Selvsagt ikke, vi er i en situasjon med ekstremt mange ukjente X-faktorer.
De har de siste to årene stadig referert til pågående partnersamtaler, sågar har de egne ansatte på området. CEO har sagt at det blir ingen deal på Betalutin i Paradigme før data (de har vi heldigvis snart), men andre deler av pipen har de et mer dynamisk forhold til. Dette presenterte de ved Q4, hvor de delte opp potensialet for partnerskap i tre ulike bolker.
Jeg håper selv de går for en fullstendig take over. Jeg er ikke motivert for å sitte videre mens de skal kjøre på med resten av pipen hvis de lisensierte ut Betalutin. Tror norsk biotek må innse at de er forskningskandiater som tar høy risk frem til de kan bevise å ha skapt noe bra. Da skal det selges til BP som har helt andre muskler og som kan få behandlinger ut til hele verden gjennom etablerte kanaler.
(For ordens skyld; jeg er langt fra sikker på hva vi har i vente! Vi kan ende opp med en ny placement på 5 NOK, historikken viser at det man håper på langt fra innfris. Jeg synes selv jeg tenker rasjonelt og ser den beste løsningen hver gang noe skjer her, men det har ikke spilt seg ut ennå
)