Oslo (Infront TDN Direkt): Carnegie senker sitt kursmål for Nordic Nanovector til 3,7 kroner pr aksje fra tidligere 6,6 kroner og gjentar hold-anbefaling.
Hvordan skal de hente penger som monner andre halvår? Generalforsamlingen har gitt de fullmakt til å vanne ut 20%, dette skulle vel bli 46,4 MNOK på kurs 2. Det holder altså til 45 dagers drift. Skulle man mot formodning få en positiv melding i dette selskapet hvor FDA gir oss en lifeline, så kan kanskje bidraget med emi gi oss det dobbelte eller max tredobbelte. Da snakket vi drift i 4 mnd i beste fall. Dette hjelper jo ikke.
Her må det helt andre løsninger til. Det er også greit å snakke om at pipen er verdt mye penger, men hvor mye er noen villig til å betale for et uforløst potensiale hvor forskningen vil koste milliarder i årene som kommer - men den risken det innebærer?
Fælt å skrive dette, men Nanov døde da de ikke klarte å rekruttere raskere slik at første produkt hadde vært på markedet nå. Nå blir det i beste fall partisalg med store rabatter for å redde de forpliktelsene de har - og da snakket jeg ikke om aksjonærverdier, men om avviklingskostnader og lønn til ansatte.
Er litt som med BGBIO caset under covid. 80 % sannsynlighet uttalelsen fra CEO. Burde vært sparket på dagen han sa de ordene. Amatørmessig opplegg.
Neste år blir vel første gang ever jeg får fradrag for mer enn betalt inn i skatt. Hvordan fungerer dette med fremførbart underskudd? Kommer det “automatisk” opp på selvangivelsen?
Vi kan heller opprette en egen Nanov skattetråd neste år
Man får igjen 35,2% av tapet. Må man bruke flere år blir dette fremskyndbart, om det kommer automatisk vet jeg ikke, men du får pengene. Foreslår som det blir nevnt her egen tråd på dette i november når folk må avslutte ASK kontoene sine får å få fradraget på 2022.
At selskapet har vært driftet elendig de siste 3 årene er vi vel alle enige om.
Dette har vært diskutert lenge, men livlinjen for oss alle har vel vært troen på at gode data skulle vinne til slutt. Nettopp det er vel grunnen til at vi har sett igjennom absurde lønnsnivåer, forsinkelser og endeløse emisjoner satt på lite gunstige tidspunkter og nivåer.
Når data nå tilsynelatende faller igjennom er det lite igjen. Men hva i huleste som har skjedd siden Lymrit, interimavlesning og gode data lurer jeg veldig på??? Trist å ikke få noe mer kjøtt på beinet med meldingen i går.
Én ting er helt fullstendig sikkert; Tekinvestor er et tveegget sverd når det kommer til biotekselskaper hvor teknologien er så intrikat at det går langt over hodet på 95% av de aktive debattantene. Dessverre svært mye mer effektivt til å bulle forhåpninger og til å sminke grisen enn til å lete frem røde flagg og agere deretter. Som indirekte fører til slike tragedier som nå utfolder seg i NANO og som til de grader også har fått utspille seg I PCIB - hvor alt for mange blir sittende til båten synker.
Ja fryktelig deprimerende. Helt lik historie og samme tap som deg. Må nok belage meg på fortsatt bo i bilen sommer og vinter for å få inn noen leie inntekter. Sist det gikk til helvete var i 2009. Tapte også alt da, men kun 100 000 kr. Er mye for en hobby investor uansett. Skal ha en del leie døgn for å tjene inn nåværende beløp. Sørgelig men tenkte samme tanke. Hva er vitsen med å selge nå? Om den detter ned til 2 kr er det 20 000 mer i tap. Spent på hva FDA sier og det er vel det de fleste som ikke har solgt også krysser fingrene for ett positivt svar. Blir gravøl og skogen idag. Ikke akkurat positivt at jobben snart ryker også pga økte råvarepriser\strøm og drivstoff utgifter som tar knekken på å drive industri i Norge.
Jeg jobber heldigvis i helsevesenet. Blir neppe arbeidsledig der. Tror ikke det blir mindre psykiatriske pasienter av dette.
Det blir vel storindustri når vi i flokk og følge kommer vaklende ut av slike børseventyr… er/var det ca 11.000 aksjonærer i Nano ?
I verste fall blir du en av pasientene selv…
Ja, hvem vet. Kanskje jeg egentlig er innlagt og mine kolleger passer på meg. Blir det stille en periode har de tatt fra meg mobilen
Kjipt å lese dette, herjar.
Husk at du ikke er alene, det er mange av oss som har store tap på norsk biotek. Håper det går bra med deg, og når alt kommer til alt, så er det bare penger. Håper du har folk rundt deg du kan snakke med om dette hvis du har behov. Hvis ikke så send en PM.
For å si det litt forsiktig: Det ser ikke ut for å være en automatisk sammenheng mellom det å ha stor faglig innsikt i denne sektoren, og det å gjøre gode investeringer.
Det har du jo rett i. Har ikke tenkt før på at dette blir effekten når det blir tap.
Det er vel en «trøst» at Carnegie ser kursmål 3,7 og Hold?
Hva forhindrer de fra å rope selg og 10 øre som target hvis dette skal bli verdiløst?
Et paradoks at norsk biotek ender som en trussel mot velferdsstaten på grunn av de store skattefradraget fiaskoene gir.
Nåja, så mye er det ikke
Var ei dame her på forumet for ca 1 år siden som stilte spørsmål om medisinens virkning i forhold til c19 og cov-vaksiner. Hun fikk passet sitt påstemplet, men traff kanskje spikern likevel?