Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Hvis du ser til Imbruvica (Ibrutinib) hvor museforsøk viser at Alpha37 er superior til dette medikamentet i CLL, så ser man under hvilken årlig omsetning som kommer fra Imbruvica. Det er drug nr 8 på årlig omsetning. Kan man gjenskape dette klinisk snakker vi virkelig om en blockbuster.

Burde vel minst få 3 - 400 MUSD for denne?

Melding om hva man ser fra Alpha37:

Promising efficacy in both ibrutinib-resistant and ibrutinib-sensitive CLL models was observed and treatment with Alpha37 was superior to both ibrutinib and oblinutuzumab, confirming that further clinical development is warranted. These data were previously presented at the company’s R&D Day in November 2021.

8. Imbruvica

Imbruvica
Companies : AbbVie, Johnson & Johnson
Used for : Mantle cell lymphoma, chronic lymphocytic leukemia, Waldenstrom’s macroglobulinemia, marginal zone lymphoma, chronic graft vs. host disease
2019 sales : $7.24 billion

AbbVie and Johnson & Johnson’s Imbruvica has emerged as the top dog in rare blood cancers despite a rush of challengers piling in—a nice recipe for growing sales. But in its most profitable indication, chronic lymphocytic leukemia, that competition is about to get stiffer with a challenger’s recent approval, and another possibly on the way.

AbbVie and J&J’s Imbruvica could add $990 million in sales to its 2019 total of $7.24 billion, according to Evaluate Pharma. That would bring Imbruvica’s sales this year up to $8.23 billion.

1 Like

Så i dine øyne kunne en avtale vært landet pr. nå i dette leiet?

Det er snart omsatt 20% av selskapets aksjer på 1 1/2 dag, her må det være større rokeringer blant de store i tillegg til tradere/profitører. Blir spennende å se endringene i selskapets topp 20 når dette kommer frem.

1 Like

Lenke til dagens podcast, 23. juni 2022?

Tydelig folk har kjøpt og hausser på eneste håp - oppkjøp. De som har vært med en stund skjønner jo selv at dette er oppspinn. Men i år får vi alle svarene vi har ventet på, hvem som går rett blir spennende å se.

Jeg hadde ikke trodd det skulle skje, men Nano går faktisk dunken før Targovax og PCIB😅

De starter innspillingen kl 14, og med tanke på mengden spørsmål som har kommet ut av dette er nok ikke episoden ute før kl 16

1 Like

Takk!

Ja, Oranomed er ikke en liten bakgårdssjappe som trenger å sitte og vente på NANOV.
De har flere ting på gang og en pipe som kanskje forvaltes bedre enn om NANOV skal kjøre løpet videre. Skullerud har også påpekt at det er ingen tvil om at det er Oranomed som er deres partner på Alpha37.

1 Like

Du ga vel ikke helt uttrykk for dette synet for noen minutter siden:

Men fair enough. Og nei, krisestemning var det langt i fra på tråden rundt årsskiftet. Iom at de fleste var mest opptatt av å gjøre gull ut av gråstein ved å kappes om å finne de mest positive vinklingene. Litt som tilstanden de siste ukene blant mange. Selv om det også er forståelig med en slik innfallsvinkel når tapet først har blitt så overveldende.

Denne derimot:

Kan vi derimot enes om, 100% (vi er nok egentlig ganske så enig om mye):+1:

1 Like

OranoMed er vel bare en lite forskningsjappe, men de har jo OranoGroup i ryggen. Vil anta morselskapet bøtter inn cash om dagen

Jepp!!

Siden du har så begrenset interesse av å vite hva som foregår i hodene på dem som kommer med kritikk så ville jeg heller ikke tatt meg bryet med kritisere dem som kritiserer ledelsen …da ville jeg bare oversett det…sannheten er at vi skulle vært mye mer kritiske på ett tidligere tidspunkt og tatt signalene …og ja her er d grunn for alle mulige spekulasjoner hva som foregår bak kulissene

1 Like

Takk for meg. Det var en god bounce å hoppe av på.

Etter 7år med aksje “morro” er avkastningen mindre enn indeks… knapt noe særlig bedre en innskuddsrenta har vært😑.

Takk gud for at jeg tok ut til å betale ut bil lån og til opp pussing for noen år siden. Ellers hadde det vært kraftig i minus da det trolig ville blitt brukt til å snitte ned på kr 14 og 7…

Aksjer, og biotek spesielt, er ikke for alle😄

5 Likes

@Aaleby jeg skal gjøre det kort og ikke komme med flere innlegg nå på dette - så vi ikke forstyrrer en mer konstruktiv dialog :slight_smile:

Joda, jeg ga uttrykk for det du sier - det var underforstått, men om du tar det ut av kontekst og leser det bokstavelig så kan du selvsagt påstå det. Jeg skal ta til etterretning at jeg bør være mer presis i mine uttalelser slik at jeg ikke kan arresteres på slike detaljer i etterkant, hehe.

Vel, de fleste liker vel bedre å være positive enn negative. Ingenting tilsier at den ene har mer rett enn den andre, men optimisten har det vel stort sett bedre underveis med mindre man trives med å være pessimist. Det har etablert seg som en slags sannhet i disse forumtrådene at det kun er de som er kritiske som leverer noe av substans - de positive er bare disipler i en menighet. En sterk forenkling av virkeligheten spør du meg. Jeg prøver å holde en slags “nøytral forhåpning”, men går selvsagt ikke inn i aksjer jeg ikke har noe tro på.

1 Like

Enig i den du…men i dette tilfelle legger dessverre ledelsen opp til dette selv…dem kommuniserer ikke med aksjonærene ’ stikker hodet i sanden ’ og da blir det heftige reaksjoner og spekulasjoner rundt dette.Aldri sett maken til dårligere kommunikasjonsevne .pinligt rett og slett…

1 Like

Sukk…, jeg siktet selvsagt til hodene til ledelsen, som vel var det som ble kommentert?

Tror ikke vi skal se bort fra at noen interessante aksjonærer kommer ombord nå gitt volumet siste to dager. De megaslitnes tid er naturlig nok forbi, det er nok bare vi staeste og mest naive som holder ut!

Her skal det ikke realiseres tap nei! :wink:

2 Likes

En liten misforståelse da.sorry for that😊

Ja, jeg synes også at “vi vil ikke kommenterer ytterligere før…” er en litt underlig uttalelse å komme med i en slik situasjon. Utfordringene i biotec er vel at det ikke er mye man kan si før det blir sterkt kursdrivende eller kursdrepende. Jo mer man svarer alle som spør, jo mer sannsynlig er det også at man sier noe man ikke skulle sagt i den sammenhengen.

En annen ting er at veldig mange av sentrale ledere i biotec er forskere, og det er mitt inntrykk av at de ikke er helt som andre forretningsfolk . I alle fall ikke de jeg har møtt.

1 Like

Men det som er feilen…dem lyver uten blunke på hver kvartalspresentasjon for prate aksjen opp…så hvorfor ikke være ærlige hele løpet igjennom

2 Likes

Best roe meg …er skikkelig irritert

2 Likes