Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Er det noe man som utenforstående til forsker-miljøet ikke har forstått her?

Hvis Betalutin oppfører seg akkurat som før med disse tallene i Paradigme. Vil det da være godt nok for midlertidig godkjenning på 108 pasienter?:
image

Som Einarsson også peker på i siste minuttene i podcasten forrige uke; Håper jeg at målet med avgjørelsen var (mest sannsynlig) å komme med ferske tall for partneravtale!

3 Likes

Hvordan ser folk for seg at en partneravtale vil se ut?

  • Up-front cash på xx MUSD + royalties på salg?
  • 20% eierskap i selskapet ved en rettet emisjon på xx-xxx MUSD?
1 Like

kursen er bare merkelig nå, vi må opp over 100% for å nerme oss 14 tallet. Hadde vært interessant å ringt en megler å spurt hvor mange aksjer klarer han å skaffe i området rundt 6,5 kr, for vi er en investorgruppe som ønsker kjøpe minst 1 mill aksjer…
20 juli blir markedet eller Nano, idiotforklart!

Drøye 100% er nok nærmere…

3 Likes

Hvorfor skulle BP gå for avtale her?

Kan ikke se hva de vil ha utenom patenter og produkter. Så jeg heller helt klart mot oppkjøp

4 Likes

Jeg heller mot oppkjøp av Betalutin i denne indikasjonen som asset så beholder Nanov selskapet andre mer usikre indikasjoner og de andre teknologibenene. BP vil ikke tillegge mer uferdige assets noe verdi?

“Beggars Can’t Be Choosers”

Jeg tror BP tar hele bruket i så fall. Hvorfor skal de behøve å gi noe til Nano?

1 Like

Oppgang/nedgang regner man i % ikke i kr.

Fall på 100% er 100% tapt - uavhengig av om stykkprisen på en aksje er 1, 7 eller 490 kr. Ellers blir det fort veldig misvisende.

2 Likes

Godt poeng og godt mulig.
Hvordan verdsetter du sjappa all den tid markedet priser selskapet til 788mnok?
Ved gode/forventede data vil verdien rykke litt til, men hva kan et BP gi når markedet priser selskapet så lavt?

For å spørre på en annen måte, hva tror du Egberts vil måtte ha av bud i kroner for å anbefale dette samt sikre “Shareholder value”?

1 Like

Skal vi si 6-7 milliarder for Betalutin + 1-3 milliarder for pipen?

Det er vel godkjent mtp på hvordan caset har utviklet seg gjennom årene

Gitt gode data så var dette tidslinjen til Algeta og bayer samarbeidet / oppkjøpet

Avtalen ble meldt september 2009, da var kursen på 40 kroner, og steg 60 % samme dag. Avtalen var verdt, som du kanskje har lest, 5 MRD over flere år knyttet til flere milepæler som måtte innfris.

Tre måneder etter denne avtalen lå kursen fortsatt og vaket rundt 60 - 70 kroner, til tross for avtalen med Bayer var på plass. Mange var fortsatt skeptiske til om de ville klare å få løftet Alpharadin ut som et produkt, og kursen begynte etter hvert å stige gradvis, og pendlet i en lang periode mellom 120 til 180 kroner. Merk at i 2009 steg Oslo Børs 65 % på generell basis, så oppgangen til Algeta dette året var ikke spesiell på noen som helst måte.

Aksjen begynte å sette mer fart i 2010 og 2011 etter hvert som utviklingen gikk fremover, og end of story var budet på 336 kroner og en verdsettelse på 14.7 milliarder NOK i 2013.

Bruker bare overnevnte som eksempel på, at et marked ofte ikke priser inn riktig når det kommer til biotech… Sikkert andre sektorer også.

Sier ikke at dette vil skje med Nano da det blir drøyt mye hauss å sammenligne disse to selskapene likt.

Understreker at det er uhorvelig stor risiko.

2 Likes

Klinger ikke riktigere i mine ører selv om det gjentas av mange. Jeg vil heller tape 170 k kr for et kjøp av 100k aksjer enn 4,9 mill. Eller spør de som kjøpte 10 k aksjer til 129 kr pr stk og betalte 1,29 mill kr om de ikke hadde foretrukket å kjøpe dem til kurs 7 kr og dermed tapt 70 k kr hvis aksjen skulle falle til null.

3 Likes

Hmm… end of story var bud på 362 kr pr/aksje (ikke 336) og oppkjøp til 2,9 mrd dollar/17,6 mrd kr i desember 2013. (overtakelsen skjedde i 2014) Tysk oppkjøp av norske Algeta fullført – E24
Det var riktignok et litt lavere bud først som ble takket nei til.

4 Likes

image

12 Likes

Dette er nok det beste man kan håpe på i dag, men selv med en enda lavere pris enn du skisserer så er det vanskelig å se for seg at styret har noen bedre alternativer enn å bare selge.

2 Likes

Føles veldig langt til noe oppkjøp nå. Lov å drømme, men får først få svar fra komiteen før veien videre kan trekkes. :slight_smile:

Jeg håper vi ser enten “Recommendation to file for restricted market access based on 108 patients in Lymrit 37-01 PARADIGME trial” eller enda bedre noen resultater som slår markedet med god margin. 80% ORR og 40% CR så snakker vi :slight_smile:

Kommer “Recommendation to continue PARADIGME trial” eller liknende blir det litt meh. Worst case er vel “Recommendation to halt Paradime trial based on review of data” uten mer info eller noe liknende.

2 Likes

Jeg hadde ikke hatt noe i mot oppkjøp for 8 milliarder nå gitt. Er jo nesten 10x dagens kurs. 5. milliarder hadde også vært fint i dagens situasjon :slight_smile:

1 Like

Alternativet er jo en potensielt sett enendeløs emisjonsorgie frem mot kanskje muligens går i null i 202x.

Så jeg er enig i at styret egentlig har få alternativer enn å akseptere et bud. Så får man håpe at det er mer enn en BP-kandidat som finner pipe og patenter interessant, det kan jo jekke opp prisen.

Men jeg frykter vi får enda en kriseemisjon i fanget her når resultatet fra denne komitéen foreligger

5 Likes

Tøft å se at det er synkront med å finne en «videre fremdrift for Betalutin som er kommersiell og finansielt fornuftig». Da tror jeg mange vil miste haka ned til et nivå man ikke trodde var mulig.

Styret visste hva de gjorde de når søkte om å redusere kravet fra 130 til 120 pax og endret inklusjonskriteriene.
Jeg klarer ikke i min villeste fantasi å se at nåværende grep er tatt 100 % basert på desperasjon, håp og fomling i blinde. De har nok mottatt gode signaler på at dette er farbar vei og at veien videre etter data betyr better days for Betalutin og veien ut til pasientene.

Noen som kan dette bedre enn NANOV må ta over styringen.

4 Likes