Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Da har jeg kjøpt meg inn her.
Tenker fallet i dag er en fin kjøpsanledning.

Fortsatt veldig binært, men liker det. Slipper forhåpentligvis mer seigping. Enten får de gjennomslag og napp, ellers er det slutt.

Kan være kursen kommer til å bli smadra midlertidig av en siste kriseemisjon ala Spetalen/Fredly, men gjelder å sitte gjennom å tåle det. Så viktig å unngå tvangssalg om så skulle skje :wink:

6 Likes

Lykke til, binært som det kan bli i biotech. Og ingen i verden vet hva resultatet blir. Selskapet har ingen info de kan lekke, så vi får i hvert fall et fair shot her. :slight_smile:

2 Likes

Herrefred…

5 Likes

Som Einarsson sier mot slutten av siste podkast: Han håper inderlig de gjør dette for å få på plass en partner.

Så da får vi se hva som skjer da :grin:

3 Likes

Stonks baby! :chart_with_upwards_trend:

5 Likes

Som alltid, meninger her inne bør man ikke basere sine investeringer på, men referanser til case-relevant info er flott å ta med i beslutninger. :slight_smile:

Nano er “extreme high risk” nå, så får vi se om det blir høy gevinst eller tap. Det kan ingen vite. Jeg bare håper Betalutin har prestert som vi håpet hele veien og at ingen konkurrenter har blitt for gode til å gjøre resultatene verdiløse.

Jeg tør ikke gå all in, men tar en stor pott.

6 Likes

Drar paraleller til Funcom. "IPene (Dune og Conan den gang) er trolig verdt mye mer en det de(selskapet) klarer å rå med.

Satser på salg til “Tencent”. Hvem nå enn det må være i Pharma :slightly_smiling_face:.

Så blir det grei gevinst til slutt! (Forhåpentligvis veldig snart…)

4 Likes

Så det skiller ca 50 øre på om Nano svever på en rosa sky eller ikke? Du verden, ikke imponert. Får håpe det ikke er et luftslott du har kjøpt, Rosa.

7 Likes

Skal vel sitte 2 år + i denne nå for å i det hele tatt oppnå break even.
Vanskelig å se lyspunkter, ikke bare i biotek, men generelt i hele aksjemarkedet.
Morgendagen ser ikke ut til å bli bedre enn dagen i dag.
Huff & huff!

2 Likes

NANOV falt 10%. Nasdaq falt 0,72% etter at Oslo Børs stengte. Ser ikke helt at det skal vi skal ta heisen ned 10% til imorra…

Nå tenkte jeg på markedet generelt, men håper du uansett har rett mtp begrenset nedtur for nanov i dag.
:slightly_smiling_face:

Håp om “begrenset nedtur” for nano har vel vært en gjenganger siste 2 år :joy:

Nano var en av mine første investeringer som blodfersk på børsen for noen år siden…
Står fremdeles på konto med massiv prosentvis nedtur, som en daily reminder på å ikke få fomo og respekter den selvpålagte stoploss regelen :rofl::rofl:

5 Likes

Leser stadig i biotekpostene om at aksjene har begrenset nedtur :sweat_smile::see_no_evil:
Biotekaksjer kan ihvertfall ikke falle mer enn 100%, så sånn sett begrenset.

Gjelder vel i de fleste bransjer, om de ikke på noe tidspunkt “leverer”.

NANO kommer vel til å “levere”, bedre sent en aldri🤞

1 Like

Håper og tror du har rett :crossed_fingers:men det er nærmest umulig å vite hvor bunnen er i disse aksjene.

Og i enkelte tilfeller, toppen🤞

4 Likes

Har vært med her siden 2016. Kjøpt dyrt, å tidligere solgt billig pga tvangs salg på en belånt konto (belåning av nanoaksjer har vært ONT) Har nå denne “sykdommen” som tærer på økonomien på flere kontoer, så hva tapet er til nå blir bare gjetting, men 600-800tusen tenker jeg. Skal jeg tenke på et evt tap i tillegg som om jeg hadde satt alt i indeks i stedet for nano den gangen og fram til nå… huff ja da må jeg langt over million. Men et naut som man er så handles det enda, så snittet kommer ned, og om de lykkes med noe så kommer jeg meg vel kaaanskje ut i null eller + om noen år. Har vært med i 6 år til nå, så skal i alle fall ikke gi meg nå. Egentlig så håper jeg den holder seg under 10kr utover høsten, så får jeg skrapet sammen noen aksjer hver mnd fremover.

12 Likes

20 Likes

Meldingen selskapet sendte ut har kvernet rundt i hodet en god del dager nå. Jo mer jeg tenker over det og deretter leser meldingen med fokus på hva jeg tror de formidler, så kommer det mer og mer frem at jeg “misforstod” meldingen når den først kom ut.

Min første tanke, og som satt i noen dager og gjorde meg litt uvel, var at nå skal alle steiner snus for å se hvordan de kan speede up Paradigme og evaluere hva er det de gjør / ikke gjør på klinikkene som stanser opp. Jeg tolket et snev av panikk fra styret.

Deretter slår det meg; de trenger ingen uavhengig komitee og må børsmelde en slik prosess.
Dette er det daglige ansvaret som alle i ledelsen sitter på, de har egne ansatte som evaluerer fremdriften i Paradigme og som skal motivere / bistå sitene med god rekruttering.

Beslutningen virker til å ene og alene være drevet av å ha en legitim grunn til å presentere data fra Paradigme. Jeg tror selskapet er svært frustrert over å sitte på så gode data uten å komme videre. Styret har følgelig tatt en stor beslutning om å stole på datapakken og ta dette med ut til markedet. Med markedet menes venturefond, big pharma / fundingpartnere og selvsagt aksjonærer, nye som ferske.

Data skal ut og det må gjøres på en legit måte. Hensikten er åpenbar; verdiene må synliggjøres, det gjør de ikke i dag. Markedet er kun utelukkende skeptisk til alt selskapet foretar seg.
Jeg sliter med å forstå AP-fondenes beslutning om å gå all out på dette, og tenker at rasjonalet for nedsalget må være at de har fokusert på at Paradigme har stoppet opp, slik det også står i meldingen. Men det har det gjort siste 6 måneder, det er ikke det denne børsmeldingen forteller som er nytt!

Her er headingen fra børsmeldingen: to Conduct a Comprehensive Review and Independent Data Evaluation. Avslutnings skriver de: Dette gjøres for å optimalisere veien videre innenfor en tidsramme som er finansielt og kommersielt levedyktig.

Blir det noe mer levedyktig og kommersielt ved at de evaluerer rekrutteringsprosessene, noe de allerede har gjort og orientert om på flere caller? Det er heller ikke kommersielt fornuftig å fremskynde uthenting av data hvis de med det grepet mister verdifull statistikk ved å ekskludere de siste 12 pasientene som mangler. Det kan jo være at de i så fall setter nådestøtet på seg selv ved å rushe frem data som blir svakere fordi studiet ikke er komplett, det er rimelig amatørmessig gjort i så fall.
Kan derfor ikke skjønne annet enn at de må være meget trygge og komfortable på hva dataene vil vise.

Tror vi skal tenke at meldingen har kun et formål ved seg og det er at styret ønsker å vise at de tar aksjonærenes verdier seriøst og at tiden er overmoden for å hente ut verdiene som ligger i datasettet Paradigme. Til det trengs et uavhengig ekspertpanel som kan verifisere de, samtidig med at studiet pågår rekrutteringen.

26 Likes

Tror du ikke at AP-fonde har snakket yderliger med ledelsen inden de gik ud? Det tror jeg at de har gjort. Sådan en stor post sælger man ikke uden at man ved 100% hvad de gøre.

2 Likes