Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Når det er krisestemning så er det jo som regel allerede gått for langt.

1 Like

Og med bakgrunn i den ordlyden som var i meldingen , så er det bare å glemme at noen hiver hundrevis av millioner etter Nano i en ny emisjon.

Med mindre de skulle dra opp en helt ekstremt god forklaring på svake data i Paradigme

1 Like

Ja, det har du helt rett i, så jeg har editert litt på innlegget :slight_smile:

Poenget gjaldt selvsagt de som raser rundt i ulike tråder og skriver mest tøv og bullshit.

1 Like

Kan være, men i biotec selskaper så oppstår de reelle krisene gjerne over natten.

Så kan man selvsagt argumentere for at en kraftig midlertidig reduksjon av kursen eller utvanning også er en krise, men der er ikke jeg. Om man sitter langsiktig i en aksje så er dette bare en krise i mine øyne om selskapet går konk eller om man til slutt blir tvangskjøpt lavere enn snittet sitt. Å kunne ha kjøpt (flere) aksjer på en lavere kurs eller blir utvannet er uønsket, men ingen krise.

Når kommer det oppdaterte aksjonærlister?

Den er grei…men her ser d ut som ledelsen selv grunnet så mange galne valg klarer og rasere …og den er ikke grei. Vi trenger en sterk komponent ledelse. Med klar driv og grei kommunikasjonsevner… Her har vi sittet i så lang tid og får den ene smellen etter den andre og sitter bare igjen med ???

1 Like

Hausse opp krisestemning er en uting, men det er faktisk mulig å være engasjert med et nærmest idealistisk utgangspunkt. Som når undertegnede advarte om at:

Som vel var eksakt det som skjedde.

Eller når jeg skrev følgende, etter at kursen endte på kr 23 dagen før:

Selv synes jeg heller at det er smått merkelig å ikke ønske negative, men saklige stemmer velkomne. Er ikke jakten på røde flagg det viktigste man gjør som investor? Jmf:

3 Likes

Jeg skal ikke utelukke at det du sier har betydning, men personlig tror jeg at det er resultatene som reelt sett styrer kursen til slutt. Så kan selvsagt ledelsen i ethvert selskap kløne til ting i prosessen - som emisjoner og lignende, men in the end er det resultatene og produktet BP betaler for, og ikke ledelsen eller hva de har gjort underveis.

1 Like

Her har dem ikke bare klønet du…her har dem direkte misledet aksjonærene på d groveste

1 Like

Hva mener du Alpha37 er verdt i en preklinisk deal gitt selskapets stilling nå? Best case / worst case.

Jeg har aldri tatt til orde for at det ikke skal være negative kommentarer. Negative kommentarer og betenkeligheter er selvsagt viktige, men de må være saklige. det hjelper om de er begrunnede også faktisk, for det er ofte en seriøs mangelvare. Kommentarer om svindel, berikelse av seg selv, idioterklæringer etc hører ikke hjemme i objektive og kritiske vurderinger.

Spekulasjoner på hva som foregår i hodene på enkelte personer har etter min personlige oppfatning også begrenset interesse. De har en tendens til å utvikle seg til usaklige diskusjoner - jeg er en “amatørinvestor” ikke psykolog. Skullerud er langt fra den eneste som har gjort til dels grove feilvurderinger i løpet av denne perioden med corona, inflasjon, krig og handelsutfordringer.

Etterpåklokskap er en eksakt vitenskap. Vi møter alle sannheten til slutt.

5 Likes

Morsomt at vi ser akkurat samme tendenser som vi så i PCIB med rally etter sjokk-krakk på d-dagen.
Tror dere vi ser 6kr her også som vi så 8kr fra 4kr i PCIB? Jeg fylte selv på på 2,92 i går og solgte helt ut ved 3,18, så det er dessverre ingenting jeg tjener på en slik oppgang, men tror muligheten kanskje er her for det. Hvem vet? Merker i det minste at mye av negativiteten i tråden fra i går er forduftet, så om det representerer aksjonærenes holdning i noen grad er det vel positivt. Erfaringsmessig snur dog trådens stemning etter kursen og ikke motsatt.

Hvis du ser til Imbruvica (Ibrutinib) hvor museforsøk viser at Alpha37 er superior til dette medikamentet i CLL, så ser man under hvilken årlig omsetning som kommer fra Imbruvica. Det er drug nr 8 på årlig omsetning. Kan man gjenskape dette klinisk snakker vi virkelig om en blockbuster.

Burde vel minst få 3 - 400 MUSD for denne?

Melding om hva man ser fra Alpha37:

Promising efficacy in both ibrutinib-resistant and ibrutinib-sensitive CLL models was observed and treatment with Alpha37 was superior to both ibrutinib and oblinutuzumab, confirming that further clinical development is warranted. These data were previously presented at the company’s R&D Day in November 2021.

8. Imbruvica

Imbruvica
Companies : AbbVie, Johnson & Johnson
Used for : Mantle cell lymphoma, chronic lymphocytic leukemia, Waldenstrom’s macroglobulinemia, marginal zone lymphoma, chronic graft vs. host disease
2019 sales : $7.24 billion

AbbVie and Johnson & Johnson’s Imbruvica has emerged as the top dog in rare blood cancers despite a rush of challengers piling in—a nice recipe for growing sales. But in its most profitable indication, chronic lymphocytic leukemia, that competition is about to get stiffer with a challenger’s recent approval, and another possibly on the way.

AbbVie and J&J’s Imbruvica could add $990 million in sales to its 2019 total of $7.24 billion, according to Evaluate Pharma. That would bring Imbruvica’s sales this year up to $8.23 billion.

1 Like

Så i dine øyne kunne en avtale vært landet pr. nå i dette leiet?

Det er snart omsatt 20% av selskapets aksjer på 1 1/2 dag, her må det være større rokeringer blant de store i tillegg til tradere/profitører. Blir spennende å se endringene i selskapets topp 20 når dette kommer frem.

1 Like

Lenke til dagens podcast, 23. juni 2022?

Tydelig folk har kjøpt og hausser på eneste håp - oppkjøp. De som har vært med en stund skjønner jo selv at dette er oppspinn. Men i år får vi alle svarene vi har ventet på, hvem som går rett blir spennende å se.

Jeg hadde ikke trodd det skulle skje, men Nano går faktisk dunken før Targovax og PCIB😅

De starter innspillingen kl 14, og med tanke på mengden spørsmål som har kommet ut av dette er nok ikke episoden ute før kl 16

1 Like

Takk!

Ja, Oranomed er ikke en liten bakgårdssjappe som trenger å sitte og vente på NANOV.
De har flere ting på gang og en pipe som kanskje forvaltes bedre enn om NANOV skal kjøre løpet videre. Skullerud har også påpekt at det er ingen tvil om at det er Oranomed som er deres partner på Alpha37.

1 Like

Du ga vel ikke helt uttrykk for dette synet for noen minutter siden:

Men fair enough. Og nei, krisestemning var det langt i fra på tråden rundt årsskiftet. Iom at de fleste var mest opptatt av å gjøre gull ut av gråstein ved å kappes om å finne de mest positive vinklingene. Litt som tilstanden de siste ukene blant mange. Selv om det også er forståelig med en slik innfallsvinkel når tapet først har blitt så overveldende.

Denne derimot:

Kan vi derimot enes om, 100% (vi er nok egentlig ganske så enig om mye):+1:

1 Like