Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Nå må folk forstå at alle har sin egen agenda. Viktig å kunne stole på seg selv og egne valg, men kanskje bli inspirert eller ta innspill til ettertanke.

At noen her snur 180 i hytt og pine burde si sitt om hva vedkommende sin agenda er

Enig med deg her.
Under bedre forhold ville vi kunne sett ett salg etter data på 7-10 MRD (ref. The Observer 14/6/22).
Slik selskapet står nå med historiske emisjoner når kassen er på 200-250 mnok så må det penger inn, snarlig.
Eneste håp om å få solgt butikken til en ok pris er flere interessenter som driver prisen opp i forhandlinger. Med OK pris mener jeg 2,5-5 MRD.
Fordelen for et BP eller equity fond er at de kan bruke 2,5-5 MRD +1 MRD i cash til å få igang salget av betalutin - så er oppsiden ink pipen antagelig 700-1000%. Denne delen av verdistigningen får vi ikke deltatt i da selskapet har rotet til rekrutteringen og finansiering.

Sad but true.

5 Likes

No later than 20.07 får vi svaret vi har ventet på, men kjenner jeg selskapet rett blir det en melding med rom for tolkning. Om dataene skal brukes til å drive opp kursen for å sette emisjon, eller om den skal brukes i forhandlinger knyttet til oppkjøp vet vi ikke. Flere medium store aksjonærer tar nå til ordet for at butikken selges for å få igjen noe for investeringen. Det er brukt ca 2,5 MRD hittil, om man kunne fått igjen dette sitter jeg med en følelse av at de fleste her inne ville vært fornøyd selv om dette ikke ble den himmelreisen man hadde sett for seg. Er Porschen og hytta på fjellet i ferd med å bli til en Tesla 3 og en OK ferie?

Ved bud fra BP eller et private equity fond, hva er minste prisen du ville ansett som OK?

  • Tar over selskapet og forpliktelsene til selskapet til kurs 5
  • 1 MRD cash - kurs 8,60
  • 1,5 MRD cash - kurs 12,93
  • 2 MRD cash - kurs 17,20
  • 2,5 MRD cash - kurs 21,55
  • 3 MRD cash - kurs 25,86
  • 4 MRD cash - kurs 34,40
  • 6 MRD cash - kurs 51,72
  • 8 MRD cash - kurs 68,80
  • 10 MRD cash - kurs 86,20
  • 16 MRD cash - Kurs 137,93

0 stemmegivere

Videre, gitt gode eller samsvarende data med interim - hva tror du selskapet kommer til å gjøre i tiden etter 20.07?

  • Sette en 20% emisjon på noe høyere kurs enn dagens
  • Bruke dataene til å selge selskapet
  • Bruke dataene til å sikre finansiering gjennom partnerskap
  • Ta ferie og komme tilbake til mulige løsninger i slutten av august
  • Komme med en melding som kan tolkes i alle retninger og la kursen blø som resultat av kommunikasjonen

0 stemmegivere

1 Like

Starte prosessen med AA søknad, burde vært et valg her :blush:

4 Likes

Kurs på 6,50 må da være en gavepakke for oss som har ventet på data fra paradigme i flere år. Innen 4 uker får vi innsikt i paradigme for første gang. Det er mye som tilsier at det vil være gode data. Betalutin funker, det vet vi. Jeg har lastet opp det jeg kan de siste dagene. Har stor tro på Betalutin!
Når skal man kjøpe aksjer? Det er når blodet flyter i gatene og mange har gitt opp. Det er ikke lett å kjøpe nå, men jeg er overbevist om at treg rekkrutering ikke har noe med effekten til Betalutin å gjøre. Lukker skuffen med ca 200k aksjer.

9 Likes

Noen som har ABG sin analyse og kan skrive noen ord?

avlesning av paradigme er jo med en slags bismak fordi det gjøres på en spekulativ måte. Får de file på 108 er det jo en opptur av de sjeldne. Men i den nesten tiden fram mot en eventuell AA brennes det altså 100 mill i kvartalet. Uten en partneravtale blir det mye mer enn 20 % emisjon. så føler jo nesten at potenialet fosvinner i muligheten for enorme utvanninger. men er vel nesten verdt ett lodd her nede. sitter å tenker.

4 Likes

Synes det fullstendig forkastelig av Folkefiendefondet og låne ut aksjer for shorting slik selskapet er stilt akkurat nå, hvis d er d de gjør.
Har for øvrig alltid synes det er forkastelig. At de låner ut i selskaper som har driftsinntekter er en ting, men i selskaper som er i startup og lever av emisjoner…
Slik situasjonen er blitt har de bare bidratt til å ødelegge for selskapet og dets aksjonærer.
Mener ikke at dette kun er FFF sin skyld, men de har bidratt til å forsterke dette.
Trist hele greia.

4 Likes

Et lodd på disse nivåer er definitivt ikke verdt det hvis du tror den reelle muligheten videre er i form av emisjoner. De vil aldri klare og drifte dette videre i form av emisjoner uten å vanne ut dagens aksjonærer.
Man tar lodd her hvis man tror det blir upfront prtneravtale eller bud på hele butikken.

12 Likes

De kan ikke kjøre 20% emisjon på så lave kursnivå som nå.
Vil knapt nok gi de penger til et kvartals drift.
Og husk gebyr for tilrettelegger.

De er rett og slett (gudskjelov) trengt opp i et hjørne der eneste utvei er å selge (eller fikse en partneravtale med mye up front i rekordfart).

Å innkalle til ekstraordinær GF for å trykke opp 100% flere aksjer til superrabatt for å sikre at de får sitte videre er å spytte på eksisterende aksjonærer. Så sleske kan de ikke være. Da fortjener de å få besøk.
Jeg tror heller ikke et slikt forslag vil få tilstrekkelig oppslutning fra aksjonærene.

Jeg kan heller ikke skjønne at noen i ledelsen eller styret har tid til sommerferie i år slik de har stilt seg. De må på frierferd og få solgt brura asap, samt fikse alt nødvendige som går mot FDA.

17 Likes

Og enda ett steg til ned :clap:

7 Likes

Er ikke så mye å finne om konsekvenser av å lese av data før studier er ferdig rekrutterte men i denne skrives det endel om hva som kan være positivt og hvilke fallgruver som finnes, både for rekrutteringen videre og selskapsrisiko.

Det er utvilsomt uvanlig at det skjer men tydeligvis ikke “ulovlig” eller brudd ovenfor FDAs godkjente studieoppsett å verken se på eller offentliggjøre data underveis så lenge man er varsom og holder tungen rett i munnen.

The effects of releasing early results from ongoing clinical trials:

https://www.nature.com/articles/s41467-021-21116-4

24 Likes

Det er heldigvis så enkelt, for bare tenk hvis ikke så var tilfelle…!

Har over doblet beholdning siden 2017…Tenker 20 juli blir en skikkelig stress test for selskapet. Markedet 2022 er ingen dans på roser, nytter ikke med noe ditt og datt med pjattforklaringer uten substans for da er vi i avgrunnen før vi vet ordet av det. Det ble jo nevnt noen ganger at selskapet ikke brydde seg om kursutvikling… jaja hvis det skulle komme noen emisjon på disse nivåer da er det ikke mye liv laga… I dagens børsklima tror jeg det må en innertier til av en melding for å dra kursen over 10 tallet. I meldingen fra selskapet 13 mai så hadde jeg ingen forventninger, det kommer jeg ikke til å ha den 20 juli heller etter alt for mye stang ut fra selskapet.
På den positive siden er det veldig bra at vi endelig har en dato å forholde oss til, så får man gjør opp status for seg selv rett etter at meldingen 20 juli er sluppet. Har noen grunker stående disponibel på IKZ, kan være greit i et uforutsigbar marked…
Om Nano skulle lykkes så er det pasientene jeg vil heie på først for de trenger all fremgang her. penger er jo bare penger.

4 Likes

I bunn og grunn er vi vel alle her for å tjene gode penger på Nordic Nanovector

2 Likes
1 Like

Får håpe NANO og kan få litt kjappere godkjenning :slightly_smiling_face:. Eller er det forbeholdt de virkelig store?

2 Likes

Betalutin is also an alternative to CAR-T?

1 Like

Litt om CAR-T for de som ønsker å fordype seg

2 Likes

Tror bispesifikke antistoff kommer til å ta en stor del av ‘‘kaken’’ i NHL. Mye enklere for leger og pasienter å al seg behandle med produkter som er hyllevare og ikke krever omfattende screening i forkant.