Men dette er jo i en helt annen indikasjon, lymphoblastic leukemia.
NHL pasienten er generelt sett eldre
Men dette er jo i en helt annen indikasjon, lymphoblastic leukemia.
NHL pasienten er generelt sett eldre
Anbefalinger fra dokumentet over, annen behandling for de over 65.
Nano har vel nå produksjonskapasiteten klar til å lansere Betalutin ved delvis markedsgodkjennelse? Husker de har nevnt oppbygging av produksjonskapasiteten flere ganger tidligere, men har ikke hørt at det er klart for eventuell markedsgodkjenning. Noen som vet mer om det?
Du er inne på noe her, ang produksjon av av Betalutin fra Nano selv var vel dette mest på trappene når de tilbake i tid snakka om å ta hele selskapet alene til markedet…? Situasjonen er vel litt annerledes nå hvor marked og kurs ikke går på skinner…?
Malene nevnte at det er på å tilrettelegge produksjonen at de både i det siste og for neste kvartal er det de bruker mest penger på - mer enn på selve studiene.
Er vel Nieba som har fått ansvaret på CMC, delen og på R&D virket det som de hadde relativt god kontroll. Skullerud har også nevnt på radium podden at han var mest overrasket over hvor langt de har kommet i prosessen med CMC delen. Så regner med at de har kontroll.
Men de skulle jo også være klare i 2020, så har hatt god tid….
Med mindre de er helt sikre på at dette går fint må det være en smule frustrasjon internt i NANO, tenk å på papiret ha noe som antakeligvis er så bra men likevel ha så uflaks (ispedd en del udyktighet, hvis det er et ord ). Er ikke mulig å ha så stang ut, tror ene og alene det er fordi jeg er i aksjen, er ikke meningen at jeg skal gjøre noe bra på børsen
Vet ikke hvordan BP bransjen fungerer, men BP må vel sitte med de beste kortene, NANO har ganske dårlige kort på sin hånd i forhandlingene når spillerommet med dagens aksjekurs er som den er? BP kan bare vente ut situasjonen, med mindre dette er noe de bare MÅ ha.
De gjør dette for å maksimere muligheten for aksjonærene, men hvilken mulighet? Er det snakk om å få smuler istedet for ingen ting eller blir det en pen slant til slutt, selv om det blir langt fra å gå i null for mange? Tror det er her vi er nå, Algeta-drømmene kan vi legge død og begravet, sett fra perspektivet til en som har vært med alt for lenge.
Om det stod mellom NANO og 1 aktør, så er jeg enig.
Men det kan jo være interessant for flere, å få kloa i NANO.
Da kan det straks bli mer hyggelig.
Jeg grubler og grubler, og fakta viser følgende:
Selskapet skriver følgende:
The Board believes that this review of PARADIGME is in the best interests of all shareholders and the patients who Nordic Nanovector is targeting in this study to determine the optimal path forward for Betalutin® within a timeframe that is financially and commercially viable.
Forskningen viser altså at det tar i snitt 10,5 år fra fase 1 til approval. NANOV har tatt en beslutning basert på at ting MÅ skje nå for at det skal være innen for et tidsvindu som gjør det finansielt og kommersielt forsvarlig. Dette er jo avvikende, all den tid vi kanskje snakker om 6 - 12 måneder forsinkelse på Paradigme dersom de klarte 3 - 4 stk pr kvartal fremover.
Jeg er idiotisk nok overbevist om at selskapet plutselig har fått opp et begrenset tidsvindu fordi det handler om at de sitter med beilere på selskapet som ønsker å se data nå og er klare til å ta over. De “dekker” dette bak at de må gjøre en vurdering nå, de har ikke tid til å vente 6 - 12 måneder til. Biotek er kjent som TTT, så hvorfor de nå har det travelt handler nok om dealmaking på bakrommet, men som ikke kan sluttføres uten et godt nok datasett, tilsvarende 90 % av Paradigme. Mer enn nok til å gjøre en deal, om så ny eier må sluttføre rekrutteringen av siste 12 pax på egen kjøl.
Er det ikke muligens fordi emisjon er off the table på disse kursnivane, spesielt med tanke på “in the best interest for all shareholders”? Så da måtte de se på andre alternativer og landet på dette? Men forhåpentligvis ispedd det du sier
Ja, det tenker jeg er en ekstra drive for selskapet.
Tilbakemeldingene fra aksjonærene og vurderinger styret selv har kommet til har dyttet alt i en retning hvor det er på tide å realisere planene om å få til en kommersiell suksess med Betalutin og øvrig pipe.
Nå har risikovillige investorer vært med å fundet dette i lang tid, nå skal big pharma foredle pipen videre og betale tilbake til de som har båret risikoen frem til nå. Det er standard løp innen farma.
Eventuelle partnere har nok også tidligere i fjor fulgt med og muligens forberedt seg på timeframe for avlesning. Da så utsiktene veldig lovende ut til at rekrutteringen skulle fullføres i alle fall ikke senere enn H1 2022. Når NANOV da tidligere i år (kanskje allerede sent 2021) innser at rekruttering plutselig går tregere, har de nok etter mye diskusjon/undersøkelse av muligheter valgt gjøre en tidlig avlsening av dataene for å kunne få eventuelle partnere på banen som allerede har posisjonert seg for tidligere utsikter. Som Skullerud selv har nevnt kommer det ikke partnere på banen før data er avlest.
Forsinkelsene vi har sett på rekruttering spesielt det siste halvåret har kanskje kommet såpass overraskende og nært mållinjen at andre parter (forhåpentligvis er det flere) nå er utålmodige på å få være med.
Ikke vet jeg… Blir kun spekulasjoner før vi har faktiske svar såklart.
Mtp på hvor begredelig selskapet har levert siden 2017, hva får folk til å tro at BP vil satse på selskapet gjennom partneravtale?
Om det er noen BP som liker teknologien og patentene, så tenker jeg oppkjøp er det mest nærliggende
Tror vi skal se på 2 alternative oppkjøpere. Det ene scenariet er mer positivt enn det andre.
Et venture fond kommer inn og byr på selskapet. De er nok mest interessert i kjøpe selskapet for en lavest mulig pris, da profitt er eneste driver. Dette gir trolig den dårligste prisen.
BP byr på selskapet. De er nok mer villige til å se potensialet i selskapet og gir bud deretter. De er ikke interessert i å forstyrre økosystemet for biotekselskaper, noe som ville medføre at det er mindre fristende å drive fram forskning og utvikling av nye medisiner. Dette er BP avhengige av og helt sikkert tar med i betraktning når de skal prise selskapet.
Interessen fra partnere hadde i det minste tatt seg opp i det siste mente Skullerud på Q1 :
“Interest is definitely there and it sounds to us that it’s a bit of a reinvigoration of interest. But if that is related to we’re moving closer to finishing of enrollment, if it’s just our business development person that is doing a really good job or if this is they finally get to talk face-to-face again over a cup of coffee, it’s hard for me to say. But there are still several active, ongoing conversations with regards to potential partnerships.”
Og resultatet tror jeg da blir til slutt at vi som har vært med en stund sitter igjen med knapper og glansbilder. Men sånn er gamet, alt annet enn kroken på døra er jeg fornøyd med på dette tidspunktet Snart helg!
Med mindre publisering av data kommer samtidig med annen info, som partner, finansiering osv. Tror jeg ikke det vil ha all verden å si på kursen. Ja, man bekrefter data som man allerede har visse tegn til er gode. Men hvis det ikke kan knyttes med finansiering, partner eller lignende…
Vi må få et standpunkt 20 juli som vi aksjonærer kan juble litt over, disse kortene tett til brystet skal fram i lyset!!!
Noe annet ditt og datt forklaring skaper bare usikkerhet og aksjen er på 4 tallet før vi vet ordet av det.
Sier det igjen det er noe merkelig at vi er på 6 tallet med di enorme forventninger mange har til betalutin.
Lever i et lite håp her. Det vet jeg pasientene også gjør til gangs, de hadde virkelig fortjent det beste!
Enig, det eneste som har noe å si på kursen er nok det du skisserer over + en eventuell begynnelse av AA søknad.
Å forhandle en avtale vil ta tid så det er usannsynlig at dette kommer samtidig med studieresultatene.