Det kan vel også hjelpe å slå i bordet med gode data for å rekruttere.
Jeg har doblet i Nano etter nedgangen, tror dette er en god løsning fra ledelsen att vi får avlesning senest 20/7. Styre hadde i mine øyne ikke tatt den beslutningen viss de ikke er noenlunde sikker på att dataene er gode nok. Skulle de bomme her blir det blodbad. Noe jeg ikke tror de gjør.
Det var vel akkurat her selskapet var noenlunde tydelig rundt hensikten med denne Paradigme-gjennomgangen:
“The Board believes that this review of PARADIGME is in the best interests of all shareholders and the patients who Nordic Nanovector is targeting in this study to determine the optimal path forward for Betalutin® within a timeframe that is financially and commercially viable.”
Basert på dette så opplever jeg ikke at de gjør dette for å få leverage til å kjøre enda en emisjon. Jeg leser dette som at de vil ta grep rundt hele studien - muligens å file på mindre enn 120 pas. Skullerud skrev jo også i mailen over at dette kan være en mulighet, avhengig av dataene.
Ved nærmere ettertanke så må jeg innrømme at du har rett i at de har hatt en dobbel strategi vedrørende dette.
I “major markets” planla de bygge organisasjon for å kommersialisere produktet, ja - man mente at å ha en organisasjon som var klar for å få medisinen ut og en god infrastruktur rundt produktet var mer verdt, også for en evnt beiler/partner i et slikt scenario.
Men de har likevel også hele tiden kommunisert at man skulle være opportunistiske ift partnermuligheter og ikke hadde noen som helst planer om kommersialisering utenom US og EU top 5.
Poenget mitt var nok heller at de aldri har avvist at en partner kan komme inn i bildet og ta Betalutin på markedet.
Det er en helhet her og det utdraget du har der blir imo et bruddstykke av hva helheten bak det selskapet kommuniserte var. Man må også ha i bakhodet at grunnen for dette er at de ikke ønsket å binde seg til å være avhengig av at en partner skulle komme på banen - det betød ikke at man ikke ønsket en partner.
Det har aldri vært krystallklart at Nanov ønsket ta dette ut alene i alle major markets, imo,
Men, JA du har rett, jeg skrev litt for bastant - det har vært en mulighet for og delvis en intensjon om å ta Betalutin hele veien alene, spesielt for 50% av USA har det virket sannsynlig - og det har også vært en plan rundt å forfølge den muligheten.
(Ved en god cash-avtale er forsåvidt dette ennå en mulighet, men signalene de har gitt siste tiden peker vel mot at de ønsker partner som tar det til markedet overalt.)
Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.
This do not belong on the Nanov-thread, but very promising for colorectal patients which this treatment is tested on and perhaps other cancers that share the mentioned gene mutation.
“the cancers all shared a gene mutation that prevented cells from repairing damage to DNA. These mutations occur in 4% of all cancer patients.”
“Cercek had noticed that chemotherapy was not helping a portion of patients who had the same mutations that affected the patients in the 2017 trial”
“Perhaps, Cercek and Diaz reasoned, immunotherapy with a checkpoint inhibitor would allow such patients to avoid chemotherapy, radiation and surgery”
with regards to the patient mentioned:
“Paty told her he was almost certain her cancer included the mutation that made it unlikely to respond well to chemotherapy. It turned out, though, that Roth was eligible to enter the clinical trial.”
So all in all very promising for patients with a cancer who has this mutation, but this doesnt affect Nanov - and shouldn`t be in this thread.
Kan vi tillate oss å være konspiratoriske her? Vil Betalutin være en stor trussel for andre etablerte medisiner? Kan det være noen som har interesse av å stikke kjepper i hjulene for inkluderingen til en medisin som kan true deres egen melkeku? hvor vanskelig kan det være å sabotere?!
Etter å ha blitt enda gråere i håret av siste melding og kursfall så tenker jeg at dette er det beste nanov kan gjøre. Plan B er nå å presentere resulatene før de kunne presentere resultatene den riktige «Plan A»-måten. Plan A ville kanskje ikke lykkes før pengene tok slutt, og de sikter på å sikre fortsatt entusiasme og penger ved å vise hvor bra dette er!
Sendte mail til Nanov før helgen, har nå fått svar. Har fortsatt troen på at dette blir bra til slutt! Sender med svaret fra Marlene.
Hei Xxxxxx,
Takk for din mail og dine synspunkter.
Vi viser til oppdateringen som ble sent ut i forrige uke som sa at styret i Nordic Nanovector har besluttet å gjennomføre en helhetlig gjennomgang av alle aspekter av PARADIGME studien. For å kunne beskytte integriteten til studien har man bestilt en uavhengig evaluering av data som er samlet i studien frem til i dag fra en uavhengig ekspertkomité.
Denne informasjonen vil så bli brukt til bestemme den beste veien fremover for studien. PARADIGME vil fortsette å inkludere pasienter mens den uavhengige evalueringen pågår. Å beskytte integriteten til studien er overordnet, og ingen ytterligere informasjon vil bli gitt mens denne evalueringen pågår. Selskapet vil gi en ytterligere oppdatering når evalueringen er gjennomført, noe som forventes senest ved presentasjonen av resultatet for 2. kvartal den 20. juli 2022.
Styret er overbevist om at denne gjennomgangen av PARADIGME er i den beste interessen for alle aksjonærer og pasientene Nordic Nanovector retter seg mot i denne studien, for å finne den beste veien fremover for Betalutin innen en tidsramme som er både finansielt og kommersielt levedyktig.
Mvh,
Malene
-----Original Message-----
From: Xxxxx Xxxxx@hotmail.com
Sent: fredag 3. juni 2022 11:52
To: Nordic Nanovector AS Mail@nordicnanovector.com
Subject: NANOV
Hei,
jeg har vært investor i NANOV siden 2015.
Jeg har aldri tradet, alltid vært lang-siktig, og har handlet på alle emisjoner.
Det er med bekymring jeg lese på TekInvestor og Hegnar forum. I følge skribentene er NANOV dømt nord og ned.
Kan dette ha noe med en usikkerhet i måten Dere kommuniserer på? At ingen forstår hva Dere mener? Er det mulig å komme med en mer tydelig kommunikasjon, som minsker muligheten for fri-tolking av Deres utsendte presse meldinger?
Mvh. Xxxxxx.
Takk for at du deler.
Definisjonen på kommunikasjon i SNL er som følger:
“Kommunikasjon er det å formidle og dele ideer og informasjon, for eksempel ved hjelp av språk.”
Samtidig definerer SNL informasjon slik:
" Informasjon, det å informere, opplyse, underrette; viten som blir formidlet ved ulike former for kommunikasjon mellom mennesker. Begrepet brukes også om ulike former for opplysningsvirksomhet i uttrykk som drive informasjon."
Når hun først velger å svare kunne hun svart bedre på dine spørsmål og betraktninger, uten i det hele tatt å nevne noe mer enn meldingen sier.
Man kan bli litt matt.
Men jeg tror (og håper) Nano er minst doblet før vi er i gang igjen på jobb etter sommerferie
Ikke frist meg til å begynne å rante på vår hotshot CFO igjen. Det mennesket er det perfekte eksempel på at flott CV =/= dyktig.
Fikk omtrent samme svaret som over, men med en positiv innledning i teksten. Kan sikkert komme an på hvem som leser det om det er positivt eller nøytralt
Many thanks for your email and your reflections. We fully understand your concerns, but we hope you can appreciate the clarity the comprehensive review hopefully will bring.
————-
Litt som; hold ut, du kommer nok til å sette pris på det som kommer ut av dette.
hopefully = forhåpentligvis
Sorry, trodde det betydde helt garantert
Selv har jeg sittet en stund i NANO og planen har vært å sitte til avlesning og en avklaring fra FDA.
Med tanke på situasjonen rundt rekruttering, og at sikkert mange pasienter tydeligvis får andre behandlingstilbud så er det veldig positivt å få tilbakemelding på Paradigme allerede nå før neste kvartalsrapport. Veldig positivt grep de har gjort og vi slipper å sitte gjennom flere kvartal med usikker rekruttering. Det er jo dette vi har ventet på i lange tider og vi får endelig bekreftet hvor bra Betalutin virker
Enig. Sånn jeg leser meldingen er det sannsynlig å kunne forvente en melding med tilbakemelding etter denne reviewen allerede i tid før neste Q-pres:
“BOARD EXPECTS TO REPORT ON FINDINGS OF REVIEW OF PARADIGME NO LATER THAN Q2 RESULTS TO BE RELEASED ON 20 JULY 2022”
En positiv tilbakemelding på reviewen meldt før Q2, gode rekrutteringstall presentert på Q2, samt konkretisering av partnersamtaler/AA, ville vært positivt både for selskapet og kursutviklingen.
Jeg er på jakt etter et dokument som var på avveie som visstnok var på italiensk og som sa at lista i den statistiske planen til Paradigme lå på 40% ORR. Noen som husker dette og som evnt var forutseende nok til å ta vare på dokumentet?
Etter min husk var det en link som så lå ute til dette dokumentet.
Mener det ble litt fuzz og mailveksling med ledelsen i Nano, men linken ble rimelig kjapt ‘‘sperret’’ eller tatt vekk
Kommunikasjonen fra selskapet skaper enormt mye usikkerhet, og det er vanskelig å gjøre en fornuftig investeringsbeslutning basert på det som blir formidlet.
Jeg stusser spesielt på at de velger å trekke fram dårlig rekruttering nok en gang, til og med i headingen. Hvis formålet var å lese av data for å kjøre nok en emisjon, så virker det noe irrasjonelt å melde null rekrutterte 2-3 uker etter Q1-pres. Det ville vel vært mer fornuftig å sende ut meldingen uten å oppdatere markedet på rekruttering, og heller satse på noen fåtalls nye pas ved Q2.
Hvis man likevel skal trekke en konklusjon her, så fremstår det for meg som om de satser på filing på rundt 108 pas, da de ser dette som det beste alternativet for eksisterende aksjonærer. Hvis de feiler med dette, så har iallefall styret det meste på det rene - da dette fremstod som det eneste fornuftige i en situasjon hvor rekrutteringen fullstendig stoppet opp (som kommunisert i meldingen). Klarer de imidlertid å få approval så vil Egberts nok en gang fremstå som redningsmann, og vi er rigget til en real oppgang. Skullerud skriver jo selv i mailen oppe i tråden her at dette er en mulighet avhengig av dataene.
Markedet med tredjelinjepas med få behandlingsalternativer, pga heftig bivirkninger og høy kost ved andre behandlingsalternativer, er massivt, og jeg har troen på at Betalutin kan ta en stor del av markedet etter approval. Kombinasjonen av gamle og skrøpelige pas og strenge inklusjonskriterier i studieoppsettet er imidlertid krevende - men det blir enda mer krevende for alle som kommer etter. Vi er tross alt svært nærme målstreken!
Det blir en tung sluttspurt dette, men krysser fingrene for at Egberts nok en gang vet hva han gjør, og at det til slutt blir verdt det.
Jeg tipper Nanov håper på en lignende behandling som Mei og Zandelisib fikk av FDA:
Mei fila jo på primary efficacy på kun 91 pasienter:
"MEI Pharma, Inc. (NASDAQ: MEIP), a late-stage pharmaceutical company focused on advancing potential new therapies for cancer, and Kyowa Kirin Co., Ltd. (TSE:4151, Kyowa Kirin), a global specialty pharmaceutical company that strives to create new value through the pursuit of advances in life sciences and technologies, today announced completion of enrollment in the follicular lymphoma primary efficacy population of the global Phase 2 TIDAL study. Topline data from the study is on track to be reported in the fourth quarter. If successful, the complete Phase 2 TIDAL study data are intended to be submitted to FDA to support accelerated approval applications under 21 CFR Part 314.500, Subpart H.
Following discussions with FDA, MEI finalized the sample size to evaluate zandelisib in patients with follicular and marginal zone lymphomas in the global Phase 2 TIDAL study. The primary efficacy population sample size for follicular lymphoma is 91 patients and the primary efficacy population sample size for marginal zone lymphoma is 64 patients. To provide a robust safety database, MEI will maintain the total study enrollment of approximately 120 follicular lymphoma patients and 64 marginal zone lymphoma patients.