Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Passer godt å lodde stemningen nå som usikkerheten råder.

1. Hva blir utfallet av granskningen fra den uavhengige komiteen?
  • Komiteen anbefaler å stoppe inklusjon pga lav responsrate
  • Komiteen anbefaler å fortsette inklusjon og melder god responsrate og sikkerhetsprofil
  • Komiteen anbefaler å søke Accelerated Approval pga svært høy responsrate

0 stemmegivere

1. Hvordan løser Nano sitt kapitalbehov framover
  • Henter 100 mill kr på NOK 5-10 etter at komiteen anbefaler inklusjon å fortsette
  • Setter fortrinnsrettemi på lav kurs (NOK 2-5) etter at komiteen anbefaler stopp i inklusjon pga lav responsrate
  • Henter 200-250 mill kr på NOK 10-15 etter at komiteen anbefaler å søke Accelerated Approval
  • Annonserer partneravtale og utlisensiering som sikrer finansiering til readout
  • Selskapet blir kjøpt opp i etterkant av interim readout

0 stemmegivere

1. Hvor ligger kursen 1.august
  • 0-5 NOK
  • 5-7 NOK
  • 7-10 NOK
  • 10-12 NOK
  • 12-15 NOK
  • Over 15 NOK

0 stemmegivere

2 Likes

Det vil vel vise seg men det er det intrykket jeg sitter med når det gjelder bispesifikke.

40% som tror kursen ligger over 15kr 1 august ja!:flushed:…… lykke til!:sunglasses:

I løpet av årets fire første måneder døde flere pasienter av covid-19 på sykehuset Østfold enn under hele pandemien.
– Siden pandemien startet, har det totalt vært 86 dødsfall i sykehuset,

Så at covid-19 har hatt en finger med i spillet her, er vel ikke til å ta feil av når det gjelder rekruteringen. Trodde ikke det skulle være så ille .

2 Likes

Recruitement gjelder da selvfølgelig i forhold til Paradigme.

Inklusjonene trekker ut, men ikke selve rekrutteringen til å bli vurdert for inklusjon. (ES har meddelt at det ikke er bortfall i antall til rekruttering).

Trinnene vil være

1 Rekruttering og undersøkelse
2 Evaluering om pasienten er egnet til å delta
3. Inklusjon
4 Behandling
5 Avlesning.

2 Likes

På Q1 beskrev ES at det er 3 grunner til at pasienter ikke kommer gjennom trakten og innrulleres:

1. Møter ikke kriterier (blodplater, etc.)
  2. Covid holder dem unna sykehusene
  3. Ønsker ikke å delta i studie

Tror vi må se på denne trakten som “pasienter med rett sykdomsindikasjon” heller enn “pasienter som er rekruttert inn for vurdering til Paradigme”.

De 4 månedene (kanskje lenger) det tar å passere trakten har passert for lengst siden vi hørte om hvor god trakten var første gang. Den trakten betyr dessverre lite for Nanov så lenge pasientene ikke kommer ut i andre enden, som de tydeligvis ikke gjør for tiden.

3 Likes

Takk til flere som kommer med inspirerende og ganske detaljerte scenario på hvordan framtidig drift og dertil suksess kan sikres. Det er hyggelig lesning, spesielt for meg som aksjonær, og fyller godt inn på confirmation bias som jeg vitterlig har, om at dette skal gå bra.
Det er mange detaljer å henge seg opp i, masse variabler, og så kvalifiserte gjetninger.

Det som for meg nå er totalt ‘front and center’ fram til det kommer mer informasjon er hva som er greia med rekruttering og dertil data. Les meldingen, overskriften sier at styret må ta grep med gjennomgåelse av studie og data «as a Result of Continuing Slow Recruitment». Før jeg hopper til steg 4 eller 5, eller ser dette grepet som en del av en strategisk masterplan for partner eller oppkjøp, så er meldingen i aller høyeste grad bekymringsverdig. Så av disse to faktorene, rekruttering og data, så vet vi så langt at den ene ikke levererer som forventet, dvs. rekruttering. Vi vet ennå ikke hva data vil være, om det bekrefter interrim blant annet. Og vi vet heller ikke om det er noe som vil avdekkes i data, som skulle negativt influere rekruttering, altså om forholdet mellom rekruttering og data.

Med andre ord, hva årsakene til sakte rekruttering er, er uklart. Og det samme gjelder da tydeligvis for styret, siden denne meldingen kom til markedet. Ja, det har vært presentert head-winds på siste Q under rekruttering, og jeg går ut i fra alle studier vil ha headwinds. Videre, jogger eller sykler man i motvind, så går det som regel tyngre og saktere, men det stopper sjeldent opp. Hvilken head wind(s) er det som er så sterk at alt nærmest stopper opp siste måneder? Er det blant det som ble listet opp (sammendrag under) fra forrige kvartalspresentasjon som har endret seg til enda mer alvorlig karakter:

• Covid restrictions
  • Lack of face-to-face meetings (pandemic)
  • Ongoing competing studies
  • Late stage of trial

Jeg syns nok skurrer til at jeg blir bekymret. Det eneste jeg kan se nå av dette som kan gå fra gult til rødt flagg er ‘ongoing competing studies’. Jeg husker tidligere hvor de snakket om hvor tett kontakt de hadde med CRO, tror det var Nieba som var veldig på ballen. Er dette ikke mulig å få litt klarhet fra CRO eller KOLs? Hva er greia her? Inklusjonskriterie, ‘uflaks’, produktet ansett som dårligere enn andre, etc, etc.
Er det interne eller eksterne forhold som er mest medvirkende til at det svikter på rekruttering? Dvs. er det noe man kan kontrollere, påvirke, eller ikke ha kontroll over.
For båsene kontrollere og påvirke, så bør det være null unnskyldninger for å ikke gjøre det man kan. For ikke ha kontroll over, så lurer jeg på om det kan være aspekter som er negative og fundamentale.

Hva tenker dere, hva pokker er galt her?? Er det en uheldig sammenblanding av yellow flags/årsaker ovenfor, eller har ongoing competiting studies endret seg? Spiller Kymrah en rolle? Eller er det noe som ikke er kommunisert ennå, som denne gjennomgåelsen vil avdekke?

8 Likes

hadde ikke gitt jailtime om styret mottok hele kompensasjonen i aksjer…

Må si jeg føler med nanoaksjonærere etter siste tids utvikling. Det som skulle være oppløpssiden har blitt en hengemyr.

Det kritisk spørsmålet som mange peker er hvorfor studien rekrutterer så dårlig. Og om dette indikerer at pasientgrunnlaget for betalutin kanskje ikke er så stort som forespeilet. Jeg har tidligere falt til ro med forklaringer om at det skyldes inklusjonskriterier, covid, konkurranse osv, men jeg får det ikke helt til å stemme.

Jeg husker Kollstad pleide å stå for en veldig stor del av rekrutteringen. Noe som vet hva som har skjedde med rekrutteringen fra Radiumhospitalet? Kanskje det kan gi en pekepinn på hva som er utfordringen generelt?

3 Likes

Som diskutert på chatten i går så rekrutterer ikke OUS lenger, da Kolstad har sluttet og jobber nå på Sykehuset Innlandet. Usikker om St. Olavs fortsatt rekrutterer?

1 Like

I hvert fall viser dette at et sykehus potensielt kan rekruttere svært mange pasienter om man har noen som er på ballen

2 Likes

siste tiden er det jo ingen siter som har rekruttert, men det betyr jo ikke at de formelt har sluttet å rekruttere…

1 Like

Det er jo klart, men OUS tror jeg formelt har sluttet å rekruttere. Jeg er også usikker på den andre norske siten St. Olavs.

1 Like

Ok, jeg trodde de fremdeles var i drift, men at rekrutteringen stoppet opp da Kolstad dro.

Er det ikke merkelig at det ikke rekrutteres på Radiumhospitalet? Der betalutin ble forska frem… noen burde jo kunne ta opp ballen til Kolstad, i lys av resultatene man har hatt.

1 Like

Det ble hvertfall nevnt på chatten fra flere i går at rekruttering stoppet da Kolstad dro. Og det er vel 1-2 år siden? Det eneste jeg finner av informasjon om Paradigme studien i Norge er denne:

https://oslo-universitetssykehus.no/kliniske-studier/follikulert-lymfom-studie-for-pasienter-med-tilbakefall-paradigme

Sist oppdatert i 2018, noe som er veldig merkelig om de fortsatt hadde vært på ballen.

Men dette har vel sikkert ledelsen god peiling på, og antar de har snakket med sitesene. Ledelsen sin tolkning har jo vært Covid som årsak til dårlig rekruttering… Så da er det vel det klinikerne har sagt til dem er årsaken.

2 Likes

Når man har gravd seg ned i et dypt hull er det ofte lurt å slutte å grave.

1 Like

Kanskje klinikerne heller starter pasientene på bispecifics og CAR-T? :man_shrugging:

Så vidt jeg kan se fra clinicaltrials:

2 Likes

Greit å vite at det kan lugge for de store aktørene også

Det er Aleksander Fosså som har tatt over for Kolstad ifht PARADIGME.

https://app.cristin.no/projects/show.jsf?id=602039

Men det virker som om Fosså ivrer like mye etter CAR-T som Kolstad:

1 Like