Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Litt på siden: Ta en titt i tråden til Hugoil på HO.

Trist, noe overraskende og en god lærepenge.
Men at det er “over og ut” er jeg ikke helt enig i. Det er åpenbart kvaliteter i Betalutin. Spm. nå er vel om de er gode nok (dog noe mindre gode) til fortsatt å følge AA løpet (fase 3 for egen lommebok er uaktuelt). Det er vel dette jeg vil tro skal avklares innen august med reg.

Ingen AA, ingen NANOV som vi kjenner det.
Føler med alle gode skribenter og trofaste aksjonærer her og ønsker dere god sommer!

2 Likes

Ja, det kunne vært et alternativ, men husk at på det tidspunktet hadde de samtidig hatt to kvartaler etter hverandre med meget god rekruttering. “Ingen” tvilte heller særlig på dataene for Betalutin som sådan…

1 Like

Dårligere data enn ventet, treg rekrutering og lite newsflow de kommende månedene :sweat_smile::see_no_evil: Blir nok brutalt.

3 Likes

Nei, det blir selvsagt vanskelig – men da er det ihv greit å få avklart veien videre med FDA først.

3 Likes

Tross alt bedre enn “continued promising data” og ingen avklaring før etter fullrekruttert og top line data og langt utti 2023 (med evt. nødemisjoner/restrukturering)

2 Likes

Tror ikke det er så veldig lukrativt å dra det ut 2-3 måneder for styremedlemmene, nei – da er det nok like bra å forsøke å sikre de aksjonærverdiene de har best mulig.

3 Likes

Men vil ikke “mindre lovende data” også svekke Nano sin posisjon mot FDA?

1 Like

Ligger der vel fortsatt som et tynt håp at FDA kan nøye seg med 108 rekrutterte. Isåfall er det jo ikke helt kjørt ihvertfall. FDA skjønner vel også at det i realiteten er eneste muligheten for at denne tross alt lovende (Archer-1 m.m.) skal se dagens lys og ikke gå tapt. Litt hensyn kan man vel også ta til at vi kktross alt ha vært gj,ennom en epidemi.

2 Likes

Ledelsen og styret vil vel også være tjent med et salg her, istedenfor å trykke dobbelt så mange aksjer? Opsjonene vil jo vannes ut i så måte?

2 Likes

Ledelsen har vel i stor grad tatt ut verdiene i lønn og bonuser - ikke opsjoner. Sånn sett har de gjort en god jobb for seg selv.

4 Likes

Sistemann ut slukker lyset. Klarer vi under 50% nedgang i morgen tro? Har vi blitt holdt for narr eller er ledelsen like overrasket som oss? Kan spinne dette så positivt man bare vil, men det begynner bare å ligne på Stockholm syndrom. All historikk tilsier at det blir stang ut med FDA også. Takk for meg!

1 Like

Jeg blir sittende. Det fremførbare skattefradraget er nå så stort at å selge på 2, 3 eller 4 kroner vil ikke utgjøre mye for min del. Tar meg opp en ny vurdering før jul, slik at man eventuelt kan realisere tapet.

10 Likes

Poenget mitt er at ingenting er avgjort. Vi vet ikke utfallet av analysen som ble gjort bortsett fra et vagt “mindre lovende” og hva slags effekt det hadde på ledelsen og styret sine beslutninger. Vi vet ikke om komiteen anbefalte NANO om å gå til FDA for videre veiledning eller om det var NANO selv som valgte det ut i fra sine egne innsyn og beslutninger.

Derfor så velger jeg å fortsatt å være optimist og avventer endelige resultatet.

2 Likes

For mitt vedkommende er pengene mentalt tapt. Følger med og ser om det kommer noen føniks opp av asken, eller om det er kun sneiper fra avskjedsfesten igjen.

Måten dette selskapet er ledet på håper jeg virkelig ikke er standard for noe biotek-selskap. De MÅ ha visst lenge at dataene ikke var gode nok, allikevel har de brukt enormt med penger på å rekruttere til en medisin et stort antall behandlere ikke engang fant det verdt å gi bort gratis til sine nær døende pasienter.

Det er noen lærdommer å ta med her for min egen del:

1. Stol på magefølelsen. Om man føler noe ikke stemmer, så ta heller tapet.
  2. Ikke gå i gambler-fella. Det er liten sjanse for å ta igjen et stadig økende tap.
  3. Sjekk lønnen til ledelsen. Om de har veldig høy kompensasjon i penger og ikke i fremtidig aksjegevinst, så er det et dårlig tegn.
7 Likes

For øyeblikket er løpet kjørt for min min del, hadde kun et mindre antall aksjer som røk ut for før helgen. Har vært med siden -16 og var en av de heldige som fikk min del av kaka den gang. Nå føler jeg at innspurten blir såpass dryg at jeg melder pass. Håper selvfølgelig at det går veien for selskapet, men sett i lys av makro bildet tar jeg chipsene av bordet og venter. Vanskelig og vite hvilken retning børsene tar for tiden og det stresset gidder jeg ikke.

2 Likes

Du må si opp kontoen før november for og realisere tapet!

1 Like

Har noen oversikt over inklusjonskriteridne før og etter? Det eneste jeg kunne finne var i børsmeldingen fra 30.06.20 at det nå var tillatt med stamcellerransplantasjon, det er jo ganske signifikant, en betydelig mer gjennombehandlet gruppe, men vi vet jo heller ikke hvor mange som er inkludert i ettertid som faktisk har gjennomgått slik behandling. Uansett interresant å vite de andre utvidende kriteriene også.

1 Like

Etter å ha vært med opp fra ca 15 kr til 120, og hele veien ned igjen, med midler innskutt underveis er dette nå i ferd med å bli min mest dyrkjøpte erfaring. På linje med Targovax og PCIB.

Dette er nå en seriøs ripe i lakken til Radforsk. Nykode og Ultimo er nå deres eneste gjenværende selskaper med både midler & børsverdi. Spent på å høre Jonas sin kommentar på dette :neutral_face:.

9 Likes