Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Vet ikke helt om jeg våger å tro lenger på din “realisme”. Hvor mye har du truffet på dine spådommer siden 2017?
Vi må nå vurdere om dette siste grepet fra Nano er et utslag fra et desperat styre som ser dette som eneste reelle mulighet for å overleve, eller om det er kalkulert grep der de allerede har signaler om at BP står klar.
Da kan man jo undres over hvorfor ikke dette har skjedd tidligere, om det var så enkelt å løse selskapets problemer?

6 Likes

Spørsmål; hvordan regner du ut fremførbart underskudd i et selskap?

Tipper de kjører en reprise av august 2020. De melder null nå, legger lista lavt med trygghet om at noen er godt ned i trakta og blir innrullert om ikke lange stunden, ref ES om at ingenting har endret seg i pasientpipem.

Når rapporten kommer og bekrefter at Betalutin blir kommersiell, 3 - 4 nye er innrullert siden 2.juni og partnersamtaler nærmer seg en closure, tar dette fullstendig av.

Ergo ser vi selvsagt ingen innsidekjøp nå, det ville vært fullstendig uetisk.

Ønsketenkning? Fullt mulig, men definitivt ikke i nærheten av usannsynlig :grin:

7 Likes

Ikke enig. Innsidekjøp blir jo oppfattet som positivt fra fortvilte aksjonærer, og hjelper til å få løftet kursen. Dermed hadde det nå vært på sin plass at de viste egen tro på sitt opplegg.
Å bevilge seg gunstige opsjoner i dagens situasjon, hadde dog vært mer uetisk.

4 Likes

De har jo ikke lov til å kjøpe, om de vet at noe er i ferd med å skje, som endrer kursen betraktelig? Basert på info som kun de besitter?

4 Likes

Helt korrekt, de må handle når all info er offentlig og tilgjengelig for alle andre å agere på.

De har kun anledning til å handle (kjøpe og selge) på lik info med markedet øvrig.

Å påstå noe annet viser at man ikke kjenner til regelverket.

(Hva som dog gjøres i praksis kan man sikkert diskutere, men i en partnersituasjon som nå hvor de først sender kursen ned, deretter handler før bullish nyheter trolig kommer, hadde gitt jailtime)

5 Likes

De har vel informert markedet om det de på nåværende tidspunkt vet? Til og med at de har forbindelser med BP har de meddelt for lenge siden.
Den dagen de selv vet at noe kursdrivende er avgjort eller faktisk skal signeres, kan de ikke kjøpe før dette er delt med markedet.

2 Likes

Og da kan det jo hende at en ekstern confirmation av data er en formalitet, før noe signeres. Da vet de noe som markedet ikke vet.

1 Like

Jeg synes man alt for ofte har funnet slike unnskyldninger for at ikke ledelsen i Nano har benyttet seg av de fallende kurser for å flagge egen tro på selskapet.

4 Likes

Det går jo begge veier. Jeg ville heller ikke kjøpt i eget selskap om jeg trodde det gikk dårlig.

Dvs jeg kjøper ikke i dag, i eget selskap, fordi jeg er 90% sikker på at råvare pris skal ned😀

Det betyr ikke at det er det som skjer ALLE ganger de i Nano ikke kjøper🙂.

En gang kan det være noe positivt også. Som ikkeer delt med markedet, men som veldig sannsynlig vil skje. Som du nevner. De har jobbet med dette kontinuerlig. Kanskje de nå har tatt beslutningen. Basert på lunken kasse og lunken rekrutering.

2 Likes

https://www.proff.no/regnskap/nordic-nanovector-as/oslo/faglig-vitenskapelig-og-teknisk-virksomhet/IGFZ8SU10N7/

2 Likes

Jeg er 100 % åpen for at dette kan gå rett at skogen. Det kan ligge negative grunner bak full brems vi ikke kjenner og selskapet kan ende opp med å stå uten tilgang til finansiering hvis det er tilfelle.

Markedsreaksjonen vitner om at majoriteten er veldig kritisk og avmålt til dette. Det lukter ikke bra, og det er nyanser her mellom realitet og hva man ønsker at realiteten skal være. Kan hende aksjene mine er verdt 3 kroner om 5 uker, ikke 30, 50 eller 70.

Jeg er ærlig med at jeg tar en kalkulert gamble her som kan koste meg 50 - 60 % fall til. Men magefølelsen og fornuften forteller meg til å sitte, det kan åpenbart være totalt feilvurdert siden «alle» andre agerer motsatt av meg.

Er ikke alltid man får betalt for å være kontrær, men har helt klart gjort kuler på det tidligere og vet de kommer igjen. Men ingen garanti for at det skjer i NANOV nei.

6 Likes

En ting som folk virker å ha glemt. De fleste biotechaksjene har en sånn dag 1-4 mnder før EMI hvor markedet blir klar over kapitalbehov og en del selger, men så er det som regel glemt og kursen en del høyere når EMI faktisk kommer. Med litt tid tror jeg det tar seg opp igjen basert på hva som vanligvis skjer. Det pleier dog ikke å være en så viktig trigger rundt samme tid da.

1 Like

Vel talt @wellsembargo og @TheObserver :ok_hand:. Vi håper virkelig at de kommer fram med solid løsning og fremdrift som også gir fyr opp i markedet. God pinse til alle Nanov aksjonærer :+1::clinking_glasses:

2 Likes

Det som ihv er faktum er at fra Q1 til meldingen kom, så var det gått 17(?) dager til uten rekruttering og det er igrunnen bare det som er negativt i den meldingen. Skullerud har på mail til Vegarbeider svart at det ikke er endringer i bildet til “trakten” ift Q1, så det betyr at de ikke gjør dette fordi de plutselig ser en mye verre situasjon enn tilfellet var ved Q1.
Selv blir jeg også mer positiv til dette jo mer jeg tenker på dette og på svarene Pk2k fikk i sin mail. → Poengene jeg tar derfra er at

1. der utelukker han ikke at de kan søke AA på denne avlesningen om data er gode nok, så da ser jeg for meg at dette er en kalkulert avgjørelse firmaet velger å ta med tro på at data, ut fra erfaringen med betalutin, viser at responsen er god nok selv med 12 som mangler. (La oss heller ikke glemme at opprinnelig så fase 3 ut som en single-arm-studie med 85 pax)
  2. Han har tidligere sagt at partner er veien de ønsker å gå etter Paradigme, men det kan ikke inngås partnerskap før man har tall å vise til. Dette grepet kan gjøre det mulig å ta forhandlinger hele veien
  3. Får man en “go” til å søke AA, så er min tro at det vil være interessant for flere å finansiere dette og noen vil forhåpentligvis (kanskje ønsketenkning) ønske å komme seg inn i aksjen så fort som mulig da de ser både store framtidsmuligheter, men også “frykter” en avtale kommer på bordet før emi slik at en evnt emisjonskurs kan bli høyere enn nå.
  4. En siste mulighet som ikke har vært en del av debatten til nå er at en anbefaling om å søke AA, kan åpne opp for lånemuligheter. Jeg vet Algeta tok opp et konvertibelt lån da de var på vei ut i markedet med Xofigo. Men det er jo en risiko i hvilke vilkår som evnt vil settes her da i dagens urolige marked.
  5. Så er jo dette valget en kalkulert risiko i dagens marked, man sitter litt “halvveis” til om man får tall som viser at det bør inkluderes resten før man har datagrunnlag godt nok for en FDA-søknad, da sitter man der og trenger penger til å fullføre men har en aksjekurs som nå er meget ugunstig for eksisterende eiere å hente på. (skal man da forsøke fortrinnsrettet, noe som antagelig vil gi enda lavere tegningskurs og vanne ut de som ikke kan delta enda mer? Rettet 20 %, som kun holder til et kvartals drift? Rettet slik som før, men innkalle til EOG for å få en høyere prosent med utvanningen det betyr?)
  6. Tallene viser at Betalutin ikke fungerer tilfredsstillende. Noe jeg finner ekstremt lite sannsynlig mtp bivirkningsprofilen som følger med produktet. Men da er det like greit å få dette avklart asap.

Jeg tror fort dette ender med å bli “endgame-avlesningen” for Paradigme. Det er selvsagt dumt at man ikke fikk inn 120 før den gjennomføres, men dersom den er av det positive slaget, så er dette selve Paradigme-readouten som vi alle har ventet så (altfor) lenge på - og en veldig viktig milepæl som forseres!
Veldig binært for dagens aksjonærer - ingen tvil om det, og selvsagt en noe høyere risiko med 108 vs 120 pax, men hvordan vekter man denne risikoen? Der får hver og en gjøre sine egne vurderinger, men jeg har tro på Betalutin som produkt og ser med forventning fram til denne interim-readouten.

18 Likes

Det er temmelig sikkert at det vil komme nok en emisjon slik jeg ser det.
Ved Q2 er kassa omtrent tom og styret kan ikke vente med å hente penger når kassabeholdningen kryper under 2 kvartalers drift. Det er ikke lov å drive så uforsvarlig.

Og så klart kan da prisen på de nye aksjene som skal trykkes opp havne på 5kr eller til og med langt lavere.
Man kan ikke sitte i forhandlinger med BP utover høsten med bortimot ingen penger på bok.

Betalutin kan virke dårligere enn antatt i 3FL, og da er det vel opphørssalg neste.

Og jeg har null tiltro til det ledelsen sier. De er jo på bærtur gang på gang. Trakta er proppfull med pasienter hele tiden, og double digit innrullerte ventes stadig vekk.
I neste øyeblikk er det full stopp og ingen som skjønner noe… men trakta er fortsatt så full at det renner over…
Og ingen innsidekjøp etter Q1 eller nå. De ser vel det samme som mange andre, nemlig at her går det åt skogen. Selv når aksjen prises under cashbeholdning og fremførbart underskudd avstår de fortsatt fra å ofre en krone på aksjer i selskapet de jobber for.
Skal så klart lenger ned da ledelsen må hente penger så de kan fortsette å sope inn millioner for å kjøre de stakkars aksjonærene hardere opp i R…

1 Like

Vaselin er påsmurt etter alle sitte hemoroider som er blitt utviklet gjennom årenes løp, blir vondt uansett :eggplant: :poop:

2 Likes

…så derfor valgte styret stort sett minimum av aksjer som honorar for kun noen uker siden? Det valget er å betrakte som “hallpass” og er unntatt om man “vet noe” eller ikke. Hadde de visst noe så hadde de selvfølgelig valgt full pott aksjer. Selv tok jeg konsekvensen av det samme valget som styret tok.

2 Likes

Takk for konstruktivt klovnefjes der @Shadowsbane …du sier jo egentlig det samme selv :wink:

3 Likes

Tja, hvor mange kvartalspresentasjoner har ikke mange her sittet gjennom for å bli skuffet gang på gang? Hvor mange ganger har man ikke snittet ned for å se kursen falle enda mer?

Nå påstår jeg ikke med dette at man burde selge på disse nivåene, jo lenger man har vært med på denne berg og dalbanen, jo vanskeligere er det nok å selge. Det er menneskelig. Dermed betyr det ikke at de 5% som har kastet kortene her ikke er smarte?

Folk kan ha ulike grunner for å redusere, og med usikkerheten som råder nå så synes jeg det er forståelig at man vil vente til ting er mer avklart… :relaxed:

9 Likes