier da.

1 Like

Jeg nevnte dette som et forslag til Luigi Costa for veldig mange år siden; han sa at de fleste pasientene var altfor syke til å bli flydd inn :frowning:

1 Like

Er det 108 innrullerte pr. 31. mars (end Q1) eller pr. 12. mai?

108 of a targeted 120 patients have been enrolled into the pivotal PARADIGME Phase 2b trial for Betalutin® as of 12 May 2022

En kjettersk tanke, men hvis det skulle være slik at de mister pasienter underveis i studien - altså at pasienter som er i studien dør før de har nådd fullrekruttering - hva gjelder da? Fylles det på inntil det er nådd 120 pasienter, og deretter kommer tallene? Jeg har jo imitt hode forutsatt at de som er så heldige å bli rekruttert og får Betalutin lever lange liv, men slik er det jo ikke nødvendigvis.

Da kan jeg berolige deg - Det er ikke en kjettersk tanke. Det er en tanke som er totalt skivebom og kunnskapsløshet.
De er fortsatt innrullert og fikk betalutin ved innrulleringen. De har blitt avlest for effekt etter 3 mnd, 6 mnd, 9 mnd, 12 mnd, 18 mnd, 24 mnd, 30 mnd, 36 mnd etc, etc og følges frem til minimum 5 år etter behandlingen (eller til de dør). Det er å forvente at noen faller fra på veien.
Tror du med fordel kan lese deg opp litt på hvordan kliniske studier foregår.

25 Likes

Jeg spør fordi jeg ikke vet - det er vel derfor man innimellom er inne på et forum slik som dette?
Forøvrig synes jeg du kan spare deg for syrlighetene og ufinhetene. Du tror sikkert du er treffsikker og poengtert - det er du altså ikke om ikke målet var å være en :poop:

Så mulig det er kunnskapsløshet, men jeg er ikke enig at det er totalt skivebom. Slik jeg tenker så ville et studie med så få deltakere hatt bedre data om de var innenfor en mer avgrenset tidsperiode. Over 50 av deltagerne ble rekruttert før korona . Om flere av disse skulle ha dødd i mellomtiden - kanskje av korona eller noe koronarelatert - så kan antall deltagere være redusert for senere avlesninger, og dataene fra disse kanskje ikke være konkluderende.
Vil FDA godta resultatene fra et studie der mange nok deltakere aldri fikk avlest effekt etter 6mnd fordi de ikke lever lengre?

1 Like

Stå på Valdi ! Synes du har lov til å komme med dine tanker og spørsmål på et forum som dette uansett hva det måtte være . Det vil alltid sitte en håndfull med “Konger” på et forum som dette , som tenker at alle andre bør være like “konger” som dem selv.

God 17. Mai feiring til dere alle !!

3 Likes

Hallo i luken, du må jo trolle? :sweat_smile:

Det finnes grenser Dunkel…

Det kommer jo ann på resultatene… Det er snakk om en kreft studie her… at pasienter dør burde ikke komme som en overraskelse.

Dette er en fase 2 studie, altså medisinen kan ikke få en full godkjenning på dette antallet pasienter. AA derimot er innen rekkevidde om DATAENE er gode nok. Antallet og tidsperiode er avklart med FDA før og under studien.

Og disse pasientene viste en så bra reaksjon når det kommer til effekt og bivirkninger, at interrim avlesningen la grunn for videre klinisk utprøving med en arm mindre.

4 Likes

Takk for hilsen, Dunkel! Og en riktig god 17. mai til deg også.

Grunnen til at jeg sitter og lurer på slikt som en og annen bedugget Mjøndalen-Buffet og Trøgstad-Musk kanskje finner tåpelig, er denne følelsen av det er noe som ikke stemmer med NANOV. Og da kan det komme teorier og spekulasjoner som noen synes er for mye. Det synes jeg man burde tåle så lenge man viser normal folkeskikk :smiley:

4 Likes

Vis nå litt velvilje her da. Om en for stor andel av de rekrutterte aldri nådde avlesning av seks måneders data fordi de døde av covid-19, så må jo det påvirke kvaliteten på dataene negativt.

Jeg tenker at det ligger i naturen til et spørsmål at det kan være provoserende - spesielt om man har troen på noe. Og jeg tenker om man ikke liker spørsmålet så unngår man å svare.
Også er det faktisk mindre energikrevende å svare kort og konsist enn å pynte på svaret med usakligheter og ufinheter.

Trenger ikke være nerd eller rakettforsker for å skjønne at de sliter her.
Kun 2 måneder igjen til neste Q-pres.
Selskapet skjønner ikke helt hvorfor rekrutteringa er så skral som den er.
Men de håper jo på at double digit kan dukke opp igjen på mirakuløst vis.

Imens jobbes det med å prøve å ansette folk som kan jobbe med rekruttering.
Og de skal iverksette deep dives for å analysere hva/hvor det går galt. Alt skal være utført og vanntett i forigårs egentlig om de skal ha nubbesjans her. Dette tar tid. Selv uten konkurrenter er det håpløst trått føre.

Her ligger det vel i kortene at man kan håpe på 8-10 innrullerte til neste pres. Mens de mer realistiske tenker kanskje man kan håpe på 6, men det ender fort ikke så høyt heller.
Kommer de inn på lavere enn 6 er det opplagt at guiding feiler. Så må de melde forsinkelse og hente penger igjen. Det blir ikke pent.

1 Like