Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Den meldingen var for meg umulig å tolke om var positiv eller negativ. Utifra kursutviklingen i går antar jeg det er en sammenheng med dagens nyhet, så det stinker lang vei ja.

Meldingen sier at de skal ha eksterne til å se på alle aspekter ved paradigme studiet. Hva betyr det da!? Videre er det bare buzzword/bullshit bingo.

Magefølelsen roper krise, men aner rett og slett ikke hva dette kan tolkes som.

Noen som tør vedde på hvor stor nedgangen blir i dag? 10%?

Man må vel nå nesten være kronisk superoptimist for å ikke tolke Peter Braun sin exit som noe annet enn at han rakk å se gjennom hele opplegget og fant at det her kom til å bli flere år med Bataan Death March.

Den viktigste delen i meldingen kommer sist:

“The Board believes that this review of PARADIGME is in the best interests of all
shareholders and the patients who Nordic Nanovector is targeting in this study
to determine the optimal path forward for Betalutin[®] within a timeframe that
is financially and commercially viable.”

Det de ser på er jo selvsagt nå en emisjon som kommer til å knuse mye av aksjonærverdiene som ligger på bordet, og de er redd for at det ikke lenger ligger an til noen vellykket launch.

Det vil være helt umulig for dem å komme til markedet og be om mer penger om de ikke har en veldig mye mer omfattende informasjonspakke å gi. De hentet 250 millioner i januar, og har basically oppnådd ca ingenting for de pengene.

12 Likes

Jeg tipper de ønsker å evaluere om de skal ta risikoen ved å file på mindre enn 120 for å komme i mål innenfor “viable” kommersielle og finansielle tidsrom. Les: tiden går, og både det kommersielle og finansielle er i fare hvis det drar ut lenger."

På den andre siden er det risiko ved å file på mindre enn 120; datamessig, regulatorisk og om de får AA eller ikke.

Jeg tror det er disse risikoene de vil veie mot hverandre for avgjøre “veien framover”.

7 Likes

Jeg kan ikke se at noe i den meldingen tilsier at FDA er involvert. Det er styret i Nano som vil ha denne gjennomgangen, noe som vel er på sin plass når tilsynelatende ingen, hverken i Nano, her på forum eller andre steder, skjønner hvorfor rekrutteringen har så til de grader stoppet opp.

Men la oss ikke tro at dette er en positiv melding som på noen måte betyr at FDA har tenkt å fire på noen krav…

6 Likes

Nei, de vurderer om det er bedre for aksjonærene å måtte ta en regulatorisk større risiko ved å gå med 108, enn den finansielle og kommersielle risikoen det vil være å vente på 120.

3 Likes

Interresant å se dette mot kommentarene styreleder sendte pr mail til meg mars i år, med CEO og CFO på kopi:

All of that said, we truly believe that the Company is undervalued considering the pipeline I have outlined above. Our primary objective is drive our first asset through clinical development and all of our hope and belief is that this will bring an upside to the share price and you investors as well.

Hvordan står dette seg målt mot dagens budskap mon tro?

Er det ikke et krav om 120 innrullerte pasienter? Har de ikke undersøkt i lang tid om man kan få redusert antallet, uten at man har kommet noen vei med det?

Her ønsker de vel bare å få en rapport som tilsier at det er trygt å velge Betalutin slik at man kan få innrullert de siste pasientene og deretter søke om godkjenning?

1 Like

Lukter x-antall nye konsulenter og god pengebruk

1 Like

Enn må nok se positivt på meldingen. Hadde den vært negativ ment hadde de sendt den ut i morgen kveld kl sju :sweat_smile:

3 Likes

Tror ikke det er et “krav”, men en anbefaling fra FDA om at filing på 120 vil være et safe bet.

Så vil det være en risikovurdering fra nanov sin side om man kjører med færre.

Jeg tror det er denne risikovurderingen nanov nå gjør, for å velge mellom pest eller kolera: tømme kassa og redusere kommersielle muligheter ved å vente på 120pax men få en tryggere regulatorisk reise, eller hoppe i det med 108 og ta en større regulatorisk risiko men å ha en økonomisk sjanse til å komme i mål.

5 Likes

Enig, leverer de gode data på 108 pax får de partnere med seg. De går ikke inn for å være med på AA, de går inn for å tjene på mange år med inntekter fra 3L og 2L. Om det er sannsynlig eller ikke vil nok utfallet av denne rapporten gi markedet et svar på.

Ironisk nok får vi nå toplinje-data nå innen 6 uker, ikke utgangen av året!
(ikke fulle top-linje data så klart, men så godt som)

3 Likes

Tror di vet at dihar gode data

2 Likes

Ja, dette er styret sin beslutning om at nå skal vi for f…… vise markedet hva vi har av data. La oss kutte seigpiningen.

5 Likes

Strengt tatt 6 uker pluss 3mnd, men point taken. Dersom det er det de jobber med og det som blir konklusjonen.

Ja det tror jeg også. “Nu kör vi grabbar.”

4 Likes

Nei da, markedet får svar ved Q2:

The Board expects to report on the findings of the review of PARADIGME no later than the Q2 results to be released on 20 July 2022

Endelig tar di grep .har jo behandlet en god del pasienter med bra utfall

1 Like

Neg: Elendig rekruttering

Pos: Data fra rapporten vil helt sikkert kunne brukes i filing, ergo forskuttering arbeid som uansett må gjøres. Pasientvennlig presentasjon kommer naturligvis som en add-on, men vil også være investorvennlig

7 Likes

Jeg tenker at styret kan ha flere mål med en slik rapport:

  • De søker reelt sett en god forklaring(er) på manglende rekruttering
  • De søker nye objektive øyne på dette fordi det er lurt hvis man føler man står i stampe
  • De ønsker å motvirke mulige eksterne faktorer som har skapt generell eller spesifikk usikkerhet som forhindrer rekruttering, gjennom en “ekstern” rapport som kan revitalisere troen på Nanos produkt.
  • De tror og håper på en rapport som kan gi Nano styrket tillit i markedet ved å ikke komme fra Nano selv…(ish)

Synes ikke noe av dette er så galt i situasjonen, men rekrutteringen er fremdeles dritt…

5 Likes

Ledelsen må være meget overbevist at data fra de 108 pateinter er så god at det rækker til at read out og derefter en snak med FDA.

1 Like