Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Vi er nok der ved neste emisjon, om den er rettet.

1 Like

Jeg har nå kastet inn smårestene av kapital jeg har igjen i nanov grillen. Føler jeg står med dritt til knæra, noe som også beskriver de siste 6-7 årene :poop:

5 Likes

Indtil 20 juli er vi på meget usikker grund. Mine bekymringer er at hvad hvis den uafhængig board siger OK til data fra de 108 pax og FDA vil ikke accepter data fra “kun” 108 pateinter. Hvis det er nu det de vælger at gå videre med.

Da kjører man en emisjon på de gode nyhetene om at dataene ser ok ut.

4 Likes

Jeg tror du har misforstått børsmeldingen.
Det uavhengige board, som er betalt av Nanov, skal applaudere resultatene, men ikke offentliggjøre detaljene.
Innrulleringen fortsetter tilFDA sin grense på 120 er nådd

7 Likes

Forhåpentligvis vil det kunne gi en emisjonskurs ikke langt unna dagens nivå, skjønt jeg heller mere til 4-5 kroner.
Det vil vanne oss ut så vi nesten blir rent vann.
Om man i stedet går for en fortrinnsrettet emisjon til halvparten av marketcap pr idag, så vil aksjeverdiene reddes for de som tror på selskapet, om troen bekreftes av tiden…
Og har du ingen tro, så kan du like gjerne selge på tirsdag, uansett kurs.

Det uavhengige board, som er betalt av Nanov, skal applaudere resultatene, men ikke offentliggjøre detaljene.

Ja, du fremstår som du er aksjonær, så skjønner du er «redd» for å bli vannet ut :joy:

2 Likes

Jeg har100 k, og satser gjerne halvparten av verdien

1 Like

Heldigvis er det 180+ pasienter under samme studieparaply :innocent:

2 Likes

Akkurat dette oppfatter jeg for min del ikke bare som positivt, men faktisk veldig positivt og også som en del av pitchen deres overfor alle BP de har vært i dialog med helt siden de klart bekreftet at de snakket med «alle» (tror det var på Q2/20).

Legg spesielt merke til dette:

• hvis du vil selge ut N til høyest mulig pris så vil du gi kjøper sterkest mulig faktagrunnlag for å verdivurdere langt mer enn «bare» din lead asset.

• det som virkelig drar opp verdivurderingen er om du kan få gjennomslag for at du faktisk sitter på en hel og unik teknologiplattform (eneste brede med CD37 som angrepsmål) som kjøper kan aksellerere og utvikle i kombinasjon med en rekke andre preparater for å skyve effekten i taket med gunstig bivirkningsprofil og fornuftig utpris.

• for å gi litt perspektiv: Roche var først ute med Rituximab som bruker CD20 som angrepsmål og dette ble en av tidenes største blockbustere og danner fortsatt ryggraden i FL regimene. Betalutin oppregulerer CD20 slik at pasienter som ikke får effekt av Rituximab plutselig kan få det igjen (Archer 1 studien som nå blir en av de to armene i den planlagte fase 3 studien neste år). Hva er da plattformen til N verdt, hvis man ser CD37 som det nye angrepsmålet og verdien av å være førstemann ut?

• her vil du se at ES endret ganske mye på kommunikasjonen utad ifjor høst: det var han som først dro opp det virkelig store og brede bildet av «pipen». Se spesielt på strategi presentasjonen (side 6-7) han la frem på R/D dagen i november:

• denne kommunikasjonen har han vendt tilbake til flere ganger senere, se f.eks fra DnB konferansen i desember (side 3-6):
  • og det er nå også fast inventar i company presentation (side 5-7):
  • men: talentfull som ES er til å presentere og strukturere (han er utrolig dyktig også fordi han så lett når igjennom som godt forberedt, ærlig og åpen) - tross dette - så var det neppe ES som skapte denne visjonen over natten. Det skulle da bare mangle: det ligger jo reelle initiativ under presentasjonen hans som kom på plass før han tiltrådte bare 2 mnd før den første presentasjonen.

• det jeg tror ES tilførte, som var nytt, var at han gikk inn i pitch-materialet som de bruker i dialogen med BP på alle møtene de har hatt de siste to årene, og så sa internt: dette må vi jo av samme grunn kunne vise eierne våre og markedet.

• en annen faktor som det er verdt å ta med seg: hør på ES under Q/A på R/D dagen (webcast ligger på hjemmesiden) - det tredje eller fjerde sp han besvarer går på hva slags top line data de ville dele ved readout. Der pekte han utelukkende på primary endpoint (som er oppgitt som ORR på clinicialtrials for Paradigme).

• det er dette jeg tror har vist seg å være det største hinderet for å lande forhandlingene: de får ikke verdivurdert selskapet godt nok så lenge BP ikke får mer oppdatert og granulert data enn fra interim avlesningen.

• sagt på en annen måte: det kan ha vist seg svært vanskelig å formulere en avtalemekanisme som håndterer en slik fremtidig avlesning på en god nok måte i den situasjonen N befinner seg nå - uten at prisen blir oppfattet altfor lav.

• dette tror jeg er the missing piece for å lande en avtale nå - de må inn og hente ut mest mulig oppdaterte data og dele med BP som er nærmest i tilbud, for å ferdigstille en avtale som ikke bare blir hengende i en lang rekke betingelser og forbehold som gjør det nærmest umulig å prise i markedet (rettere sagt: gjøre det mulig for styret å anbefale tilbudet uten å risikere å bli hengt for det i aksjonærsøksmål og kritikk). Det er rett og slett ikke lenger et alternativ å vente fordi tiden løper fra styret (se mitt lengre innlegg om det over i tråden).

• her har nok det nye styremedlemmet Thomas Ramdahl vært instrumental på kort tid til å hjelpe styret til å trykke på knappen for å åpne boksen og komme videre med forhandlingene. Dette vet han alt om som tidligere CEO i Algeta med direkte erfaring fra tilsvarende avtaleforhandlinger med Bayer:

• så nei: jeg leser ikke fokuset på den brede teknologiplattformen og potensialet den bringer for å erverve en unik posisjon i markedet, som noe mer enn at ES (klokt nok) bestemte seg for å være like tydelig overfor markedet som i deres oppdaterte BP pitch.

• og hvis det fortsatt hersker tvil og usikkerhet: les mailen fra ES til @Pk2k lenger opp i tråden idag og spør: er dette en slagen CEO som tror alt håp er ute?

• og hvis det likevel hersker tvil etter det, så hør hva ES svarte på partnerspørsmålet under Q/A på R/D dagen helt sist i opptaket: hvis dataene er så gode som interim - og vi har ingen grunn til å tro noe annet - så blir det avtale. Dette diktet han naturligvis ikke opp på stedet - der tror jeg rett og slett han bare kommuniserte den reelle situasjonen: de var allerede i forhandlinger, men trengte topline data for å lande avtalen, og nå har de funnet en slags hybridmåte å levere det på før Q2.

• til sist: håper alle fikk med seg dagens podcast der Einarsson fortalte at han hadde bedt en CMO i et av selskapene deres (trolig U) bekrefte at N kunne åpne boksen og se på dataene uten å kompromittere studien - og det kunne han bekrefte. Dette var en bekymring flere luftet tidligere idag. Årsaken til at de kan åpne boksen selv om studien ikke er gjennomført (i hvert fall: det uavhengige selskapet de har bedt gjøre jobben) er at de jo gikk bort fra å kjøre to-arms studie etter interim. Hvis man hadde hatt to-armer fortsatt og åpnet boksen kunne det påvirket legene til å plassere pax i en bestemt arm med antatt best resultat. Men: det er bare en arm som kjøres nå med ett tilgjengelig behandlingsregime - så den bekymringen faller bort. Nå handler det mer om hva de kan dele med markedet av detaljer og der er de i dialog med FDA som ES bekreftet i mailen idag.

Bottom line: jeg står for min del fast ved min analyse over idag og min offensive posisjon. Jeg tror det kommer til å gå mye bedre enn mange er redd for.

PS: les CV til Thomas Ramdahl - rett mann til rett tid.

Dere kjenner vel alle også til Roy H Larsen og alle linkene mellom Algeta og N som det er unødvendig å repetere her:

Dr Thomas Ramdahl is a pharmaceutical executive with more than 20 years of clinical and development experience. In 2001, he became President and first CEO of Algeta ASA, a Norwegian biotech company that successfully developed and launched a radiopharmaceutical for prostate cancer.

During his time at Algeta, the company successfully completed Phase 1 and 2 clinical trials, as well as a pivotal Phase 3 multicentre, multi-country, double blinded clinical trial that led to FDA approval and marketing approval of Algeta’s lead product, Xofigo®.

In addition to playing a key role in Algeta’s 2007 IPO and in multiple fundraisings, he was instrumental in the acquisition of the company by Bayer AG for USD 2.9 billion in 2014. After the acquisition by Bayer, Dr Ramdahl held the position of Managing Director of Bayer in Norway, remaining in this role until October 2018.

Dr Ramdahl is currently Chairman at Precririx and a Board Director at Clarity Pharmaceuticals, both in the targeted radiopharmaceutical area, and Chairman at medical device company Appsens. He has authored more than 40 publications and is a co-inventor of several patents. He gained his PhD in environmental chemistry from the University of Oslo in 1984 and an MSc in organic chemistry from the Norwegian Institute of Technology in 1979.

Dr Ramdahl has served as a director in the company since April 2022. Dr Ramdahl is a Norwegian citizen and resides in Norway.

44 Likes

Wells, jeg støtter deg 120 % i vurderingene; den unike pipen er trolig verdt gull og himmelhøyt over hva det skvetne markedet priser det til.

Min frykt er at alle serve-ess de legger opp til alltid går ut og de ender opp med å se dumme ut. Og vi aksjonærer enda dummere. Man har liksom lært seg til å IKKE stole på de.

Ergo begynner man å mistolke / lete etter andre svakheter, som man egentlig hadde trodd var ekstra value triggers. En betryggende rapport snart nå så får ES og resten av managementet endelig sin oppreisning og ikke minst vi aksjonærene.

Jeg tror 97 % på at innen to måneder er vi superhappy med å være investert her, men at kommunikasjon og leveranse på en del parametre de siste årene har sparket oss ekstremt hardt på leggen skal det være liten tvil om. De er jo kretsmestere i pengebruk, lederbytter og elendig fremdrift. Denne seieren vil være en av de mest seige jeg har jobbet for!

17 Likes

Det er noe dritt for mange av oss at aksjekursen og det hver enkelt av oss har satset av sparepenger og “pensjon” på papiret nå er verdt minimalt. For min del var det komplett rock´n roll i februar 2021 da de kom med 14 pax og kursen gikk til “himmels”. Vi var godt oppe på 30-tallet. Jeg vet at andre har langt høyere inngang enn meg, men jeg har satset mye i min verden og har et stort papirtap der vi står i dag.

Jeg tror at @wellsembargo er inne på noe. Jeg tror kanskje du er vel positiv, (du argumenterer dog veldig godt) men jeg tror at selskapet mener de står for potensielle verdier som i dag ikke er synlige. Øvelsen de har gjort nå - jeg tviler sterkt på at det skyldes at de er usikre på Betalutin, virkning og effekt. Jeg tror det dreier seg om det kommersielle. Jeg tror Skullerud leser her innimellom (så mye tid han har til å svare på mail) og skjønner at tiden for emis som de har gjort er over. Om de dealer med noe BP er helt umulig å si etter min mening. Men jeg tror BP er på ballen med en gang om de får data på 106/108/80/over 200 pax om de er gode. Jeg tror det kommer cash uten emi ila juli pga øvelsen/excercisen de gjør nå.

På andre side
Hadde de ikke gjort dette - men kommet med 1-4 pax den 20 juli så hadde både NN og vi vært lost. Kassa nærmer seg tom, ingen vet hvordan komme i mål med rekruttering og kursen er feks 10. Neste milepæl, med lite virkemidler ville vært 3 måneder unna.

Jeg tror de gjør det ene og alene for å kapitalisere. Hvordan - vet ikke. Lykkes de? Ja om data er good to go. Jeg kjøper mer.

8 Likes

@TheObserver du har jo holdt tråden oppe så mange ganger før i så mange år og mørke perioder at jeg ble litt bekymret et øyeblikk for slitasjeskader da jeg leste innlegget ditt, vet du :wink: Skulle tatt seg ut om du ikke ble med over målstreken nå. God pinse!

10 Likes

Å kjøpe aksjer i NANOV er som å være spilleavhengig. Jo mer penger du stadig skyter inn, desto mer taper man.

4 Likes

JE sitt store spørsmål: hvorfor får man ikke rekruttert pasienter? Hva er årsaken bak stillstanden? Det er bekymringsverdig, ifølge JE.

Neste spørsmål er antall pasienter som må til for å nå primary endpoint for paradigme. Man har allerede gått ned fra 130 → 120 pasienter.

Og det siste er, om dataene er gode nok, hva man skal bruke dataene til. Emisjon eller partnersamtaler. Dette avhenger igjen av de to foregående spørsmålene.

1 Like

La oss fokusere på harde tall og realiteter:

1. Markedet priser nå N til under bok:

• verdi av fremførbart underskudd (ca 2.65 mrd) tilsvarer 5 kr aksjen alene (116 mill aksjer idag).

• verdi kontantbeholdning idag er ca 250-300 mill som tilsvarer ytterligere +2 kr aksjen.

• det betyr at markedet idag (6.83 kr) priser teknologien og patentene til 0 kr (!)

Det varer ikke lenge før «alle» med kalkulator regner ut det samme, inkludert investorer som ikke har biotek som primærfelt, men som lett gjenkjenner oppside potensiale når de ser det.

Konkret: hva i all verden skulle tilsi at den nye rapporten ikke bare bekrefter den sterke interim avlesningen? Det skal statistisk sett ekstremt mye til med tanke på resultatene fra fase 1/2 og erfaringen da med over 150 pax foran de 50 siste som nå inkluderes i datagrunnlaget. Og hva har endret seg i konkurransebildet? ES bekreftet på mail i går (se lenger opp i tråden) at Kymriahs ferske godkjenning ikke hadde hatt noen innvirkning på meldingen. Og hva har endret seg negativt med produktet og teknologien? Ingen slike nyheter. Rekrutteringsproblemene? Det er bare to uker siden Q1 så det blir vel litt i overkant å si at det er disse to ukene som har endret bildet fullstendig. Dramatisk forverring av pipen med kandidater? Nei, ES har bekreftet at det er ingen endring her fra Q1 i mailen lenger opp i tråden.

På dette kursnivået er det temmelig attraktivt inngangsnivå/snitte ned mulighet ift oppsidepotensialet: styret har jo i realiteten fremskyndet top line avlesningen som er The Value Inflection Point alle ventet tidlig neste år.

Og vi får den (direkte eller indirekte) om seks uker. Ganske utrolig.

2. Det virker usannsynlig med emisjon på dagens nivå - styrefullmakten rekker for kort

Hovedårsaken til at N prises under bok nå er at mange nok ser seg blinde på risikoen for at det «bare» ender med nok en emi og derfor (feilaktig) antar de risikofritt kan vente og plukke opp inngang etter emirabatt og kurs som noen estimerer helt ned mot 5 kroner.

Not gonna happen. Ikke på et så lavt nivå.

På AGM i april fikk styret fullmakt til å trykke opp inntil 20% nye aksjer i en ny rettet emi = 23.3 mill aksjer.

Det gir ingen mening først å kjøre kursen ned 35% med meldingen om i realiteten fremskyndet avlesning og så kaste bort fullmakten på å hente inn 100-150 mill for bare å finansiere ett Q til. Da kunne de like gjerne ha droppet melding og bare kjørt emi. Og beholdt rosinen i pølsa: avlesningen.

I meldingen skriver de at de ikke vil si noe mer før rapporten er klar. Men det var nok fordi de ventet at markedet ville se mer nyansert på meldingen. Dere ser jo at ES villig svarer på gjentatte spørsmål på e-post etter meldingen.

Slik jeg oppfatter situasjonen var styret redd for at kursen skulle gå fullstendig rakett om de bare sa vi fremskynder VIP og leser av nå og er i dialog med FDA om å file på 110 pax.

Derfor dempet de meldingen og påpekte at ingen nye pax hadde blitt rekruttert de to siste ukene siden forrige update på Q1 - og la til de andre ansvarlige formuleringene - for å skape aksept for at fremskyndingen var både nødvendig og forsvarlig.

Hvis du mener styret er forferdelig dårlig til å kommunisere, så forsøk å formuler meldingen bedre og del det her. Det er ikke så lett som å kritisere i hvert fall.

Jeg leser vel situasjonen nå som at det kan komme en oppklarende melding neste uke - hvis ikke kursen tar seg kraftig opp. Her ble de tatt på sengen - det er for meg utenkelig at de nettopp har hatt AGM og Q1 og nå bare uker senere skulle i fullt alvor ønske å kommunisere reell risiko for at driften må innstilles.

Det blir spennende å se hva neste uke bringer. Men nå er det pinseferie!

21 Likes

Dette har de nok vært fryktelig bekymret for. Styret er sikkert veldig lettet nå da :sweat_smile::see_no_evil:

6 Likes

Ingenting.

Men du hopper glatt over rekrutteringsutfordringene, -som er grunnen til at de gjør dette nå. Det har endret seg.

Hvis du mener en emisjon er utelukket, hvor lang tid tror du det tar å få spikret sammen en eller annen form for avtale med BP?

4 Likes

Synes ikke man har fått en troverdig forklaring på det problemet. Man kan dermed like gjerne tolke Nano sin nye strategi som et utslag av desperasjon fra et styre som vet hva en emisjon vil innebære ut fra dagens nivå.
Da kan det lett bli ønsketenking når man kalkulerer med at BP skal stå klar og redde selskapet.

7 Likes

Den direkte årsaken er 0 rekrutterte i mai. MEN: Det løses jo elegant ved å nettopp kunne foreta en avlesning basert på 108 som man ser over, ikke vil ødelegge for endelig avlesning.

Resultatene har fra tidligere lav varians og er konsistente. Det kan man formode også gjelder de siste 12.
Noen tror årsaken er at man ikke har pasienter, men det er tilbakevist, det er mange rekrutterte øverst i trakten. Så årsaken er en annen iflg. ES; og må skyldes problemer for klinikkene med oppfølgning frem til inklusjon. Og det igjen må skyldes at gjenåpning av sykehusene har hatt en annen prioritering enn disse forsøkene.

Nå får vi resultater senest innen 20 juli. Jeg regner med at de vil bli brukt for hva de er verd, og er det NanoV har manglet for å komme i reelle partnerdiskusjoner.

Kursen er etter min forståelse derfor kommet alt for lavt, basert på feiloppfatninger. NanoV tar nå svært gode grep.

Noen mener dette er ønsketenkning, men det er det ikke.

Med en god avlesning av de 108 får vi beviset for at Betalutin holder mål, Vi vet at NanoV er i partnerdiskusjoner, men at alle avventer til det foreligger svar på Paradigme. Så nå kommer NanoV virkelig videre med disse forhandlingene. Det er realisme, ikke ønsketenkning.

12 Likes