Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

OranoMed er vel bare en lite forskningsjappe, men de har jo OranoGroup i ryggen. Vil anta morselskapet bøtter inn cash om dagen

Jepp!!

Siden du har så begrenset interesse av å vite hva som foregår i hodene på dem som kommer med kritikk så ville jeg heller ikke tatt meg bryet med kritisere dem som kritiserer ledelsen …da ville jeg bare oversett det…sannheten er at vi skulle vært mye mer kritiske på ett tidligere tidspunkt og tatt signalene …og ja her er d grunn for alle mulige spekulasjoner hva som foregår bak kulissene

1 Like

Takk for meg. Det var en god bounce å hoppe av på.

Etter 7år med aksje “morro” er avkastningen mindre enn indeks… knapt noe særlig bedre en innskuddsrenta har vært😑.

Takk gud for at jeg tok ut til å betale ut bil lån og til opp pussing for noen år siden. Ellers hadde det vært kraftig i minus da det trolig ville blitt brukt til å snitte ned på kr 14 og 7…

Aksjer, og biotek spesielt, er ikke for alle😄

5 Likes

@Aaleby jeg skal gjøre det kort og ikke komme med flere innlegg nå på dette - så vi ikke forstyrrer en mer konstruktiv dialog :slight_smile:

Joda, jeg ga uttrykk for det du sier - det var underforstått, men om du tar det ut av kontekst og leser det bokstavelig så kan du selvsagt påstå det. Jeg skal ta til etterretning at jeg bør være mer presis i mine uttalelser slik at jeg ikke kan arresteres på slike detaljer i etterkant, hehe.

Vel, de fleste liker vel bedre å være positive enn negative. Ingenting tilsier at den ene har mer rett enn den andre, men optimisten har det vel stort sett bedre underveis med mindre man trives med å være pessimist. Det har etablert seg som en slags sannhet i disse forumtrådene at det kun er de som er kritiske som leverer noe av substans - de positive er bare disipler i en menighet. En sterk forenkling av virkeligheten spør du meg. Jeg prøver å holde en slags “nøytral forhåpning”, men går selvsagt ikke inn i aksjer jeg ikke har noe tro på.

1 Like

Enig i den du…men i dette tilfelle legger dessverre ledelsen opp til dette selv…dem kommuniserer ikke med aksjonærene ’ stikker hodet i sanden ’ og da blir det heftige reaksjoner og spekulasjoner rundt dette.Aldri sett maken til dårligere kommunikasjonsevne .pinligt rett og slett…

1 Like

Sukk…, jeg siktet selvsagt til hodene til ledelsen, som vel var det som ble kommentert?

Tror ikke vi skal se bort fra at noen interessante aksjonærer kommer ombord nå gitt volumet siste to dager. De megaslitnes tid er naturlig nok forbi, det er nok bare vi staeste og mest naive som holder ut!

Her skal det ikke realiseres tap nei! :wink:

2 Likes

En liten misforståelse da.sorry for that😊

Ja, jeg synes også at “vi vil ikke kommenterer ytterligere før…” er en litt underlig uttalelse å komme med i en slik situasjon. Utfordringene i biotec er vel at det ikke er mye man kan si før det blir sterkt kursdrivende eller kursdrepende. Jo mer man svarer alle som spør, jo mer sannsynlig er det også at man sier noe man ikke skulle sagt i den sammenhengen.

En annen ting er at veldig mange av sentrale ledere i biotec er forskere, og det er mitt inntrykk av at de ikke er helt som andre forretningsfolk . I alle fall ikke de jeg har møtt.

1 Like

Men det som er feilen…dem lyver uten blunke på hver kvartalspresentasjon for prate aksjen opp…så hvorfor ikke være ærlige hele løpet igjennom

2 Likes

Best roe meg …er skikkelig irritert

2 Likes

Nesten 25% av selskapet er omsatt på 2 børsdager. Her vil det være store endringer i aksjonærmassen. Store er kommet inn, store er gått ut. Spørsmål:

  1. Meldeplikten på 5%, når må den varsles?
  2. Øvrige endringer, synes disse noe sted for menig mann eller andre før insider+ får opp endringene i listene her?

Jeg mener det fortsatt er et stort åpent spørsmål rundt kommunikasjonen her:
Siden NANOV skal ha et møte med FDA om dataen de har hentet ut fra Paradigme så betyr det at NANOV må ha tilgang på denne dataen fra komiteen som evaluerte den. Uten tilgang på denne dataen er ikke NANOV i stand til å føre en diskusjon med FDA.
Det betyr også at NANOV sitter på en foreløpig responsrate, men at de har valgt å ikke dele denne med markedet og i stedet kommer med denne vage setningen “the independent expert panel reported that the efficacy data are less promising than the data reported from the Phase 2a LYMRIT 37-01 trial”.

Når selskapet allerede vet det foreløpige resultatet og de deler informasjonen ovenfor så er det vanskelig å se for seg at studien hadde hatt så mye lavere integritet om de bare hadde kommet med den foreløpige responsraten. Jeg vet ikke hva andre selskaper ville gjort i denne situasjonen for det kan jo være argumenter for å holde kortene tett til brystet, men for aksjonærene fremstår det som om selskapet holder tilbake kritisk informasjon og aksjonærene har et syltynt grunnlag for å avgjøre om de bare skal ta tapet eller om det kan være noe restverdier her hvis effekten til betalutin fortsatt er over et visst nivå.

7 Likes

Aksjen falt 55 % på siste meldingen / budskapet. Dette etter å ha falt 40 % et par uker tidligere på samme type event.

Vil ikke akkurat påstå at noen opplever at de holder negative ting tilbake, da hadde ikke kursen svaledykket fra 11 til 3 NOK og fjerde største aksjonær kastet kortene så det sang etter.
Tror ikke så veldig mange er bull på dialogen og utkommet av det de skal i møte med FDA på. Det er vel priset inn en ganske stor sannsynlighet for at Paradigme har floppet i innspurten på dagens nivå?

Skulle det derimot vise at data kombinert fra før og etter interim gir en over all grei response og at dette bør de gå videre med / file på, så vil det ta full fyr. Men klart det vil være en skuffende bekreftelse om FDA parkerer studiet / dataene ikke når opp til ønsket outcome, selv om jeg tror mange virkelig frykter at vi allerede er der og har kastet kortene i stor stil.

2 Likes

De har i hvert fall vært hyggelige nok til å advare om at dataen ikke er som håpet, problemet er at informasjonen er ekstremt vag og at man dermed ikke har mulighet til å gjøre annet enn å gjette hva dette egentlig betyr.

Det kommer heller ikke til å se noe bedre ut hvis det viser seg at betalutin fortsatt har bra nok data til å ligge som en sistelinjebehandling eid av et BP mens masse langsiktige investorer solgte seg ut på 3-4 kr med store tap pga. denne meldingen. Nå spørs det om dette er et sannsynlig utfall, men når de først velger å kommentere resultatene så er det et åpent spørsmål for meg om de samtidig burde vist til en konkret responsrate.

2 Likes

Kunne dem ikke holdt tilbake den meldingen da inntil dem selv vet litt mer?

Det er vel liten tvil om at ORR totalt sett uansett er over 40% - som vel er grensen for å få AA*. FDA må nødvendigvis se hele forsøket under ett. I tillegg bør det nå foreligg en betydelig bedre DOR og en klar evidens på kortsiktige bivirkninger. Dette i motsetning til bla cellegift med sine mange irreversible skadevirkninger.

  • Med det som grunnlag ser det ut til at aksjemarkedet er feilinformert, og resultatene fremstår som mye dårligere enn de faktisk er.
2 Likes

Hvor har du denne grensen på 40% fra?

Tror denne meldingen kunne vært vinklet mer negativt og åpen. At de har valgt den mystiske minimalistiske varianten er i min bok ett dårlig tegn.

Reaksjonen er muligens overdrevent, men den finansielle situasjonen er uoppklart, derfor er det vanskelig å regne hjem noe som helst pdd. når meldingen ble som den ble.

1 Like

Hvor har du denne grensen på 40% fra?
Bla TyrionIVs diverse innlegg på TI og hans sammenligninger mot andre godkjennelser.