Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

  • Cash and cash equivalents amounted to NOK 356.3 million at the end of March 2022, compared to NOK 277.7 million at the end of December 2021, and NOK 497.9 million at the end of March 2021.

De hadde 356 MNOK i slutten av mars.
Brenner 33 mill i måneden. Så etter juni har de ca 250 MNOK.
De har ikke penger ut Q1 2023. Men de har cash til å rekruttere seg ferdig i Q3 og så kjøre emisjon. Da blir det forsinket readout i Q1 2023.

Helt riktig at de ikke rekker å gjøre seg ferdig om de rekrutterer 2 pasienter i kvartalet.

Blir nesten usikker på om du har fått det med deg, men sykehusene i Europa (og etterhvert USA) er i ferd med å åpne opp etter at omikron har gjort det umulig å drive rekruttering til behandling av lymfekreft. Da kommer også rekrutteringen opp.

NHL vokser sakte, så i køen av kreftpasienter så havner NANOV sine pasienter langt bak i køen. De har tid til å vente. De som har mer agressive krefttyper prioriteres.

  1. De må hente 20% på en høyere kurs enn idag. Det får de når de har rekruttert ferdig PARADIGME
  2. Partner får de ikke før ETTER at pasientene er rekruttert. Da kan de åpne opp Pandoras eske og se på resultatene så langt.
  3. Ja, de må rekruttere fortere, og det skjer først nå som sykehusene åpner for litt mer folk på sykehusene. Kommer det ny subvariant av omikron til Europa som sprer seg like villt, slik at sykehusene må stenge ned igjen så blir det vanskelig for NANOV fremover.
7 Likes

Hvordan er det med disse Sykehusene / Sitene som innrullerer passientene ? Er det sånn at dem har et gitt antall pax dem skal ha inn og takker nei til flere ?
Kan det være slik at er tilfelle, og det også er en grunn for at vi sliter med dem siste som skal inn ?
Dem snakker om 80 sites , så det burde jo være muligheter for å bli ferdige liksom ?!

Vi hadde 95 sites før skullerud tok over, redusert til 80 nå. Mildt sagt mye døde penger som har gått til flere områder selv utover de 15 som nå er lagt ned.

2 Likes

Skullerud på Q1-22 :
“Out of those 80, to the question’s point, there’s about 60 of them that are truly active. That’s where we spend our resource. The other 20 are centers that are still open, either as part of Part A or as part of PARADIGME. And we still need to monitor those sites, hence, why we can’t close them down completely. But all the efforts with patient recruitment is really focused on these centers that are truly recruiting, number one, but also interested in recruiting because there is a lot of activity that goes on also apart from what you see in patients coming out as recruited, as I mentioned earlier, with regards to the funnel.”

4 Likes

Jeg hadde håpet på 4 rekrutterte i Q1, resultatet ble dessverre slik at man begynner å titte på emisjonsspøkelset igjen. Personlig hoppet jeg av NANOV toget mellom utsettelse av guiding 07.01 og frem til etter emisjonen. Årsaken til dette var at jeg ikke hadde troen på at pengene ville holde, og at partnermuligheten ble vurdert som lav.

Så etter dette Q har jeg valgt å bli værende, delvis grunnet tre årsaker:

  • Jeg har troen på Skullerud, jeg har troen på at han prøver det han makter på å snu situasjonen og at han vil ta grep som er til det beste for selskapet og aksjonærene. Dette gjelder inklusjonstallene men også finansiering. Dette kan innebære å slippe inn en partner på et tidligere stadie og til en billigere penge enn man hadde hatt muligheten til dersom man hadde hatt eller hadde vært på vei til å få LPD. Selv om en slik løsning kan bli kostbar på sikt, så tenker jeg at det må vurderes opp mot interessene til dagens aksjonærer og en ny 20% utvanning som fortsatt bare sikrer finansiering et lite halvår til.
  • Jeg har troen på bedre rekrutteringstall fremover. Vi klarte tross alt 14,11 og 10 i 3 Q. Med at selskapet er tettere på, at CEO selv står frem, og samfunnet åpner opp bør man kunne klare 2-3-4 pax pr. mnd slik vi har gjort før.
  • Jeg tror mcap nå er på et slikt nivå, sammen med at rekrutteringen nærmer seg ferdig, at et BP kan komme til å ta risikoen med å kjøre ferdig studiet selv og løse ut sulteforede aksjonærer på en kurs som er langt høyere enn dagens (+30). Årsaken til at jeg sier dette er investeringsviljen og bankrollen til noen av de aktuelle selskapene som kan være kjøpere er fylt til randen og de sliter med å vite hvor de skal putte pengene for å få avkastning. Derfor kan et oppkjøp komme som lyn fra klar himmel.

Totalt sett vurderer jeg denne gangen at jeg blir på innsiden, med snitter litt ned med å øke med 10-20%.

12 Likes

Fikk svar fra Skullerud angående konkurrerende studier, ytligere presisering angående innrulleringen kunne han ikke svare på.

Svar 1

Oppfølging mail fra meg etter svar

Svar 2 på oppfølging

11 Likes

Ikke bra at konkurrerende behandlinger stjeler pasienter i klinisk utprøving som er nevnt som ikke store konkurrenter i eldery and frail segmentet.

Men som Skullerud presiserer så er det forskjell på markeds konkurranse og klinisk utprøving. Hope in a hanging snore :thinking:

Ja, det er slettes ikke alle mennesker som «tør» å bli med på kliniske forsøk. Bare 5 % av kreftpasienter normalt (ca 1 % under pandemien) drister seg inn i det ukjente, og gjør seg til prøvekaniner. Og disse få pasientene kniver lille NANOV (med sine strenge inklusjonskriterier i PARADIGME) mot BP i å få rekruttert.

1 Like

Noe som egentlig har gått helt fint med både 10, 11, 12 og 14 inne i løpet av et kvartal. Et argument som kan tale for å både være positiv (ting kan snu til det bedre) og mindre positivt (de sliter mer og mer med rekruttering).

Markedsbevegelsene forteller at de fleste ser negativt på det p.t, og når de nå trekker inn konkurranse fra andre blir man sittende igjen med litt «what»? Hadde dere ikke dette markedet / pasientene for dere selv…

Der har du effekten av “worldclass management” over noen år.

1 Like

Til dere som eventuelt er i kontakt med Skullerud pr mail / tlf.

Han sier tidlig i callen; you should expect to see double digits recruitment numbers again (ikke ordrett slik helt sikkert, men i den gata)

Det gjenstår som kjent 12 pax….
Snakker han om Paradigme?

I så fall må det jo skje i Q2, med mindre han går for 1 - 2 pax i Q2 og 10 - 11 i Q3. Det høres i så fall veldig passivt ut.

Nå har de lagt lista høyt med «all time high pipe», vil han virkelig legge lista der en gang til for så å kjøre full bom? Da brenner han siste rest av tillit, og jeg vil tro han veide ordene sine godt i åpningsdelen hvor dette ble annonsert.

Han kan umulig referere til fase III som kanskje kjøres i gang sent 23 / tidlig 24, det er på ingen måte relevant for dagens nyhetsflow.

Håper dette var velvalgte ord med god dekning, og ikke nok et forsøk på å motivere aksjonærene til å ikke kaste kortene.

9 Likes

La oss håpe Nano har litt hell med rekrutteringen fremover. Til syvende og sist gjenstår det faktisk bare 12 pasienter for å rekruttere studien ferdig.

Slutten av H1 og litt inn i H2 2021 viste seg å være bra og viser at det er mulig å fremdeles nå milepælen for året.

Q2 presentasjonen 2021:
" 94 of a targeted 120 patients have been enrolled as of 26 August 2021 (83 patients as of 25 May 2021)"

Q3 presentasjonen 2021 ;
• 102 of a targeted 120 patients have been enrolled into the pivotal PARADIGME Phase 2b trial for Betalutin® as of 17 November 2021

Altså 19 pasienter fra 25 mai til 17 november.

6 Likes

Jupp, fra mailen min så understreker han at “vi har sett det tidligere”. Altså snakker han om Q4 2020 og Q1 2021, setter lista høyt nok engang med utsagnet du skisserer over.

Om vi kan stole på at det blir tilfelle i Q2, njæææææææææ…

7 Likes

Tror det er en litt optimistisk tolkning av det han sier 8:30 når han snakker om feedback fra klinikkene.

“With the inclusion criteria, it is a hard study to recruit to. Again, this is not an excuse. You have seen double digit inclusion before, we should be able to do it again”

Oppfatter dette som en hypotetisk betraktning, ikke et løfte om tosifret i neste kvartal.

Legger også merke til at trakten hans starter litt bredere enn jeg trodde når han gir tre grunner til at pasienter ikke kommer ut i andre enden:

  1. Covid får pasienter til å utsette (ikke så aktuelt nå lenger)
  2. Møter ikke inklusjonskriterier
  3. Ønsker ikke delta i studie

De to siste hadde jeg sett for meg at var klarert før man omtalte pasienter som “i trakten”

8 Likes
  1. og 3. er avklart før man kommer inn i trakten, mens 2. blir konkludert mens man er i trakten.

Da er det i så fall rart av ham å beskrive listen 1-3 som grunner til at alle pasientene han omtalte i trakten tidligere ikke kommer gjennom til andre siden…

1 Like

Tror ikke han snakker om paradigme.
For der virker de ikke som de har helt kontroll på hva som foregår.
Han sa de skulle gjøre “deep dives” for å finne ut litt mer om hva som gjør at de ikke klarer å rekruttere lenger.
Konkurrerende studier og BP som stikker kjepper i hjulene sikkert.
Ikke lenge til Q2-pres. Blir morsomt å se hva de sier da.

1 Like

Jeg nevnte dette som et forslag til Luigi Costa for veldig mange år siden; han sa at de fleste pasientene var altfor syke til å bli flydd inn :frowning:

1 Like

Er det 108 innrullerte pr. 31. mars (end Q1) eller pr. 12. mai?

108 of a targeted 120 patients have been enrolled into the pivotal PARADIGME Phase 2b trial for Betalutin® as of 12 May 2022