Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Til hvilken kurs? Og hvor mange aksjer?

Hvem vil frivillige inngå en avtale med et selskap så har en såpass elendig track record?

20%-30% til 2-3 kr regner jeg med? Så må EGF i gang for en utvidet rett over nyttår, eller kostnadskutt så de holder til GF.

Man har alltids emisjonshaiene som vil delta så lenge rabatten er god og volumet greit. Det er uansett ikke de som betaler indirekte, det er de som sitter inne over emisjonen som taper pengene sine.

Gir jo knapt cash for drift til en måned

Vet noen når podcasten fra Radium går idag?

Yup, og de trenger bare det for å komme greit over GF neste år og kunne be om redningsplan etc. Eller kjøre EGF for utvidet rett. Å ikke bruke retten de har ville vært dumt, selv om den ikke gir så enorme summer. Om man kun prioriterer selskapets framdrift, og det har de vel gjort hele veien.

14:00

Stilleperiode fram til midten av August, om det blir resultatet så er det helt utrolig.

Men kalddusjene fra dette selskapet blir stadig kaldere. Trodde helt ærlig at det ikke var en mulighet for at meldingen som kom denne uken skulle være noe annet enn bekreftende nøytralt mtp. på effekt. Snakk om skivebom av et valg for å «fluffe» opp aksjeverdien før ny finansiering :man_facepalming:

Nytter ikke å fylle på med 30-40 millioner per emisjon når de brenner 100 millioner per kvartal.

Og hvem vil stille opp med store summer for selskapet etter meldingen som kom på tirsdag?

Ja, det der var ikke etter planen. Nå har de malt seg opp i et hjørne

1 Like

Kjedeligste CB i positiv forstand i min historie i Nanov. Kjenner jeg er helt likegyldig der euforien tidligere har gjort en høy på endorfiner.

1 Like

Carnegie med kursmål på 3,70 … jeg tænker det mest sandsynlige scenarie nu er helt eller delvist salg af forretningen; jeg er frisk på 25,00 pr. aktie.

Ja, det er jeg ganske så sikker på .

Om du klarte å “komme deg ut” på de kursene du nevner så applaus til deg for det. På de kursene du nevner var det ikke noen krisestemning eller manglende tillit i verken NANO eller TRVX fra det jeg kan huske - snarere tvert imot. Likevel, at noen selv da var negative og utbasunerte det daglig overrasker meg ikke, men det forekommer meg mer som en smule absurd hobby enn som reell kunnskap.

Biotec er og forblir en langsiktig risikoinvestering, og er ikke snakk om halvfulle eller halvtomme glass. Biotec er heller ikke noe område der det er lett å trade kortsiktig, med unntak av en kort periode etter meldinger eller ifm emisjoner. Om noen visste om at NANO over natten skulle droppe 55% og kom seg ut før det, så satt de i så fall på ulovlig informasjon.

Dersom man tror et biotec selskap vil floppe så bør man ikke være i aksjen, og etter min oppfatningen heller ikke i forumtråden. Folk som bruker tid til hausse opp krisestemning i tråder for aksjer de ikke eier og ikke tror på er mer opptatt av oppmerksomhet enn penger. De som eier aksjer og mener at de har blitt svindlet fordi det ikke gikk deres vei i en høyrisikoaksje er sutrekoppene. Det er forståelig at de er skuffet, men som det så fint heter - take it as a man :slight_smile:

Så, ja - jeg er fortsatt sikker :grinning:

6 Likes

Det er vel dessverre typisk at selskaper i denne posisjonen inntar en innstilling der målet er å holde selskapet flytende så lenge som mulig. Denne innstillingen vil utradere alle gjenværende aksjonærverdier og hvis styrets ansvar er å jobbe for dagens aksjonærer burde de sette ned foten for videre innhenting av penger. Hvis selskapet ikke blir solgt før de går tom for penger så er ikke videre drift et alternativ uansett så de kan like gjerne melde oppbud og auksjonere bort det de sitter på av verdier. Kjører de storstilt utvanning for videre drift så vil det ikke være noe igjen av disse restverdiene den dagen de uansett går konkurs. Eller blir dette et for enkelt syn på situasjonen?

Risikoen i siste melding er dog at effekten de har sett er så lav at Betalutin ikke kan selges uansett hvor lav prisen er.

3 Likes

Hva er det egentlig de bruker så mye penger på?

Må holde reaktoren til IFE i gang

2 Likes

Det er nok ikke alltid en slik sammenheng. Personlig kan jeg være aktiv også i tråder om selskaper jeg for tiden ikke er investert i. Dette for å innhente mulig interessant informasjon og for å teste egen oppfatning av selskapet mot andres synspunkter. Man er jo hele tiden på jakt etter nye muligheter, og da kan man ikke bare konsentrere seg om de aksjene man allerede er investert i.

3 Likes

Research and development (preclinical, clinical, medical
affairs, regulatory, and CMC activities) expenses
amounted to 377.1 million in 2021 (NOK 376.9 million),
accounting for 85.2 per cent (84.0 per cent) of total
operating expenses.

Jeg har jo hatt et inntrykk av stillstand for mye av det selskapet driver med. Det burde i tilfelle redusert pengebruken?

2 Likes

Når det gjelder verdi av pipe, så har vi både prekliniske og kliniske kandidater hos NANOV. Tror mange kan ramle av stolen når de skjønner at betalingsvillighet foreligger for langt mer enn bare Betalutin i mono. Som kombibehandling med god safety tilfører Betalutin trolig god verdi innen DLBCL, MZL, 2L NHL med mer.

Alpha37 er en kjempekandidat til å gjøres en preklinisk deal på og er i samme IND-fase som dealen Fate gjorde.

Man kan lese om eksempler på flere dealer her:

https://www.nature.com/articles/d43747-021-00024-y

I april 2020 gjorde Janssen en deal med Fate Therapeutics på en samlet verdi av 3.1 billion.

Fate Therapeutics Announces Worldwide Collaboration with Janssen for Novel iPSC-derived Cell-based Cancer Immunotherapies

ꟷ Collaboration leverages Company’s iPSC product platform and Janssen’s proprietary tumor-targeting antigen binders to create novel CAR NK and CAR T-Cell product candidates ꟷ

ꟷ Fate to receive $50 million upfront payment and $50 million equity investment, plus full funding for the research and development of collaboration candidates through IND filing ꟷ

ꟷ Collaboration candidates to be developed against up to four tumor-associated antigens for hematologic malignancies and solid tumors ꟷ

ꟷ Fate eligible to receive payments of up to $1.8 billion in development and regulatory milestones and up to $1.2 billion in commercial milestone payments, plus double-digit royalties ꟷ

2 Likes

Problemet er at de har satt i gang mye CMC-arbeid for tidlig gitt situasjonen, og det har økt pengebruken. Samtidig, hadde de ikke gjort det og vært i en normal situasjon (uten pandemi) ville de måtte bruke ekstra tid på det etter at studien var ferdigrekruttert og det ville gjort at det tok lengre tid å komme til markedet.

1 Like

Uten sammenligning forøvrig!:wink:

Men ja, dette er kandidaten de bør satse videre på sammen med OranoMed.

OranoMed sitter jo på produksjonskapasitet av Pb-isotopen sin i både US og EU, så kanskje de kunne klart å skipe ut et nytt selskap med et mer fornuftig drift