Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Er det underdiagnostiseringen under pandemien vi ser resultatene av nå, mon tro?

Ja, det er absolutt en stor del av økningen, men det er også en økning utover det. Ihvertfall hvis man legger til grunn at folk jo ikke dør noe mindre av kreft fordi dem er hjemme under pandemien. Dødstall for kreft var ganske stabile, sammenlignet med årene forut pandemien, også er det nylig at de har skutt fart. Spesielt i gruppen 65+

2 Likes

Det er jo en guess som alt annet, og snart får vi vite om alle ( Radforsk, DNB, ledelsen) som er positive til at Betalutin vil levere sterke nok data faktisk gjør det. Eller ikke!
We hope you can appreciate the clarity the comprehensive review hopefully will bring skrev selskapet pr mail til undertegnede.
Jeg forventer med dette at det ikke legges til grunn at jeg skal sette stor pris på en review som vil bekrefte at 5 år med rekruttering og 2 milliarder brent skal feile rett før målstreken. Det vil innebære et nytt toppnivå av kommunikasjonsmisforståelse i så fall!

Det vi vet er at DNB opererer med LOA på 45 % (tar det tallet litt på hælen nå). Dersom data fra 106 - 108 pax møter end points skal LOA opp. Da skal kursmålene justeres tilsvarende opp. Møter de ikke end-points må man vente 4 år på Alpha37, Car-T med mer, da blir det slukket og mørkt.

Aksjen er nå hyper-binær, det gir også tilsvarende risk - reward. Jeg tenker at de som lever i troen på at NANOV finner et nytt prisleie på 10 NOK / 1,16 MRD ved en suksessfull read-out light kraftig undervurderer potensialet, samme hva man mener om dagens MCAP.

Hvis selskapet kan file på dataene som kommer og derav oppnå AA og synes en prising på 30 NOK / 3,4 mrd er drøy, så er det bare til å ta en titt på NYKD.

8 Likes

– Etter ti prosents oppgang siste uke, muligens drevet av kortsiktige lottoinvestorer, kan man nå komme seg ut på en god kurs. Følger aksjen falltakten for det siste halve året, skal den 70 prosent ned før året er omme, sier Linløkken.

Når man går seg bort med linjalen

5 Likes

Vet Investtech er lite populære her på forumet, men det er faktisk lenge siden de spådde kursnedgang til 7 kroner etter brudd på en rektangel-formasjon. Så ganske fascinerende egentlig.

3 Likes

Da må jo du satse på evig liv? :joy:

@rosasky

Du har sikkert rekord i antall mottatte klovnefjes på biotek-trådene :joy:

Leste gjennom en del av de siste innleggene, og du kommer med betraktninger fra et børsfaglig perspektiv, mens mange av oss andre er (for) fokusert på det faglige. Man blir ikke rik av å nerde biotek, men det kan hjelpe en med å forstå hva som faktisk har et reelt markedspotensiale. Kombinasjonen av disse to perspektivene er det som gir penger i kassa.

Jeg gjetter på at du blir «straffet» med emojis pga:

  • Nedlatende omtale av selskap, ledelse og produkt
  • Upresis omtale av det faglige

Det kan være relativt provoserende for noen :slight_smile:

Ikke det at jeg tror du bryr deg om emojis, men fag og børs burde klare å samarbeide bedre.

For vi er her for å tjene penger, ikke sant?

13 Likes

Samtidig som han «snuser» på inngang😂

3 Likes

Tror du (m.fl) at en enslig svale kan snakke/skrive kursen ned? Hvis så er tilfellet, hva med de resterende 95 % som prøver å snakke/skrive kursen opp? Synes det å virke, eller er det (når alt kommer til alt) det fundamentale som mest av alt påvirker kursutviklingen?

Jeg er absolutt ikke her for å sanke likes. Håper egentlig ingen er det. For at et forum skal bli best mulig må man tørre å skrive det man tror og mener selv om det er upopulært, og enkelte skriker “at du gidder, har du ikke aksjer kan du holde tett. Dette skal være en oppturtråd!”. Synes synd på de som har denne holdningen. Det er fattig.

Samtidig er det viktig at det er takhøyde fra forumpolitiet til å komme med upopulære innlegg. Pcib-tråden var en periode et stjerneeksempel på hvor galt det kan gå da alle negative innlegg ble moderert bort der, og brukerne som skrev de ble satt i fengsel i dager, uker eller på livstid.

Enkelte av mine innlegg er satt på spissen og litt sleivete for å skape provokasjon og engasjement. Man må tåle litt slikt på småprattråder etter min mening. Noen ser det og klarer å ta det med et smil, mens andre klikker i vinkel. Det sier litt om hvilken personlighetstype du er. Jeg tror de som klikker i vinkel har langt mindre sjanse til å lykkes på børs enn de som ikke er like mye emosjonelt investert i selskapet sitt…

Reaksjonene man får tilbake hjelper en å skjønne hvilke karakterer som skjuler seg bak de ulike brukernavn og hvor mye man i neste omgang vil vektlegge deres bidrag når man prøver å ta sine egne investeringsavgjørelser.

Børs-kompetanse og fag funker så klart optimalt når man klarer å kombinere de. Ellers er jeg ikke i tvil om hvilken kompetanse som er viktigst for å lykkes. En biotek nerd blir fort blakk av å se seg helt blind på tall og prosenter. Og skjønner ikke hvorfor dette ikke er ei gullgruve for lengst. “Teknologien er jo genial. Det er 5000 ganger bedre enn alt annet. It’s a new golden standard!!!” Med kursmål på fantasillioner er det bare å pantsette alt og kjøpe. Og før man har fått sukk for seg er det hele borte i røyk da ingen var interesserte, CEO går rundt i gangene og trør i påvente av å få forlate sin post, mens styre og aksjonærer foretar seg ingenting - lav cashburn er jo gull! (Men det gjenspeiler jo så klart bare aktivitetsnivået i selskapet…) :wink:

Kritisk blikk er mye viktigere enn å rosemale synes jeg. Så de som bidrar med slike innlegg gjør en kjempejobb for å dempe euforien. Selv uten å eie aksjer! Dersom man tror man sitter på et scoop så er det viktig å dissekere og prøve å finne ut svakhetene til et case (ledelse, studieoppsett, det regulatoriske, konkurransebilde, salgbarhet, utviklingstempo på området, cashburn, osv.) Om man kun vil se på det positive har man kun gjort halve jobben og da går du i blinde.

Man får prøve å samarbeide ved å sette sammen relevante negative og positive innlegg, og eventuelt diskutere videre om det er ting man lurer på. Kommer nok lengst med å være litt rundt i kantene og ikke for bastant i den ene eller andre retningen. Tips: generelt børsklima har mye å si, og på den fronten er det bare mørke skyer å skue. Slik at emisjoner må settes med stadig større rabatt, og eventuelle dealer må forventes å bli dårligere enn de ellers kunne vært.

21 Likes

Synes @rosasky får ufortjente klovne fjes. Var spot on i PCIB hvor positiviteten stod i taket forbi alle rød-lysene helt frem til stopp skiltet, og har gode argumenter for hvor N nå står hvis man gidder å forstå innleggene og ikke henge seg opp i semantikken.

Hva som blir fasit i N blir spennende å se, men det mange nok ikke har tenkt så mye på er at gode resultater i seg selv ikke er noen garanti for noe som helst og det er heller ingen garanti det er beste medisinen som til slutt finner veien til pasientene.

Så blir svært spennende å se hva N nå får ut av milliardene de har brent opp. Det er enten eller nå.

2 Likes

Er det noen som tenker på at det er tegn på rødt lys i en aksje når dialogen går ut på å “trøste” hverandre og mantraet er å bare holde ut litt til for da skal alt ordne seg. Det føles alltid litt bedre når man skriver og da merke at det er flere som er enige. Dess flere i samme båt med felles skjebne dess færre som hopper ut når omgivelsene tilsier det. Og man “hører” helst det man vil høre.
Jeg var heldig med min utgang i CONTX. Det hjalp meg å ta en nøktern avgjørelse at jeg ikke hadde et “orkester” som spilte helt til Titanic gikk ned.

3 Likes

En skam for tråden at @rosasky blir overlesset med klovneemojieer i sin higen etter å realitetsorientere på subjektivt vis når sannheten er at det er de (over)optimistiske som har bommet. Grovt. Over lang tid.

Motstemmer er en farlig mangelvare her inne. Ekkokammer-tendenser er det siste man bør omfavne. Man bør kunne anerkjenne at rosasky sin track-history inngir til en viss respekt. Og at de skrivekyndige som maler rosa skyer også kan ha en agenda.

7 Likes

Det er jo spesielt at vedkommende slakter ene etter det andre og samtidig bommer på enkel fakta, uten at jeg gidder å dra fram klipp og lim.

Vedkommende kunne også fortelle at han «snuser» på inngang etter emisjon. Selvsagt er det også relevant for han om emisjonen blir satt på 7kr eller 14kr.
Noen her velger å investere i gode kommende data, basert på de data vi allerede kjenner. Det betyr dermed ikke at mange av oss er en skåkk med idioter men vi investerer på bakgrunn av det vi allerede vet og er fornøyd med prisen slik den er nå.
Vi trenger derfor ikke skråsikre mesiaser som også viser seg å bare være lekmenn som alle andre her inne. Vi vet om risiko etc. dermed spar oss for nedlatende kommentarer om ledelsen og selskapet generelt.

3 Likes

Jeg tror man overvurderer betydningen av at all fakta skal være så fordømt korrekt. Hvis man treffer på hovedtrekkene er man nok nærmere «sannheten» om kommende kursutvikling enn bio-nerdene her inne.

Hvis man mener ledelsen er overbetalt, leverer elendige resultater på execution, markedssentimentet er svakt, burn rate for høy, pengebehovet for stort så vil mange mene at det kvalifiserer for «stay away».

Spiller det da noen rolle om man bommet på ORR-prosenten når man omtalte Lymrit? Neppe.

8 Likes

Når noen skriver på en måte som minner om en spesifikk bruker på HO så blir det gjerne oppfattet og fordøyd på samme måte. At man blærer rundt seg med generelle argumenter og sparker inn åpne dører på en sarkastisk og mer eller mindre geni-erklært og uhøflig måte er det ikke så rart at klovnefjes dukker opp.

Brukeren begynte å tyte om nano rett før jul i fjor, rart at han ikke var på ballen allerede i februar 2021 når rekord rekruttering ble meldt? Eller de påfølgende kvartalene hvor man rekrutterte rundt ±10stk og enden plutselig lå foran oss.

Neida, første innlegget jeg greier å finne er dette. “Dumt at det ikke ble skvis!”. Tydelig at brukeren begynte i positivt lende i selskapet og plutselig har snudd 180grader.

Rart han ikke var på ballen ved Braun-exit

Rart han ikke kommenterte hvor forbanna talentløst det var av selskapet som måtte fire på kriteriene i hovedstudiet i 2020.

Neida, det er det andre som har gjort.

Nei nå må det faen rulles inn her, det er jo klart at dette er en kjenning i nye klær med fødselsdato engang i 2020. Ikke gjør tråden til en møkka-kanal - det greier vi fint selv uten glorifisering av en negativ dobbelbruker.

Ellers;

De trenger penger, resultatene skal frem og selges. Noen dører stenges, noen blir knirkete og andre åpnes ved dette trekket og det er ikke tvil om at det er grunnet “force majeure”-setting hos selskapet. Det er bare å legge til grunn at folk er kjent med risikoen i dette playet, det er nevnt hundre ganger. Regulatorisk risiko øker i forhold til utgangspunktet for studiet.Har studiet blitt satt opp utover krav fra FDA så er det like sannsynlig at risikoen er uendret, osv… Tanker man gjør seg men aldri får svar på.

Utfallsrommet er betydelig mye større enn før melding, både på opp- og nedside. En god tradingmulighet da selskapet prises mer eller mindre til failure i større eller mindre grad, for de som driver med slikt. Listene viser jo litt artig aktivitet.

En ting er sikkert; FDA er grunnleggende positive til flere behandlingsformer i indikasjonen og Nordic Nanovector har en godt patentert anti-cd37 teknologi. En reell konkurrent til cd20 og da blir konkurrentene fort fælt store. Selskapet trenger muskler, ikke kun i form av kapital. Det er på tide å gjøre en deal på denne asseten, håper styret har innsett det samme.

For å nevne noe annet så har man også Nano + Orano Med = Alpha37. Det er vel en avtale av større eller mindre kaliber som skal skrives rundt dette også, hvis det ikke allerede er gjort(er det?). Den kan fort komme schwingende inn fra vingen den også.

Satser på ledelsen og styret er kapable til å ha to vinduer med minesweeper oppe på engang…

28 Likes

Styret har i alle fall mottatt en klar tale fra meg og en gruppe med større investorer på hva vi forventer. Limer inn utdrag fra siste dialog med Egbert, Skullerud og Brondberg:

This investment has always been binary for me, and now the binarity has been pushed to the extreme and towards a cliff. I would be very surprised if your game plan is to return to the retail market to raise funds after this review, so I do wish you the best of luck to deliver on you what your are hoping for when you say that this action is in the best interest of shareholders and patients.

By that you could only be referring to secure that Betalutin reaches the market.

For delivering on that you need a financing partner or a new 100 % owner of the company.

26 Likes

Fjerde AP-fondet ferdig med salget sist torsdag (edit: onsdag).
De har solgt nesten 5 mill aksjer på en ukes tid.

2 Likes

Da er dead cat bounce over og gravitasjon kaller igjen!

AP er ute men hva hjelper det…