Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

De sitter i krisemøter. Hvordan sikre likviditet til å holde hjulene i gang framover. Hvordan berolige kreditorer og leverandører slik at de får handle på kreditt. Hvordan holde på hodene.

Jeg har vært med på en konkurs en gang, og tro meg, dagen konkursbegjæringen kommer er en lettelsens dag. Det er månedene fram til kassa er tom som er krevende, et evig kav for å få varer inn, leveranser ut, berolige kunder, leverandører, ansatte…

3 Likes

Så fall blir du nok overrasket! Hvem gidder kjøpe opp når den usikkerheten som er der nå er så utrolig fremtredende? De har jo sagt de ikke vil kommentere før august også… de deiter i aksjonærene - kun feite lønningsposen sin de bryr seg om! Og som nevnt her - at de prises til EK er vel rett og rimelig for de kommer til å brenne penger uavhengig av veien videre! Koster penger legge ned studien også!

1 Like

Panikk salget over? Snur opp nå!:+1:

Kreditorer?

Noen som har tilgang til FA’s artikkel om analytikerslakt av nano?

Data er dårligere enn Lymrit ja, men allikevel bedre en Copansilib som fikk godkjenning i 3L, tror jeg.
Tror også dermed alt står og faller på om FDA kan godta 108 pasienter så vi kan søke AA søke på det.

Kan grunnen til at selskapet ikke vil stille til “call” være at de ikke har sett innholdet av data ennå og dermed ikke har mulighet til å kommentere på de?
Men de kunne selvsagt stilt opp og sagt noe om hvordan de tror veien videre blir, men kanskje de ikke tør de heller for å ikke bli oppfattet av FDA som at de forskutterer en godkjenning på 108.

Tror ledelsen skal være særs forsiktig med å si så veldig mye før FDA har sagt sitt.

Får de godkjenning for å søke AA på 108 px tror jeg veien til oppkjøp er kort.

7 Likes

Burde ikke det reflekteres i kursen som blir gruset?

Ser ikke at det snur opp

Hva skjer med de norske biotek-satsningene? Det er ikke mange år siden det var full jubel i sektoren og alle ropte på et nytt Algeta-eventyr. Nå er det vel nesten bare Ultimo (og kanskje Nykode) som det er knyttet visse forhåpninger til.

1 Like

Og sist, men ikke minst, Softox Solutions.

3 Likes

Ja, glemte dem.

Det er DNB som spår krise-emisjon.

Softox ja!

Jepp, der har du meg. Har vært med siden toppen i 2016, nå med tap på over en mill. Så utrolig deprimert nå. Jeg har sittet med store tap i lang tid og det har vært ok. Data har vært bra hele vegen, så jeg hadde tro at det skulle bli bra til slutt, eventuelt gå i null. I ettertid er det jo enkelt å se at jeg skulle realisert tapet.

Selv med det store tapet var jeg fremdeles litt optimistisk før den siste meldingen. Jeg forventet at data fremdeles var bra, men finansiering veldig usikker. De trengte virkelig noe positivt nå for en eventuell emisjon eller partnerforhandlinger. De vil vel prøve å formulere meldingene så positivt som de kan, men når de kommer med “shows signs of efficacy” mister jeg håpet. Det er en så utrolig negativ formulering.

Likevel kommer jeg ikke til å selge, fordi det er jo nesten ingenting igjen å selge. Nesten alt jeg har investert er jo vekke. All-in i Nano og kjøpe mer på vegen ned for å snitte ned har virkelig ikke vært en god strategi. Det er vel bortimot det verste jeg kunne investert i. Jeg vurderte bitcoin i 2016, men tenkte at det var alt for usikkert…

Nei, nå er alle sparepengene mine borte. Veldig deprimert, så jeg får gå ut en tur og lufte hodet litt. Trening skal vel hjelpe mot depresjon…

37 Likes

Det er for tidlig å spå kriseemisjon. Utfallet for oss aksjonærer står og faller på FDA.

Personlig tror jeg de går for godkjenning i tredje eller fjerde linje FL basert på 108 pas og dual track mot partner/oppkjøp hvis dette kommer på plass.

I tillegg må selskapet sette seg ned og forhandle bedre betingelser med leverandører, herunder IFE, for å øke cash runway. Hvis Nano går dukken pga høy cash burn, så mister også disse en stor og attraktiv kunde, så akkurat her mener jeg Nano har greie kort på hånden.

4 Likes

Det er bare penger.

Det er penger du ikke har brukt siden 2016, så om livet ditt har vært bra, så vil det fortsatt være like bra nå. Penger kommer og penger går🙂

Du kommer til å få en BEDRE økonomisk hverdag, når du nå slutter å spytte mer penger i det sluket.

8 Likes

Du får igjen 35% på tap, men usikker på at det gjelder det man har betalt inn i skatt eller om man får hele summen.

Blir godt å endelig få igjen penger på skatten:’)

2 Likes

Det harmonerer dårlig med ordlyden i gårsdagens melding

De fleste har vel ASK nå for tiden, og må da avslutte kontoen for å få eventuelt skattefradrag.