Kan ikke sammenligne Pho med pcib, nano, trvx og ulti. Helt ulike selskap.
Pho blir aldri noe nytt Algeta.
Her på tråden og på pcib og flere av trådene handler det mye om å fantasere om et nytt Algeta. Et stort svakhetstegn spør du meg. Det blir litt som å gå rundt å bygge opp en tro om at man er på tur til å vinne i lotto, og snakke om hvor flott det hadde vært og alt vi skulle gjort om dette ble det nye Algeta.
Da skal vi møtes på champagne-klubb i Oslo og slå oss på brystet sammen!!
Jeg liker Pho og ikke minst Daniel Schneider. Så jeg tror de vil lykkes. Det gjenspeiles også i aksjonærmassen med sterke institusjonelle amerikanske blant de største aksjonærene.
Nano og Pcib har rotet alt for mye. De har ingen tillit. Ledelsen har vært for svake. Trvx har også hatt/har for svak ledelse. Da ødelegges assetene til selskapet og aksjonærene blør. Tid er penger, og det hjelper så lite med diverse vikarierende argumenter om hvorfor man mislykkes gang på gang.
Jo før man klarer å innse at dette vil fortsette som før og at man må forvente å bli skuffet, så kan man spare/tjene bra med penger.
Fortsetter man å se seg blind og tviholder på lottokupongen - dette må bli det neste Algeta - så fortsetter man å blø. Det er ingen innsidekjøp i de nevnte selskapene til tross for at kursutviklingen har vært mildt sagt begredelig, så da er det lov (les smart) å bli skeptisk.
I nano sitter de på hver sin tue rundt om i verden og håver inn millionlønninger uten å levere. Det er bare å trykke på emisjonsknappen gang på gang.
Folk har ropt kjøp, billig, billig! her inne på 100, 80, 60, 40, 20 og 12. Andre har ytret seg så vidt litt skeptisk og anbefalt å gå ut før kvartalspresentasjoner, og å benytte seg av “sell on news”-muligheter.
90% av innleggene her er bare hauss (les støy). Og derfor gjelder det å være kritisk. Blir man dratt med på haussinga så blir man lurt. Noen er veldig dyktige på biotek og sannsynlighet her inne, men mangler kanskje litt på å klare å se det store bildet - at ting kan mislykkes likevel pga for dårlig ledelse og utførelse. Nano har jo først veldig (les altfor) seint ansatt noen som skulle jobbe mer aktivt med innrullering. Og nå skal de gjøre en dypanalyse av hvorfor rekrutteringa er så dårlig. Nærmest på målstreken skal de begynne med slike grep. Fu***g unbelivable!
Jeg kan alt for lite (les ingenting) om biotek, men jeg er desto flinkere til å se det store bildet og veldig god på å lese folk og se om de har peiling på det de driver med og om de gir inntrykk av å være sterke nok som ledere. Heldigvis er det utrolig mange fantastisk flinke bidragsytere her inne som kan biotek, statistikk (signifikans) og det regulatoriske. Prøver å suge til meg alt jeg kan for å legge puslespillbrikkene sammen.
Jeg synes nano er veldig spennende nå, og det er hvertfall billigere enn noen gang tidligere. Men risikoen er fortsatt høy. Jeg tror de trenger enda en emisjon før de kan lande en deal. Brura skal sminkes og kursen forhåpentligvis pumpes opp noen små knepp før man trykker opp en bråte aksjer med rabatt nok en gang. Jeg håper for alle sin del (pasienter og aksjonærer) at dataene er minst så gode man har grunn til å håpe på. Videre håper jeg man får til en deal med et selskap som vil ta hele butikken og alt som er i pipen. Det gir en god pris, og man slipper å bli utsatt for et nytt årelangt løp med det samme man har vært gjennom til nå.
Jeg har også stor tro på Ultimovacs. Litt usikker på Sausen. Gammal gubbe som humrer godt av omtrent alle spørsmål han blir stilt. Minner meg litt om Bjørn Kjos. Men Kjoser’n fløy jo riktig så høyt på toppen av sine glansdager
Jeg snuser på en inngang i nano, men tror som sagt det kan være lurt å vente til etter neste emisjon. En stor avtale med et BP om rettighetene til Betalutin og/eller hele butikken tar lang tid å få hamret ut. Sommerferie kommer også i mellomtida, og slike store avtaler skal helt opp til toppnivå i BP (husker hvor tungt og seindrektig Per Walday virket å gi uttrykk for at det var å forhandle med AZ). Og dessuten er usikkerheten rundt hva som blir veien videre for Paradigme høy. Det er mye rot og usikkerhet også blant de som styrer og leder selskapet. Selv Einarsson var usikker på om dette betydde at det var slutten for Paradigme, så måtte forhøre seg med supereksperter. Det blir spennende å se hva de vil legge fram på Q2, og om de kan klare å være tydelige på veien og tidslinja videre eller om de fortsatt er usikre. Nye dialogmøter med FDA om de kan file eller om de skal fortsette å stampe og slite med å få inn 2-3 pasienter i kvartalet til de er i mål.