Det er DNB som spår krise-emisjon.
Softox ja!
Jepp, der har du meg. Har vært med siden toppen i 2016, nå med tap på over en mill. Så utrolig deprimert nå. Jeg har sittet med store tap i lang tid og det har vært ok. Data har vært bra hele vegen, så jeg hadde tro at det skulle bli bra til slutt, eventuelt gå i null. I ettertid er det jo enkelt å se at jeg skulle realisert tapet.
Selv med det store tapet var jeg fremdeles litt optimistisk før den siste meldingen. Jeg forventet at data fremdeles var bra, men finansiering veldig usikker. De trengte virkelig noe positivt nå for en eventuell emisjon eller partnerforhandlinger. De vil vel prøve å formulere meldingene så positivt som de kan, men når de kommer med “shows signs of efficacy” mister jeg håpet. Det er en så utrolig negativ formulering.
Likevel kommer jeg ikke til å selge, fordi det er jo nesten ingenting igjen å selge. Nesten alt jeg har investert er jo vekke. All-in i Nano og kjøpe mer på vegen ned for å snitte ned har virkelig ikke vært en god strategi. Det er vel bortimot det verste jeg kunne investert i. Jeg vurderte bitcoin i 2016, men tenkte at det var alt for usikkert…
Nei, nå er alle sparepengene mine borte. Veldig deprimert, så jeg får gå ut en tur og lufte hodet litt. Trening skal vel hjelpe mot depresjon…
Det er for tidlig å spå kriseemisjon. Utfallet for oss aksjonærer står og faller på FDA.
Personlig tror jeg de går for godkjenning i tredje eller fjerde linje FL basert på 108 pas og dual track mot partner/oppkjøp hvis dette kommer på plass.
I tillegg må selskapet sette seg ned og forhandle bedre betingelser med leverandører, herunder IFE, for å øke cash runway. Hvis Nano går dukken pga høy cash burn, så mister også disse en stor og attraktiv kunde, så akkurat her mener jeg Nano har greie kort på hånden.
Det er bare penger.
Det er penger du ikke har brukt siden 2016, så om livet ditt har vært bra, så vil det fortsatt være like bra nå. Penger kommer og penger går🙂
Du kommer til å få en BEDRE økonomisk hverdag, når du nå slutter å spytte mer penger i det sluket.
Du får igjen 35% på tap, men usikker på at det gjelder det man har betalt inn i skatt eller om man får hele summen.
Blir godt å endelig få igjen penger på skatten:’)
Det harmonerer dårlig med ordlyden i gårsdagens melding
De fleste har vel ASK nå for tiden, og må da avslutte kontoen for å få eventuelt skattefradrag.
Har du utdrag?
Stiller meg undrene til hvordan den emisjonen vil se ut. Trykke 100% flere aksjer til 2 kr per stk? Som bare dekker drift til 2-3 kvartaler? Hvem gidder å hive pengene inn i den emisjonen?
Jeg tror den eneste farbare veien videre er en total restrukturering om selskapet skal overleve på egen kjøl, eller prøve å selge boet til en industriell aktør.
“Når man har lest i tråden så har jo aksjen også vært billig hele veien Den var vel nærmest gratis når den falt ned til 80 kroner kan jeg huske å ha lest.”
Det er sånt som skjer når man omgir seg med trøstere som har det likedan. Man finner trøst i at det er mange i samme båt. Det er til hinder for å hoppe ut av båten når nødlysene blinker…
På den ene siden " showed signs of efficacy”, som ikke akkurat er egnet til å blende, og på den andre siden overbevisende resultater i Archer-1. De siste årene har jeg hatt relativt liten tro på anvendelsen av Betalutin alene, men som komponent i kombinasjonen Archer-1 virker det jo som om Betalutin kan gjøre den helt store susen. Heller ikke BP er vel blinde for den muligheten som ligger der. I en slik sammenheng er det jo en god nyhet (om enn forventet) at "Betalutin®, at the selected dose of 15 MBq/kg after a pre-dose of 40 mg lilotomab (40/15), has continued to display an attractive safety profile. "
Ved siden av håpet om at FDA kan godkjenne en rekruttering på 108 pasienter er muligheten for at BP lar seg friste av Archer-1 det lille håpet som fortsatt ligger der om å kunne hente inn igjen noe av tapet.
Man kan kun søke fradrag på skatt man har betalt inn. Det vil med andre år ta flere år før jeg får tilbake 35% av investert beløp
Men veien frem her vil jo være lang og kronglete. En større studie med ‘‘Archer’’ vil ikke være ferdig og avlest før vi snakker 2026-27, best case.
Mange kombinasjonsstudier som vil ligge lysår foran ‘‘Archer’’, så å satse på dette medfører også en høy grad av usikkerhet
Har man ikke tapt all verden så tar det jo kortere tid. Det er jo ikke bare aksjegevinster man får brukt av det fremførbare underskuddet til, men også ordinære lønnsinntekter. Helt siden jeg tapte 14 mill under finanskrisen har jeg og min kone kunnet “fjerne” nettoskatten, og nå blir det jo litt påfyll på den kontoen.
For ille at vi snakker om at trøsten til folk her er hva man får igjen på skatten. Det er nok felles for mange her i dag at skattefradraget er deres største aktiva.
Ja det er virkelig triste saker.
Jeg var hele tiden klar over risken, men har det siste året ignorert magefølelse og gitt ledelse «the benefit of the doubt».
Gårsdagens melding er så ubeskrivelig talentløs etter min mening, jeg blir sittende å måpe og føle jeg blir gjort for narr.
En viktig lærepenge i livet for min egen del dette, skattefradraget er betydelig.
Trodde jeg var komfortabel med super high risk, men skal revurdere litt i mnd som kommer
«Vi er egentlig ikke overrasket over at effektdataene er mindre lovende, da vi tidligere har flagget at robustheten til datasettet sto på spill, skriver analytiker Suzanne Van Voorthuizen i Kempen.
Spår ny krise-emisjon
«Med utgangspunkt i kontantbeholdningen på 356 millioner kroner ved utgangen av første kvartal og den nåværende pengebruken på om lag 100 millioner kroner i kvartalet, vil Nordic Nanovector se seg nødt til å hente mer penger i løpet av andre halvdel av 2022», skriver DNB Markets og påpeker at:
«Vi tror dette kan være ganske utfordrende gitt dagens situasjon».
Hva kursmål hadde DNB?
Er det noen som vet hva de sikter til her? Er det pga pasientgrunnlaget baserer seg på R and R, eller fordi det ble åpnet opp for pasienter som har mottatt stamcellebehandling?